Zobacz wątek - CBR 600 Problem czy może to normalne?
NAS Analytics TAG

CBR 600 Problem czy może to normalne?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Postprzez przem81 » 13/4/2014, 10:46

Kaai napisał(a):nie czytałem całości, ale pytanie - masz przelot? jeśli tak to lekkie falowanie będzie normalne


Jak widać jestem nowy w tej zabawie. O jaki przelot chodzi?
Obecnie CBR F4
Poprzednio CBR F2
Avatar użytkownika
przem81
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 10/4/2014, 18:56
Lokalizacja: GrudziÄ…dz


Postprzez Marsjanin » 13/4/2014, 11:27

Chodzi o układ wydechowy. Ja miałem lekkie falowanie obrotów w mojej SVce - podciągnąłem troszkę napinacz łańcuszka, przeczyściłem świece (na dniach wymiana) i się uspokoiło i troszkę ucichło cykanie.
MT-07
Avatar użytkownika
Marsjanin
Bywalec
 
Posty: 797
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48


Postprzez Kaai » 13/4/2014, 11:39

ja mam chyba podobnie, tylko, że mój pali zawsze, obojętnie czy jest -20 i moto stało 2 miesiące, czy jeździłem 5min temu. a przelot też mam, który gada tak: https://www.youtube.com/watch?v=Z5xCB4DECnc

oj oj, jeszcze stare gumy i niepozamykana opona! ale wstyd:D
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4223
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez przem81 » 13/4/2014, 15:14

Tak mam przelot. Myślałem też o wymianie świec ale najpierw zobacze co moj magik powie.
Obecnie CBR F4
Poprzednio CBR F2
Avatar użytkownika
przem81
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 10/4/2014, 18:56
Lokalizacja: GrudziÄ…dz

Postprzez tomek2102 » 13/4/2014, 18:16

Cbr f2 nie ma pompy paliwa więc tą usterkę można wykluczyć. A co do falujących obrotów to przyczyn może być naprawdę dużo i w niektórych przypadkach nie sposób temu zaradzić. Moja f2 dalej faluje a zrobiłem już luzy zaworowe, gaźniki, nowe świece, nowe przewody zapłonowe i fajki, nowy rozrząd i dalej jak było tak jest. Możliwe że po prostu gaźniki są już w takim stanie że nie da się ich poprawnie ustawić. To samo dotyczy innych elementów silnika.
tomek2102
Świeżak
 
Posty: 152
Dołączył(a): 3/3/2013, 14:20
Lokalizacja: Chełm

Postprzez przem81 » 13/4/2014, 20:21

Wiek już swój ma. Niech sobie faluje ale niech też odpala jak wcześniej.
Obecnie CBR F4
Poprzednio CBR F2
Avatar użytkownika
przem81
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 10/4/2014, 18:56
Lokalizacja: GrudziÄ…dz

Postprzez -kichacz- » 13/4/2014, 20:41

Tutaj bardziej o te odpalanie chodzi , bo to że sobie faluje minimalnie to na gaźniku to jest dopuszczalne . Tak jak wcześniej ktoś napisał to nie wtrysk że chodzi jak robot . Tylko dlaczego po synchro nie zapala dobrze ?? cos tam musi być nie tak
-kichacz-
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 10/4/2014, 20:27
Lokalizacja: podlasie

Postprzez tomek2102 » 13/4/2014, 21:19

Sprawdź o ile obrotów masz wykręcone śruby od składu mieszanki. Licz obroty wkręcając śrubkę aż do oporu. Powinna być wykręcona o 2,5 obrotu zgodnie z serwisem. Potem podnieś trochę obroty biegu jałowego w granice 1500rpm i powinno pomóc z odpalaniem. Świece też powinieneś wymienić jeśli nie jesteś ich pewny.
tomek2102
Świeżak
 
Posty: 152
Dołączył(a): 3/3/2013, 14:20
Lokalizacja: Chełm

Postprzez przem81 » 14/4/2014, 10:03

tomek2102 napisał(a):Sprawdź o ile obrotów masz wykręcone śruby od składu mieszanki. Licz obroty wkręcając śrubkę aż do oporu. Powinna być wykręcona o 2,5 obrotu zgodnie z serwisem. Potem podnieś trochę obroty biegu jałowego w granice 1500rpm i powinno pomóc z odpalaniem. Świece też powinieneś wymienić jeśli nie jesteś ich pewny.


Aż tak się nie znam żeby tam kręcić. Może z czasem jak poznam trochę moto. Przed czyszczeniem obroty mialem w granicach 1400 ustawione i odpalało a po "serwisie" zmienili na około 1100 co widać na filmie. Wczoraj już późnym wieczorem podkręciłem do około1300 i zobaczę po pracy jak odpali.
Obecnie CBR F4
Poprzednio CBR F2
Avatar użytkownika
przem81
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 10/4/2014, 18:56
Lokalizacja: GrudziÄ…dz

Postprzez przem81 » 14/4/2014, 15:04

Jestem po wizycie w "serwisie", gościu twierdzi że jak na ten wiek to pięknie chodzi i w temacie falowania obrotów już się nic nie zrobi więcej. Ok, tak zostawiam. Temat odpalania to jak pisałem wcześniej podkręciłem wczoraj wolne obroty i dziś odpalił bez problem. Gościu tłumaczył że zależy od motocykla w jednym odpala bez gazu w innym trzeba trochę trącić przy odpalaniu. Zostawiam podkręcone obroty do 1300 i nic nie ruszam. Kwestia świec to mówił że zależy od użytkownika. Może pomóc a nie musi. Zależy kiedy były ostatnio wymieniane. Ja ich nie wymieniałem, poprzedni właściciel z tego co wiem to też nie. Więc moja decyzja, wymieniam. Pytanie jakie radzicie NGK czy Denso?
Obecnie CBR F4
Poprzednio CBR F2
Avatar użytkownika
przem81
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 10/4/2014, 18:56
Lokalizacja: GrudziÄ…dz

Postprzez Fugu » 14/4/2014, 15:11

1300 brzmi na moje wyczucie troche nisko. Ile powinno byc w.g. serwisowki?
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez przem81 » 14/4/2014, 15:35

1200 +/- 100
Obecnie CBR F4
Poprzednio CBR F2
Avatar użytkownika
przem81
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 10/4/2014, 18:56
Lokalizacja: GrudziÄ…dz

Postprzez tomek2102 » 14/4/2014, 18:31

Mogą być irydowe ngk. Denso są chyba sporo droższe a kosmicznej różnicy i tak nie będzie więc po co przepłacać.
tomek2102
Świeżak
 
Posty: 152
Dołączył(a): 3/3/2013, 14:20
Lokalizacja: Chełm

Postprzez przem81 » 14/4/2014, 20:22

Dziękuję wszystkim za rady i poświęcony czas. Mam nadzieję że kiedyś będę mógł się odwdzięczyć.
Obecnie CBR F4
Poprzednio CBR F2
Avatar użytkownika
przem81
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 10/4/2014, 18:56
Lokalizacja: GrudziÄ…dz

Postprzez xorb » 15/4/2014, 16:37

Zimne moto odpalaj najpierw na połowę ssania, jak zaskoczy to dopiero wtedy odkręć więcej - daj znać czy pomogło ;)
xorb
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 16/2/2014, 11:40

Postprzez przem81 » 15/4/2014, 20:55

Ok. Jutro sprawdze. Dam znać.
Obecnie CBR F4
Poprzednio CBR F2
Avatar użytkownika
przem81
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 10/4/2014, 18:56
Lokalizacja: GrudziÄ…dz

Postprzez malomi » 16/4/2014, 08:49

Nawet serwisów-ka mówi o minimalnym skoku obrotów moim zdaniem jest to normalne natomiast, jeżeli chodzi o odpalanie to jechałbym do tego serwisu, ale po zwrot kasy...

Obroty na biegu jałowym: 1200 +- 100 obr/min
CBR f4i sport
Avatar użytkownika
malomi
Bywalec
 
Posty: 829
Dołączył(a): 5/7/2013, 11:47

Postprzez przem81 » 20/4/2014, 16:10

Na połowie ssania nie idzie.
Obecnie CBR F4
Poprzednio CBR F2
Avatar użytkownika
przem81
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 10/4/2014, 18:56
Lokalizacja: GrudziÄ…dz

Postprzez tomek2102 » 20/4/2014, 17:56

Nic dziwnego że nie idzie. Po to jest ssanie żeby zaciągać je całe przy odpalaniu zimnego silnika. A gdy już złapie obroty to wtedy można zmniejszać stopniowo. Ja czekam aż złapie 3000 obrotów i zmniejszam do 2000 ciągle regulując żeby nie przekraczało tej granicy. Po wyjechaniu na trasę wyłączam całkowicie.
tomek2102
Świeżak
 
Posty: 152
Dołączył(a): 3/3/2013, 14:20
Lokalizacja: Chełm

Postprzez Invi » 20/4/2014, 19:31

A ja ostatnio oglądałem f2 dla kumpla i się właśnie zdziwiłem że obroty nawet odrobinkę nie falowały, no ani troszeczkę normalnie.

Ale za to była tak przekoszona że jak jechałem to lewy łokieć wbijał mi się w żebra :twisted:
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Poprzednia strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê