zatarłem silnik i nie wiem co mam wymienic
Posty: 28
• Strona 1 z 2 • 1, 2
zatarłem silnik i nie wiem co mam wymienic
Witam!!!
Kupiłem nowy pasek i wariator. Gdy założyłem nowe części pojechałem się przejechać. Skuter mi sie mulił wiec postawiłem go na podnóżkę centralną i dałem do półowy gazu po kilku sek. puściłem gaz i gdy schodził z obrotów coś zaskrzypiało w silniku, to był tłok trący o cylinder, ponieważ zabrakło mi oleju Próbowałem go zapalić z rozrusznika ale wał był zablokowany. zapchałem go do domu, dolałem oleju, odkręciłem dekiel i rozruszałem wał. Gdy już udało mi się go odpalić to tak kopcił ze po kilkunastu sek. nie było skutera widać, dym leciał również z rurki która wychodzi od zaworów. Dodam jeszcze żę mam chinola 4t.
Chciałbym się dowiedzieć co mam wymienić??? Wał mam nadzieje że jest cały??? Bardzo prosze o pomoc!!!
Kupiłem nowy pasek i wariator. Gdy założyłem nowe części pojechałem się przejechać. Skuter mi sie mulił wiec postawiłem go na podnóżkę centralną i dałem do półowy gazu po kilku sek. puściłem gaz i gdy schodził z obrotów coś zaskrzypiało w silniku, to był tłok trący o cylinder, ponieważ zabrakło mi oleju Próbowałem go zapalić z rozrusznika ale wał był zablokowany. zapchałem go do domu, dolałem oleju, odkręciłem dekiel i rozruszałem wał. Gdy już udało mi się go odpalić to tak kopcił ze po kilkunastu sek. nie było skutera widać, dym leciał również z rurki która wychodzi od zaworów. Dodam jeszcze żę mam chinola 4t.
Chciałbym się dowiedzieć co mam wymienić??? Wał mam nadzieje że jest cały??? Bardzo prosze o pomoc!!!
- kuba3p
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 11/12/2008, 20:22
Re: zatarłem silnik i nie wiem co mam wymienic
kuba3p napisał(a):ponieważ zabrakło mi oleju
Skąd mamy wiedzieć czy wał jest cały? I co do wymiany jak tego nie obejrzeliśmy i nie pomierzyliśmy?
Skuter oddaj do serwisu... taka dobra rada... bo po tym co napisałeś to zacząłem wątpić w inteligencję ludzką...
Pytanie do dzieci NEO - ile żyć na początku gry ma Twój skuter?

Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
-
Wombat - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 951
- Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
- Lokalizacja: Lublin
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
-
skwy - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
na zlom tez sie nie pyli bo to sam plastik;D
Motoryzacja moja pasją, na motocykle jestem nieuleczalnie chory....! | fzr 600 90r. | jawa 250 1951r. | wfm 1958r | Moje oczko w glowie | \/ | http://bikepics.com/members/Szylo/91fzr600/Default.asp
-
Szylo - Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 14/9/2008, 20:14
-
skwy - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Mało? Bardzo mało... Ale ten skuter i tak więcej wart nie jest
Patrząc po tym co piszesz to lepiej sam się do niczego nie dotykaj. Oddaj komuś kto się na tym zna albo do serwisu. Rozumiem że w 2t można oleju nie dolać (chociaż to też trzeba być typową blondynką). Ale jak jechać 4t bez oleju?

Patrząc po tym co piszesz to lepiej sam się do niczego nie dotykaj. Oddaj komuś kto się na tym zna albo do serwisu. Rozumiem że w 2t można oleju nie dolać (chociaż to też trzeba być typową blondynką). Ale jak jechać 4t bez oleju?
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
no wlasnie 4t tochybaoleju sie nie dolewa...(chyba ze100ml /1000km) no i zawory tez masz???? cos mi sie wydaje ze nie bardzo kolego wiesz czym jezdzisz....
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
olej w 4T to się wymienia, a nie dolewa!
wiem bo sam 4T mam i tak jak wyżej koledzy pisali: tłok, szlif i pierścienie 


StrykeR (otwórz link)
-
DYWERSANT - Świeżak
- Posty: 132
- Dołączył(a): 17/10/2008, 19:43
- Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Uszkodzony silnik może wpieprzać nawet płyn chłodniczy, ja tu mówię o sprawnym silniku. Zasadę działania 4t i 2t doskonale znam, w końcu na przestrzeni 10 lat miałem troszkę motorów. Jak już ktoś wyżej wspomniał - setka na 1000km to jeszcze w porządku. Możesz wierzyć lub nie - w moim byłym olejaku, XF650 od zmiany do zmiany (5000km) dolewałem raptem 300ml oleju (a nie musiałem, lecz wskazane jest utrzymywanie poziomu zbliżonemu do maximum). Aha, i miał przejechane 49tys km bez remontu 

BMW F650 Funduro.
-
qadrat - Świeżak
- Posty: 276
- Dołączył(a): 21/4/2008, 21:25
- Lokalizacja: Ozorków
DYWERSANT napisał(a):olej w 4T to się wymienia, a nie dolewa!wiem bo sam 4T mam i tak jak wyżej koledzy pisali: tłok, szlif i pierścienie
znów mi ręce opadają...
Kolego - powiedz mi dlaczego producenci olejów sprzedają olej w litrowych i czasem nawet półlitrowych opakowaniach a nie tylko 4L? Między innymi NA DOLEWKI WŁAŚNIE... Są silniki które zawsze biorą sobie kapkę na każde 1000km i po prostu tak jest..... Jeśli silnik dostaje w palnik i pracuje w wysokiej temperaturze pod dużym obciążeniem... to nie ma wyjścia innego - musi odrobinę oleju brać - choćby na skutek parowania oleju, wywalania tego i owego z odmy, czy spalania mikroilosci pozostałych na gładzi cylindrowej...
Czasem jest to mniej... czasem jest to więcej i zależy ściśle od konstrukcji i przebiegu silnika....
A stwierdzenie że nie bierze bo to 4T... to pusty śmiech mnie ogarnia.
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
-
Wombat - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 951
- Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
- Lokalizacja: Lublin
Ja bym to inaczej ujął - sprawny, nie zajeżdżony silnik, przy standardowej jeździe nie ma prawa wypić całego oleju. Setka, dwie na 1000km to jeszcze mieści się w normie. W instrukcji do Skody 120 było podane, że norma to 1l / 1000km
Czemu producenci sprzedają oleje również w litrowych butelkach? Ano po to, że jak do silnika wchodzi Ci niecałe 2l oleju to po co od razu mam kupować bańkę 4 czy 5 litrów jak mogę kupić sobie 2 jednolitrówki. Troszkę logiki nie zaszkodzi
Przykładem zajeżdżonego silnika może być motocykl pewnej osoby z tego forum, która mi pisała na PW na temat Freewinda - "czy to normalne, że silnik przez 400km wziął 2l oleju?"


Przykładem zajeżdżonego silnika może być motocykl pewnej osoby z tego forum, która mi pisała na PW na temat Freewinda - "czy to normalne, że silnik przez 400km wziął 2l oleju?"

BMW F650 Funduro.
-
qadrat - Świeżak
- Posty: 276
- Dołączył(a): 21/4/2008, 21:25
- Lokalizacja: Ozorków
Dobra, luz
Doprecyzuję swoją wypowiedź, a więc chodziło mi o okresowe wymiany oleju i mieszczące się w normie spalanie go, a nie tylko nieustanne dolewanie go bezwzględu na jego przebieg. Spoko luz 


StrykeR (otwórz link)
-
DYWERSANT - Świeżak
- Posty: 132
- Dołączył(a): 17/10/2008, 19:43
- Lokalizacja: Sokołów Podlaski
W Chińskich skuterach 4T olej w silniku należy wymieniać co 1000km (instrukcja obsługi) a norma 1l/1000km podawana przez producentów została podniesiona z 0,3-0,4l/1000km (dawne czasy) żeby nie mieć zbyt dużo reklamacji na ubytki oleju z silnika.
Producent zaleca również kontrolę poziomu oleju przed jazdą.
Znajomy ma chińską 125 Sanya i już 3 razy wymieniał zestaw cylinder, tłok pierścienie, sworzeń, a przejechał ledwie 8000km. Najlepsze jest V max. 80km/h.
Producent zaleca również kontrolę poziomu oleju przed jazdą.
Znajomy ma chińską 125 Sanya i już 3 razy wymieniał zestaw cylinder, tłok pierścienie, sworzeń, a przejechał ledwie 8000km. Najlepsze jest V max. 80km/h.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Posty: 28
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości