zatarłem silnik i nie wiem co mam wymienic
Posty: 28
• Strona 2 z 2 • 1, 2
DYWERSANT napisał(a):olej w 4T to się wymienia, a nie dolewa!wiem bo sam 4T mam i tak jak wyżej koledzy pisali: tłok, szlif i pierścienie
znów mi ręce opadają...
Kolego - powiedz mi dlaczego producenci olejów sprzedają olej w litrowych i czasem nawet półlitrowych opakowaniach a nie tylko 4L? Między innymi NA DOLEWKI WŁAŚNIE... Są silniki które zawsze biorą sobie kapkę na każde 1000km i po prostu tak jest..... Jeśli silnik dostaje w palnik i pracuje w wysokiej temperaturze pod dużym obciążeniem... to nie ma wyjścia innego - musi odrobinę oleju brać - choćby na skutek parowania oleju, wywalania tego i owego z odmy, czy spalania mikroilosci pozostałych na gładzi cylindrowej...
Czasem jest to mniej... czasem jest to więcej i zależy ściśle od konstrukcji i przebiegu silnika....
A stwierdzenie że nie bierze bo to 4T... to pusty śmiech mnie ogarnia.
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
-
Wombat - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 951
- Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
- Lokalizacja: Lublin
Ja bym to inaczej ujął - sprawny, nie zajeżdżony silnik, przy standardowej jeździe nie ma prawa wypić całego oleju. Setka, dwie na 1000km to jeszcze mieści się w normie. W instrukcji do Skody 120 było podane, że norma to 1l / 1000km
Czemu producenci sprzedają oleje również w litrowych butelkach? Ano po to, że jak do silnika wchodzi Ci niecałe 2l oleju to po co od razu mam kupować bańkę 4 czy 5 litrów jak mogę kupić sobie 2 jednolitrówki. Troszkę logiki nie zaszkodzi
Przykładem zajeżdżonego silnika może być motocykl pewnej osoby z tego forum, która mi pisała na PW na temat Freewinda - "czy to normalne, że silnik przez 400km wziął 2l oleju?"


Przykładem zajeżdżonego silnika może być motocykl pewnej osoby z tego forum, która mi pisała na PW na temat Freewinda - "czy to normalne, że silnik przez 400km wziął 2l oleju?"

BMW F650 Funduro.
-
qadrat - Świeżak
- Posty: 276
- Dołączył(a): 21/4/2008, 21:25
- Lokalizacja: Ozorków
Dobra, luz
Doprecyzuję swoją wypowiedź, a więc chodziło mi o okresowe wymiany oleju i mieszczące się w normie spalanie go, a nie tylko nieustanne dolewanie go bezwzględu na jego przebieg. Spoko luz 


StrykeR (otwórz link)
-
DYWERSANT - Świeżak
- Posty: 132
- Dołączył(a): 17/10/2008, 19:43
- Lokalizacja: Sokołów Podlaski
W Chińskich skuterach 4T olej w silniku należy wymieniać co 1000km (instrukcja obsługi) a norma 1l/1000km podawana przez producentów została podniesiona z 0,3-0,4l/1000km (dawne czasy) żeby nie mieć zbyt dużo reklamacji na ubytki oleju z silnika.
Producent zaleca również kontrolę poziomu oleju przed jazdą.
Znajomy ma chińską 125 Sanya i już 3 razy wymieniał zestaw cylinder, tłok pierścienie, sworzeń, a przejechał ledwie 8000km. Najlepsze jest V max. 80km/h.
Producent zaleca również kontrolę poziomu oleju przed jazdą.
Znajomy ma chińską 125 Sanya i już 3 razy wymieniał zestaw cylinder, tłok pierścienie, sworzeń, a przejechał ledwie 8000km. Najlepsze jest V max. 80km/h.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Nie wiem jak ułożyskowany jest wał w skuterkach ale jeśli na łożyskach ślizgowych to oprócz kpl. tłok, pierścienie, cylinder trzeba dodać szlif wału plus nadwymiarowe panewki których pewnie producent nie przewiduje. Nie masz co liczyć że wał i korbowód przetrwał tą rzeżnię. Mimo wszystko lepiej daj sobie z tym spokój. Koszt tych wszystkich części + uszczelnienia + robocizna przekroczy wartość silnika a może i całego skutera. Z drugiej strony jak można jeździć bez oliwki? to jak kibel bez srajtaśmy
Lepiej rozejrzyj się za drugim silnikiem lub skuterem... a swoją drogą zamiast chińskich 50 ccm gorąco polecam choćby Simsona
barszo fajny sprzęt nie do zdarcia.


- CBull
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 13/12/2008, 22:23
- Lokalizacja: Warszawa
...a co do wywodów na temat apetytu na olej to można by długo dyskutować. Sam przebieg silnika nie musi decydować o apetycie na olej. Ważny jest też ciężar ręki jeźdźca. Często w miarę świeże chodź żyłowane silniki potrafią łyknąć dość dużo. Normalne jest że przy prędkościach obrotowych 9000 wzwyż pierścienie i uszczelniacze zaworowe nie nadążają zgarniać oleju i stąd często trzeba robić dolewki przy ostrzejszej jeździe.
- CBull
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 13/12/2008, 22:23
- Lokalizacja: Warszawa
Nie wiedziałem, że na forum jest jeszcze potrzeba takiego opisu tematu konsumpcji oleju.
Nie przesadzajcie - temat oleju itp. jest już chyba wyczerpany i wystarczy opcja SZUKAJ.
W ten sposób unikniemy kolejnych "genialnych" wypowiedzi w temacie...
Nie przesadzajcie - temat oleju itp. jest już chyba wyczerpany i wystarczy opcja SZUKAJ.
W ten sposób unikniemy kolejnych "genialnych" wypowiedzi w temacie...
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
Posty: 28
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości