Zobacz wątek - Rozladowuje sie aku podczas jazdy. CBR F3
NAS Analytics TAG

Rozladowuje sie aku podczas jazdy. CBR F3

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Rozladowuje sie aku podczas jazdy. CBR F3

Postprzez bart69as » 15/3/2012, 20:01

Witam. Jak w temacie. Sprawa wyglada tak: Podlaczam naladowany aku i po paru godzinach jazdy, przy probie odpalenia aku jest tak rozladowany ze nie odpala, jak podlacze poprzez klemy z auta, to odpali ale pochodzi chwile i gasnie.

Czy to moze byc wina alternatora lub niesprawnego aku??

Wszystkie kontrolki sie swieca normalnie swiatla tez, ale przy wylaczonym silniku.

Przy wlaczonym silniku lekko przygasaja kontrolki i swiatla.
Do śmierci dożyje każdy...
Avatar użytkownika
bart69as
Świeżak
 
Posty: 217
Dołączył(a): 18/11/2009, 22:08
Lokalizacja: Poznań


Postprzez toma1 » 15/3/2012, 20:13

Sprawdz ladowanie czy masz 13,14v masz miec.
toma1
Świeżak
 
Posty: 174
Dołączył(a): 24/8/2010, 18:15


Postprzez zadzior » 15/3/2012, 20:28

Musisz sprawdzić napięcie ładowania. Podepnij woltomierz równolegle do aku. Sprawdzisz napięcie. Następnie odpal moto, włącz światła i zwiększ delikatnie v obr. Jeśli napięcie aku nie wzrośnie powyżej napięcia przy wyłączonym silniku i odbiornikach, to masz winowajce, Sprawdź też wydajność prądową!
Avatar użytkownika
zadzior
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 14/10/2008, 14:32
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez tomek_gda » 15/3/2012, 21:32

Śmierdzi mi to padniętym regulatorem napięcia. Mierniczek do rączki i posprawdzać jakie są napięcia w średnim zakresie obrotow.
Avatar użytkownika
tomek_gda
Świeżak
 
Posty: 361
Dołączył(a): 20/9/2010, 18:25
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez hubi199 » 15/3/2012, 21:32

odrazu wyczyść połączenia regulatora napięcia, może zaśniedziały.
hubi199
Bywalec
 
Posty: 581
Dołączył(a): 24/8/2011, 12:56
Lokalizacja: J-no

Postprzez bart69as » 15/3/2012, 22:12

Dobra Panowie jutro posprawdzam to co doradziliscie, ale jeszcze jedna sprawa byc moze zwiazana z tym tematem.

Przy dodawaniu gazu na wyzszych obrotach traci moc, dusi sie itd.

Czy to moze miec zwiazek z ta sprawa??
Do śmierci dożyje każdy...
Avatar użytkownika
bart69as
Świeżak
 
Posty: 217
Dołączył(a): 18/11/2009, 22:08
Lokalizacja: Poznań

Postprzez rosiboj » 15/3/2012, 22:49

Tak patrze na twoje posty i sobie mysle, nie czas pozbyc sie tej cebry? podczas 159 postow wymieniles juz chyba z 10 roznych problemow z tym moto i konca nie widac. Nie poczuj sie urazony, tak tylko sobie pomyslalem ...
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez bart69as » 15/3/2012, 23:13

Rosiboj i tu Cie zaskocze bo mam dwie CBRy akurat problem dotyczy tej ktora zamierzam sprzedac, ale zeby sprzedac musi byc sprawna. A zeby Ciejeszcze bardziej zaskoczyc to ta CBRa to juz moja 5.
Do śmierci dożyje każdy...
Avatar użytkownika
bart69as
Świeżak
 
Posty: 217
Dołączył(a): 18/11/2009, 22:08
Lokalizacja: Poznań

Postprzez rosiboj » 15/3/2012, 23:29

Spoko, myslalem, ze to z jedna masz tyle klopotow
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez bart69as » 15/3/2012, 23:46

Z jedna nie ale co rusz z tymi CBR-kami jakis problem. Niby takie niezawodne...

Dobra wracajac do tematu...

Jesli aku jest na maksa rozladowany ze juz nie ma sily nawet rozrusznikiem zakrecic to czy maja prawo swiecic sie kontrolki i swiatla??
Do śmierci dożyje każdy...
Avatar użytkownika
bart69as
Świeżak
 
Posty: 217
Dołączył(a): 18/11/2009, 22:08
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Przemo_rene » 16/3/2012, 08:48

tak. Mają prawo się świecić bo to tylko około 8A prądu. Rozrusznik potrzebuje go co najmniej 100A.

Napięcie prawidłowe ładowania powinno być przy włączonych światłach przy 5tyś obrotów między 13,9-14,5 (idealnie 14,2V). Niektóre starsze konstrukcje mają nawet do 15V ale nie więcej.

Akumulator naładowany ma minimum 12,7V (gęstość elektrolitu jak zwykły z korkami między 1,27-13,1).

Regulatory oprócz regulacji napięcia mają swoją wydajność prądową i większość starszego typu (jak w tej CBR) ma nominalnie regle do około. 20-30A max. Im cieplejszy regiel (a grzeje się sam ze swojej pracy oraz z silnika motocykla) tym jego wydajność spada i w starszych sztukach ta wydajność często spada do mniej niż z 15A co pociąga za sobą spadek napięcia gdyż z prawa Ohma napięcie i prąd są ze sobą powiązane.

Stąd sprawdź ładowanie na gorącym motocyklu. Nie zaraz po odpaleniu. 13,5V to absolutne minimum przy światłach i 5tyś obr. by nie występowało w przypadku obrotów jałowych lub innych większych obciążeń (światła drogowe, stop, kierunki) spadki do napięcia rozładowywania gdyż jeżeli regiel nie ma mocy to ciągnie z akumulatora i tak po jeździe po godzinie zamiast w pełni naładowanego aku masz np 12,4V mierzone godzinę po zatrzymaniu.


ps. Teściu miał 2 cbr (600 F2 i ma bladego sc28 - łącznie 4 lata) ) i jakoś nic poza eksploatacją mu się nie psuło a stan miał na prawdę igła.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez bart69as » 16/3/2012, 21:15

Panowie napiecie sprawdze jutro, dzisiaj zauwazylem ze jak daje mu na wysokie obroty podczas jazdy lub postoju ze nagrzewa sie regulator napiecia, po czym gasnie...

Wydaje mi sie ze to dlawienie ktore wystepuje poczas jazdy przy wysokich obrotach i postoju ma zwiazek z tym wszystkim.
Do śmierci dożyje każdy...
Avatar użytkownika
bart69as
Świeżak
 
Posty: 217
Dołączył(a): 18/11/2009, 22:08
Lokalizacja: Poznań

Postprzez hubi199 » 16/3/2012, 21:18

A nie masz gdzieś kabli przetartych?? Może zwarcie gdzieś jest.
Oczywiście najpierw posprawdzaj napięcia.
hubi199
Bywalec
 
Posty: 581
Dołączył(a): 24/8/2011, 12:56
Lokalizacja: J-no

Postprzez bart69as » 18/3/2012, 12:53

Sprawdzilem ladowanie i raz jest raz go nie ma, Niepodlaczony aku po naladowaniu ma ok 13V po podlaczeniu aku pod klemy i uruchomieniu silnika raz spadaja i raz wzrastaja, tak samo przy dodawaniu gazu waha sie miedzy 12 a 13 V

Ja mysle ze to bedzie albo akumulator albo regulator.
Do śmierci dożyje każdy...
Avatar użytkownika
bart69as
Świeżak
 
Posty: 217
Dołączył(a): 18/11/2009, 22:08
Lokalizacja: Poznań

Postprzez tomek_gda » 18/3/2012, 13:44

Jeżeli aku po naładowaniu trzyma napięcie tak jak trzeba to jest ok.
Avatar użytkownika
tomek_gda
Świeżak
 
Posty: 361
Dołączył(a): 20/9/2010, 18:25
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez bart69as » 18/3/2012, 14:32

No niby tak ale po 10 minutach jazdy jest rozladowany kompletnie. To jaka jest tego przyczyna??
Do śmierci dożyje każdy...
Avatar użytkownika
bart69as
Świeżak
 
Posty: 217
Dołączył(a): 18/11/2009, 22:08
Lokalizacja: Poznań

Postprzez komarcc » 18/3/2012, 20:00

Wymień regulator
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez bart69as » 18/3/2012, 21:35

Jeszcze jednej rzeczy nie napisalem: poczas ladowanie aku akumulator pecznieje, kiedys zapomnialem o nim i ladowal sie dwie doby i zrobila sie z niego pilka.

Jeszcze wczesniej byl ladowany przez jakis czas po kilka razy dziennie.

Ładuje go prostownikiem samochodowym 7.5A

Gdyby nie to ze ma prawidlowe napiecie po naladowaniu to juz dawno bym go wymienil.
Do śmierci dożyje każdy...
Avatar użytkownika
bart69as
Świeżak
 
Posty: 217
Dołączył(a): 18/11/2009, 22:08
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Vergon » 18/3/2012, 22:37

bart69as napisał(a):akumulator <b>pecznieje</b>, [...] zrobila sie z niego <b>pilka</b>


:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: co ja pacze

Tak czy inaczej akumulator do kosza, więc nie rozumiem czemu nie zacząłeś od jego wymiany.


bart69as napisał(a):Gdyby nie to ze <b>ma prawidlowe napiecie po naladowaniu</b> to juz dawno bym go wymienil.


To o niczym nie świadczy, niby akumulator to prosta rzecz, ale nie takie rzeczy widziałem.
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez omerx » 18/3/2012, 23:10

Ładowaniem 7.5A przez dwie doby to automatycznie "zabiłeś" ten akumulator. Dobrze, że tylko "napęczniał" a nie wystrzelił w kosmos.
Akumulator motocyklowy powinno się ładować prądem 10 razy mniejszym od jego pojemności, czyli jeżeli akumulator ma 10Ah to ładujemy prądem 1A. Po około 10-12 godz. amperomierz będzie nam pokazywał minimalny prąd czyli, ze akumulator jest naładowany.
Ogólnie pisząc ugotowałeś akumulator zbyt wysokim prądem.
Avatar użytkownika
omerx
Świeżak
 
Posty: 170
Dołączył(a): 9/4/2009, 19:51
Lokalizacja: Leszno

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na gr