Przycisk czy stacyjka??
Posty: 37
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Witam wszystkich na forum. Podczas wizyty w sewisie motocyklowym, zostałem poinformowany, że powimmo się gasić motocykl przyciskiem awaryjnym. Uzasadnieniem była cena przepalonego "modułu".
Podobno nowa część w stacyjce kosztuje dużo więcej. Nie znam się na mechanice i elektronice motocyklowej, więc od tego czasu gaszę sprzęt wyłącznikiem awaryjnym, a następnie przekręcam kluczyk.
Pozdrawiam
Podobno nowa część w stacyjce kosztuje dużo więcej. Nie znam się na mechanice i elektronice motocyklowej, więc od tego czasu gaszę sprzęt wyłącznikiem awaryjnym, a następnie przekręcam kluczyk.
Pozdrawiam
- Wave
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 21/9/2006, 08:38
- Lokalizacja: 074
No dobra. Jest jeszcze jedna możliwość. Przycisk i stacyjka robią to samo jeśli chodzi o gaszenie silnika, tylko że stacyjka wyłącza prąd również w światłach i tak dalej a przycisk jest bardziej pod ręką no i bardziej się rzuca w oczy
. Jak by co to tylko takie moje przemyślenia.

- diaks
- Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 2/9/2006, 12:26
- Lokalizacja: ZÄ…bki\wawa
qrw* nie nie chodzi o to czy stacyjk aczy przyciskiem ja w moim suzuki gasze przyciskiem keidy sie na chwile zatrzymuje a jezeli gassz motor i go zostawiasz pod sklepem to stacyjka i wyjmujesz kluczyk!! a p oza tym to niepieprzci* ze w istrukcji konstruktor napisal zeby stacyjka to takj gasze wlasnei po to jest przycisk zeby z niego korzystac npo stoje na przejezdziue kolejowym to przyciskiem to jest po to zeby na chwile go zgasic a stacyjka zabezpiecza przed kradzieża jak zostawiamy swoj kochany motocykl i niemówcie ze stacyjka jest polaczona z przyciskiem bo wychodzicie na durniów
Każdy Temat w którym sie udziele robi się zaraz popularny...
-
ZELEK RG - Świeżak
- Posty: 66
- Dołączył(a): 23/6/2006, 15:27
- Lokalizacja: Trzebinia-Chrzanów-Kraków
tutaj macie mój post ktróy wywołał tą kłótnie
jest też tutaj jeszcze pare odpowiedzi heh viewtopic.php?t=2045
a co do Zelka, nie możesz się wyrażać bardziej kulturalnie? tym że pare razy przeklniesz wieku sobie nie podniesiesz. Nawet piszesz niewyraźnie, czasami tego się nie da przeczytać. A swoje argumenty można przytoczyć w inny sposób i bez obrażania kogokolwiek. (zobacz na dział skutery i na dział mechanika motocyklowo, zobaczysz jaka jest kolosalna różnica między nimi w formie wypowiedzi.)

a co do Zelka, nie możesz się wyrażać bardziej kulturalnie? tym że pare razy przeklniesz wieku sobie nie podniesiesz. Nawet piszesz niewyraźnie, czasami tego się nie da przeczytać. A swoje argumenty można przytoczyć w inny sposób i bez obrażania kogokolwiek. (zobacz na dział skutery i na dział mechanika motocyklowo, zobaczysz jaka jest kolosalna różnica między nimi w formie wypowiedzi.)
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
A np taki aspekt.
Jade na moto, piłuje go, dojezdzam do celu, włacza sie wentylator. kiedy wyłacze stacyjką wyłacza sie takze wentylator, jak przyciskiem to wentylator dalej pracuje. i co. mam wyłaczac motorówe jak sie gotuje?
Jade na moto, piłuje go, dojezdzam do celu, włacza sie wentylator. kiedy wyłacze stacyjką wyłacza sie takze wentylator, jak przyciskiem to wentylator dalej pracuje. i co. mam wyłaczac motorówe jak sie gotuje?
lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
No widze ze duzo osob zadaje sobie to pytanie ale patrzac na efekty co chcemy uzyskac to oba robia to samo - gasza motor. Choc jesli wlaczamy kluczyk i chcemy odpalic to musimy zalaczyc przycisk zeby bylo zasilanie i pompka sie wlaczyla to czemu przy gaszeniu mamy tego nie uzywac. Takie proste pytanie jesli ktos na chwile mial zgasic motor ale znajdowal sie na drodze w nocy i nie chcial zgasic motoru to czy nie moze wylaczyc przyciskiem - jesli twierdzi sie ze powinno sie gasic kluczykiem. TO co mamy przekrecic raz kluczyk zgasic po czym znowu przekrecic zeby swiatla swiiecily?? no mysle ze od tego mamy przycisk zeby odlaczac zasilanie i pompke a jesli mialo by to szkodzic i byl to tylko awaryjny to nie robili by go tak zeby jak najlatwiej bylo go wcisnac.
A tak apropo do wiewiora mowiles ze przy kolizji prosiles zeby wylaczyli przysik czerwony czyli awaryjny bo gasi zaplon. to do tego tylko ma sluzyc przycisk?bo chyba jestes za gaszeniem kluczykiem tak? to co jakby wtedy przekrecil kluczyk to nie odlaczyl by zaplonu
?
Ja osobiscie gasze przyciskiem i dopoki ktos kto zna sie na rzeczy nie powie ze to moze szkodzic bo nie wiem narazie w jaki sposob moze zaszkodzic to bede gasil przyciskiem choc nie mowie ze nie zdarza sie mi gasic kluczykiem zalezy jak sie spieszy ostatnio tylko przekrecilem kluczyk bo mi sie spieszylo i pobieglem na mecz a dopiero jak bylem na hali zorientowalem sie ze wogole go nie zabralem to bylo mistrzostwo
WIec nie twierdze tez ze zaraz cos sie stanie tym co gasza kluczykiem bo jesli by ktores z tych rozwiazac bylo wyraznie zle to zaraz bysmy slyszeli o awariach a o tym ze moze sie uszkodzic modul to pewnie ze tak moze. Z jednej strony moze dlatego ze nie odpinamy wczesniej zaplonu i nie ograniczamy poboru pradu przy gaszeniu ale czy te moduly jak mowia kosztowne tak czesto padaja ?? to przypadki chyba raczej sporadyczne i rzadkie.
A tak apropo do wiewiora mowiles ze przy kolizji prosiles zeby wylaczyli przysik czerwony czyli awaryjny bo gasi zaplon. to do tego tylko ma sluzyc przycisk?bo chyba jestes za gaszeniem kluczykiem tak? to co jakby wtedy przekrecil kluczyk to nie odlaczyl by zaplonu

Ja osobiscie gasze przyciskiem i dopoki ktos kto zna sie na rzeczy nie powie ze to moze szkodzic bo nie wiem narazie w jaki sposob moze zaszkodzic to bede gasil przyciskiem choc nie mowie ze nie zdarza sie mi gasic kluczykiem zalezy jak sie spieszy ostatnio tylko przekrecilem kluczyk bo mi sie spieszylo i pobieglem na mecz a dopiero jak bylem na hali zorientowalem sie ze wogole go nie zabralem to bylo mistrzostwo

WIec nie twierdze tez ze zaraz cos sie stanie tym co gasza kluczykiem bo jesli by ktores z tych rozwiazac bylo wyraznie zle to zaraz bysmy slyszeli o awariach a o tym ze moze sie uszkodzic modul to pewnie ze tak moze. Z jednej strony moze dlatego ze nie odpinamy wczesniej zaplonu i nie ograniczamy poboru pradu przy gaszeniu ale czy te moduly jak mowia kosztowne tak czesto padaja ?? to przypadki chyba raczej sporadyczne i rzadkie.
- artix7
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 2/10/2006, 17:00
Wracając do tematu może ktoś nowy z konkretną wiedzą zna już odpowiedź na to pytanie. Kiedyś gasiłem przyciskiem, ale jak widziałem jak w serwisach używają stacyjki to też zacząłem tak robić. W ankiecie zaznaczyłem stacyjkę, ale czy to jest poprawny sposób? Może oba są poprawne?
Life isn't the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away!
-
przemekorlik - Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 23/10/2007, 09:58
- Lokalizacja: Warszawa
cichy napisał(a):Ja mam taki argument, że w instrukcji jest napisane żeby gasić stacyjką. Nie będę się kłócił z konstruktorami motocykla.
Przycisk jest to awaryjne odcięcie zapłonu, więc ma być używany w sytuacji awaryjnej, a nie cały czas.
To jeden z głównych argumentów.
Drugi jest taki,że moduły z przyciskiem często się psują i dlatego też lepiej gasić stacyjką.
kretyn jakich mało
- Labiss
- MEGA TROLL
- Posty: 1056
- Dołączył(a): 1/5/2007, 12:10
- Lokalizacja: Miechów
Nie gaszę przyciskiem, bo potem zapominam go wyłączyć i panikuję gdy chcę odpalić.
A odważyłem się zabrać głos bo silnik gaszą nóżką czego w ankiecie nie ma
A odważyłem się zabrać głos bo silnik gaszą nóżką czego w ankiecie nie ma

<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
-
Grubas - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 908
- Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
- Lokalizacja: Poznań
Moim zdaniem dla żywotności podzespołów elektronicznych nie ma znaczenia jak gasisz.
Z czego lepszym rozwiązaniem jest pewnie stacyjka, ponieważ odcina całkowicie dopływ prądu, do odbiorników oszczędzając aku. Jak gasisz przyciskiem zostają włączone światła itp.
Ale to są szczegóły.
Ja przeważnie gaszę stacyjką.
Z czego lepszym rozwiązaniem jest pewnie stacyjka, ponieważ odcina całkowicie dopływ prądu, do odbiorników oszczędzając aku. Jak gasisz przyciskiem zostają włączone światła itp.
Ale to są szczegóły.
Ja przeważnie gaszę stacyjką.
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
Posty: 37
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości