wymiana oleju - czyszczenie ? ropÄ… ?
Posty: 31
• Strona 2 z 2 • 1, 2
update : 150km z płukaczem w silniku - wszystko super - żadnych wycieków
żadnych niepokojących objawow - nawet powiem ze wydaje mi się że jest lepiej - biegi wchodzą ciszej i delikatniej - i czuję że lepiej reaguje na gaz w niższych obrotach
... proawdopodonie dziś przelecę te dodatkowe 150km do wymaganych 300 i zmieniam na full synthetics castrola i tym samym obalę mit o zmiania oleju w maszynie z przebiegiem powyzej 50kkm latającej wcześniej na półsyntetyku. Sprzet kręci sie dobrze - zaczynm mu na tym czyszczaczu troszkę dawać w palnik - i jest nadspodziewanie żywy
ani razu nawet nie zachrząkał - rwie jak gUpi .. we wszystkich zakresach obrotowych
żadnych niepokojących objawow - nawet powiem ze wydaje mi się że jest lepiej - biegi wchodzą ciszej i delikatniej - i czuję że lepiej reaguje na gaz w niższych obrotach


ani razu nawet nie zachrząkał - rwie jak gUpi .. we wszystkich zakresach obrotowych

-
cezare - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 682
- Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
- Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ
zacznij odkładać kase na remont silnika
sorry ale nie mogłem się powstrzymać, miejmy nadzieje że wszystko bedzie dobrze
pozdr

sorry ale nie mogłem się powstrzymać, miejmy nadzieje że wszystko bedzie dobrze

pozdr
hrhr %-)


-
Krzychu1323 - Świeżak
- Posty: 175
- Dołączył(a): 7/1/2009, 07:16
- Lokalizacja: Poznań
kurcze - jak olej po 4kkm w sporcie 150konnym heh ... trudno tak opowiedzieć wiesz - ale na 100% był rzadszy od normalnego semisyntetics'a - no i musiał to wszystko ładnie porozpucszczać bo olej do ostatniej kropli wypływał tej same jakości - przed wypłukiwaczem miałem wrażenie ze im mniej go kapie tym wiekszy syf kapie, a tu ostatnimi kroplami nasmarowalęm pierścień nowego filtra - i pod palcami i na palcach tylko olej .. bez szlamu..
Acek dostał fajnego kopa - i może jestem jebnięty - ale kurcze czuję różnice na pracy silnika strasznie - extremalnie lekko wchodzi teraz na obroty..
przy ostatniej wymianie oleju miał założone nowe swiece NGK i zrobione synchro gaźników - także wszystko na zero - i ja wiem ze powinno byc odwrotnie i nie umiem sobie tego wytłumaczyć - po płukaniu przestał być widoczny dym z wydechu przy odpalaniu na zimnym - teraz nie widać kompletnie nic - żeby ktoś nie pomyślał - to nie chodzi o dym z padniętego silnika ... ale zawszeć coś tam sobie puszczał barwiąc powietrze przez 30 sekund ledo zauwazalnym dymkiem ..- teraz bajka .. cisza ... wyraźnie jest ciszej .. obroty równiutkie - teraz bedę sprawdzał spalanie ..
cały silnik suchutki - nic - bajka ..
reasumujÄ…c :
dzięki poprzedniemu właścicielowi z Italii za pielęgnowanie moto przez wiekszość jego życia przeszła operacja bez problemu - ja też wymieniając olej co mniej niż 5kkm nie dałem mu się zasyfić i przez ostatnie 3 lata po prostu było dbane .. ciężko zatem wrzucić mój przypadek do jednego wora i powiedzieć że rzeczywiście można bezkarnie odwalać takie akcje - ale jeżeli przez ostatnie 15k km zmieniałeś olej 4x to nic nie stoi na przeszkodzie żeby zmienić na full syntetyka. tak z tego wszystkiego mi wychodzi.
ale powiadam - moto dbane strasznie
także pozdrawiamy
http://www.airlive.aspdotnet.pl/prv/acek.jpg
peace
edit : a zeby nie było że jestem taki mistrzu mechaniki - opowiem wam coś na offtopa. Miałęm Acka kupionego po szlifie od kolesia z sącza - nie ubliżajac guralom miał oponę miast 180 to 190 - upierdolony tylny chlapacz z mocowaniem na tablice - ot - wiejski lans na 190 płaskiej jak cholera - no było pycone na prostych - nie ma siły - do tego jeszcze walnieta główka ramy - czyli to co góral dal radę przez 2 miesiące - to rozwalił.. po czym szlifnął i tak sie przestraszył lytra - ze pchnął mi go z kaskiem kurtką i rękawiczkami
w komplecie... ale .
ale jak to ACEK - ponoć lubi żłopnąć olej - no to sobie chlapnął czasem mniej czasem więcej.
ponieważ zacząłem go robić przed malowaniem na zero - zauważyłem ze brakuje mi jednego wspornika pod boczek - i w misce olejowej jest nie oryginalna śrubka pod któa się ów wspornik montuje dokręcając do bloku silnika.
zamówiłem wspornik - przyjechał - odkręcam tą śubę - wkłądam wspornik no i mi mi śróba w ręce zostałą - przekręciłem gwint na śrubie numer 6 - myślę dramat i leżę - ale coś mnie tknęło - i sprawdziłem długosć śruby z głębokością miejsca na nią - i co ? i się okazała 2cm za krótka - pojechałem do kastoramy - kupilem odpowidniej sługości moje kochane imbusowe - wkręciłem do końca i BAJKA.
coś co myślałem ze jest spływającym olejem z łańcucha bo go zawsze zalewam po czyszczeniu żeby az kapało
- okazało sie pocącą sie miską olejową przez tę jego pieprzoną przykrótką śróbkę
- i tak o to mój acek jakies 2 tys km temu przestał brać olej - on go nigdy nie brał - on po prostu pocił sie z pod nie dociśniętej uszczelki
także kurcze sprawdzajcie wszystko w sprzętach kupionych od dziwnych ludzi - czasami debile nawet śrubki nie umieją dobrać..
Acek dostał fajnego kopa - i może jestem jebnięty - ale kurcze czuję różnice na pracy silnika strasznie - extremalnie lekko wchodzi teraz na obroty..
przy ostatniej wymianie oleju miał założone nowe swiece NGK i zrobione synchro gaźników - także wszystko na zero - i ja wiem ze powinno byc odwrotnie i nie umiem sobie tego wytłumaczyć - po płukaniu przestał być widoczny dym z wydechu przy odpalaniu na zimnym - teraz nie widać kompletnie nic - żeby ktoś nie pomyślał - to nie chodzi o dym z padniętego silnika ... ale zawszeć coś tam sobie puszczał barwiąc powietrze przez 30 sekund ledo zauwazalnym dymkiem ..- teraz bajka .. cisza ... wyraźnie jest ciszej .. obroty równiutkie - teraz bedę sprawdzał spalanie ..
cały silnik suchutki - nic - bajka ..
reasumujÄ…c :
dzięki poprzedniemu właścicielowi z Italii za pielęgnowanie moto przez wiekszość jego życia przeszła operacja bez problemu - ja też wymieniając olej co mniej niż 5kkm nie dałem mu się zasyfić i przez ostatnie 3 lata po prostu było dbane .. ciężko zatem wrzucić mój przypadek do jednego wora i powiedzieć że rzeczywiście można bezkarnie odwalać takie akcje - ale jeżeli przez ostatnie 15k km zmieniałeś olej 4x to nic nie stoi na przeszkodzie żeby zmienić na full syntetyka. tak z tego wszystkiego mi wychodzi.
ale powiadam - moto dbane strasznie

także pozdrawiamy

http://www.airlive.aspdotnet.pl/prv/acek.jpg
peace
edit : a zeby nie było że jestem taki mistrzu mechaniki - opowiem wam coś na offtopa. Miałęm Acka kupionego po szlifie od kolesia z sącza - nie ubliżajac guralom miał oponę miast 180 to 190 - upierdolony tylny chlapacz z mocowaniem na tablice - ot - wiejski lans na 190 płaskiej jak cholera - no było pycone na prostych - nie ma siły - do tego jeszcze walnieta główka ramy - czyli to co góral dal radę przez 2 miesiące - to rozwalił.. po czym szlifnął i tak sie przestraszył lytra - ze pchnął mi go z kaskiem kurtką i rękawiczkami

ale jak to ACEK - ponoć lubi żłopnąć olej - no to sobie chlapnął czasem mniej czasem więcej.
ponieważ zacząłem go robić przed malowaniem na zero - zauważyłem ze brakuje mi jednego wspornika pod boczek - i w misce olejowej jest nie oryginalna śrubka pod któa się ów wspornik montuje dokręcając do bloku silnika.
zamówiłem wspornik - przyjechał - odkręcam tą śubę - wkłądam wspornik no i mi mi śróba w ręce zostałą - przekręciłem gwint na śrubie numer 6 - myślę dramat i leżę - ale coś mnie tknęło - i sprawdziłem długosć śruby z głębokością miejsca na nią - i co ? i się okazała 2cm za krótka - pojechałem do kastoramy - kupilem odpowidniej sługości moje kochane imbusowe - wkręciłem do końca i BAJKA.
coś co myślałem ze jest spływającym olejem z łańcucha bo go zawsze zalewam po czyszczeniu żeby az kapało


także kurcze sprawdzajcie wszystko w sprzętach kupionych od dziwnych ludzi - czasami debile nawet śrubki nie umieją dobrać..
-
cezare - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 682
- Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
- Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ
Hehe, ja miałem niedociśniętą szybko-złączkę od paliwa.
Na zakrętach motocykl ściągało a na skrzyżowaniu niezły piruet wykręciłem. Jak się obudziłem że mam fontannę paliwa z lewej strony to zjechałem na chodnik. Buty, spodnie, motocykl , wszystko śmierdziało w paliwie którego zdążyło uciac kilka litrów.
. Jak widać brak serwisu u poprzedniego właściciela potrafi zabić.
Na zakrętach motocykl ściągało a na skrzyżowaniu niezły piruet wykręciłem. Jak się obudziłem że mam fontannę paliwa z lewej strony to zjechałem na chodnik. Buty, spodnie, motocykl , wszystko śmierdziało w paliwie którego zdążyło uciac kilka litrów.

Ostatnio edytowano 12/6/2009, 13:14 przez falconiforme, łącznie edytowano 1 raz
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
heh to dalej moje marzenie - ale powiem Ci że spotkałem na swojej drodze wreszcie porządnego fanatyka GP i kiedy zaczął mnie uczyć jeździć od początku - czuję teraz bardziej że dużo nauki przede mną ... na bank znasz uczucie że już wszystko wiesz - potem spotykasz człowieka który pokazuje Ci co poprawić - i szczerze powiem że ponieważ znam ACK'a - jest mi po poprostu łatwiej doszkalać się wciąż na nib - bo go znam ... i czuję bardziej... w ACKA włozyłem tyle kasy Ci powiem że ojojojoj ...dr.artur napisał(a):tak na boku
to juz hayabusy ni bedzie ??
reasumując - dużo do tej Hayki nauki przede mną Ci powiem .. im więcej latam tym czuję więcej ile rzeczy muszę poprawić...
btw miałem robotę zmienić

falconiforme :

-
cezare - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 682
- Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
- Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ
Podepne sie pod temat.
Nie wiem jaki byl olej gdy kupowalam moto. Teraz musze dolac i moje pytanie brzmi: czy musze zlac te resztki starego i nalac nowy, czy moge dolac do tego co jest jakis inny?
Nie wiem jaki byl olej gdy kupowalam moto. Teraz musze dolac i moje pytanie brzmi: czy musze zlac te resztki starego i nalac nowy, czy moge dolac do tego co jest jakis inny?
Motorbikes are everywhere, especially in my heart.
So others may live...

So others may live...
-
mokuso - Świeżak
- Posty: 347
- Dołączył(a): 24/10/2008, 14:11
- Lokalizacja: Leszno
zadzwoń do sprzedającego - nie ma tu jednoznacznych odpowiedzi - pół syntetyk nie możesz mieszać z syntetykiem - a i wymiana na półsyntetyk jest nie opłacalna skoro latał na syntetyku. ceny olejów syntetycznych praktycznie są porównywalne z syntetycznymi. przy okazji kup też filtr - zaleca się jego wymianę co 2gą wymianę oleju - częściej = lepiej.
ja wyznaje zasadÄ™ "jak dbasz tak masz" a materia ma to do siebie ze kiedy o niÄ… nie dbamy - starzeje siÄ™
.
ja wyznaje zasadÄ™ "jak dbasz tak masz" a materia ma to do siebie ze kiedy o niÄ… nie dbamy - starzeje siÄ™

-
cezare - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 682
- Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
- Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ
cezare napisał(a):zadzwoń do sprzedającego
Moto jest sciagniete z Anglii, ale moge skontaktowac sie z facetem, ktory mi go sciagal, moze bedzie wiedzial.
Dzieki

Motorbikes are everywhere, especially in my heart.
So others may live...

So others may live...
-
mokuso - Świeżak
- Posty: 347
- Dołączył(a): 24/10/2008, 14:11
- Lokalizacja: Leszno
Posty: 31
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości