Yamaha R1-temperatura i stukot
Posty: 25
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Yamaha R1-temperatura i stukot
Jaka orientacyjnie powinna być temp. chłodziwa w motorze podczas normalnej jazdy tj. do 150km/h oraz co może być przyczyną nieregularnych stuków w silniku na wolnych obrotach.
- szpreglo
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 23/8/2007, 01:28
Nie siegająca czerwonego pola
Nie wiem dokładnie nieznam sie sam chce wiedzieć
A stuki podczas zwłaszcza zimnego silnika to na 90 % regulacja zaworów
zależy jaki przebieg masz itd ale pewnie moto nowe
kwestja 250 500 zł zależy od warsztatu sami ci to zrobią
Puki co ja chciał bym się nauczyć to robić własnoręcznie żeby nie zapominac o niektórych zeczach i zrobić to solidnie
PS: Jak byś miał książke serwisową to byś miał napisane co iletrzeba zrobić regulacje.. pozdro

A stuki podczas zwłaszcza zimnego silnika to na 90 % regulacja zaworów
zależy jaki przebieg masz itd ale pewnie moto nowe
kwestja 250 500 zł zależy od warsztatu sami ci to zrobią
Puki co ja chciał bym się nauczyć to robić własnoręcznie żeby nie zapominac o niektórych zeczach i zrobić to solidnie
PS: Jak byś miał książke serwisową to byś miał napisane co iletrzeba zrobić regulacje.. pozdro
Bóg stworzył człowieka po to żeby jeździł motorem 

-
VCO - Świeżak
- Posty: 247
- Dołączył(a): 18/8/2007, 10:46
- Lokalizacja: Z przed biurka
Re: Yamaha R1-temperatura i stukot
szpreglo napisał(a):Jaka orientacyjnie powinna być temp. chłodziwa w motorze podczas normalnej jazdy tj. do 150km/h oraz co może być przyczyną nieregularnych stuków w silniku na wolnych obrotach.
Daj więcej info - który rocznik, jaki przebieg???
Hmm... temperaturę pewnie masz w stopniach wyświetlaną. Więc jaką masz?
Co do stuków - zazwyczaj jest to kosz sprzęgłowy.
TWOJA RIZOMA (otwórz link)
- musieli
- Świeżak
- Posty: 211
- Dołączył(a): 27/3/2007, 09:01
- Lokalizacja: Wa-wa zone
Re: Yamaha R1-temperatura i stukot
Kosz sprzęgłowy jak ? co tam ma pukać?? wytłumacz mi
Bóg stworzył człowieka po to żeby jeździł motorem 

-
VCO - Świeżak
- Posty: 247
- Dołączył(a): 18/8/2007, 10:46
- Lokalizacja: Z przed biurka
Re: Yamaha R1-temperatura i stukot
VCO napisał(a):Kosz sprzęgłowy jak ? co tam ma pukać?? wytłumacz mi
Hmm... jeśli nie wiesz, że kosze sprzęgłowe mogą emitować taki odgłos to nie ma sensu Ci tłumaczyć co puka - i tak pewnie nie zrozumiesz (bez urazy).
Nieregularne stuki dochodzące z silnika na wolnych obrotach pochodzą zazwyczaj z kosza sprzęgłowego. Najprościej to sprawdzić wciskając sprzęgło. Jeśli odgłos zniknie to znaczy, że to kosz sprzęgłowy. Jeżeli stuki będzie słychać nadal to może to być zawór/zawory.
PEACE
TWOJA RIZOMA (otwórz link)
- musieli
- Świeżak
- Posty: 211
- Dołączył(a): 27/3/2007, 09:01
- Lokalizacja: Wa-wa zone
Re: Yamaha R1-temperatura i stukot
musieli napisał(a):VCO napisał(a):Kosz sprzęgłowy jak ? co tam ma pukać?? wytłumacz mi
Hmm... jeśli nie wiesz, że kosze sprzęgłowe mogą emitować taki odgłos to nie ma sensu Ci tłumaczyć co puka - i tak pewnie nie zrozumiesz (bez urazy).
Nieregularne stuki dochodzące z silnika na wolnych obrotach pochodzą zazwyczaj z kosza sprzęgłowego. Najprościej to sprawdzić wciskając sprzęgło. Jeśli odgłos zniknie to znaczy, że to kosz sprzęgłowy. Jeżeli stuki będzie słychać nadal to może to być zawór/zawory.
PEACE
raz widziałem poluzowany kosz sprzęgłowy, tarabanił jakby śrubek do silnika nawrzucać. Faktycznie jak się wciskało sprzęgło, to odgłos znikał (kosz się pewnie dociskał w tym momencie) z tym że sprzęgło było juz nieciekawe,znaczy sie slabo rozsprzęglało.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Zazwyczaj około 105 - 107 stopni (oczywiście w nowych sprzętach posiadających cyfrowy wyświetlacz temperatury) - zależy od producenta.
TWOJA RIZOMA (otwórz link)
- musieli
- Świeżak
- Posty: 211
- Dołączył(a): 27/3/2007, 09:01
- Lokalizacja: Wa-wa zone
musieli napisał(a):Zazwyczaj około 105 - 107 stopni (oczywiście w nowych sprzętach posiadających cyfrowy wyświetlacz temperatury) - zależy od producenta.
Jestem dosc zaskoczony tym, ze plyn moze osiagac taka temperature. W takim razie jaka jest temperatura wzenia takich plynow do chlodnic? Czy wentylator bedzie pracowal kiedy zgasze silnik a temperatura bedzie nadal za wysoka?
R1 - 99r.
- keraM
- Świeżak
- Posty: 65
- Dołączył(a): 25/5/2007, 09:08
W tej chwili zalewam swoim klientom preparat MOTULa, który zmieszany w maxymalnym stężeniu posiada temperaturę wrzenia 130 stopni.
Co do wentylatora - jeśli wyłączysz silnik wyłącznikiem zapłonu to wentylator może chodzić. Natomiast jak wyłączysz stacyjkę to nie będzie chłodził (zazwyczaj, bo są pewne modele Kawasaki, przy których podpięty jest bezpośrednio pod aku i po wyłączeniu nawet stacyjki wiatrak będzie pracował dalej).
Co do wentylatora - jeśli wyłączysz silnik wyłącznikiem zapłonu to wentylator może chodzić. Natomiast jak wyłączysz stacyjkę to nie będzie chłodził (zazwyczaj, bo są pewne modele Kawasaki, przy których podpięty jest bezpośrednio pod aku i po wyłączeniu nawet stacyjki wiatrak będzie pracował dalej).
TWOJA RIZOMA (otwórz link)
- musieli
- Świeżak
- Posty: 211
- Dołączył(a): 27/3/2007, 09:01
- Lokalizacja: Wa-wa zone
Dziekuje za wyjasnienie. Jesli nie mam chlodnicy zalanej jakims super plynem o bardzo wysokiej temp. wzenie - np. takim motulem tylko zwyklym plynem do chlodnic aluminiowych to przy jakiej temperaturze na zegarze mam sie zaczac martiwc? Jeszcze jedno pytanie: jak bezpiecznie podniesc temperature, zeby miec pewnosc, ze wentylator uruchamia sie kiedy trzeba?
R1 - 99r.
- keraM
- Świeżak
- Posty: 65
- Dołączył(a): 25/5/2007, 09:08
Znow odpowiem na swoje pytanie:
poziom oleju w R1 sprawdza sie kilka centymetrow pod wlewem oleju w malym, okraglym okienku po prawej stronie motocykla. Co do temperatur to miedzy 75-85 stopni otwiera sie termostat. Pozniej po przekroczeniu 103-105 stopni powinien wlaczyc sie wentylator chlodnicy. Jak na wyswietlaczy zamiast konkretnej temperatury napis HI to oznacza to, ze nalezy sperdzielac, gdzie pieprz rosnie (wczesniej wylaczajac silnik) ;]
poziom oleju w R1 sprawdza sie kilka centymetrow pod wlewem oleju w malym, okraglym okienku po prawej stronie motocykla. Co do temperatur to miedzy 75-85 stopni otwiera sie termostat. Pozniej po przekroczeniu 103-105 stopni powinien wlaczyc sie wentylator chlodnicy. Jak na wyswietlaczy zamiast konkretnej temperatury napis HI to oznacza to, ze nalezy sperdzielac, gdzie pieprz rosnie (wczesniej wylaczajac silnik) ;]
R1 - 99r.
- keraM
- Świeżak
- Posty: 65
- Dołączył(a): 25/5/2007, 09:08
Re: Yamaha R1-temperatura i stukot
mam tez ten problem u mnie temp siegnela 104 i nic sie nie dzialo musialem jej odkrecic aby schlodzic ilnik bo nic innego nie moglem wymyslec!! prosze o odpowiedzi na ten problem. r1 z 2000
- elotomi
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 13/3/2008, 22:56
- Lokalizacja: london
Witam
A co powiecie na taki problem
normalna jazda nie za szybka nie za wolna jak przedmówca ok 150 km/h. Temperatura wskazywana od 60-72 stopni celc. stukot jakby napinacz / zawory, do tego wszystkiego ok 3 stetki oleju na 600 km.
Pytanie czy to termostat daje ciała co wiąże się z niewłaściwą temp pracy silnika co z kolei powoduje łykanie oleju ???
Zakładam że stuki związane są z zaworami
A co powiecie na taki problem
normalna jazda nie za szybka nie za wolna jak przedmówca ok 150 km/h. Temperatura wskazywana od 60-72 stopni celc. stukot jakby napinacz / zawory, do tego wszystkiego ok 3 stetki oleju na 600 km.
Pytanie czy to termostat daje ciała co wiąże się z niewłaściwą temp pracy silnika co z kolei powoduje łykanie oleju ???
Zakładam że stuki związane są z zaworami
BUBS
streets for life
streets for life
- Bubu
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 30/8/2009, 22:59
- Lokalizacja: Warszawa
Posty: 25
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości