Rozladowuje sie aku podczas jazdy. CBR F3
Posty: 30
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Czyli podsumowujac:
Taki akumulator moze byc przyczyna nieladowania poprzez alternator i regulator i szybie rozladowanie sie aku podczas jazdy?
Moze byc przyczyna przegrzewania sie regulatora?
Moze byc przyczyna braku mocy (dlawienia, szarpania) przy dodawaniu gazu?
Gasniecia po kilku minutach pracy silnika przy jezdzie lub postoju?
Taki akumulator moze byc przyczyna nieladowania poprzez alternator i regulator i szybie rozladowanie sie aku podczas jazdy?
Moze byc przyczyna przegrzewania sie regulatora?
Moze byc przyczyna braku mocy (dlawienia, szarpania) przy dodawaniu gazu?
Gasniecia po kilku minutach pracy silnika przy jezdzie lub postoju?
Do śmierci dożyje każdy...
-
bart69as - Świeżak
- Posty: 217
- Dołączył(a): 18/11/2009, 22:08
- Lokalizacja: Poznań
na moje masz zabity tak akumulator jak i regulator kolego
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
bart69as akumulator nadaje sie juz tylko na śmietnik. Wstaw nowy sprawny i to jak najszybciej póki nie zabił Ci alternatora, regulatora napięcia i całej reszty elektroniki w moto.
Regulator owszem może być już zabity, ale niekoniecznie. Możliwe że regulator "szaleje" bo podłączone aku jest ugotowane.
Regulator owszem może być już zabity, ale niekoniecznie. Możliwe że regulator "szaleje" bo podłączone aku jest ugotowane.
-
omerx - Świeżak
- Posty: 170
- Dołączył(a): 9/4/2009, 19:51
- Lokalizacja: Leszno
Panowie sluchajcie:
Aku wymienilem, widac roznice poniewaz jezdzilem z godzine i sie nie rozladowywal i utrzymuje stale napiecie.
Tyle ze nadal wystepuje ten brak mocy zacinanie sie (dlawienie) przy dodawaniu gazu.
Regulator sie nagrzewa ale nie juz tak bardzo.
Wystepuje jeszcze cos takiego: Jak wlacze zaplon kontrolka N (luzu) swieci sie normalnie, po uruchmieniu silnika rowniez, lecz po kilku minutach zaczyna przygasac w pozniejszym czasnie gasnie calkowice.
Czasami gdy mam na luzie a kontrolka sie nie swieci rozkladam stopke i gasnie (a na luzie nie powinien)
Aku wymienilem, widac roznice poniewaz jezdzilem z godzine i sie nie rozladowywal i utrzymuje stale napiecie.
Tyle ze nadal wystepuje ten brak mocy zacinanie sie (dlawienie) przy dodawaniu gazu.
Regulator sie nagrzewa ale nie juz tak bardzo.
Wystepuje jeszcze cos takiego: Jak wlacze zaplon kontrolka N (luzu) swieci sie normalnie, po uruchmieniu silnika rowniez, lecz po kilku minutach zaczyna przygasac w pozniejszym czasnie gasnie calkowice.
Czasami gdy mam na luzie a kontrolka sie nie swieci rozkladam stopke i gasnie (a na luzie nie powinien)
Do śmierci dożyje każdy...
-
bart69as - Świeżak
- Posty: 217
- Dołączył(a): 18/11/2009, 22:08
- Lokalizacja: Poznań
To dławienie może mieć kilka powodów. Skoro doprowadziłeś aku do takiego stanu to zaraz się okaże że świece mają 50 tyś przebiegu albo luz zaworowy nie był ruszany od 100tyś
Takie przerywanie to wydaje mi się coś nie tak z gaźnikami (kiedy bylo synchro?), z filtrem powietrza, z cewkami, a może i jeszcze co innego. Trzeba po kolei wszystko sprawdzić.
Takie przerywanie to wydaje mi się coś nie tak z gaźnikami (kiedy bylo synchro?), z filtrem powietrza, z cewkami, a może i jeszcze co innego. Trzeba po kolei wszystko sprawdzić.
-
tomek_gda - Świeżak
- Posty: 361
- Dołączył(a): 20/9/2010, 18:25
- Lokalizacja: Gdańsk
Głowica po regeneracji synchro robione niedawno swiece ok.
To dlawienie wystepuja w momencie nagrzania sie silnika wtedy wystepuje to dlawienie i brak mocy wtedy tez te kontrolki zaczynaja przygasac dlatego mysle ze jedno i drugie ma ze soba cos wspolnego.
Dla mnie to bardziej elektryka niz mechanika.
To dlawienie wystepuja w momencie nagrzania sie silnika wtedy wystepuje to dlawienie i brak mocy wtedy tez te kontrolki zaczynaja przygasac dlatego mysle ze jedno i drugie ma ze soba cos wspolnego.
Dla mnie to bardziej elektryka niz mechanika.
Do śmierci dożyje każdy...
-
bart69as - Świeżak
- Posty: 217
- Dołączył(a): 18/11/2009, 22:08
- Lokalizacja: Poznań
wymień ten regulator napięcia w końcu. Mierzyłeś go w ogóle czy tylko na dotyk go sprawdzasz? Ładowanie ma być na rozgrzanym silniku (najlepiej zaraz po jeździe - zostawiasz na luzie i mierzysz) na jałowych obrotach ze światłami na być powyżej 13,5V ale nie więcej jak 14,5V. Na 5tyś obrotów nie może skakać sobie między np 12,8-15V tylko ma być w miarę stałe 14,2-13,9V Jeżeli tak nie jest to zmianiasz regla. Sprawdź też koniecznie kostki od niego i od alternatora czy nie są stopione wewnątrz. Jeżeli tak to zaraz krótka droga do uwalenia alternatora. Regle im jest im cieplej tym gorzej regulują napięcie i mają niższą wydajność prądową.
Od tego zacznij a później dopiero szukaj dalej.
Od tego zacznij a później dopiero szukaj dalej.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Przemo mierzylem go chyba jednak to medzie ten regulator.
Na nie wlaczonym silniku ma nieco ponad 12V jak uruchomie silnik rowniez nieco ponad 12 ale jak juz wlacze swiatla to sapada ponizej 12V.
Na nie wlaczonym silniku ma nieco ponad 12V jak uruchomie silnik rowniez nieco ponad 12 ale jak juz wlacze swiatla to sapada ponizej 12V.
Do śmierci dożyje każdy...
-
bart69as - Świeżak
- Posty: 217
- Dołączył(a): 18/11/2009, 22:08
- Lokalizacja: Poznań
-
tomek_gda - Świeżak
- Posty: 361
- Dołączył(a): 20/9/2010, 18:25
- Lokalizacja: Gdańsk
Rowniez ma miedzy 11V a 12V sie waha, 13 V nie przekracza. Odkrecilem dzsiaj ten regulator i go rozebralem calego (zamowilem nowy) i jest popalonu w niektorych miejscach. Wydaje mi sie ze kiedys juz ktos przy nim grzebal bo ten regulator rozni sie od innych stosowanych w tych CBRkach.
Do śmierci dożyje każdy...
-
bart69as - Świeżak
- Posty: 217
- Dołączył(a): 18/11/2009, 22:08
- Lokalizacja: Poznań
Posty: 30
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości