Honda CBF 500a z anglii, kłopot z ładowaniem - pomocy
Posty: 25
• Strona 2 z 2 • 1, 2
//Witam. Jeżdżę na Hondzie CBF 500a, którą sprowadziłem z Anglii. Co za tym idzie gdy przekręcam kluczyć, od razu mam włączone światła. Podczas ostatnich wypadów przypadkiem spostrzegłem pewien (chyba) problem.
Brak ładowania? Czy ktoś z was ma może motocykl z Anglii i czy u Was też jest taki problem.. Mianowicie przekręcam kluczyć akumulator ma 12,4 V, włączę sytuacja jest bardzo podobna , z racji większych obrotow mam 12,8V.. Czytałem że po włączeniu silnika od razu powinienem mieć 14,4v mimo że mam włączone światło. Czy To prawda. Czy może wszystko jest wporządku tylko mi się coś ubzdurało? Proszę napiszcie co może być..//
Witam wszystkich, Piotrek z tej strony, również mam hondę cbf 500, z tym że sprowadzoną ze Szwajcarii, też nie da się wyłączyć świateł. Maszynka trafiła do mechanika, gdyż ma słabe napięcie na akumulatorze, czyli przy światłach i na wolnych obroty prawie nie ładuje, a nawet lekko rozładowuje, natomiast od 2000 obrotów ładowanie jest, poza tym jak mechanik odłączył światła, to już ładowanie było nawet na wolnych obrotach. I tak, mechanik wymienił regulator napięcia, cewkę alternatora, kupił nowy akumulator, sprawdzona została cała instalacja, jednym słowem wszystko, ale parametry nadal są takie same, tak więc albo to jest norma w naszych modelach, no albo mechanik coś przeoczył. Mi mechanik zrobił wyłącznik świateł zamiast awaryjnych, na prawej rączce, wiec jak np. stoję w korku, czy też dłużej stoję, to wyłączam światła, żeby nie rozładowywać akumulatora, i myślę że będzie ok, bo nawet jak się trochę rozładuje na czerwonym świetle, to podczas dalszej jazdy się znowu naładuje i powinno być ok ...
A moje pytanie Robo2, czy masz jeszcze ten motocykl? Ewentualnie jakieś nowe informację, czy rozładował Ci się jeszcze kiedyś ten motocykl, a może coś zrobiłeś i już masz 14V na światłach i wolnych obrotach. Hmm bo możliwe że po prostu ten "nasz" typ tak ma.
Jakby ktoś miał pomysł co jeszcze można zrobić, lub miałby jakieś znaczące info, będę wdzięczny
Brak ładowania? Czy ktoś z was ma może motocykl z Anglii i czy u Was też jest taki problem.. Mianowicie przekręcam kluczyć akumulator ma 12,4 V, włączę sytuacja jest bardzo podobna , z racji większych obrotow mam 12,8V.. Czytałem że po włączeniu silnika od razu powinienem mieć 14,4v mimo że mam włączone światło. Czy To prawda. Czy może wszystko jest wporządku tylko mi się coś ubzdurało? Proszę napiszcie co może być..//
Witam wszystkich, Piotrek z tej strony, również mam hondę cbf 500, z tym że sprowadzoną ze Szwajcarii, też nie da się wyłączyć świateł. Maszynka trafiła do mechanika, gdyż ma słabe napięcie na akumulatorze, czyli przy światłach i na wolnych obroty prawie nie ładuje, a nawet lekko rozładowuje, natomiast od 2000 obrotów ładowanie jest, poza tym jak mechanik odłączył światła, to już ładowanie było nawet na wolnych obrotach. I tak, mechanik wymienił regulator napięcia, cewkę alternatora, kupił nowy akumulator, sprawdzona została cała instalacja, jednym słowem wszystko, ale parametry nadal są takie same, tak więc albo to jest norma w naszych modelach, no albo mechanik coś przeoczył. Mi mechanik zrobił wyłącznik świateł zamiast awaryjnych, na prawej rączce, wiec jak np. stoję w korku, czy też dłużej stoję, to wyłączam światła, żeby nie rozładowywać akumulatora, i myślę że będzie ok, bo nawet jak się trochę rozładuje na czerwonym świetle, to podczas dalszej jazdy się znowu naładuje i powinno być ok ...
A moje pytanie Robo2, czy masz jeszcze ten motocykl? Ewentualnie jakieś nowe informację, czy rozładował Ci się jeszcze kiedyś ten motocykl, a może coś zrobiłeś i już masz 14V na światłach i wolnych obrotach. Hmm bo możliwe że po prostu ten "nasz" typ tak ma.
Jakby ktoś miał pomysł co jeszcze można zrobić, lub miałby jakieś znaczące info, będę wdzięczny
- paszczman
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 30/4/2011, 16:07
- Lokalizacja: DG
Też mam anglika, światła zapalam sam. Swego czasu na allegro chodziły takie uniwersalne automatyczne włączniki świateł. Może to o to chodzi?
They won't get me. they won't get me, they will never cease to try!
-
ASR1927 - Moderator
- Posty: 1711
- Dołączył(a): 21/11/2010, 21:49
- Lokalizacja: Wałbrzych
ASR1927, jeśli masz honde cbf 500, to mogłbyś zmierzyć, jakie masz napięcie na akumulatorze, przy włączonych światłach i na wolnych obrotach (bez ssania). Będę wdzięczny
Ja mam ponad 12V, bez świateł ponad 13V, ze światłami przy 3 tys obrotów mam już 14V. Jak jest u was? (Pytanie do właścicieli hondy cbf500, ewentualnie cb500) Pozdrawiam

- paszczman
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 30/4/2011, 16:07
- Lokalizacja: DG
Witam. W angielskiej VTRce też miałem problem z ładowaniem. Przyczyną tego były zaśniedziałe styki i kostka w regulatorze napięcia (angielska wilgoć robi swoje). Wywaliliłem kostke, dałem nowe styki bezpośrednio do regulatora i zalałem takim cudem (odpowiedni sylikon). I po problemie
pozdro

pozdro
- anan7
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 27/8/2009, 13:47
- Lokalizacja: podlasie
Posty: 25
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości