czy przy włączaniu zapłonu trzeba "rozłączyc" obwó
Posty: 15
• Strona 1 z 1
czy przy włączaniu zapłonu trzeba "rozłączyc" obwó
Witam. Czasem widuję, jak inni motocykliści włączając zapłon (kluczykiem) najpierw rozłączają obwód tym czerwonym przyciskiem przy prawej manetce. Czy ma to jakieś uzasadnienie (jakieś przepięcia czy coś), czy to tylko głupie, niepotrzebne przyzwyczajenie? Pytam z czystej ciekawości, pozdro
-
patryk2340 - Świeżak
- Posty: 112
- Dołączył(a): 12/7/2008, 17:56
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Z tego co mi wiadomo "gaszenie" motocykla powinno sie wykonywac za pomocą czerwonego kołyskowego przełacznika dopiero potem kluczyk w stacyjce na pozycję off. Nie potrafie wyjaśnić czym groźi gaszenie bespośrednio z kluczyka ale tak się nie powinno robić.
F4 00'
-
Głodny Wiedzy - Świeżak
- Posty: 54
- Dołączył(a): 17/6/2007, 22:36
- Lokalizacja: okolice wawy
Jeżeli chodzi o gaszenie, to ja też najpierw przełączam przycisk, a dopiero potem kluczyk. Pytam jednak o włączanie zapłonu, gdy chcemy odpalcic moto
-
patryk2340 - Świeżak
- Posty: 112
- Dołączył(a): 12/7/2008, 17:56
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
<b>elcommendante</b>, rozumiem więc że jest to zupełnie nieistotne? Zaciekawiła mnie ta sprawa, dlatego pytam
-
patryk2340 - Świeżak
- Posty: 112
- Dołączył(a): 12/7/2008, 17:56
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Witam
Posiadam oryginalną instrukcje obsługi do FZR 4JH nr:4jh-28199-e0
i jest w niej wyraźnie napisane ,że czrwony przycisk RUN(engine stop) służy do awaryjnego gaszenia silnika i tylko w takich sytuacjach należy go używać!
Co moim zdaniem oznacza,że zapalamy i gasimy moto za pomocą stacyjki.
Posiadam oryginalną instrukcje obsługi do FZR 4JH nr:4jh-28199-e0
i jest w niej wyraźnie napisane ,że czrwony przycisk RUN(engine stop) służy do awaryjnego gaszenia silnika i tylko w takich sytuacjach należy go używać!
Co moim zdaniem oznacza,że zapalamy i gasimy moto za pomocą stacyjki.
- hENY
- Świeżak
- Posty: 128
- Dołączył(a): 11/12/2008, 22:15
- Lokalizacja: Wałcz
Widze że tylko ja tutaj pozostałęm z dinozaurów
viewtopic.php?t=2045&postdays=0&postorder=asc&highlight=czerwony+guzik&start=0
i potem Thrillco zrobił nawet ankiete do tego:
viewtopic.php?t=2058&highlight=czerwony+guzik
viewtopic.php?t=2045&postdays=0&postorder=asc&highlight=czerwony+guzik&start=0
i potem Thrillco zrobił nawet ankiete do tego:
viewtopic.php?t=2058&highlight=czerwony+guzik
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
było gsx600f, było ZX12R , jest V-Strom 650 AK8
-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Na innym forum znalazłem taką informacje:Jej autorem jest Piotr Dudek
Czy to prawda a jeśli tak, to dlaczego nie powinno się gasić silnika czerwonym pstryczkiem przy manetce?
"Temat przewijał się kilka razy i nie chciał bym się powtarzać.
Ten czerwony przełącznik w wielu instrukcjach nazywany jest "awaryjnym wyłącznikiem zapłonu" i w starszych modelach z zapłonek kondensatorowym CDI używanie go prowadziło do uszkodzenia (czasami prędzej a czasami później ale prawie zawsze) tyrystora w końcówce mocy zapłonu. W najnowszych motocyklach z komputerem jest mniejsze ryzyko ale zawsze jest bo i tak to masuje sygnał zapłonu".
Czy to prawda a jeśli tak, to dlaczego nie powinno się gasić silnika czerwonym pstryczkiem przy manetce?
"Temat przewijał się kilka razy i nie chciał bym się powtarzać.
Ten czerwony przełącznik w wielu instrukcjach nazywany jest "awaryjnym wyłącznikiem zapłonu" i w starszych modelach z zapłonek kondensatorowym CDI używanie go prowadziło do uszkodzenia (czasami prędzej a czasami później ale prawie zawsze) tyrystora w końcówce mocy zapłonu. W najnowszych motocyklach z komputerem jest mniejsze ryzyko ale zawsze jest bo i tak to masuje sygnał zapłonu".
- hENY
- Świeżak
- Posty: 128
- Dołączył(a): 11/12/2008, 22:15
- Lokalizacja: Wałcz
Jak dla mnie to sprawa jest prosta i może wyjaśnienie jej dziecinne ale na tym polega jego prostota.
1. nazywa siÄ™ to "przyciskiem awaryjnym" raczej z jakiegoÅ› powodu,
2. ma on kolor czerwony co w większości przypadków z życia oznacza, że nie wykorzystuje sie go w codziennym użytkowaniu tylko w konkretnych sytuacjach (awaryjnych).
Nie jest o może wyjaśnienie znawcy ale na logikę jakby przycisk miał być wykorzystywany codziennie to byłby czarny. Tak czy inaczej dla mnie służy on tylko do pozostawiania moto na postojówkach na poboczu i nic więcej. Normalne gaszenie stacyjka.
1. nazywa siÄ™ to "przyciskiem awaryjnym" raczej z jakiegoÅ› powodu,
2. ma on kolor czerwony co w większości przypadków z życia oznacza, że nie wykorzystuje sie go w codziennym użytkowaniu tylko w konkretnych sytuacjach (awaryjnych).
Nie jest o może wyjaśnienie znawcy ale na logikę jakby przycisk miał być wykorzystywany codziennie to byłby czarny. Tak czy inaczej dla mnie służy on tylko do pozostawiania moto na postojówkach na poboczu i nic więcej. Normalne gaszenie stacyjka.
- Peett
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 30/11/2008, 00:17
- Lokalizacja: Krakow/Cork
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości