Zobacz wÄ…tek - wymiana oleju - czyszczenie ? ropÄ… ?
NAS Analytics TAG

wymiana oleju - czyszczenie ? ropÄ… ?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Postprzez cezare » 11/6/2009, 09:57

update : 150km z płukaczem w silniku - wszystko super - żadnych wycieków
żadnych niepokojących objawow - nawet powiem ze wydaje mi się że jest lepiej - biegi wchodzą ciszej i delikatniej - i czuję że lepiej reaguje na gaz w niższych obrotach ;)... proawdopodonie dziś przelecę te dodatkowe 150km do wymaganych 300 i zmieniam na full synthetics castrola i tym samym obalę mit o zmiania oleju w maszynie z przebiegiem powyzej 50kkm latającej wcześniej na półsyntetyku. Sprzet kręci sie dobrze - zaczynm mu na tym czyszczaczu troszkę dawać w palnik - i jest nadspodziewanie żywy ;)

ani razu nawet nie zachrząkał - rwie jak gUpi .. we wszystkich zakresach obrotowych ;)
Avatar użytkownika
cezare
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 682
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ


Postprzez Krzychu1323 » 11/6/2009, 17:53

zacznij odkładać kase na remont silnika 8)




















sorry ale nie mogłem się powstrzymać, miejmy nadzieje że wszystko bedzie dobrze ;)


pozdr
hrhr %-)

Obrazek
Avatar użytkownika
Krzychu1323
Świeżak
 
Posty: 175
Dołączył(a): 7/1/2009, 07:16
Lokalizacja: Poznań


Postprzez cezare » 11/6/2009, 19:42

po sprawie - latam na Castrol 5W50 - wrażenia bezcenne od samego początku :)

peace.
Avatar użytkownika
cezare
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 682
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Postprzez cezare » 12/6/2009, 07:09

kurcze - jak olej po 4kkm w sporcie 150konnym heh ... trudno tak opowiedzieć wiesz - ale na 100% był rzadszy od normalnego semisyntetics'a - no i musiał to wszystko ładnie porozpucszczać bo olej do ostatniej kropli wypływał tej same jakości - przed wypłukiwaczem miałem wrażenie ze im mniej go kapie tym wiekszy syf kapie, a tu ostatnimi kroplami nasmarowalęm pierścień nowego filtra - i pod palcami i na palcach tylko olej .. bez szlamu..

Acek dostał fajnego kopa - i może jestem jebnięty - ale kurcze czuję różnice na pracy silnika strasznie - extremalnie lekko wchodzi teraz na obroty..

przy ostatniej wymianie oleju miał założone nowe swiece NGK i zrobione synchro gaźników - także wszystko na zero - i ja wiem ze powinno byc odwrotnie i nie umiem sobie tego wytłumaczyć - po płukaniu przestał być widoczny dym z wydechu przy odpalaniu na zimnym - teraz nie widać kompletnie nic - żeby ktoś nie pomyślał - to nie chodzi o dym z padniętego silnika ... ale zawszeć coś tam sobie puszczał barwiąc powietrze przez 30 sekund ledo zauwazalnym dymkiem ..- teraz bajka .. cisza ... wyraźnie jest ciszej .. obroty równiutkie - teraz bedę sprawdzał spalanie ..

cały silnik suchutki - nic - bajka ..

reasumujÄ…c :
dzięki poprzedniemu właścicielowi z Italii za pielęgnowanie moto przez wiekszość jego życia przeszła operacja bez problemu - ja też wymieniając olej co mniej niż 5kkm nie dałem mu się zasyfić i przez ostatnie 3 lata po prostu było dbane .. ciężko zatem wrzucić mój przypadek do jednego wora i powiedzieć że rzeczywiście można bezkarnie odwalać takie akcje - ale jeżeli przez ostatnie 15k km zmieniałeś olej 4x to nic nie stoi na przeszkodzie żeby zmienić na full syntetyka. tak z tego wszystkiego mi wychodzi.

ale powiadam - moto dbane strasznie ;)

także pozdrawiamy ;)

http://www.airlive.aspdotnet.pl/prv/acek.jpg


peace


edit : a zeby nie było że jestem taki mistrzu mechaniki - opowiem wam coś na offtopa. Miałęm Acka kupionego po szlifie od kolesia z sącza - nie ubliżajac guralom miał oponę miast 180 to 190 - upierdolony tylny chlapacz z mocowaniem na tablice - ot - wiejski lans na 190 płaskiej jak cholera - no było pycone na prostych - nie ma siły - do tego jeszcze walnieta główka ramy - czyli to co góral dal radę przez 2 miesiące - to rozwalił.. po czym szlifnął i tak sie przestraszył lytra - ze pchnął mi go z kaskiem kurtką i rękawiczkami ;) w komplecie... ale .

ale jak to ACEK - ponoć lubi żłopnąć olej - no to sobie chlapnął czasem mniej czasem więcej.

ponieważ zacząłem go robić przed malowaniem na zero - zauważyłem ze brakuje mi jednego wspornika pod boczek - i w misce olejowej jest nie oryginalna śrubka pod któa się ów wspornik montuje dokręcając do bloku silnika.

zamówiłem wspornik - przyjechał - odkręcam tą śubę - wkłądam wspornik no i mi mi śróba w ręce zostałą - przekręciłem gwint na śrubie numer 6 - myślę dramat i leżę - ale coś mnie tknęło - i sprawdziłem długosć śruby z głębokością miejsca na nią - i co ? i się okazała 2cm za krótka - pojechałem do kastoramy - kupilem odpowidniej sługości moje kochane imbusowe - wkręciłem do końca i BAJKA.

coś co myślałem ze jest spływającym olejem z łańcucha bo go zawsze zalewam po czyszczeniu żeby az kapało ;) - okazało sie pocącą sie miską olejową przez tę jego pieprzoną przykrótką śróbkę ;) - i tak o to mój acek jakies 2 tys km temu przestał brać olej - on go nigdy nie brał - on po prostu pocił sie z pod nie dociśniętej uszczelki

także kurcze sprawdzajcie wszystko w sprzętach kupionych od dziwnych ludzi - czasami debile nawet śrubki nie umieją dobrać..
Avatar użytkownika
cezare
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 682
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Postprzez falconiforme » 12/6/2009, 12:35

Hehe, ja miałem niedociśniętą szybko-złączkę od paliwa.
Na zakrętach motocykl ściągało a na skrzyżowaniu niezły piruet wykręciłem. Jak się obudziłem że mam fontannę paliwa z lewej strony to zjechałem na chodnik. Buty, spodnie, motocykl , wszystko śmierdziało w paliwie którego zdążyło uciac kilka litrów. :evil: . Jak widać brak serwisu u poprzedniego właściciela potrafi zabić.
Ostatnio edytowano 12/6/2009, 13:14 przez falconiforme, łącznie edytowano 1 raz
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez cezare » 12/6/2009, 12:47

dr.artur napisał(a):tak na boku
to juz hayabusy ni bedzie ??
heh to dalej moje marzenie - ale powiem Ci że spotkałem na swojej drodze wreszcie porządnego fanatyka GP i kiedy zaczął mnie uczyć jeździć od początku - czuję teraz bardziej że dużo nauki przede mną ... na bank znasz uczucie że już wszystko wiesz - potem spotykasz człowieka który pokazuje Ci co poprawić - i szczerze powiem że ponieważ znam ACK'a - jest mi po poprostu łatwiej doszkalać się wciąż na nib - bo go znam ... i czuję bardziej... w ACKA włozyłem tyle kasy Ci powiem że ojojojoj ...

reasumując - dużo do tej Hayki nauki przede mną Ci powiem .. im więcej latam tym czuję więcej ile rzeczy muszę poprawić...

btw miałem robotę zmienić ;) i zmieniłem heh ... strasznie miło ze pamiętasz !!!

falconiforme : ;) ale wiesz ? do głowy by mi nie przyszło że po kupnie trzeba go rozkręcić do ostatniej śrubeczki ale dużo mi mój staruszek frajdy daje - wdzięczny jak cholera ..
Avatar użytkownika
cezare
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 682
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Postprzez mokuso » 14/6/2009, 12:06

Podepne sie pod temat.

Nie wiem jaki byl olej gdy kupowalam moto. Teraz musze dolac i moje pytanie brzmi: czy musze zlac te resztki starego i nalac nowy, czy moge dolac do tego co jest jakis inny?
Motorbikes are everywhere, especially in my heart.

Obrazek
So others may live...
Avatar użytkownika
mokuso
Świeżak
 
Posty: 347
Dołączył(a): 24/10/2008, 14:11
Lokalizacja: Leszno

Postprzez cezare » 14/6/2009, 12:21

zadzwoń do sprzedającego - nie ma tu jednoznacznych odpowiedzi - pół syntetyk nie możesz mieszać z syntetykiem - a i wymiana na półsyntetyk jest nie opłacalna skoro latał na syntetyku. ceny olejów syntetycznych praktycznie są porównywalne z syntetycznymi. przy okazji kup też filtr - zaleca się jego wymianę co 2gą wymianę oleju - częściej = lepiej.

ja wyznaje zasadÄ™ "jak dbasz tak masz" a materia ma to do siebie ze kiedy o niÄ… nie dbamy - starzeje siÄ™ ;).
Avatar użytkownika
cezare
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 682
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Postprzez mokuso » 14/6/2009, 12:23

cezare napisał(a):zadzwoń do sprzedającego


Moto jest sciagniete z Anglii, ale moge skontaktowac sie z facetem, ktory mi go sciagal, moze bedzie wiedzial.
Dzieki :)
Motorbikes are everywhere, especially in my heart.

Obrazek
So others may live...
Avatar użytkownika
mokuso
Świeżak
 
Posty: 347
Dołączył(a): 24/10/2008, 14:11
Lokalizacja: Leszno

Postprzez Kedar-88 » 14/6/2009, 13:40

podejrzewam że nie będzie sobie zaprzątał głowy sprzedanym motocyklem, palnie Ci że nie wie albo co gorsze wymyśli jakiegoś
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez mokuso » 14/6/2009, 15:02

A wlasnie, ze nie :) dowiedzial sie co i jak i juz wszystko wiem, teraz tylko musze sie zabrac za wymiane.
Motorbikes are everywhere, especially in my heart.

Obrazek
So others may live...
Avatar użytkownika
mokuso
Świeżak
 
Posty: 347
Dołączył(a): 24/10/2008, 14:11
Lokalizacja: Leszno

Poprzednia strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê