Zobacz wątek - Yamaha R1-temperatura i stukot
NAS Analytics TAG

Yamaha R1-temperatura i stukot

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Postprzez Przemo_rene » 31/8/2009, 07:53

hmmm...tak czytam wszystkie posty tutaj...tylu właścicieli R1 w naszym kraju to ich pierwsze moto...cool. Dobrze, że niektórzy choć pytają się gdzie się olej sprawdza :) ...

Jak bierze olej to raczej pierscienie przepuszczają - lekko zajechany silnik.

Stukot tak jak opisywany może być od rozrządu, kosza sprzęgłowego, zaworów, źle ustawionego silnika po jego demontarzu...to trzeba osłuchać bo dokładnego pochodzenia i rodzajów stuków od ww Panów się nie dowiemy.

Czasem skrzynia też nawala stukając...kumlpowi co kupił "nówkę, nieśmiganą..po małym szlifie ZX6r z 2006" tak nawalała właśnie...niby kosz...może zawory...za pareset km padła skrzynia - tj 2ka...i wyszstkie plastiki mu się odczepiają lub pękają...tak pięknie wypicowaną minę trafił...
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R


Postprzez Bubu » 31/8/2009, 10:03

Ok. Jestem swiadom faktu że na odległośc nikt jeszcze sprzeta nie naprawił .

Ale troszkę sprostowań to jest mój trzeci motocykl żaden poprzedni nie brał oleju (jeżeli już to nie zauważalne ilości) a z tego co juz się wywiedziałem to fakt łykania oleju przez R1 jest ponoć normą pytanie jaka to norma ???
I drugie pytanie czy temp od 62 - 73 stopnie jest normalny czy mam sprawdzać termostat jak na mój gust troszke mało ale moge sie nie znać nie miałem wcześniej Yamahy (wcześniej gsxr/cb1) i takiej poj.
BUBS
streets for life
Bubu
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 30/8/2009, 22:59
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez mirek65s » 31/8/2009, 11:41

Przyczyny nadmiernego zużycia oleju, cytat z pisma fachowego:

..." BIERZE OLEJ - to wtedy kiedy olej nie wycieka na ziemię tylko do silnika i tam jest spalany. Widać to na świecach i po niebieskim dymie z rury wydechowej. Przyczyny pobierania oleju to zużyta gładź cylindra i pierścienie tłokowe (lub nieprawidłowe ich ułożenie), nieszczelne uszczelniacze zaworów.

Zdarza się, że na przegrzanym silniku przekręci się pierścień oleju i wejdzie w fazę łączenia pierścienia benzynowego uszczelniającego i po prostu olej w linii prostej będzie się przedostawał do komory ""...
mirek65s
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 14/7/2009, 17:45
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez danielot » 2/9/2009, 22:35

Bubu napisał(a):Ok. Jestem swiadom faktu że na odległośc nikt jeszcze sprzeta nie naprawił .

Ale troszkę sprostowań to jest mój trzeci motocykl żaden poprzedni nie brał oleju (jeżeli już to nie zauważalne ilości) a z tego co juz się wywiedziałem to fakt łykania oleju przez R1 jest ponoć normą pytanie jaka to norma ???
I drugie pytanie czy temp od 62 - 73 stopnie jest normalny czy mam sprawdzać termostat jak na mój gust troszke mało ale moge sie nie znać nie miałem wcześniej Yamahy (wcześniej gsxr/cb1) i takiej poj.


jak norma ? kupiłes zajechanego sprzeta to ci łyka olej i tyle.

zadko mozna spotkac nei zajechana r1 z rocznika ponizej 2001

mam tez r1 i jakos mi nie łyka oleju ..wiec mity ktore ci wpajono to mzonki ..to nie 125p ktory musi łykac olej !!!!
ERŁAN 08
danielot
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 22/9/2007, 09:32
Lokalizacja: łodz

Postprzez R1driver » 3/9/2009, 10:23

W mojej R1 rok 98 wentylator zalacza sie przy 107 stopniach i wylacza bodajze przy 99. Takze nie panikujcie jak przy 100 wam sie nie wlaczy.
Niektórzy jeżdżą strasznie szybko, jak wariaci... aż ciężko ich wyprzedzic.
R1driver
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 21/6/2009, 14:08

Poprzednia strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 3 gości




na gr