Honda CBF 500a z anglii, kłopot z ładowaniem - pomocy
Posty: 25
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Honda CBF 500a z anglii, kłopot z ładowaniem - pomocy
Witam. Jeżdżę na Hondzie CBF 500a, którą sprowadziłem z Anglii. Co za tym idzie gdy przekręcam kluczyć, od razu mam włączone światła. Podczas ostatnich wypadów przypadkiem spostrzegłem pewien (chyba) problem.
Brak ładowania? Czy ktoś z was ma może motocykl z Anglii i czy u Was też jest taki problem.. Mianowicie przekręcam kluczyć akumulator ma 12,4 V, włączę sytuacja jest bardzo podobna , z racji większych obrotow mam 12,8V.. Czytałem że po włączeniu silnika od razu powinienem mieć 14,4v mimo że mam włączone światło. Czy To prawda. Czy może wszystko jest wporządku tylko mi się coś ubzdurało? Proszę napiszcie co może być..
Brak ładowania? Czy ktoś z was ma może motocykl z Anglii i czy u Was też jest taki problem.. Mianowicie przekręcam kluczyć akumulator ma 12,4 V, włączę sytuacja jest bardzo podobna , z racji większych obrotow mam 12,8V.. Czytałem że po włączeniu silnika od razu powinienem mieć 14,4v mimo że mam włączone światło. Czy To prawda. Czy może wszystko jest wporządku tylko mi się coś ubzdurało? Proszę napiszcie co może być..
- Rebo2
- Świeżak
- Posty: 78
- Dołączył(a): 27/2/2008, 12:38
- Lokalizacja: Jarosław
-
PrimoGhost - Stały bywalec
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
- Lokalizacja: z DW-957
Po trasie następnego dnia gdy próbowałem motor odpalić, nie chciał działać.. Zobaczyłem , że napięcie na akumulatorze jest za słabe 11, 5v.. Podładowałem i się motor włączył. Z ciekawości sprawdziłem przy włączony silniku ile pokazuje napięcie na akumulatorze. (przypominam mam wersje, że światla świecą cały czas). Co się okazało silnik chodził a Ja miałem na akumulatorze nadal 12,4v.. Dopiero jak na manetce odkręciłem do wzrastało do 14,3v
- Rebo2
- Świeżak
- Posty: 78
- Dołączył(a): 27/2/2008, 12:38
- Lokalizacja: Jarosław
Rebo2 napisał(a):Co się okazało silnik chodził a Ja miałem na akumulatorze nadal 12,4v.. Dopiero jak na manetce odkręciłem do wzrastało do 14,3v
no to wyglada ze zachowuje sie w miare prawidlowo, w mojej hondzie serwisowka podaje, że pełna moc ładowania jest od 3000 rpm , na wolnych prawie nie ładuje
ale to może być zwarta krotas z diód w prostowniku, jest ich 6 ( prostownik jest w tej samej obudowie co regulator napiecia) i po wylaczeniu przez prostownik płynie mały prąd (ok 10-20 mA), ktory moze rozładować AQ po kilku dniach (2-7)
zmierz sobie jaki prąd płynie przez akumulator na wyłączonym zapłonie
- regis440
- Świeżak
- Posty: 220
- Dołączył(a): 9/9/2010, 14:22
A dlaczego swiatla sa odrazu wlaczone? W Angli nie ma obowiazku swiatel, i nie ma zadnej roznicy czy jest to moto z UK czy z EU. Mozliwe ze aku do wymiany ale ja bym stawial na regulator napiecja, sprawdz regulator zanim kupisz nowe aku bo mozesz zrobic zware na celach.
- maciejszumny
- Świeżak
- Posty: 105
- Dołączył(a): 22/4/2008, 17:25
- Lokalizacja: jelenia gora
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5222
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Seba_ER5 światła pewnie się zapalą po przekręceniu kluczyka i na chwile przygasną przy odpalaniu aby pobór prądu nie był za duży tak mi się wydaje,bynajmniej w samochodach tak jest.
CBR 600 F4I
____________
35 lat.
6-sty sezon na 600.
____________
35 lat.
6-sty sezon na 600.
-
mrówa - Świeżak
- Posty: 362
- Dołączył(a): 4/5/2007, 19:42
- Lokalizacja: Pruszków/Warszawa
mrówa napisał(a):Seba_ER5 światła pewnie się zapalą po przekręceniu kluczyka i na chwile przygasną przy odpalaniu aby pobór prądu nie był za duży tak mi się wydaje,bynajmniej w samochodach tak jest.
Dokładnie Mrówa ma rację. światło działa po przekręceniu kluczyka, w momencie odpalania światło przygasa, i potem dalej świeci.. a na akumulatorze 12,6v i nic się nie zmienia..
- Rebo2
- Świeżak
- Posty: 78
- Dołączył(a): 27/2/2008, 12:38
- Lokalizacja: Jarosław
ja jednak uważam, że sprawne ładowanie to powienieneś mieć około 13,5-14V na klemach po dopaleniu (ze światłami) na wolnych obrotach już a około 14,1V na wyższych i tak aż do ich końca.
Daj do elektryka niech zdiagnozuje na 100% czy to regulator napiecia czy alternator się zwalił. Ja obstawiam regulator napiecia bo częściej padają. Inna jeszcze sprawa, że możesz od regulatora (tego co masz) poprowadzić osobne przewody (odłaczając jego kostkę od instalacji fabrycznej) bezpośrednio do akumulatora. Plus takiej operacji jest taki, że masz idealnie taki ładowanie akumulatora jakie jest zaraz za regulatorem.
Taki zabieg za 5zł powinien poleprzyć juz teraz ładowanie i to znacznie. U mnie podziałał i mam od 2010 roku 14,2V na jałowych obrotach i 14,1V na wyższych obrotach.
Choc swoją drogą - sprawny akumulator w stanie spoczynku musi trzymać dzień po naładowaniu do pełna prostownikiem 12,8V. Jeżeli trzyma 12,5V to jest już na wykończeniu. Jezeli mniej to jest śmietnik.
Daj do elektryka niech zdiagnozuje na 100% czy to regulator napiecia czy alternator się zwalił. Ja obstawiam regulator napiecia bo częściej padają. Inna jeszcze sprawa, że możesz od regulatora (tego co masz) poprowadzić osobne przewody (odłaczając jego kostkę od instalacji fabrycznej) bezpośrednio do akumulatora. Plus takiej operacji jest taki, że masz idealnie taki ładowanie akumulatora jakie jest zaraz za regulatorem.
Taki zabieg za 5zł powinien poleprzyć juz teraz ładowanie i to znacznie. U mnie podziałał i mam od 2010 roku 14,2V na jałowych obrotach i 14,1V na wyższych obrotach.
Choc swoją drogą - sprawny akumulator w stanie spoczynku musi trzymać dzień po naładowaniu do pełna prostownikiem 12,8V. Jeżeli trzyma 12,5V to jest już na wykończeniu. Jezeli mniej to jest śmietnik.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
tu chyba problemem nie jest brak ładowania, tylko to że cos akumulator rozladowuje, padajacy regulator może być tego przyczyna
elektryk może to zdiagnozować, ale sprawdzenie tego jest proste we własnym zakresie, jeżeli tylko posiadasz multimetr (miernik)
żeby sprawdzić należy
sposób 1
-miernik ustawić na pomiar prądu(amperomierz)
-od akumulatora odpiać jeden z kabli, końcówki miernika przytknąć do jeden do kabla, drugi do zacisku akumulatora (ważny jest kierunek przepływu pradu)
-odczytac wskazanie, jezeli na wylaczonym zapłonie jest wieksze od 0A (no może do 0,02A nic zlego nie zrobi) , motocykl nie ma alarmu czy innego ustrojstwa ktore pracuje mimo wylaczenia zaplonu, to oznacza że prgulator nie jest sprawny, przeplywa przez niego prad, mimo ze nie powinien i rozladowuje akumulator.
sposob 2
-miernik ustawiamy na omomierz, i na koncówkach regulatora mierzymy opor, w obie strony, nastepnie trzeba sprawdzic w serwisowce jaki powinien być opór sprawnego, jezeli nie miesci sie w normie to regulator do wymiany
10 min i wszystko wiadomo
Przemo_rene napisał(a):
Daj do elektryka niech zdiagnozuje na 100% czy to regulator napiecia czy alternator się zwalił.
elektryk może to zdiagnozować, ale sprawdzenie tego jest proste we własnym zakresie, jeżeli tylko posiadasz multimetr (miernik)
żeby sprawdzić należy
sposób 1
-miernik ustawić na pomiar prądu(amperomierz)
-od akumulatora odpiać jeden z kabli, końcówki miernika przytknąć do jeden do kabla, drugi do zacisku akumulatora (ważny jest kierunek przepływu pradu)
-odczytac wskazanie, jezeli na wylaczonym zapłonie jest wieksze od 0A (no może do 0,02A nic zlego nie zrobi) , motocykl nie ma alarmu czy innego ustrojstwa ktore pracuje mimo wylaczenia zaplonu, to oznacza że prgulator nie jest sprawny, przeplywa przez niego prad, mimo ze nie powinien i rozladowuje akumulator.
sposob 2
-miernik ustawiamy na omomierz, i na koncówkach regulatora mierzymy opor, w obie strony, nastepnie trzeba sprawdzic w serwisowce jaki powinien być opór sprawnego, jezeli nie miesci sie w normie to regulator do wymiany
10 min i wszystko wiadomo

- regis440
- Świeżak
- Posty: 220
- Dołączył(a): 9/9/2010, 14:22
Może nie potraktujesz tego poważnie ze względu na oszałamiającą ilość postów, ale w mojej wyspiarskiej wersji problem był bardzo błahy. Po prostu poprzedni właściciel garażował moto pod gołym niebem, duża wilgoć w powietrzu spowodowała, że zaśniedziały styki i często nie kontaktowały. Wystarczyło je "odświeżyć" i po problemie. Teraz już odpala ok. Może i u Ciebie to pomoże
- El Blue
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 16/7/2010, 10:38
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5222
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Posty: 25
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości