Zobacz wątek - zatarłem silnik i nie wiem co mam wymienic
NAS Analytics TAG

zatarłem silnik i nie wiem co mam wymienic

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

zatarłem silnik i nie wiem co mam wymienic

Postprzez kuba3p » 11/12/2008, 21:23

Witam!!!

Kupiłem nowy pasek i wariator. Gdy założyłem nowe części pojechałem się przejechać. Skuter mi sie mulił wiec postawiłem go na podnóżkę centralną i dałem do półowy gazu po kilku sek. puściłem gaz i gdy schodził z obrotów coś zaskrzypiało w silniku, to był tłok trący o cylinder, ponieważ zabrakło mi oleju Próbowałem go zapalić z rozrusznika ale wał był zablokowany. zapchałem go do domu, dolałem oleju, odkręciłem dekiel i rozruszałem wał. Gdy już udało mi się go odpalić to tak kopcił ze po kilkunastu sek. nie było skutera widać, dym leciał również z rurki która wychodzi od zaworów. Dodam jeszcze żę mam chinola 4t.

Chciałbym się dowiedzieć co mam wymienić??? Wał mam nadzieje że jest cały??? Bardzo prosze o pomoc!!!
kuba3p
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 11/12/2008, 20:22


Re: zatarłem silnik i nie wiem co mam wymienic

Postprzez Wombat » 11/12/2008, 22:08

kuba3p napisał(a):ponieważ zabrakło mi oleju


Skąd mamy wiedzieć czy wał jest cały? I co do wymiany jak tego nie obejrzeliśmy i nie pomierzyliśmy?
Skuter oddaj do serwisu... taka dobra rada... bo po tym co napisałeś to zacząłem wątpić w inteligencję ludzką...


Pytanie do dzieci NEO - ile żyć na początku gry ma Twój skuter?
:lol:
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
Avatar użytkownika
Wombat
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 951
Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
Lokalizacja: Lublin


Postprzez falconiforme » 11/12/2008, 22:13

Niestety kolo. Kup sobie nowy silnik.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez Raczek_6 » 11/12/2008, 22:42

A co to za skuter ?
Zipp, Jingcheng, Daelim, ... ?
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Grzybu » 12/12/2008, 09:57

Sampcham ;)
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez skwy » 12/12/2008, 10:55

katastrofa :cry:
Avatar użytkownika
skwy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez Kedar-88 » 12/12/2008, 11:13

to masz mały problem, bo w najlepszym wypadku zatarcie= szlif+nowy tłok+nowe pierścienie
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez AlpenGold » 12/12/2008, 15:36

Na złom z nim :twisted:
Avatar użytkownika
AlpenGold
Świeżak
 
Posty: 78
Dołączył(a): 6/12/2008, 20:10
Lokalizacja: 3miasto

Postprzez Szylo » 12/12/2008, 15:45

na zlom tez sie nie pyli bo to sam plastik;D
Motoryzacja moja pasją, na motocykle jestem nieuleczalnie chory....! | fzr 600 90r. | jawa 250 1951r. | wfm 1958r | Moje oczko w glowie | \/ | http://bikepics.com/members/Szylo/91fzr600/Default.asp
Avatar użytkownika
Szylo
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 14/9/2008, 20:14

Postprzez skwy » 12/12/2008, 17:58

Na złomie teraz mało płacą :(
Avatar użytkownika
skwy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez Landryss25 » 12/12/2008, 18:19

Mało? Bardzo mało... Ale ten skuter i tak więcej wart nie jest :D

Patrząc po tym co piszesz to lepiej sam się do niczego nie dotykaj. Oddaj komuś kto się na tym zna albo do serwisu. Rozumiem że w 2t można oleju nie dolać (chociaż to też trzeba być typową blondynką). Ale jak jechać 4t bez oleju?
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez qadrat » 12/12/2008, 19:07

Jakim cudem 4t wychlał Ci cały olej? :D
BMW F650 Funduro.
Avatar użytkownika
qadrat
Świeżak
 
Posty: 276
Dołączył(a): 21/4/2008, 21:25
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez hugo2003 » 12/12/2008, 20:32

no wlasnie 4t tochybaoleju sie nie dolewa...(chyba ze100ml /1000km) no i zawory tez masz???? cos mi sie wydaje ze nie bardzo kolego wiesz czym jezdzisz....
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez kuba3p » 12/12/2008, 20:56

jak on ma przejechane ok. 20000 km a ja dawno nie dolewalem oleju to nie dziwne ze wkoncu zabraklo
kuba3p
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 11/12/2008, 20:22

Postprzez DYWERSANT » 12/12/2008, 21:44

olej w 4T to się wymienia, a nie dolewa! :roll: wiem bo sam 4T mam i tak jak wyżej koledzy pisali: tłok, szlif i pierścienie ;)
Avatar użytkownika
DYWERSANT
Świeżak
 
Posty: 132
Dołączył(a): 17/10/2008, 19:43
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Postprzez qadrat » 12/12/2008, 21:47

Uszkodzony silnik może wpieprzać nawet płyn chłodniczy, ja tu mówię o sprawnym silniku. Zasadę działania 4t i 2t doskonale znam, w końcu na przestrzeni 10 lat miałem troszkę motorów. Jak już ktoś wyżej wspomniał - setka na 1000km to jeszcze w porządku. Możesz wierzyć lub nie - w moim byłym olejaku, XF650 od zmiany do zmiany (5000km) dolewałem raptem 300ml oleju (a nie musiałem, lecz wskazane jest utrzymywanie poziomu zbliżonemu do maximum). Aha, i miał przejechane 49tys km bez remontu ;)
BMW F650 Funduro.
Avatar użytkownika
qadrat
Świeżak
 
Posty: 276
Dołączył(a): 21/4/2008, 21:25
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez Wombat » 13/12/2008, 09:37

DYWERSANT napisał(a):olej w 4T to się wymienia, a nie dolewa! :roll: wiem bo sam 4T mam i tak jak wyżej koledzy pisali: tłok, szlif i pierścienie ;)


znów mi ręce opadają...
Kolego - powiedz mi dlaczego producenci olejów sprzedają olej w litrowych i czasem nawet półlitrowych opakowaniach a nie tylko 4L? Między innymi NA DOLEWKI WŁAŚNIE... Są silniki które zawsze biorą sobie kapkę na każde 1000km i po prostu tak jest..... Jeśli silnik dostaje w palnik i pracuje w wysokiej temperaturze pod dużym obciążeniem... to nie ma wyjścia innego - musi odrobinę oleju brać - choćby na skutek parowania oleju, wywalania tego i owego z odmy, czy spalania mikroilosci pozostałych na gładzi cylindrowej...
Czasem jest to mniej... czasem jest to więcej i zależy ściśle od konstrukcji i przebiegu silnika....
A stwierdzenie że nie bierze bo to 4T... to pusty śmiech mnie ogarnia.
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
Avatar użytkownika
Wombat
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 951
Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
Lokalizacja: Lublin

Postprzez qadrat » 13/12/2008, 10:52

Ja bym to inaczej ujął - sprawny, nie zajeżdżony silnik, przy standardowej jeździe nie ma prawa wypić całego oleju. Setka, dwie na 1000km to jeszcze mieści się w normie. W instrukcji do Skody 120 było podane, że norma to 1l / 1000km :) Czemu producenci sprzedają oleje również w litrowych butelkach? Ano po to, że jak do silnika wchodzi Ci niecałe 2l oleju to po co od razu mam kupować bańkę 4 czy 5 litrów jak mogę kupić sobie 2 jednolitrówki. Troszkę logiki nie zaszkodzi :)

Przykładem zajeżdżonego silnika może być motocykl pewnej osoby z tego forum, która mi pisała na PW na temat Freewinda - "czy to normalne, że silnik przez 400km wziął 2l oleju?" :)
BMW F650 Funduro.
Avatar użytkownika
qadrat
Świeżak
 
Posty: 276
Dołączył(a): 21/4/2008, 21:25
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez DYWERSANT » 13/12/2008, 14:18

Dobra, luz :) Doprecyzuję swoją wypowiedź, a więc chodziło mi o okresowe wymiany oleju i mieszczące się w normie spalanie go, a nie tylko nieustanne dolewanie go bezwzględu na jego przebieg. Spoko luz :wink:
Avatar użytkownika
DYWERSANT
Świeżak
 
Posty: 132
Dołączył(a): 17/10/2008, 19:43
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Postprzez Raczek_6 » 13/12/2008, 23:34

W Chińskich skuterach 4T olej w silniku należy wymieniać co 1000km (instrukcja obsługi) a norma 1l/1000km podawana przez producentów została podniesiona z 0,3-0,4l/1000km (dawne czasy) żeby nie mieć zbyt dużo reklamacji na ubytki oleju z silnika.

Producent zaleca również kontrolę poziomu oleju przed jazdą.

Znajomy ma chińską 125 Sanya i już 3 razy wymieniał zestaw cylinder, tłok pierścienie, sworzeń, a przejechał ledwie 8000km. Najlepsze jest V max. 80km/h.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości




na gr