Srad 750 obejście air boxa
Posty: 41
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Czekaj bo nie ogarniam. Przy 14tys dopiero sie normalnie zachowuje czy jak?
EDIT. co do tej lambdy to zebys zle nie pomyslal. Ona jest umiejscowiona w jednym miejsciu
EDIT. co do tej lambdy to zebys zle nie pomyslal. Ona jest umiejscowiona w jednym miejsciu
Ostatnio edytowano 21/1/2015, 20:58 przez cioracz, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Simson s51 jest, Jawa 350 typ.632 jest
-
cioracz - Mieszkaniec forum
- Posty: 2129
- Dołączył(a): 2/1/2014, 20:15
- Lokalizacja: Opatów/Kielce
Nie do konca.
Lambda jest potrzebna tylko po to, zeby katalizator dostal wystarczajaca ilosc tlenu, zeby mogl pracowac. Wywalenie jest stosunkow proste:
www.ebay.de/itm/o2-Oxygen-Lambda-Sensor ... 1308304475
Po wlozeniu tego czegosc masz lepsze przyjecie gazu, natomiast motocykl produkuje wiecej syfu (CO, Nx)....
Lambda jest potrzebna tylko po to, zeby katalizator dostal wystarczajaca ilosc tlenu, zeby mogl pracowac. Wywalenie jest stosunkow proste:
www.ebay.de/itm/o2-Oxygen-Lambda-Sensor ... 1308304475
Po wlozeniu tego czegosc masz lepsze przyjecie gazu, natomiast motocykl produkuje wiecej syfu (CO, Nx)....
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
inaczej do 13 tys idzie normalnie bez zająknięcia,pali od strzała szybko wchodzi na obroty, dzięki za zainteresowanie moją sprawą ,bo na innych forach nic...zero pomocy a sam nic bym nie wskórał a tak więcej pomysłów
- djgwozdek
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 17/1/2015, 21:08
- Lokalizacja: Bytom
cioracz napisał(a):Fugu lambda bada stan ogolny tlenu w spalinach.
Przeciez to napisalem...
cioracz napisał(a):Co lambda ma do katalizatora?
To, ze ilosc tlenu w spalinach jest wazna dla poprawnej pracy katalizatora.
Doczytaj na czym polega roznica miedzy pierwsza i druga generacja katalizatorow.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
No dobra, zgodze sie. Ale jedno wynika z drugiego. Wiec skoro bedzie dobra mieszanka to w spalinach bedzie odpowiednia dawka tlenu wiec i tak katalizator bedzie minimalizowal emisje tlenku wegla
Simson s51 jest, Jawa 350 typ.632 jest
-
cioracz - Mieszkaniec forum
- Posty: 2129
- Dołączył(a): 2/1/2014, 20:15
- Lokalizacja: Opatów/Kielce
Kat potrzebuje wiecej tlenu, niz wynika to z tego co ty zwiesz "dobra mieszanka". Wlasnie dlatego wyciaga sie sondy lambda i zastepuje je elementami sugerujacymi ze mieszanka jest optymalna (pod wzgledem pracy katalizatora, a nie mocy).
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Fugu napisał(a):Kat potrzebuje wiecej tlenu, niz wynika to z tego co ty zwiesz "dobra mieszanka".
To skąd on ten tlen ma wziąć skoro jest go za malo w spalinach? Twierdzisz ze konstruktorzy popełnili błąd?
Simson s51 jest, Jawa 350 typ.632 jest
-
cioracz - Mieszkaniec forum
- Posty: 2129
- Dołączył(a): 2/1/2014, 20:15
- Lokalizacja: Opatów/Kielce
Wkreca sie to w kolektor – przeciez pisalem i poslalem linka z zdjeciami, na ktorych widac nakretke przyspawana do kolektora.
Ilosc tlenu w spalinach regulujesz stosunkiem powietrza do bezyny. Ilosc powietrza jest (pomijajac silniki z doladowaniem) mniej wiecej stala. Wtryskujesz wiecej bezyny – masz mniej tlenu w spalinach i vice versa.
cioracz napisał(a): To skąd on ten tlen ma wziąć skoro jest go za malo w spalinach? Twierdzisz ze konstruktorzy popełnili błąd?
Ilosc tlenu w spalinach regulujesz stosunkiem powietrza do bezyny. Ilosc powietrza jest (pomijajac silniki z doladowaniem) mniej wiecej stala. Wtryskujesz wiecej bezyny – masz mniej tlenu w spalinach i vice versa.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
A wiec sprawa wygląda tak motocykl mam 40km od domu,byłem dzisiaj sprawdzić co i jak i na 200%jestem pewny że w systemie doładowania powietrznego jest wszystko popier...że aż miło,2 wężyki nie wiadomo do czego maja byc podłączone luzem zrobiłem milion kombinacji ,i doszłem do wniosku że czujniki i trujniki ,zaworek zwrotny i inny szajs po prawej stronie ramy nie dostaje żadnego zasilania powietrzem i nie ma możliwości by to działało ,teraz wygląda to tak że przy gardzielach są jak sie nie mylę takie nyple i wszystkie są zaślepione a do jednego był podłączony wężyk ,który podejrzewam że ma iść do układu tych czujników, a znich sądząc po zaworku zwrotnym na ten mosiężny dinks ,co steruje tą klapką ,nie ma możliwości bym to zrobił nie wiedząc jak ma to oryginalnie wyglądać ;/ jedyna opcja że jak się zrobi cieplej postawie jakiemuś uprzejmemu motocykliście flaszkę dobrej wódki ,za ściagniecie baku i airboxu i porównanie mojego układu zasilania i jego i porobienie zdjęcia i myślę że wtedy jestem wstanie to ogarnąc tak nie szans,nie mam sondy lambda w kolektorze ani miejsca na nią ale ....tym zajmę sie po tym jak uporam się z resztą ,mam dosyć ale ogólnie motocykl chodzi dobrze nie stuka nie puka ,wiec jeszcze trochę determinacji i powinno byc ok
Same zdięcia tez by mi dużo dały ale nie umiem nic narazie znaleść
Same zdięcia tez by mi dużo dały ale nie umiem nic narazie znaleść
- djgwozdek
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 17/1/2015, 21:08
- Lokalizacja: Bytom
O właśnie, porównać z innym sradem będzie najprościej. Tych kabli na logikę nie podłączysz To nie wsk, bez wczytania się w serwisówkę nie rozgryziesz jak to działa
Eeee? Co? Gdyby tak było to silnik wszędzie oprócz otwartej na maksa przepustnicy pracowałby na stanowczo zbyt ubogiej mieszance, a gaźnik byłby urządzeniem 100 razy lepszym od wtryskiwaczy, podczas gdy to wtryski umożliwiają spalanie bogatszej mieszanki A katalizator, do poprawnej pracy nie wymaga ani mieszanki ubogiej, ani bogatej tylko właśnie bardzo dokładnie ustawionej mieszanki, z lambdą niemal idealnie równą 1.
Fugu napisał(a):cioracz napisał(a): To skąd on ten tlen ma wziąć skoro jest go za malo w spalinach? Twierdzisz ze konstruktorzy popełnili błąd?
Ilosc tlenu w spalinach regulujesz stosunkiem powietrza do bezyny. Ilosc powietrza jest (pomijajac silniki z doladowaniem) mniej wiecej stala. Wtryskujesz wiecej bezyny – masz mniej tlenu w spalinach i vice versa.
Eeee? Co? Gdyby tak było to silnik wszędzie oprócz otwartej na maksa przepustnicy pracowałby na stanowczo zbyt ubogiej mieszance, a gaźnik byłby urządzeniem 100 razy lepszym od wtryskiwaczy, podczas gdy to wtryski umożliwiają spalanie bogatszej mieszanki A katalizator, do poprawnej pracy nie wymaga ani mieszanki ubogiej, ani bogatej tylko właśnie bardzo dokładnie ustawionej mieszanki, z lambdą niemal idealnie równą 1.
-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Trocho glupio to napislaem - przyznaje
Moze inaczej:
ECU wie ile powietrza dostajesz i dopasowywuje ilosc bezyny tak, zeby wlasnie osiagnac optymalne spalanie - lambda = 1, jak piszesz ponizej.
Spojrz na grafike ktora wkleilem pare postow wyzej - dokladnie to pokazuje.
Moze inaczej:
Invi napisał(a):Gdyby tak było to silnik wszędzie oprócz otwartej na maksa przepustnicy pracowałby na stanowczo zbyt ubogiej mieszance
ECU wie ile powietrza dostajesz i dopasowywuje ilosc bezyny tak, zeby wlasnie osiagnac optymalne spalanie - lambda = 1, jak piszesz ponizej.
Invi napisał(a):A katalizator, do poprawnej pracy nie wymaga ani mieszanki ubogiej, ani bogatej tylko właśnie bardzo dokładnie ustawionej mieszanki, z lambdą niemal idealnie równą 1.
Spojrz na grafike ktora wkleilem pare postow wyzej - dokladnie to pokazuje.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Lambda nie jest czujnikiem temperatury:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Sonda_lambda
http://www.ngk.de/pl/technika-w-szczego ... dy-lambda/
Katalizator nie jest dopalaczem, w wypadku silnika spalinowego:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Reaktor_katalityczny
Oraz:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Katalizator
http://pl.wikipedia.org/wiki/Sonda_lambda
Sonda lambda – czujnik mierzÄ…cy zawartość tlenu w spalinach, umieszczany w ukÅ‚adzie wydechowym silnika spalinowego. Pozwala to na precyzyjne dozowanie skÅ‚adu mieszanki paliwowo-powietrznej.
http://www.ngk.de/pl/technika-w-szczego ... dy-lambda/
Katalizator nie jest dopalaczem, w wypadku silnika spalinowego:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Reaktor_katalityczny
Reaktor katalityczny (popularna nazwa – katalizator samochodowy) – część ukÅ‚adu wydechowego wszystkich współczesnych samochodów osobowych speÅ‚niajÄ…ca funkcjÄ™ pozasilnikowego systemu zmniejszania iloÅ›ci szkodliwych skÅ‚adników spalin. Dawniej nie byÅ‚y stosowane ze wzglÄ™du na maÅ‚o rygorystyczne normy dotyczÄ…ce emisji spalin. DziÅ› stosowane sÄ… również w innych urzÄ…dzeniach napÄ™dzanych silnikiem spalinowym, ciężarówkach, autobusach, lokomotywach, wózkach widÅ‚owych itp. Ma na celu zmniejszenie iloÅ›ci szkodliwych zwiÄ…zków chemicznych w gazach wydechowych.
Działanie reaktora opiera się na reakcji substancji zawartych w spalinach z katalizatorem. Optymalne warunki pracy katalizatora dobierane są dzięki sterowaniu silnikiem na podstawie danych z sondy lambda.
Przy silnikach o zapÅ‚onie iskrowym najczęściej stosuje siÄ™ reaktory trójfunkcyjne TWC (od ang. Three Way Catalyst), które redukujÄ… tlenki azotu (NOx) oraz jednoczeÅ›nie utleniajÄ… wÄ™glowodory (CH) i tlenek wÄ™gla (CO). Aby reakcje te mogÅ‚y zachodzić równoczeÅ›nie konieczne jest utrzymywanie współczynnika nadmiaru powietrza na poziomie λ=1.
Oraz:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Katalizator
Katalizator – substancja chemiczna, która dodana do ukÅ‚adu powoduje zmianÄ™ Å›cieżki kinetycznej reakcji chemicznej, na takÄ…, która ma niższÄ… energiÄ™ aktywacji, czego efektem jest wzrost szybkoÅ›ci reakcji chemicznej. W trakcie procesów z udziaÅ‚em katalizatora reakcja chemiczna przebiega drogÄ… o energii mniejszej w stosunku do reakcji bez udziaÅ‚u katalizatora.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
senekkorzenna napisał(a):Fugu a w jaki sposób sonda mierzy zawartość tlenu w spalinach?
W srodku jest membrane z dwutlenku cyrkoni, pokryta platyna. Z jednej strony membrany sa spaliny, z drugiej powietrze. Poprzez gradient stezen, atomy O2 przechodza przez membrane – powstaje napiecie elektryczne. To napiecie jest mierzone.
Istnieja dwa typy sondy lambda – z skokiem w okolicy lambda=1 i tzw. Szerokopasmowe, ktory funkcja jest ciagla.
To tak w skrocie i prosto. Wystarczy, czy mam wchodzic w detale i opisy reakcji w niej wystepujace?
senekkorzenna napisał(a):Co do katalizatora to o ile jeszcze pamiętam ze szkoły to do reakcji chemicznej potrzebna jest energia cieplna albo zewnętrzna albo powstała na skutek łączenia się czynników.
Dobrze. Rola katalizatora polega na tym, ze obniza ilosc potrzebnej energy, sam nie biorac udzialu w reakcji.
senekkorzenna napisał(a):Już napisałem powyżej że nie ma sensu na naukowe wywody a jedynie proste tłumaczenie.
Tez jestem za prostym tlumaczeniem, ale nie lubie gdy na ksiedza mowi sie kominiarz.
cioracz napisał(a):Fugu żeby sonda lamba działała poprawnie musi być dobrze rozgrzana, bo jak dobrze wiesz jest to przecież ogniwo galwaniczne
Zgadza sie. Co nie znaczy ze jest termometrem.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
W prostych słowach. Lambda bada czy spaliny są bogate, czy ubogie w pewną część ich gazów... Jeśli "wypatrzy", że jest ubogo wydłuża czas wtrysku (czyli okres otwarcia wtryskiwacza), jeśli za bogato - skraca...
W ten sposób stara się uregulować optymalny skład mieszanki... W między czasie budowana jest tzw. adaptacja - mapa przewidywanego zapotrzebowania na określony czas wtrysku
Zasada działania Lambdy
Przykład standardowej oscylacji
Przykładowa mapa wtrysku
W ten sposób stara się uregulować optymalny skład mieszanki... W między czasie budowana jest tzw. adaptacja - mapa przewidywanego zapotrzebowania na określony czas wtrysku
Zasada działania Lambdy
Przykład standardowej oscylacji
Przykładowa mapa wtrysku
Imbrola faza - "Detailing"
-
miki1406 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2846
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
Posty: 41
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości