Zobacz wątek - CBR 600 Problem czy może to normalne?
NAS Analytics TAG

CBR 600 Problem czy może to normalne?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

CBR 600 Problem czy może to normalne?

Postprzez przem81 » 10/4/2014, 19:14

Witam.
Jestem nowym posiadaczem CBR F2 i od kilku dni zastanawia mnie czy delikatne falowanie na wolnych obrotach to norma. Obroty ustawione na ok 1200 a wskazówka pokazuje lekkie drgania co również słychać w pracy silnika. Druga sprawa która mnie nie pokoi to jakieś chrobotanie z prawej strony. Gdy wcisnę sprzęgło wszystko cichnie, puszczam chrobocze. Dodam że moto po przeglądzie, czyszczenie i synchronizacja.
Avatar użytkownika
przem81
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 10/4/2014, 18:56
Lokalizacja: GrudziÄ…dz


Postprzez przem81 » 11/4/2014, 05:16

Naprawdę nikt nie jest w stanie coś podpowiedzieć? :-(
Avatar użytkownika
przem81
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 10/4/2014, 18:56
Lokalizacja: GrudziÄ…dz


Postprzez pamoz » 11/4/2014, 12:10

Chrobotanie to normalne.Co do falowania już raczej nie.Wrzuć filmik może ktoś podpowie.
biegacz
Avatar użytkownika
pamoz
Świeżak
 
Posty: 136
Dołączył(a): 2/10/2010, 19:54
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez malomi » 11/4/2014, 14:36

Pitu pitu. Jak duże masz to falowanie jeżeli tylko wskazówka nie zamiera w bezruchu to jest wszystko ok
CBR f4i sport
Avatar użytkownika
malomi
Bywalec
 
Posty: 829
Dołączył(a): 5/7/2013, 11:47

Postprzez przem81 » 11/4/2014, 14:56

Jeśli za krótki jutro dodam coś dłuższego.

https://www.youtube.com/watch?v=sVRXkTP ... e=youtu.be
Avatar użytkownika
przem81
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 10/4/2014, 18:56
Lokalizacja: GrudziÄ…dz

Postprzez pamoz » 11/4/2014, 18:38

Jak na mój gust, niespecjalnie to chodzi,jakoś nie słyszę tego synchra.Niech ktoś jeszcze się wypowie.Przed gaźnikami luz zaworowy był robiony?,bo nie napisałeś.
biegacz
Avatar użytkownika
pamoz
Świeżak
 
Posty: 136
Dołączył(a): 2/10/2010, 19:54
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez przem81 » 11/4/2014, 18:55

Miał być robiony komplet jak odstawiałem łącznie z myciem gaźników. Gościu po zrobieniu zostawił mi kawałki syfu do pokazania jakie były w gaźnikach. Więc albo nic nie zrobił albo nie do końca dobrze.
Obecnie CBR F4
Poprzednio CBR F2
Avatar użytkownika
przem81
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 10/4/2014, 18:56
Lokalizacja: GrudziÄ…dz

Postprzez tomek2102 » 12/4/2014, 05:44

Moja f2 też faluje, nawet mocniej. Wina leży zapewne po stronie gaźników.
tomek2102
Świeżak
 
Posty: 152
Dołączył(a): 3/3/2013, 14:20
Lokalizacja: Chełm

Postprzez przem81 » 12/4/2014, 15:37

Dziś ładna pogoda więc postanowiłem pojeździć. Tak jak przed "serwisem" nie było problemu z odpaleniem, ssanie, start i chodzi. Tak dziś ssanie, start i nic, drugi raz nic. Dopiero jak dodałem trochę gazu odpalił. Później wszystko bez zmian, jak wyżej.
Obecnie CBR F4
Poprzednio CBR F2
Avatar użytkownika
przem81
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 10/4/2014, 18:56
Lokalizacja: GrudziÄ…dz

Postprzez -kichacz- » 12/4/2014, 17:44

Troche czyściłem tych gaźników ale żadne mi sie nie trafiły żeby jakieś paprochy czy coś , że mozna pokazać klientowi. Czyszczenie polega na przeczyszczeniu dysz i wszystkich kanałów w gaźnikach , ale to są otwory malucieńkie , nie wiem może miałeś takie brudy ale dla mnie to dziwne. po wciśnięciu sprzęgła cichnie bo łożysko na koszu sprzęgłowym sie napina i przestaje drgać. Co do gaźników to jeźeli nic nie dała regulacja to zestaw proponuje ( luzy zaworowe , czyszczenie i synchro gaź , nowe świece i olej ).
-kichacz-
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 10/4/2014, 20:27
Lokalizacja: podlasie

Postprzez -kichacz- » 12/4/2014, 17:46

jesczze jedna uwaga , w cbr 600 była taka pompka paliwa na przekaźniku , może tam coś szwankuje i nie daje równo paliwa . U kumpla był ten problem , wojowałem z tymi obrotami i wojowałem ale gościu powiedział że niech se faluje i tej pompki nie bedzie wymieniał . Zrobił na tej pompce chyba ze 30 tyś km i nic sie nie stało.
-kichacz-
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 10/4/2014, 20:27
Lokalizacja: podlasie

Postprzez przem81 » 12/4/2014, 18:29

-kichacz- napisał(a):Troche czyściłem tych gaźników ale żadne mi sie nie trafiły żeby jakieś paprochy czy coś , że mozna pokazać klientowi. Czyszczenie polega na przeczyszczeniu dysz i wszystkich kanałów w gaźnikach , ale to są otwory malucieńkie , nie wiem może miałeś takie brudy ale dla mnie to dziwne. po wciśnięciu sprzęgła cichnie bo łożysko na koszu sprzęgłowym sie napina i przestaje drgać. Co do gaźników to jeźeli nic nie dała regulacja to zestaw proponuje ( luzy zaworowe , czyszczenie i synchro gaź , nowe świece i olej ).


Nie znam się jak to wygląda dlatego odstawiłem moto do "fachowca" na wymianę oleju, filtra oleju i powietrza, mycie i synchronizację gaźników. Filtr oleju widzę to wiem że jest wymieniony reszta to już nie wiem. Tak że oprócz świec wszystko miał zrobić ale czy zrobił? W każdym razie chodzi gorzej niż wcześniej przed "serwisem". Jechać jeszcze raz do niego czy szukać kogoś innego? Co radzicie?

Byłem przed chwilą po 2 godz. od jazdy zobaczyć jak odpali, i już miał problemy.
Obecnie CBR F4
Poprzednio CBR F2
Avatar użytkownika
przem81
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 10/4/2014, 18:56
Lokalizacja: GrudziÄ…dz

Postprzez -kichacz- » 12/4/2014, 19:33

Jeżeli mówisz że wcześniej paliła lepiej i chodziła lepiej a po serwisie chodzi gorze i gorzej pali no to nie może tak być . Musisz jeszcze raz wyregulowac gaźniki . Mam nadzieje że człowiek do którego jeździłeś nie bawił się w regulowanie dysz składu mieszanki paliwo-powietrze. Może tam coś nie poszło mu . Weź zadzwoń do niego i zapytaj się konkretnie co robił z gaźnikami , czy wszystkie dysze wykręcał , czy regulował skład mieszanki itp ? Ja nie ruszam dysz składu mieszanki bo myśle że jak fabryka ustawiła tak niech zostanie ( chociaż moge sie mylić) i na ogół ludzie mówią ze po czyszczeniu i synchro jest lepiej a nie gorzej . Kiedyś zachciało mi się wykręcić te dysze i musze sie przyznać że zjebałem bo potem juz moto tak nie chodziło jak przed moim dłubaniem.
-kichacz-
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 10/4/2014, 20:27
Lokalizacja: podlasie

Postprzez przem81 » 12/4/2014, 20:00

OK. W poniedziałek podjade do niego i dam znać co mi powie. Znalazłem coś takiego na allegro. Czy to może być ta pompka o której pisałeś?

http://allegro.pl/pompa-paliwa-paliwowa ... 26552.html
Obecnie CBR F4
Poprzednio CBR F2
Avatar użytkownika
przem81
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 10/4/2014, 18:56
Lokalizacja: GrudziÄ…dz

Postprzez -kichacz- » 12/4/2014, 20:26

Tak dokładnie , tam stykają sie takie dwa miedziane styki i po jakimś czasie potrafią się powypalać . Kiedyś to rozbierałem i czyściłem pilniczkiem . Po przekręceniu stacyjki powinieneś słyszeć takie trykanie , potem jak silnik chodzi to ona też tryka . Można rękę na niej położyć i czuć te trykanie . Ale na samym początku zobacz co z tym mechaniorem , bo jeżeli moto przed regulacją chodziło dobrze to musi chodzi dobrze i po :) Co do tej pompki - jeżeli tryka to działa , tam innej możliwości nie ma , chyba że przewody sie pomyli lub ją odłączy w jakiś sposób czy coś.

Tylko chyba mi sie wydaje ze w cbr ona tryka dopiero jak na rozrusznik naciśniesz . Pozdro
-kichacz-
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 10/4/2014, 20:27
Lokalizacja: podlasie

Postprzez przem81 » 12/4/2014, 20:37

OK. Dzięki. Odezwe się. Pozdro.
Obecnie CBR F4
Poprzednio CBR F2
Avatar użytkownika
przem81
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 10/4/2014, 18:56
Lokalizacja: GrudziÄ…dz

Postprzez Kaai » 12/4/2014, 23:27

nie czytałem całości, ale pytanie - masz przelot? jeśli tak to lekkie falowanie będzie normalne
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4223
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez SkoQ » 13/4/2014, 09:13

No dokładnie, bo to nie wtrysk żeby sobie sam dawał z tym radę :)
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez vardana » 13/4/2014, 09:49

I mi się wydaje że takie falowanie obrotów jest zupełnie do przyjecia - za mały zakres skoku żeby się bawić w perfekcyjne ustawienie. Gorzej jeśli moto nie pali.
Yamaha FZR 1000
vardana
Świeżak
 
Posty: 113
Dołączył(a): 31/3/2014, 20:32
Lokalizacja: Warszawa - bielany

Postprzez przem81 » 13/4/2014, 10:41

Nie znam się na tyle. Więc jeśli ktoś mi powie że to normalne to ok. Aż tak mi to nie przeszkadza. Dlatego pytałem czy to normalne. Boli mnie problem odpalania, palił na dotyk nawet jak mrozy były a teraz jak nie podkręce manetką troche to nie wystartuje.
Obecnie CBR F4
Poprzednio CBR F2
Avatar użytkownika
przem81
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 10/4/2014, 18:56
Lokalizacja: GrudziÄ…dz

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê