Zobacz wÄ…tek - docieranie
NAS Analytics TAG

docieranie

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Postprzez grucha87 » 8/4/2008, 19:13

i co mam zrobić?*bo nie mam pełnej mocy
]
Ps,A jak miały być założone pierścienie?(ja dałem na samą gurę pierścień na którym pisało R-oznaczeniem do góry,A NA drugie miejsce dałem pierścień z napisem 100 również napisem do góry,noi na sam dół oczywiście olejowy).Moze coś źle zrobięłem?
grucha87
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 23/10/2007, 09:44


Postprzez Adam M. » 8/4/2008, 21:29

Pamietasz kolor tych pierscieni, czy moze wszystkie byly w jednym kolorze ?
Czy ktorys mial przekroj trapezu ?
To ze numerami w gore to bylo OK.

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56


Postprzez grucha87 » 9/4/2008, 07:32

chromowany z napisem 1,00 dałem na drugie miejsce gdyż miał ściącia na krawędziach,a czarny z napisem R dałem na samą górę.
grucha87
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 23/10/2007, 09:44

Postprzez Adam M. » 9/4/2008, 17:47

Jest odwrotnie, chromowany jest zawsze najwyzszy.
Zdejmij jeszcze raz cylinder i zmien.
Daj cylinder do warsztatu zeby ci go b.delikatnie przehonowali, tak tylko zeby zostaly rysy bez zbierania zadnego materialu. Sprawdz te luzy na zamkach pierscieni przy okazji, troche za duze nie sa problemem, za male sa ale wowczas mozna je zwiekszyc.
Pierscien wstawiasz w rozne czesci cylindra ( dol srodek, gora i mierzysz szczeline szczelinomierzem ).
Jak dostaniesz cylinder z warsztatu to dokladnie myjesz srodek woda z plynnym mydlem ( np Palmolive) i wycierasz do sucha szmatami tak zeby zaden slad nie zostal po pascie honowniczej ( wlozona biala szmata musi wyjsc biala ). Na koniec przecierasz wnetrze tulei czysta ale zaolejona szmata tak zeby wnetrze nie bylo calkowicie suche, ale dalej musi byc prawie suche.
Tlok po zalozeniu pierscieni musi byc zupelnie suchy, kilka kropel oleju rozsmarowujesz pod pierscieniem olejowym na plaszczy tloka i skladasz ustawiajac zamki pierscieni co 60 stopni.
Z uruchomieniem czekasz na pogode do jazdy.
Zalewasz silnik mineralnym olejem ( najtanszy 10W40 / 20W50 ), uruchamiasz i bez zadnego regulowania ruszasz i jedziesz. Najpierw powoli zeby rozgrzac silnik, a kiedy jest w pelni rozgrzany dajesz mu czadu na dwojce do 80% obrotow i zjezdzasz w dol.
Powtarzasz to kilka razy poczym po 15 min jazdy gasisz i chlodzisz silnik. Po pol godzinie powtazasz ta operacje i potem jeszcze raz.
Po przejechaniu 60 km zmieniasz olej na taki sam i zaczynasz normalnie jezdzic tzn z takimi szybkosciami jak normalnie bys uzyl, tyle ze nie jedziesz na czerwone pole obrotow i nie trzymasz silnika na wysokich biegach z niskimi obrotami.
Po 200 km znowu zmiana oleju na takis sam mineral.
Po 1000 km zmieniasz na co chcesz i silnik powinien byc w pelnio dotarty i sprawny.

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez grucha87 » 9/4/2008, 19:30

ale czy na 100% chromowany ma być na pierwszym miejscu?skoro miał z oby dwu stron tak nazwijmy to "schodki".Z jedej strony głębszy z drugiem płytszy.A czarny był gładziudki.
grucha87
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 23/10/2007, 09:44

Postprzez Adam M. » 9/4/2008, 19:34

Sytuacja jest taka, ze tlok i cylinder maja jakis luz, on zalozyl nowe pierscienie i nic juz tutaj nie mozna zmienic. Jezeli luz na zamkach bedzie za duzy to troche oleju bedzie silnik bral, ale sposob dotarcia ktory podalem zapewnia mu najwieksze prawdopodobienstwo dotarcia pierscieni i utrzymania jakiej takiej kompresji w silniku, nawet jak luz miedzy tlokiem a cylindrem bedzie troche za duzy ( bo przeciez ten luz byl tez nie mierzony ). Reszta zalezy od tego czy gruszka zdola dokladnie wprowadzic w zycie moje wskazowki :)
Ja dotarlem kiedys w ten sposob jeden z silnikow ze spora rysa idaca przez caly cylinder (gora / dol ) i oleju jednak nie bral. W wypadku gruszki niewiadoma jest rowniez szczelnosc zaworow i stan prowadnic, tamtedy tez sporo oleju moze uciekac.

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez Adam M. » 9/4/2008, 19:36

grucha87 napisał(a):ale czy na 100% chromowany ma być na pierwszym miejscu?skoro miał z oby dwu stron tak nazwijmy to "schodki".Z jedej strony głębszy z drugiem płytszy.A czarny był gładziudki.


Na pewno tak wlasnie ma byc, czarny gladki pierscien zeliwny ma byc w srodku.

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez grucha87 » 9/4/2008, 19:47

ok.więc musze to zminić;(((/A swoją drogą to dlaczego en pierścień jest ścięty i ma byc na 1 miejscu?


Ps.Teraz aktualnie zużycie oleju spadło diametralnie.Jednakże moto nie moze osiągnąć pełnej mocy-czy to przez złe ułożenie pierscieni?


Ps2.Jaki ma być luzz na zamkach?
grucha87
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 23/10/2007, 09:44

Postprzez simonw » 9/4/2008, 20:02

Wyjatkowo powstrzymam sie od ironii...

w instrukcji serwisowej masz to dokladnie rozrysowane, tak ze nie sposob sie pogubic :)
Jako ze nie jestem mechanikiem, li tylko elektronikiem i informatykiem, zawsze zerkam dokladnie do instrukcji, majac drukniete strony z pdf`a :) Udalo mi sie uruchomic zarowno silniczek w moto (wywalilem lozysko na wale i pompe wody) jak i kilka razy poskladac samochody :) Czytanie ma na prawde przyszlosc :) Ew pytaj przed/ operacja.
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez grucha87 » 9/4/2008, 20:46

no ale w tej serwisówce dostępnej do tego moto neima nic akurat o kolejności pierścieni ;/.A czy ta zła kolejność moze być przyczyną brak pełnej mocy?

I jaki ma byc luzz na zamkach?

a i jeszcze jedno.u mnie pierścień olejowy jest składany z 3 części 2 "blaczek-pierścieni" a w środzu coś w rodzaju sprężyny.czy w tym pierścieniu zamki mają byc ułożone tak samo czy przestawić je każdy o 180stopni?


znalazłem na necie coś takiego " http://www.pierscienietlokowe.com.pl/opierscieniach.php


I tam na rysunku na 2 miejscu jest pierścień z rowkiem a na 1 miejscu gładki pierścień.I co wy na to?
grucha87
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 23/10/2007, 09:44

Postprzez skwy » 9/4/2008, 21:04

grucha87 napisał(a):nie nie sprawiedziełm.niewiedziełem;]


Ciekaw co chciałeś osiągnąć przez tą wymianke? :?:
Z tego co widzÄ™ to jesteÅ› zielony w tym co robisz.
Tak rozumiem to twój sprzęt i możesz zrobić z nim co chcesz,ale na pewno kiedyś w ogłoszeniach znajdę anons sprzedam motocykl Yamaha XT 600 świeżo po wymianie pierścieni i silnik chodzi jak żyleta.
Nie obraź sie stary ale to jedna wielka lipa.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez Adam M. » 10/4/2008, 02:19

To czy pierscien ma rowek, czy go nie ma jest bez znaczenia, znaczenie ma to ze pierscien z domieszka chromu ( jasny ) ma o wiele wieksza odpornosc na scieranie i temperature niz normalny pierscien zeliwny i dlatego pierscienie te stosuje sie jako pierwsze od strony komory spalania, czyli najwyzej na tloku.

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez grucha87 » 10/4/2008, 07:33

jakto nie ma znaczenie?skoro ten pierścień ma rowek to znaczy że on zgarnia olej?czyż nie tak?a ten czarny bez rowka moze dlatego jest czarny bo ma jakąś powłoke ochronną na czas docierania?;]
grucha87
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 23/10/2007, 09:44

Postprzez Adam M. » 10/4/2008, 16:26

Kolego jak chcesz sie czegos dowiedziec to moge ci to powiedziec nie kasujac za to pieniedzy, jak chcesz dyskutowac to pojdz do szkoly i sie naucz, albo do biblioteki, ksiazke w reke i czytaj.
I nie wypisuj glupot, bo tego nie zniese.
Kazdy z pierscieni ma za zadanie zgarnianie oleju, koniec kropka.

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez tomekd » 12/4/2008, 03:32

grucha87 napisał(a):no ale w tej serwisówce dostępnej do tego moto neima nic akurat o kolejności pierścieni ;/.A czy ta zła kolejność moze być przyczyną brak pełnej mocy?

I jaki ma byc luzz na zamkach?

a i jeszcze jedno.u mnie pierścień olejowy jest składany z 3 części 2 "blaczek-pierścieni" a w środzu coś w rodzaju sprężyny.czy w tym pierścieniu zamki mają byc ułożone tak samo czy przestawić je każdy o 180stopni?


znalazłem na necie coś takiego " http://www.pierscienietlokowe.com.pl/opierscieniach.php


I tam na rysunku na 2 miejscu jest pierścień z rowkiem a na 1 miejscu gładki pierścień.I co wy na to?


Pierscienie moga miec rozny ksztalt,nie koniecznie musi byc gladki,z rowkiem,etc.

Luz na zamkach w przypadku silnikow chlodzonych powietrzem powinien wynosc mniej wiecej 0.15 mm na kazdy cal ( 25mm) srednicy cylindra,przelicz ile to moze wynosci w przypadku XT.

Gorne pierscienie powinne byc przestawione o 180 stopni,tak samo z pierscieniem olejowym,tzn jego gorna i dolna czescia ,dodatkowo pierscienie uszczelniajace i olejowa musza byc przestawione wzgledem siebie o 45-135 stopni.
tomekd
Świeżak
 
Posty: 131
Dołączył(a): 18/6/2006, 16:24
Lokalizacja: chicago

Postprzez skwy » 13/4/2008, 09:34

W niektórych serwisówkach zalecane jest rozstawianie pierścienie tłokowych co 120stopni.

Jeśli chodzi o pierścienie tłokowe to ten "srebrny" jest to pierścień chromowany odporny na wysokie temperatury i jest od czoła zfazowany tylko po to by szybciej mógł sie dotrzeć,więc zakłada go sie jako pierwszy.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez grucha87 » 13/4/2008, 15:19

dobra skoro tak to musze to zmienic;(
grucha87
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 23/10/2007, 09:44

Poprzednia strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na górê