Zobacz wątek - Yamaha R1-temperatura i stukot
NAS Analytics TAG

Yamaha R1-temperatura i stukot

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Yamaha R1-temperatura i stukot

Postprzez szpreglo » 23/8/2007, 19:33

Jaka orientacyjnie powinna być temp. chłodziwa w motorze podczas normalnej jazdy tj. do 150km/h oraz co może być przyczyną nieregularnych stuków w silniku na wolnych obrotach.
szpreglo
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 23/8/2007, 01:28


Postprzez VCO » 23/8/2007, 19:49

Nie siegająca czerwonego pola :lol: Nie wiem dokładnie nieznam sie sam chce wiedzieć

A stuki podczas zwłaszcza zimnego silnika to na 90 % regulacja zaworów
zależy jaki przebieg masz itd ale pewnie moto nowe
kwestja 250 500 zł zależy od warsztatu sami ci to zrobią

Puki co ja chciał bym się nauczyć to robić własnoręcznie żeby nie zapominac o niektórych zeczach i zrobić to solidnie

PS: Jak byś miał książke serwisową to byś miał napisane co iletrzeba zrobić regulacje.. pozdro
Bóg stworzył człowieka po to żeby jeździł motorem :D
Avatar użytkownika
VCO
Świeżak
 
Posty: 247
Dołączył(a): 18/8/2007, 10:46
Lokalizacja: Z przed biurka


Postprzez szpreglo » 23/8/2007, 20:01

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź
szpreglo
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 23/8/2007, 01:28

Re: Yamaha R1-temperatura i stukot

Postprzez musieli » 24/8/2007, 08:34

szpreglo napisał(a):Jaka orientacyjnie powinna być temp. chłodziwa w motorze podczas normalnej jazdy tj. do 150km/h oraz co może być przyczyną nieregularnych stuków w silniku na wolnych obrotach.


Daj więcej info - który rocznik, jaki przebieg???

Hmm... temperaturę pewnie masz w stopniach wyświetlaną. Więc jaką masz?

Co do stuków - zazwyczaj jest to kosz sprzęgłowy.
TWOJA RIZOMA (otwórz link)
musieli
Świeżak
 
Posty: 211
Dołączył(a): 27/3/2007, 09:01
Lokalizacja: Wa-wa zone

Postprzez jaqbekR1 » 24/8/2007, 19:58

przy 150km srednia temp oczywiscie przy w miare nowym oleju to ok 75 - 85 stopni celsjusza
Kuba R1
jaqbekR1
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 20/8/2007, 14:16
Lokalizacja: Lubin

Re: Yamaha R1-temperatura i stukot

Postprzez VCO » 25/8/2007, 00:16

Kosz sprzęgłowy jak ? co tam ma pukać?? wytłumacz mi
Bóg stworzył człowieka po to żeby jeździł motorem :D
Avatar użytkownika
VCO
Świeżak
 
Posty: 247
Dołączył(a): 18/8/2007, 10:46
Lokalizacja: Z przed biurka

Re: Yamaha R1-temperatura i stukot

Postprzez musieli » 27/8/2007, 08:22

VCO napisał(a):Kosz sprzęgłowy jak ? co tam ma pukać?? wytłumacz mi


Hmm... jeśli nie wiesz, że kosze sprzęgłowe mogą emitować taki odgłos to nie ma sensu Ci tłumaczyć co puka - i tak pewnie nie zrozumiesz (bez urazy).

Nieregularne stuki dochodzące z silnika na wolnych obrotach pochodzą zazwyczaj z kosza sprzęgłowego. Najprościej to sprawdzić wciskając sprzęgło. Jeśli odgłos zniknie to znaczy, że to kosz sprzęgłowy. Jeżeli stuki będzie słychać nadal to może to być zawór/zawory.

PEACE
TWOJA RIZOMA (otwórz link)
musieli
Świeżak
 
Posty: 211
Dołączył(a): 27/3/2007, 09:01
Lokalizacja: Wa-wa zone

Re: Yamaha R1-temperatura i stukot

Postprzez mar111cin » 27/8/2007, 08:33

musieli napisał(a):
VCO napisał(a):Kosz sprzęgłowy jak ? co tam ma pukać?? wytłumacz mi


Hmm... jeśli nie wiesz, że kosze sprzęgłowe mogą emitować taki odgłos to nie ma sensu Ci tłumaczyć co puka - i tak pewnie nie zrozumiesz (bez urazy).

Nieregularne stuki dochodzące z silnika na wolnych obrotach pochodzą zazwyczaj z kosza sprzęgłowego. Najprościej to sprawdzić wciskając sprzęgło. Jeśli odgłos zniknie to znaczy, że to kosz sprzęgłowy. Jeżeli stuki będzie słychać nadal to może to być zawór/zawory.

PEACE


raz widziałem poluzowany kosz sprzęgłowy, tarabanił jakby śrubek do silnika nawrzucać. Faktycznie jak się wciskało sprzęgło, to odgłos znikał (kosz się pewnie dociskał w tym momencie) z tym że sprzęgło było juz nieciekawe,znaczy sie slabo rozsprzęglało.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez keraM » 27/8/2007, 13:41

Do jakiej tamperatury moze dojsc plyn chlodzacy w takim sprzecie zanim powinien wlaczyc sie wentylator? Wczoraj mialem juz 99 i jakos nie pracowal (motocykl stal i byl lekko przegazowywany). W czasie jazdy bylo ponizej 80 stopni.
R1 - 99r.
keraM
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 25/5/2007, 09:08

Postprzez musieli » 27/8/2007, 13:52

Zazwyczaj około 105 - 107 stopni (oczywiście w nowych sprzętach posiadających cyfrowy wyświetlacz temperatury) - zależy od producenta.
TWOJA RIZOMA (otwórz link)
musieli
Świeżak
 
Posty: 211
Dołączył(a): 27/3/2007, 09:01
Lokalizacja: Wa-wa zone

Postprzez keraM » 27/8/2007, 13:55

musieli napisał(a):Zazwyczaj około 105 - 107 stopni (oczywiście w nowych sprzętach posiadających cyfrowy wyświetlacz temperatury) - zależy od producenta.


Jestem dosc zaskoczony tym, ze plyn moze osiagac taka temperature. W takim razie jaka jest temperatura wzenia takich plynow do chlodnic? Czy wentylator bedzie pracowal kiedy zgasze silnik a temperatura bedzie nadal za wysoka?
R1 - 99r.
keraM
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 25/5/2007, 09:08

Postprzez musieli » 27/8/2007, 14:25

W tej chwili zalewam swoim klientom preparat MOTULa, który zmieszany w maxymalnym stężeniu posiada temperaturę wrzenia 130 stopni.

Co do wentylatora - jeśli wyłączysz silnik wyłącznikiem zapłonu to wentylator może chodzić. Natomiast jak wyłączysz stacyjkę to nie będzie chłodził (zazwyczaj, bo są pewne modele Kawasaki, przy których podpięty jest bezpośrednio pod aku i po wyłączeniu nawet stacyjki wiatrak będzie pracował dalej).
TWOJA RIZOMA (otwórz link)
musieli
Świeżak
 
Posty: 211
Dołączył(a): 27/3/2007, 09:01
Lokalizacja: Wa-wa zone

Postprzez keraM » 27/8/2007, 14:40

Dziekuje za wyjasnienie. Jesli nie mam chlodnicy zalanej jakims super plynem o bardzo wysokiej temp. wzenie - np. takim motulem tylko zwyklym plynem do chlodnic aluminiowych to przy jakiej temperaturze na zegarze mam sie zaczac martiwc? Jeszcze jedno pytanie: jak bezpiecznie podniesc temperature, zeby miec pewnosc, ze wentylator uruchamia sie kiedy trzeba?
R1 - 99r.
keraM
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 25/5/2007, 09:08

Postprzez keraM » 27/8/2007, 19:10

Jako, ze od wczoraj mam r1 to i jest to moje pierwsze tego typu moto to pragne zapytac gdzie mozna sprawdzic poziom oleju?
R1 - 99r.
keraM
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 25/5/2007, 09:08

Postprzez patrykt7 » 27/8/2007, 19:24

zazwyczaj jest okienko po prawej stronie silnika
patrykt7
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 29/4/2007, 15:18

Postprzez keraM » 30/8/2007, 10:27

Znow odpowiem na swoje pytanie:

poziom oleju w R1 sprawdza sie kilka centymetrow pod wlewem oleju w malym, okraglym okienku po prawej stronie motocykla. Co do temperatur to miedzy 75-85 stopni otwiera sie termostat. Pozniej po przekroczeniu 103-105 stopni powinien wlaczyc sie wentylator chlodnicy. Jak na wyswietlaczy zamiast konkretnej temperatury napis HI to oznacza to, ze nalezy sperdzielac, gdzie pieprz rosnie (wczesniej wylaczajac silnik) ;]
R1 - 99r.
keraM
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 25/5/2007, 09:08

Re: Yamaha R1-temperatura i stukot

Postprzez elotomi » 18/3/2008, 12:55

mam tez ten problem u mnie temp siegnela 104 i nic sie nie dzialo musialem jej odkrecic aby schlodzic ilnik bo nic innego nie moglem wymyslec!! prosze o odpowiedzi na ten problem. r1 z 2000
elotomi
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 13/3/2008, 22:56
Lokalizacja: london

Postprzez Adam M. » 18/3/2008, 17:18

No chyba odpowiedz jest wyzej - wiatrak mogl sie wlaczyc przy 105 stopniach, a do tylu nie dojechales.

Adam M.
Adam M.
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez Bubu » 30/8/2009, 23:08

Witam
A co powiecie na taki problem
normalna jazda nie za szybka nie za wolna jak przedmówca ok 150 km/h. Temperatura wskazywana od 60-72 stopni celc. stukot jakby napinacz / zawory, do tego wszystkiego ok 3 stetki oleju na 600 km.
Pytanie czy to termostat daje ciała co wiąże się z niewłaściwą temp pracy silnika co z kolei powoduje łykanie oleju ???
Zakładam że stuki związane są z zaworami
BUBS
streets for life
Bubu
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 30/8/2009, 22:59
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Bubu » 30/8/2009, 23:08

p.s. r1 /99r
BUBS
streets for life
Bubu
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 30/8/2009, 22:59
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na g�r�