Zobacz wątek - TYKANIE, cykanie, W KAWASAKI ZX6r 636
NAS Analytics TAG

TYKANIE, cykanie, W KAWASAKI ZX6r 636

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Postprzez zxer » 18/5/2012, 21:02

PrimoGhost napisał(a):Promocja jakaś :D ja jak miałem z tym problem to kosztował grubo ponad 6 stów. Chyba, że to cena netto. Nieważne... to się nie opłaca, bo za 20k znowu padnie.


oni ostatnio chyba sciagaja czesci z UK bo w cornwallkawasaki ten sam napinacz z przesylka kosztuje dokladnie 99 funtow czyli mniej wiecej 540 zl. Tak czy inaczej cena za taki prosty mechanizm jest odstraszajaca.

@diablo
Jako part number to niby ten sam napinacz co w w starszych modelach (12048). moze poszukaj napinacza od starszego modelu
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw


Postprzez PrimoGhost » 19/5/2012, 21:33

No, ale po co? wywali chłopak 5 stówek na sprężynkę? Już lepiej ją wyjąć i zanieść do jakiejś firmy, żeby zrobili odpowiednik z twardszego drutu o takich samych właściwościach.

http://www.vanel.com/

Bardziej opłacalne znając życie
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957


Postprzez Seba_ER5 » 20/5/2012, 10:43

Chłopie nie chce Cie straszyć ale to wcale nie musi być wina napinacza. Pojeździsz tak dalej to zamkniesz się w dużej kwocie. Winę może ponosić zużyty łańcuch rozrządu wcale nie musi być za mocno wydłużony wystarczy ze zacina się na ogniwach. Na twoim miejscu zajrzałbym do głowicy mogą być zużyte ślizgi prowadzące łańcuch. Napinacz wcale nie musi być zły. Jeżeli łańcuch padł przyszykuj się na wymianę. Nowy łańcuch pracuje ładnie na ogniwach pomimo bocznej siły przyłożonej do niego, zły zacina się zgrzyta. Konstrukcja silnika wymaga rozpołowienia silnika przy wymianie. Żaden producent nie produkuje do 636 łańcucha z zakuwką. W sumie tak powinno być. W wymianie przeszkadza kołnierz, który jest odlany z silnikiem.
Najtaniej wbrew pozorom wyjdzie oem z aso. Przy kupnie dodatkowo uszczelek głowicy i cylindrów dadzą 10 procent zniżki. Nie zmienia to faktu ze na części wydasz kupę kasy. Zamienniki uszczelek z larsona maja jakieś dziwne kosmiczne ceny x2 te z aso. Łańcuch rozrządu do 636 03-04 05-06 to ten sam co idzie do zx6r do 2010 roku. Może nawet obecnych.

W przypadku łańcucha:
-robocizna 600
-łańcuch 200
-uszczelki 2x~200/250
Do tego dojdzie nowy olej filtr oleju.

Objaw jest charakterystyczny dla rozrządu. Podkładanie podkładek, zmiana napinacza na manualny to nie jest rozwiązanie, gdy nie masz pewności czy łańcuch jest dobry. Jeśli zależy Ci na moto nie stosuj półśrodków.

Jak coś w garażu leży u mnie sprawny używany napinacz. Wiem bo przerabiałem ta sprawę. Kupiłem nowy napinacz z UK ~500zl i łańcuch by przy okazji zmienić. Okazało się ze nie ma jak zdjąć wiec olałem. Wymieniłem ślizg. Na koniec i tak musiałem rozpołowić silnik by zmienić łańcuch. Na wszelki wypadek wymieniłem jeszcze jeden ślizg. Łańcuch napinacz mam nowe zaworki wyregulowane ślicznie cykają. 300km na dotarciu i nic się nie dzieje. Jeszcze 700 i mogę odwijać. W całości zamknąłem sie prawie w 2000-2500pln może i nawet trochę więcej. Napinacz się okazał dobry (kupiłem go sam ale nie pomogło). Wymiana jest prosta 2 śruby.

Ogólnie to dłuuugo poczekasz na części. Mi paczka z UK jedna nie doszła czekałem potem na zwrot. Straciłem na wyjęciu kasy z PP i zamówiłem w Kawasaki (tam tez poczekałem). Trafiłem na remanent czy coś w głównym magazynie i czekałem i czekałem.

NIE STOSUJ PÓŁŚRODKÓW. Trochę się wykosztujesz ale przy okazji dowiesz się co masz w środku. Ja wiem, że cylinderki tłoki i skrzynia są fest.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5221
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez diablo929 » 22/5/2012, 19:33

Chwila, ja myślałem że jak łańcuch od rozrządu jest do wymiany to go będzie słychać cały czas a nie tylko na zimnym silniku
diablo929
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 17/5/2012, 15:17

Postprzez PrimoGhost » 22/5/2012, 19:55

Dobrze myślałeś. Napinacz ma mało wspólnego ze stanem łańcucha, jeśli to on tyka. W szczególności to cholerstwo montowane w Kawach 6'. Seba ma rację, bo dmucha na zimne - sprawdzić nie zaszkodzi, ale samo tykanie napinacza to nie jest jeszcze gong na alarm... u mnie w książeczce serwisowej ( teraz patrzę ) Moto GP Lublin - kontrola i regulacja napinacza łańcucha rozrządu -20/11/10 przy 18350 KM. Niecałe 20 tys przebiegu - tak, jak mówiłem - i tykał już szajs... Może zadzwoń do nich i zapytaj, jak rozwiązują ten problem?

http://moto-gp.pl/
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Postprzez diablo929 » 22/5/2012, 20:04

Dzięki bardzo, jutro zadzwonie i dam znać
diablo929
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 17/5/2012, 15:17

Postprzez diablo929 » 30/5/2012, 18:53

Dzwoniłem i nic się nie dowiedziałem bo oni muszą to "słyszeć"

niestety pojawił sie inny problem zgubiłem gdzieś ładowanie i mam nadzieje że to będzie regulator napięcia jutro się okaże jak założę inny, ale przy okazji sprawdził bym te zawory bo i tak bak mam ściągnięty także połowa rozbierania za mną, wie ktoś jaki powinien być ten luz na zaworach?

a drugie i pytanie czy ktoś się orientuje czy regulator z 636 ale rocznik 01-02 będzie pasować do mojego? wygląda identycznie i złączki tez są identyczne
diablo929
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 17/5/2012, 15:17

Postprzez hugo2003 » 2/6/2012, 11:45

Osobiscie obstawialbym nieprawidlowy luz zaworowy( podparty zawor)
Mialem identycznie na zimnym silniku przy ok 65-70C cichlo...
Sprawdz najpierw luzy!
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez diablo929 » 28/4/2013, 16:33

Olałem te zawory w tamtym sezonie, w marcu zabrałem sie za wymiane olejów filtrów świec a po tym miałem oddać moto do serwisu na ustawianie zaworów, nie macie pojęcia jakie było moje zdziwieni gdy okazało sie co było przyczyną tego stukania w silniku, odkręcona świeca, pierwsza myśl zerwany gwint w głowicy no ale zakręciłem nowe świece, normalnie się wkręciła, poskładam moto i nic nie stuka, ogólnie lepsza praca silnika, mniejsze spalanie. W każdym cylindrze od dołu jest taka dziurka na odprowadzenie "czegoś" to była cała zalana, wyczyściłem i teraz nic sie tam nie zbiera.
Przejeździłem tak ok 6 tys km
Teraz pewnie bedzie pojazd po mnie że świece sie wymienia jak sie moto kupuje no ale sprzedawca pokazał mi rachunek z przed miesiąca i stare świece także nawet tam nie zaglądałem
diablo929
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 17/5/2012, 15:17

Postprzez rosiboj » 28/4/2013, 16:59

Fajnie, ze wszystko sie dobrze skonczylo. Oszczedzimy ci , bo pewnie sam juz po sobie pojechales, ze jezdziles jak sierota 6K km :) Bravo
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez diablo929 » 28/4/2013, 17:21

Dokładnie na szczęście że dobrze się skończyło, ale to trzeba być sierotą żeby tak wkręcić świece, przyznam że dojście do pierwszej świecy jest beznadziejne, no ale jak nie umiem to sam się za to nie zabieram.
śmiałem się sam z siebie no i musiałem z kumplem obalić od razu litr whisky;p
diablo929
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 17/5/2012, 15:17

Poprzednia strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr