Zobacz wątek - Trzęsienie kierownicą
NAS Analytics TAG

Trzęsienie kierownicą

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Trzęsienie kierownicą

Postprzez Psehemozz » 13/3/2011, 15:51

Witam, słonko zaświeciło więc wybrałem się moją kawą er5 na stację i podczas powrotu do domu stwierdziłem, że mam mało powietrza w przednim kole, ok.. wróciłem do domu, napompowałem powietrza, pojechałem zobaczyć i przy puszczaniu kierownicy trzęsło mi ją... spuściłem powietrza do 1 atmosfery i puszczając kierownicę przy ok. 85 km/h jest spoko gdy wskazówka pokazuje 70-60 km/h trzęsie jak cholera, poniżej jest znowu spoko.. co może być powodem ? Proszę o odpowiedź ..

Pozdrawiam :)
Psehemozz
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 11/10/2010, 15:14
Lokalizacja: POZNAŃ


Postprzez maatiaas » 13/3/2011, 15:55

....przednia opona .......
Avatar użytkownika
maatiaas
Świeżak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 15/9/2007, 19:27
Lokalizacja: BIESZCZADY


Postprzez Psehemozz » 13/3/2011, 15:56

maatiaas :

Do wyjeba*** ?
Psehemozz
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 11/10/2010, 15:14
Lokalizacja: POZNAŃ

Postprzez hugo2003 » 13/3/2011, 16:07

zobacz czy jakis ciezarek Ci sie nie odklail... a moze pekl jakis drut / plutno w oponie i gdzies masz babel????
Oblookaj dokladnie co i jak albo jak pisze maatiaas tak to wurzucenia :D
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Psehemozz » 13/3/2011, 16:22

hugo2003:

Jedyne co zauważyłem to, że w jednym miejscu bieżnik jest przecięty i odstaje jego kawałek.. żadnych drutów/bąblów nie widać .. ciężarek hmm szczerze mówiąc nie mam pojęcia gdzie go szukać ..
Psehemozz
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 11/10/2010, 15:14
Lokalizacja: POZNAŃ

Postprzez hugo2003 » 13/3/2011, 17:23

drutów nie zobaczysz tylko poprostu lekkiich nienaturalnych wybrzuszen opony.... jesli chcesz byc w 100% pewny ze wywazenie kola jest ok to bys musial zajechac na jakas wulkanizacje motocyklowa i dac do sprawdzenia wywazenie jesli bedzie ok to moze łozyska?? ale to Ci powiedza w wulkanizacji ...
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Psehemozz » 13/3/2011, 18:40

Dziękówa za odpowiedź :) jutro pojadę to się dowiem . pozdrawiam
Psehemozz
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 11/10/2010, 15:14
Lokalizacja: POZNAŃ

Postprzez mrówa » 13/3/2011, 20:54

Podejrzewam że przy tej prędkości jest wy-ząbkowana opona,przy małej prędkości było by łożysko główki.
Jeżeli jet kufer centralny też potrafi po puszczeniu kiery trochę kierą potrząść
CBR 600 F4I
____________
35 lat.
6-sty sezon na 600.
Avatar użytkownika
mrówa
Świeżak
 
Posty: 362
Dołączył(a): 4/5/2007, 19:42
Lokalizacja: Pruszków/Warszawa

Postprzez Przemo_rene » 13/3/2011, 21:54

radzę poszukac na forum. Pisałem jużo tym wiele razy że jest około 12 czynników które moga powodować trzepanie na boki kierownicy po jej puszczeniu.

NapsizÄ™ jeszcze raz ale proszÄ™ szanujcie czas innych:

- łożyska w kole przednim i tylnim(!)
- łożyska główki ramy
- stary olej w lagach
- wycieki z lag
- nierówny poziom oleju w lagach
- złe lub brak wyważenia kół przód, tył(!)
- defekt opony przód, tył - fizyczne uszkodzenie węwnatrz opony widoczne jako bąbel na rancie np.
- wyząbkowana opona - często z powodu bardzo agresywnej jazdy torowej lub zwyczajnie zaniedbań w serwisowaniu zawieszenia
- złe ciśnienie w oponach
- krzywa felga osiowo (od dziur) lub/i poprzecznie głównie od dzwonów.
- krzywa ośka koła przód/tył - często przyczyna tego stanu rzeczy to gumowanie i bardzo mocne opady przodem lub jazda na dłuższą metę z rozwalonymi łożyskami danego koła
- źle zamontowane koło po serwisie
- nierówno osadzone lagi w półkach
- brak ciężarków kierownicy

Często trzepotanie przedniego koła jest skutkiem defekty tylnego koła - serio - prawa fizyki i przenoszenia sił wzbudzających. Np rozwalone łożyska tylnego koła - trzepotanie kiery z przodu.
A dlaczego trzepie przy określonych prędkościach? Bo się amlitudy drgań zaczynają pokrywać i wzmacniać różnych elementów podzespołów. Było nawet o tym swojego czasu w jakiś czasopismach motocyklowych żeby nie było, że wymyślam teorie
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Psehemozz » 16/3/2011, 16:25

Byłem na wulkanizacji i majster stwierdził, że ta łatka która odstaje, jest przyczyną tworzenia się bąbla.. w piątek założę nową oponkę i zobaczymy co się będzie działo ..
Psehemozz
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 11/10/2010, 15:14
Lokalizacja: POZNAŃ

Postprzez Psehemozz » 16/3/2011, 16:29

A tak nawiasem, Przemo_rene : trudnisz się może również odblokowywaniem motocykli :>

nie piszemy posta bezpośrednio pod postem
wówczas korzystamy z funkcji edycji
madcap
Psehemozz
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 11/10/2010, 15:14
Lokalizacja: POZNAŃ

Postprzez Przemo_rene » 17/3/2011, 10:12

jezeli ta kawa Twoja jest zblokowana to moge zrobić żeby była odblokowana :)- wszystko zależy od tego co wchodziło w kit blokujący. Odezwij sie na PW do mnie jak chcesz szczegóły ;)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 5 gości




na górê