Zobacz wątek - Pytanie odnośnie sprawdzenia stanu motocykla
NAS Analytics TAG

Pytanie odnośnie sprawdzenia stanu motocykla

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Pytanie odnośnie sprawdzenia stanu motocykla

Postprzez Trener » 16/5/2009, 08:49

Mam pytanie .
Mam Suzuki Gsx 600 F. Jezdze na nim już drugi sezon. Przed wyjazdem w trase zawsze oglądam go wizualnie no i sprawdzam w miare możliwości czy wszystko jest ok.
Ale pare razy niewiele brakło abym sie zatrzasł. Raz odkreciło mi sie ciągadło tylnego hamulca i mogło mi zblokowac tylne koło co skonczyło by się pewnie w najlepszym przypadku tylko glebą. Raz miałem luzne (prawie poodkręcane) sruby trzymające te "blaszkę" miedzy amortyzatorami co w najlepszym przypadku skutkowałoby tylko glebą. Ostatnio przy wymianie linki sprzęgła zauważyłem odkręconą i luzne sruby mocujące silnik do ramy.
Mam pytanie co ile odkrecacie wszystkie owiewki i sprawdzacie wszystkie śruby itd.
Mam wrażenie że mój sprzęt rozkręca sie sam podczas jazdy i raz na jakiś czas trza wszystko posprawdzac .

Zmień nazwę tematu bo poleci warn. Landryss
YZF R6 2007
Avatar użytkownika
Trener
Stały bywalec
 
Posty: 1198
Dołączył(a): 11/5/2009, 14:14
Lokalizacja: Z pod Kalisza jestem


Postprzez skwy » 16/5/2009, 13:32

Pierwsza rzecz primo jak jest na oryginalnych śrubach to nie będzie się odkręcać.
Druga rzecz primo jak ktoś lub sam wstawiłeś śruby i nakrętki z biedronki to dlatego tak jest
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap


Postprzez Trener » 16/5/2009, 13:47

skwy napisał(a):Pierwsza rzecz primo jak jest na oryginalnych śrubach to nie będzie się odkręcać.
Druga rzecz primo jak ktoś lub sam wstawiłeś śruby i nakrętki z biedronki to dlatego tak jest


Ja staram sie utrzymywać wszystko w należytym porządku ale poprzedni właściciele to nie wiem co tam robili. Faktem jest że moto sie trochę "rozkręca". A jak zobaczyłem to luzne śruby pod silnikiem to sie troche wk....em.
Na a moto nie auto i zgodnie z podstawowymi prawami fizyki można polecieć w dół i sprawdzić na sobie jak działa tarcie i temperatura
YZF R6 2007
Avatar użytkownika
Trener
Stały bywalec
 
Posty: 1198
Dołączył(a): 11/5/2009, 14:14
Lokalizacja: Z pod Kalisza jestem

Postprzez inek01 » 17/5/2009, 18:09

Jest cos takiego jak klej do gwintow. Np. Locklite.
inek01
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 29/2/2008, 06:22
Lokalizacja: Ciechanów

Postprzez Przemo_rene » 17/5/2009, 19:22

inek01 napisał(a):Jest cos takiego jak klej do gwintow. Np. Locklite.


i po kłopocie. Serio.

Jeśli nie piszesz nic konkretnego to nie pisz wcale. Posty potwierdzające to co zostało już napisane są karane warnami.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Raczek_6 » 22/5/2009, 23:24

Jak byś miał manuala to wiedział byś z jakimi momentami i co jaki czas sprawdzać dokręcenie śrub.
Można powiedzieć że zaleca się co przegląd (rok lub 6000km lub 12000km - zależnie od motocykla).

Jak wiadomo w motocyklach silnik jest dokręcany bezpośrednio do ramy i niektóre śruby, nawet te skręcone na klej potrafią się od wibracji rozkręcać.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê