Trzęsienie kierownicą
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Trzęsienie kierownicą
Witam, słonko zaświeciło więc wybrałem się moją kawą er5 na stację i podczas powrotu do domu stwierdziłem, że mam mało powietrza w przednim kole, ok.. wróciłem do domu, napompowałem powietrza, pojechałem zobaczyć i przy puszczaniu kierownicy trzęsło mi ją... spuściłem powietrza do 1 atmosfery i puszczając kierownicę przy ok. 85 km/h jest spoko gdy wskazówka pokazuje 70-60 km/h trzęsie jak cholera, poniżej jest znowu spoko.. co może być powodem ? Proszę o odpowiedź ..
Pozdrawiam
Pozdrawiam

- Psehemozz
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 11/10/2010, 15:14
- Lokalizacja: POZNAŃ
-
maatiaas - Świeżak
- Posty: 324
- Dołączył(a): 15/9/2007, 19:27
- Lokalizacja: BIESZCZADY
zobacz czy jakis ciezarek Ci sie nie odklail... a moze pekl jakis drut / plutno w oponie i gdzies masz babel????
Oblookaj dokladnie co i jak albo jak pisze maatiaas tak to wurzucenia
Oblookaj dokladnie co i jak albo jak pisze maatiaas tak to wurzucenia

Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
hugo2003:
Jedyne co zauważyłem to, że w jednym miejscu bieżnik jest przecięty i odstaje jego kawałek.. żadnych drutów/bąblów nie widać .. ciężarek hmm szczerze mówiąc nie mam pojęcia gdzie go szukać ..
Jedyne co zauważyłem to, że w jednym miejscu bieżnik jest przecięty i odstaje jego kawałek.. żadnych drutów/bąblów nie widać .. ciężarek hmm szczerze mówiąc nie mam pojęcia gdzie go szukać ..
- Psehemozz
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 11/10/2010, 15:14
- Lokalizacja: POZNAŃ
drutów nie zobaczysz tylko poprostu lekkiich nienaturalnych wybrzuszen opony.... jesli chcesz byc w 100% pewny ze wywazenie kola jest ok to bys musial zajechac na jakas wulkanizacje motocyklowa i dac do sprawdzenia wywazenie jesli bedzie ok to moze łozyska?? ale to Ci powiedza w wulkanizacji ...
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
Podejrzewam że przy tej prędkości jest wy-ząbkowana opona,przy małej prędkości było by łożysko główki.
Jeżeli jet kufer centralny też potrafi po puszczeniu kiery trochę kierą potrząść
Jeżeli jet kufer centralny też potrafi po puszczeniu kiery trochę kierą potrząść
CBR 600 F4I
____________
35 lat.
6-sty sezon na 600.
____________
35 lat.
6-sty sezon na 600.
-
mrówa - Świeżak
- Posty: 362
- Dołączył(a): 4/5/2007, 19:42
- Lokalizacja: Pruszków/Warszawa
radzę poszukac na forum. Pisałem jużo tym wiele razy że jest około 12 czynników które moga powodować trzepanie na boki kierownicy po jej puszczeniu.
NapsizÄ™ jeszcze raz ale proszÄ™ szanujcie czas innych:
- łożyska w kole przednim i tylnim(!)
- łożyska główki ramy
- stary olej w lagach
- wycieki z lag
- nierówny poziom oleju w lagach
- złe lub brak wyważenia kół przód, tył(!)
- defekt opony przód, tył - fizyczne uszkodzenie węwnatrz opony widoczne jako bąbel na rancie np.
- wyząbkowana opona - często z powodu bardzo agresywnej jazdy torowej lub zwyczajnie zaniedbań w serwisowaniu zawieszenia
- złe ciśnienie w oponach
- krzywa felga osiowo (od dziur) lub/i poprzecznie głównie od dzwonów.
- krzywa ośka koła przód/tył - często przyczyna tego stanu rzeczy to gumowanie i bardzo mocne opady przodem lub jazda na dłuższą metę z rozwalonymi łożyskami danego koła
- źle zamontowane koło po serwisie
- nierówno osadzone lagi w półkach
- brak ciężarków kierownicy
Często trzepotanie przedniego koła jest skutkiem defekty tylnego koła - serio - prawa fizyki i przenoszenia sił wzbudzających. Np rozwalone łożyska tylnego koła - trzepotanie kiery z przodu.
A dlaczego trzepie przy określonych prędkościach? Bo się amlitudy drgań zaczynają pokrywać i wzmacniać różnych elementów podzespołów. Było nawet o tym swojego czasu w jakiś czasopismach motocyklowych żeby nie było, że wymyślam teorie
NapsizÄ™ jeszcze raz ale proszÄ™ szanujcie czas innych:
- łożyska w kole przednim i tylnim(!)
- łożyska główki ramy
- stary olej w lagach
- wycieki z lag
- nierówny poziom oleju w lagach
- złe lub brak wyważenia kół przód, tył(!)
- defekt opony przód, tył - fizyczne uszkodzenie węwnatrz opony widoczne jako bąbel na rancie np.
- wyząbkowana opona - często z powodu bardzo agresywnej jazdy torowej lub zwyczajnie zaniedbań w serwisowaniu zawieszenia
- złe ciśnienie w oponach
- krzywa felga osiowo (od dziur) lub/i poprzecznie głównie od dzwonów.
- krzywa ośka koła przód/tył - często przyczyna tego stanu rzeczy to gumowanie i bardzo mocne opady przodem lub jazda na dłuższą metę z rozwalonymi łożyskami danego koła
- źle zamontowane koło po serwisie
- nierówno osadzone lagi w półkach
- brak ciężarków kierownicy
Często trzepotanie przedniego koła jest skutkiem defekty tylnego koła - serio - prawa fizyki i przenoszenia sił wzbudzających. Np rozwalone łożyska tylnego koła - trzepotanie kiery z przodu.
A dlaczego trzepie przy określonych prędkościach? Bo się amlitudy drgań zaczynają pokrywać i wzmacniać różnych elementów podzespołów. Było nawet o tym swojego czasu w jakiś czasopismach motocyklowych żeby nie było, że wymyślam teorie
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
jezeli ta kawa Twoja jest zblokowana to moge zrobić żeby była odblokowana
- wszystko zależy od tego co wchodziło w kit blokujący. Odezwij sie na PW do mnie jak chcesz szczegóły 


http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości