Przycisk czy stacyjka??
Posty: 37
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Przycisk czy stacyjka??
temat który od jakiegoś czasu nurtuje forumowiczów-zobaczymi jak bardzo zdania sa podzielone
brak opisu...
-
Thrillco - Mieszkaniec forum
- Posty: 2598
- Dołączył(a): 22/2/2006, 20:57
- Lokalizacja: Białystok
Dzięki Thrillco za założenie tego topica. Odrazu apeluję do wszystkich, aby uzasadniali swoje wypowiedzi, a przynajmniej żeby nie wynikały one tylko z własnych przekonań lub sposobu do tej pory używanego, a z podstaw technicznych lub opinii znawców.
Z góry dziękuję.
Pozdrawiam.
P.S. Ja nie mam pojęcia jak powinno być więc nie zabieram głosu
. Post mój napisałem tylko dlatego, że zależy mi na właściwym użytkowaniu motocykla, a nie chciałbym, żeby mnie tego uczyli ludzie, którzy kierują się wyobrażeniem miast wiedzą.
Z góry dziękuję.
Pozdrawiam.
P.S. Ja nie mam pojęcia jak powinno być więc nie zabieram głosu

-
silver - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 524
- Dołączył(a): 26/7/2006, 13:09
- Lokalizacja: Kraków
A mój argument za tym żeby najpierw przyciskać czerwony przycisk jest taki : motor jest zgaszony, przekręcam kluczyk na ON, przytykam nos do obrotomierza (chyba wszystkie obrotomierze są elektroniczne a nie mechaniczne na linke-chodzi mi o nowsze sprzęty) dobra teraz klikam czerwony przycisk, wskazówka obrotomierza drgneła- jest prąd. Mój wniosek jeżeli stało się coś takiego to został dostarczony prąd do cewki, a jak do cewki to nie mogło się to obyć z pominięciem modułu, czyli czerwony guzik odcina prąd w cewce i module, cewka i moduł są więc bezpieczne. 

<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Ja mam taki argument, że w instrukcji jest napisane żeby gasić stacyjką. Nie będę się kłócił z konstruktorami motocykla.
Przycisk jest to awaryjne odcięcie zapłonu, więc ma być używany w sytuacji awaryjnej, a nie cały czas.
Przycisk jest to awaryjne odcięcie zapłonu, więc ma być używany w sytuacji awaryjnej, a nie cały czas.
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
cichy napisał(a):Ja mam taki argument, że w instrukcji jest napisane żeby gasić stacyjką. Nie będę się kłócił z konstruktorami motocykla.
Przycisk jest to awaryjne odcięcie zapłonu, więc ma być używany w sytuacji awaryjnej, a nie cały czas.
Podpisuję się obiema ręcamy.
WR81
Black Wind always follows
Where my white horse rides
Where my white horse rides
-
Wiewiór81 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 632
- Dołączył(a): 18/5/2006, 15:46
- Lokalizacja: Warszawa - Żoliborz
no to przekonaliscie mnie ;p zawsze gasilem najpierw czerwony nastepnie stacyjka, teraz bede stacyjkÄ…
pozdrawiam

-
sopel - Świeżak
- Posty: 413
- Dołączył(a): 15/5/2006, 22:50
- Lokalizacja: Legnica / Wrocław
jeżeli zagłosował i thores, to ja wole żeby on nie popierał swojego wyboru
(ps. jakby czerwony przycisk miał coś psuć, to japońce by pomyśleli żeby tak nie było
)

(ps. jakby czerwony przycisk miał coś psuć, to japońce by pomyśleli żeby tak nie było

<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Właśnie o to mi chodziło. Ja osobiście patrzę nie na wynik ankiety, a na posty.
Jak narazie wynik jest taki (biorÄ™ pod uwagÄ™ odpowiedzi w miarÄ™ uzasadnione) :
Czerwony guzik - 1(mar111cin)
Stacyjka - 3 (cichy, Wiewiór81, dosiek77)
Tak właściwie to też mógłbym podpisać się pod stacyjką, ponieważ słyszałem opinię, iż to jest właściwy sposób wyłączania motocykla, już od wielu osób.
Pozdrawiam.
Jak narazie wynik jest taki (biorÄ™ pod uwagÄ™ odpowiedzi w miarÄ™ uzasadnione) :
Czerwony guzik - 1(mar111cin)
Stacyjka - 3 (cichy, Wiewiór81, dosiek77)
Tak właściwie to też mógłbym podpisać się pod stacyjką, ponieważ słyszałem opinię, iż to jest właściwy sposób wyłączania motocykla, już od wielu osób.
Pozdrawiam.
-
silver - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 524
- Dołączył(a): 26/7/2006, 13:09
- Lokalizacja: Kraków
Ja swoje moto gasze za pomocą przycisku a potem wyłanczam kluczykiem, wg. ankiety głosy są pół na pół więc sam nie wiem czy robie dobrze czy źle, bo dokładnie na 100% nikt tu nie wie jak jest poprawnie. A przycisk chyba nie szkodzi skoro go zamontowali
(jest on wygodniejszy do gaszenia)

-
Tomek_mm7 - Świeżak
- Posty: 107
- Dołączył(a): 20/5/2006, 15:05
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
Tomek_mm7 napisał(a):Ja swoje moto gasze za pomocą przycisku a potem wyłanczam kluczykiem, wg. ankiety głosy są pół na pół więc sam nie wiem czy robie dobrze czy źle, bo dokładnie na 100% nikt tu nie wie jak jest poprawnie. A przycisk chyba nie szkodzi skoro go zamontowali(jest on wygodniejszy do gaszenia)
O ile mi wiadomo, ten przycisk to awaryjny wyłącznik zapłonu. Jeśli jest awaryjny, to tak jak z awaryjnym hamulcem - nie służy do używania na co dzień, tylko w sytuacjach awaryjnych.
Kiedyś jak miałem kolizję na XJcie, podbiegł do mnie koleś (jak jeszcze zbierałem się z asfaltu) z pytaniem, czy nic mi nie jest... z racji, że porządnie przywaliłem, to zdobyłem się tylko na kilka słów - wydyszałem "czerwony przycisk przy prawej rączce... niech pan przełączy"...
Do tego on służy IMHO

Black Wind always follows
Where my white horse rides
Where my white horse rides
-
Wiewiór81 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 632
- Dołączył(a): 18/5/2006, 15:46
- Lokalizacja: Warszawa - Żoliborz
mar111cin napisał(a):Wiewiór, ale czerwony przycisk nie wyłącza lamp i kontrolek, czyli prąd dalej jest w motocyklu.
Ale odłącza zapłon, więc jak moto leży na boku i olej nie dochodzi do cylindrów, to chroni przed zatarciem silnika

Black Wind always follows
Where my white horse rides
Where my white horse rides
-
Wiewiór81 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 632
- Dołączył(a): 18/5/2006, 15:46
- Lokalizacja: Warszawa - Żoliborz
Hmmm nie wiem jak powinno być naprawde ale ja gasze przyciskiem 

ADHD Squad | | http://www.bikepics.com/members/pisiu/
- Pisiu
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 993
- Dołączył(a): 1/8/2006, 22:00
- Lokalizacja: Czarnobyl
ja tam gasze kluczykiem ale to dobre pytanie bo widze ze glosy sa podzielone mysle ze dwa sposoby sa dobre i zadne nie zaszkodzi moto jakby bylo to cos waznego przy codziennej obsludze to u dilera by o tym wspomnieli tak mysle moze sie myle?
- gixxer
- Świeżak
- Posty: 234
- Dołączył(a): 19/3/2006, 08:30
- Lokalizacja: chicago
Witam wszystkich na forum. Podczas wizyty w sewisie motocyklowym, zostałem poinformowany, że powimmo się gasić motocykl przyciskiem awaryjnym. Uzasadnieniem była cena przepalonego "modułu".
Podobno nowa część w stacyjce kosztuje dużo więcej. Nie znam się na mechanice i elektronice motocyklowej, więc od tego czasu gaszę sprzęt wyłącznikiem awaryjnym, a następnie przekręcam kluczyk.
Pozdrawiam
Podobno nowa część w stacyjce kosztuje dużo więcej. Nie znam się na mechanice i elektronice motocyklowej, więc od tego czasu gaszę sprzęt wyłącznikiem awaryjnym, a następnie przekręcam kluczyk.
Pozdrawiam
- Wave
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 21/9/2006, 08:38
- Lokalizacja: 074
No dobra. Jest jeszcze jedna możliwość. Przycisk i stacyjka robią to samo jeśli chodzi o gaszenie silnika, tylko że stacyjka wyłącza prąd również w światłach i tak dalej a przycisk jest bardziej pod ręką no i bardziej się rzuca w oczy
. Jak by co to tylko takie moje przemyślenia.

- diaks
- Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 2/9/2006, 12:26
- Lokalizacja: ZÄ…bki\wawa
Posty: 37
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości