Zobacz wątek - TYKANIE, cykanie, W KAWASAKI ZX6r 636

TYKANIE, cykanie, W KAWASAKI ZX6r 636

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

TYKANIE, cykanie, W KAWASAKI ZX6r 636

Postprzez djkuman » 25/8/2009, 11:23

Witam! Kawa zx6r 636 05r...Któregoś ranka wyprowadzam moto z garażu, odpalam i słyszę delikatne cykanie, tykanie w górnej części silnika!! Ze wzrostem obrotów rośnie prędkość tykania. Przy temp. ok 85 stopni przestaje...
Byłem już u dwoch mechaników:
1: Wyklucza zawory i rozrząd - mówi, że to nic poważnego jeżeli ustaje...
2: W pierwszej wersji niedokręcona klema + i brak ładowania, później że to komputer!!!

Strasznie to denerwuje! Pomocy djkuman@wp.pl[/b]
djkuman
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13/6/2009, 12:04
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez zomodj » 25/8/2009, 12:21

wygląda na rozrząd (zawory), ale to może być także przebicie na kablach WN.
Avatar użytkownika
zomodj
Świeżak
 
Posty: 256
Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33

Postprzez djkuman » 25/8/2009, 13:39

Jedna z opinii "speca" to, ze jakby był to rozrząd to cykałoby cały czas, poza tym moto ma 10000 przebiegu...
Faktycznie nie pomyślałem o przebiciu...faktycznie...muszę zerknąć...
djkuman
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13/6/2009, 12:04
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Przemo_rene » 25/8/2009, 15:07

jeżeli tak na "ucho" wykluczył zawory to nadaje się ten spec na headshota.

Jeżeli ten motocykl nie miał nigdy od nowości sprawdzanych zaworów to przy tym przebiegu wg. serwisówki można się już ich spodziewać. Ja bym nie gdybał z tak nowym sprzętem a wstawił do warsztatu i zlecił zwyczajnie regulacje zaworów (jak nie bedzie trzeba to się o tym dowiesz jak pomierzą szczelinomierzami) a jak tak to tym lepiej. Usługa wszedzie max 300zł z płytkami ew.

Poza tym jak już będzie kapa zaworowa zdjęta to i rozrząd zlec by ocenili. Stan łańcuszka i jego naciąg. Ot tyle. Max wydasz 400zł jeżeli łańcuch ok. a bedziesz miał spokój!!

Aha...i wlej dobre paliwo. Jakąś verve 98 polataj tak ze 100km na niej i wtedy na zimnym sprawdź...
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Raczek_6 » 25/8/2009, 22:48

W 636 z 05 roku nie ma przewodów wysokiego napięcia - są fajko-cewki, równie dobrze któraś świeca może być za słabo dokręcona i jak silnik się rozgrzeje uszczelnia się i cykania nie słychać.

Po za tym czasami zdarzało się że pękały podkładki trzymające zawory i w pewnym momencie zaczynało nawalać jak panewka.

Z reguły w kawasaki luz zaworowy się zmniejsza a nie zwiększa, po za tym po 10kkm (jeśli przebieg jest oryginalny) luzy powinny być OK.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez kawonczyk2312 » 26/8/2009, 01:33

Zgadzam sie z kolegą Przemo_rene. ten mechanik nadaje sie paśc krowY.... Na twoim miejscu sprawdziłbym luzy zaworowe i łańcuch rozrządu jak chcesz jeszcze pojezdzic na tym moto;)
Avatar użytkownika
kawonczyk2312
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 20/8/2009, 22:42
Lokalizacja: Kuków

Postprzez djkuman » 26/8/2009, 05:59

Macie racje! nie ma co ryzykować!!! sprawdzę luzy i rozrząd!! Dam znac jak zlokalizuje usterkę będzie wiedza dla innych na przyszłość! koszta znośne a sen spokojny!
djkuman
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13/6/2009, 12:04
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Artur 666 » 26/8/2009, 10:27

sprawdz dokrecenie kolektorow wydechowych
Avatar użytkownika
Artur 666
Bywalec
 
Posty: 551
Dołączył(a): 26/8/2009, 10:22
Lokalizacja: Kozia Wola

Postprzez diablo929 » 17/5/2012, 15:21

Witam.

Posiadam kawasaki 636 2004r. mam podobny problem ponieważ cyka mi cos na zimnym silniku, powyżej 80C przestaje, podejrzewam że to luz zaworowy, mam mechanika który mi sprawdzi zawory tylko muszę wiedzieć jaki luz ma być ustawiony...? wie ktoś ?

I drugie pytanie znajomy twierdzi że lepiej jak nie będę jeździł motorem aż to zrobimy, czy faktycznie może się coś stać gorszego?
diablo929
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 17/5/2012, 15:17

Postprzez diablo929 » 17/5/2012, 18:10

Jeszcze jedno w moim moto ustawia się za pomocą płytek czy śrubą?
diablo929
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 17/5/2012, 15:17

Postprzez PrimoGhost » 17/5/2012, 18:51

Jakie luzy zaworowe... Miałem to samo. Napinacz łańcuszka rozrządu.

http://www.youtube.com/watch?v=Z43FJaPZOiE

takie coś masz?
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Postprzez diablo929 » 17/5/2012, 20:25

Wydają mi się te stuki bardziej ciche u mnie, za chwile skocze do garażu i nagram mój motor
diablo929
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 17/5/2012, 15:17

Postprzez diablo929 » 17/5/2012, 20:33

to nie może być nic związane z rozrządem bo na ciepłym piecu klekotu nie ma
diablo929
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 17/5/2012, 15:17

Postprzez PrimoGhost » 17/5/2012, 21:26

U tego typa mocno wali. Normalnie jest trochę ciszej. To nie jest kwestia rozrządu czy rozciągnięcia łańcucha, tylko Kawasaki montuje w modelach od 2003 - xxxxx? cholernie lipne napinacze łańcuszka rozrządu. Skutkuje to tym, że po około 20 tys KM moto zaczyna tykać. Sprężyna napinacza nie dociska, bo po prostu za łatwo się poddaje. Efekt - tzw Kawasaki Click. To bardzo typowe a w tych modelach ZAWSZE po jakimś czasie występuje. Skoro mówisz, że po rozgrzaniu się uspokaja i jest to góra silnika, to jest na pewno napinacz. Nagraj moto i wrzuć, ale mogę się założyć.
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Postprzez diablo929 » 17/5/2012, 21:53

http://www.youtube.com/watch?v=lu9PjJcJ ... e=youtu.be


Szczerze muszę powiedzieć że mnie zaskoczyłeś ;p
diablo929
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 17/5/2012, 15:17

Postprzez diablo929 » 17/5/2012, 22:12

zakładając że masz rację, daj jakieś wskazówki gdzie dokładnie tą podkładkę trzeba dać.

Mogę tak jeszcze jeździć na tym czy lepiej najpierw to zrobić a potem piłować?
diablo929
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 17/5/2012, 15:17

Postprzez zxer » 17/5/2012, 22:58

tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez PrimoGhost » 18/5/2012, 18:38

Twój filmik potwierdza diagnozę. To na 100 % napinacz. Tego dźwięku nie pomylę z niczym :D Więc tak... Nie przejmuj się tym zanadto, po prostu nie piłuj na zimnym silniku ( co zresztą ma inne bardzo wymierne korzyści : ) Ten dźwięk to ta cholerna sprężyna, która straciła naciąg, więc nic poważnego. To nie rozrząd ( sensu stricto ) ani wał, ani powietrze w tylnym kole. Moto da się z tym jeździć, aczkolwiek pasuje coś z tym zrobić. Masz kilka wyjść...

Nowy napinacz to koszt około 700 zł w Kawasaki Poland, na Ebay.com da się dostać za około 400 - 450 zł ( rok temu ) Trochę lipa, bo napinacz jest SPRAWNY a 700 zł płaciłbyś tylko za tą zakichaną sprężynę. Ponadto sprężyna ta również podda się po około 20 tys przebiegu. Na Allegro ludzie sprzedawali sprężyny do napinacza do kilku modeli Hondy - sprężyna była po prostu grubsza od seryjnej i jej zamiana załatwiała problem na cacy. Koszt - 20 zł. Niestety nigdy nie widziałem takiej zastępczej sprężyny dla Kawasaki ;/ Ale poszukaj na wszelki wypadek.

Kupno napinacza manualnego APE. Dobra alternatywa, połowę tańsza niż automatyczny napinacz. Problem tylko z jego ściągnięciem ( UK, albo USA ) w Polsce ich nie widziałem w sprzedaży wysyłkowej. Ponadto trzeba stan takiego napinacza SPRAWDZAĆ, bo źle naciągnięty łańcuch może po prostu zrobić BUM a Twoje piękne, odlewane tłoki zobaczą światło dzienne albo pełnię księżyca. Prawidłowo założony i kontrolowany to dobre wyjście.

Podkładki pod sprężynę. W swojej starej zx6RR 03' założyłem 2 milimetrową podkładkę pod sprężynę napinacza. Dość się uspokoiło tykanie, gdyż po prostu zwiększa się napięcie wstępne sprężyny i lepiej dociska. 3 milimetry powinny wyciszyć motocykl.

Ręczne nastawienie rozrządu. Można co jakiś czas ( nie wiem dokładnie co ile, bo każdy przypadek jest inny, ale to przedziały w granicach 4-6 tys KM ) ręcznie ustawić napinacz. Po prostu docisnąć go aż usłyszysz "CLICK" nie daje to jednak gwarancji, że za kilka kilometrów znowu nie wróci i nie będzie tykać...

Nie ma łatwego, szybkiego sposobu. Jak nie znasz się dobrze na mechanice, to lepiej tego sam nie tykaj. Ja robiłem to razem ze znajomym mechanikiem ( akcja z podkładkami )
W nowym moto nie mam tego problemu, ale widzę w książce serwisowej, że jeszcze w Lublinie miała miejsce "regulacja napinacza rozrządu " Niestety nie wiem co zrobili... Musiałbym to rozbierać i oglądać. W każdym razie w lepszym serwisie motocyklowym dadzą temu skutecznie radę.

P.S nie wytłumia się tego do ZERA !! delikatny click na zimnym silniku ma zostać. Jak będziesz się bawił w podkładki, to zacznik od 2 mm, skręć i testnij. Ja nie dawałbym jednak więcej, niż 3 mm.
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Postprzez zxer » 18/5/2012, 19:50

cena napinacza w kawasaki polska 546.99 PLN
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez PrimoGhost » 18/5/2012, 20:50

Promocja jakaś :D ja jak miałem z tym problem to kosztował grubo ponad 6 stów. Chyba, że to cena netto. Nieważne... to się nie opłaca, bo za 20k znowu padnie.
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr