Zobacz wątek - zatarłem silnik i nie wiem co mam wymienic
NAS Analytics TAG

zatarłem silnik i nie wiem co mam wymienic

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Postprzez Wombat » 13/12/2008, 09:37

DYWERSANT napisał(a):olej w 4T to się wymienia, a nie dolewa! :roll: wiem bo sam 4T mam i tak jak wyżej koledzy pisali: tłok, szlif i pierścienie ;)


znów mi ręce opadają...
Kolego - powiedz mi dlaczego producenci olejów sprzedają olej w litrowych i czasem nawet półlitrowych opakowaniach a nie tylko 4L? Między innymi NA DOLEWKI WŁAŚNIE... Są silniki które zawsze biorą sobie kapkę na każde 1000km i po prostu tak jest..... Jeśli silnik dostaje w palnik i pracuje w wysokiej temperaturze pod dużym obciążeniem... to nie ma wyjścia innego - musi odrobinę oleju brać - choćby na skutek parowania oleju, wywalania tego i owego z odmy, czy spalania mikroilosci pozostałych na gładzi cylindrowej...
Czasem jest to mniej... czasem jest to więcej i zależy ściśle od konstrukcji i przebiegu silnika....
A stwierdzenie że nie bierze bo to 4T... to pusty śmiech mnie ogarnia.
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
Avatar użytkownika
Wombat
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 951
Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
Lokalizacja: Lublin


Postprzez qadrat » 13/12/2008, 10:52

Ja bym to inaczej ujął - sprawny, nie zajeżdżony silnik, przy standardowej jeździe nie ma prawa wypić całego oleju. Setka, dwie na 1000km to jeszcze mieści się w normie. W instrukcji do Skody 120 było podane, że norma to 1l / 1000km :) Czemu producenci sprzedają oleje również w litrowych butelkach? Ano po to, że jak do silnika wchodzi Ci niecałe 2l oleju to po co od razu mam kupować bańkę 4 czy 5 litrów jak mogę kupić sobie 2 jednolitrówki. Troszkę logiki nie zaszkodzi :)

Przykładem zajeżdżonego silnika może być motocykl pewnej osoby z tego forum, która mi pisała na PW na temat Freewinda - "czy to normalne, że silnik przez 400km wziął 2l oleju?" :)
BMW F650 Funduro.
Avatar użytkownika
qadrat
Świeżak
 
Posty: 276
Dołączył(a): 21/4/2008, 21:25
Lokalizacja: Ozorków


Postprzez DYWERSANT » 13/12/2008, 14:18

Dobra, luz :) Doprecyzuję swoją wypowiedź, a więc chodziło mi o okresowe wymiany oleju i mieszczące się w normie spalanie go, a nie tylko nieustanne dolewanie go bezwzględu na jego przebieg. Spoko luz :wink:
Avatar użytkownika
DYWERSANT
Świeżak
 
Posty: 132
Dołączył(a): 17/10/2008, 19:43
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Postprzez Raczek_6 » 13/12/2008, 23:34

W Chińskich skuterach 4T olej w silniku należy wymieniać co 1000km (instrukcja obsługi) a norma 1l/1000km podawana przez producentów została podniesiona z 0,3-0,4l/1000km (dawne czasy) żeby nie mieć zbyt dużo reklamacji na ubytki oleju z silnika.

Producent zaleca również kontrolę poziomu oleju przed jazdą.

Znajomy ma chińską 125 Sanya i już 3 razy wymieniał zestaw cylinder, tłok pierścienie, sworzeń, a przejechał ledwie 8000km. Najlepsze jest V max. 80km/h.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez CBull » 14/12/2008, 22:14

Nie wiem jak ułożyskowany jest wał w skuterkach ale jeśli na łożyskach ślizgowych to oprócz kpl. tłok, pierścienie, cylinder trzeba dodać szlif wału plus nadwymiarowe panewki których pewnie producent nie przewiduje. Nie masz co liczyć że wał i korbowód przetrwał tą rzeżnię. Mimo wszystko lepiej daj sobie z tym spokój. Koszt tych wszystkich części + uszczelnienia + robocizna przekroczy wartość silnika a może i całego skutera. Z drugiej strony jak można jeździć bez oliwki? to jak kibel bez srajtaśmy :P Lepiej rozejrzyj się za drugim silnikiem lub skuterem... a swoją drogą zamiast chińskich 50 ccm gorąco polecam choćby Simsona :D barszo fajny sprzęt nie do zdarcia.
CBull
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 13/12/2008, 22:23
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Wombat » 14/12/2008, 22:18

qadrat napisał(a): Troszkę logiki nie zaszkodzi :)


Napisałem; między innymi... Troszkę sztuki rozumienia tekstu pisanego też nie zaszkodzi!
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
Avatar użytkownika
Wombat
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 951
Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
Lokalizacja: Lublin

Postprzez CBull » 14/12/2008, 22:24

...a co do wywodów na temat apetytu na olej to można by długo dyskutować. Sam przebieg silnika nie musi decydować o apetycie na olej. Ważny jest też ciężar ręki jeźdźca. Często w miarę świeże chodź żyłowane silniki potrafią łyknąć dość dużo. Normalne jest że przy prędkościach obrotowych 9000 wzwyż pierścienie i uszczelniacze zaworowe nie nadążają zgarniać oleju i stąd często trzeba robić dolewki przy ostrzejszej jeździe.
CBull
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 13/12/2008, 22:23
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Grzybu » 14/12/2008, 23:45

Nie wiedziałem, że na forum jest jeszcze potrzeba takiego opisu tematu konsumpcji oleju.

Nie przesadzajcie - temat oleju itp. jest już chyba wyczerpany i wystarczy opcja SZUKAJ.

W ten sposób unikniemy kolejnych "genialnych" wypowiedzi w temacie...
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Poprzednia strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na gr