Zobacz wÄ…tek - Przycisk czy stacyjka??
NAS Analytics TAG

Przycisk czy stacyjka??

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Gasic przyciskiem czy stacyjkÄ…?

StacyjkÄ…
26
41%
Przyciskiem
38
59%
 
Liczba głosów : 64

Przycisk czy stacyjka??

Postprzez Thrillco » 18/9/2006, 09:05

temat który od jakiegoś czasu nurtuje forumowiczów-zobaczymi jak bardzo zdania sa podzielone
brak opisu...
Avatar użytkownika
Thrillco
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2598
Dołączył(a): 22/2/2006, 20:57
Lokalizacja: Białystok


Postprzez silver » 18/9/2006, 09:12

Dzięki Thrillco za założenie tego topica. Odrazu apeluję do wszystkich, aby uzasadniali swoje wypowiedzi, a przynajmniej żeby nie wynikały one tylko z własnych przekonań lub sposobu do tej pory używanego, a z podstaw technicznych lub opinii znawców.

Z góry dziękuję.
Pozdrawiam.

P.S. Ja nie mam pojęcia jak powinno być więc nie zabieram głosu :P. Post mój napisałem tylko dlatego, że zależy mi na właściwym użytkowaniu motocykla, a nie chciałbym, żeby mnie tego uczyli ludzie, którzy kierują się wyobrażeniem miast wiedzą.
Avatar użytkownika
silver
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 524
Dołączył(a): 26/7/2006, 13:09
Lokalizacja: Kraków


Postprzez mar111cin » 18/9/2006, 09:18

A mój argument za tym żeby najpierw przyciskać czerwony przycisk jest taki : motor jest zgaszony, przekręcam kluczyk na ON, przytykam nos do obrotomierza (chyba wszystkie obrotomierze są elektroniczne a nie mechaniczne na linke-chodzi mi o nowsze sprzęty) dobra teraz klikam czerwony przycisk, wskazówka obrotomierza drgneła- jest prąd. Mój wniosek jeżeli stało się coś takiego to został dostarczony prąd do cewki, a jak do cewki to nie mogło się to obyć z pominięciem modułu, czyli czerwony guzik odcina prąd w cewce i module, cewka i moduł są więc bezpieczne. :D
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez cichy » 18/9/2006, 18:22

Ja mam taki argument, że w instrukcji jest napisane żeby gasić stacyjką. Nie będę się kłócił z konstruktorami motocykla.
Przycisk jest to awaryjne odcięcie zapłonu, więc ma być używany w sytuacji awaryjnej, a nie cały czas.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez Wiewiór81 » 19/9/2006, 13:37

cichy napisał(a):Ja mam taki argument, że w instrukcji jest napisane żeby gasić stacyjką. Nie będę się kłócił z konstruktorami motocykla.
Przycisk jest to awaryjne odcięcie zapłonu, więc ma być używany w sytuacji awaryjnej, a nie cały czas.

Podpisuję się obiema ręcamy.

WR81
Black Wind always follows
Where my white horse rides
Avatar użytkownika
Wiewiór81
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 632
Dołączył(a): 18/5/2006, 15:46
Lokalizacja: Warszawa - Żoliborz

Postprzez dosiek77 » 19/9/2006, 14:01

Ja zawsze gasiłem stacyjką, nigdy się nad tym nie zastanawialem poprostu robiłem jak moi koledzy.

Na kursie prawa jazdy, o ile sobie przypominam, było tak samo i nikt sie nie przyczepiał.
dosiek77
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 10/8/2006, 21:32
Lokalizacja: Mokotów

Postprzez sopel » 19/9/2006, 20:18

no to przekonaliscie mnie ;p zawsze gasilem najpierw czerwony nastepnie stacyjka, teraz bede stacyjkÄ… ;) pozdrawiam
Avatar użytkownika
sopel
Świeżak
 
Posty: 413
Dołączył(a): 15/5/2006, 22:50
Lokalizacja: Legnica / Wrocław

Postprzez leo » 19/9/2006, 21:43

a ja zawsze gasze najpierw guzikiem,tak mi wygodniej :lol:
ale teraz to juz sam nie wiem jak jest prawidlowo.moze ktos wie jak jest prawidlowo ?czytajac te posty uwazam ze i jedni i drudzy maja racje.ale jak powinno byc na prawde?
Avatar użytkownika
leo
Świeżak
 
Posty: 135
Dołączył(a): 3/7/2006, 21:14

Postprzez orlik1981 » 19/9/2006, 22:25

Ja tez nie wiem w ankiecie wybraÅ‚em „przyciskiem” bo tak gaszÄ™ ale chyba zacznÄ™ gasić stacyjkÄ…,
Avatar użytkownika
orlik1981
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 504
Dołączył(a): 12/9/2006, 14:19
Lokalizacja: Siemianowice Åšl. Aktualnie Londyn

Postprzez mafioza » 20/9/2006, 08:51

ja gaszÄ™ stacyjkÄ…
mafioza
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 260
Dołączył(a): 28/7/2006, 12:55

Postprzez mar111cin » 20/9/2006, 12:32

jeżeli zagłosował i thores, to ja wole żeby on nie popierał swojego wyboru :lol:

(ps. jakby czerwony przycisk miał coś psuć, to japońce by pomyśleli żeby tak nie było :) )
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez silver » 20/9/2006, 14:57

Właśnie o to mi chodziło. Ja osobiście patrzę nie na wynik ankiety, a na posty.

Jak narazie wynik jest taki (biorÄ™ pod uwagÄ™ odpowiedzi w miarÄ™ uzasadnione) :

Czerwony guzik - 1(mar111cin)
Stacyjka - 3 (cichy, Wiewiór81, dosiek77)

Tak właściwie to też mógłbym podpisać się pod stacyjką, ponieważ słyszałem opinię, iż to jest właściwy sposób wyłączania motocykla, już od wielu osób.

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
silver
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 524
Dołączył(a): 26/7/2006, 13:09
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Tomek_mm7 » 20/9/2006, 15:22

Ja swoje moto gasze za pomocą przycisku a potem wyłanczam kluczykiem, wg. ankiety głosy są pół na pół więc sam nie wiem czy robie dobrze czy źle, bo dokładnie na 100% nikt tu nie wie jak jest poprawnie. A przycisk chyba nie szkodzi skoro go zamontowali :) (jest on wygodniejszy do gaszenia)
Avatar użytkownika
Tomek_mm7
Świeżak
 
Posty: 107
Dołączył(a): 20/5/2006, 15:05
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Postprzez Wiewiór81 » 20/9/2006, 15:29

Tomek_mm7 napisał(a):Ja swoje moto gasze za pomocą przycisku a potem wyłanczam kluczykiem, wg. ankiety głosy są pół na pół więc sam nie wiem czy robie dobrze czy źle, bo dokładnie na 100% nikt tu nie wie jak jest poprawnie. A przycisk chyba nie szkodzi skoro go zamontowali :) (jest on wygodniejszy do gaszenia)

O ile mi wiadomo, ten przycisk to awaryjny wyłącznik zapłonu. Jeśli jest awaryjny, to tak jak z awaryjnym hamulcem - nie służy do używania na co dzień, tylko w sytuacjach awaryjnych.
Kiedyś jak miałem kolizję na XJcie, podbiegł do mnie koleś (jak jeszcze zbierałem się z asfaltu) z pytaniem, czy nic mi nie jest... z racji, że porządnie przywaliłem, to zdobyłem się tylko na kilka słów - wydyszałem "czerwony przycisk przy prawej rączce... niech pan przełączy"...
Do tego on służy IMHO :)
Black Wind always follows
Where my white horse rides
Avatar użytkownika
Wiewiór81
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 632
Dołączył(a): 18/5/2006, 15:46
Lokalizacja: Warszawa - Żoliborz

Postprzez mar111cin » 20/9/2006, 16:27

Wiewiór, ale czerwony przycisk nie wyłącza lamp i kontrolek, czyli prąd dalej jest w motocyklu.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez Wiewiór81 » 20/9/2006, 16:50

mar111cin napisał(a):Wiewiór, ale czerwony przycisk nie wyłącza lamp i kontrolek, czyli prąd dalej jest w motocyklu.

Ale odłącza zapłon, więc jak moto leży na boku i olej nie dochodzi do cylindrów, to chroni przed zatarciem silnika :)
Black Wind always follows
Where my white horse rides
Avatar użytkownika
Wiewiór81
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 632
Dołączył(a): 18/5/2006, 15:46
Lokalizacja: Warszawa - Żoliborz

Postprzez Pisiu » 20/9/2006, 20:34

Hmmm nie wiem jak powinno być naprawde ale ja gasze przyciskiem :wink:
Pisiu
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 993
Dołączył(a): 1/8/2006, 22:00
Lokalizacja: Czarnobyl

Postprzez gixxer » 20/9/2006, 21:15

ja tam gasze kluczykiem ale to dobre pytanie bo widze ze glosy sa podzielone mysle ze dwa sposoby sa dobre i zadne nie zaszkodzi moto jakby bylo to cos waznego przy codziennej obsludze to u dilera by o tym wspomnieli tak mysle moze sie myle?
gixxer
Świeżak
 
Posty: 234
Dołączył(a): 19/3/2006, 08:30
Lokalizacja: chicago

Postprzez Wave » 21/9/2006, 08:48

Witam wszystkich na forum. Podczas wizyty w sewisie motocyklowym, zostałem poinformowany, że powimmo się gasić motocykl przyciskiem awaryjnym. Uzasadnieniem była cena przepalonego "modułu".
Podobno nowa część w stacyjce kosztuje dużo więcej. Nie znam się na mechanice i elektronice motocyklowej, więc od tego czasu gaszę sprzęt wyłącznikiem awaryjnym, a następnie przekręcam kluczyk.
Pozdrawiam
Wave
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 21/9/2006, 08:38
Lokalizacja: 074

Postprzez diaks » 21/9/2006, 10:25

No dobra. Jest jeszcze jedna możliwość. Przycisk i stacyjka robią to samo jeśli chodzi o gaszenie silnika, tylko że stacyjka wyłącza prąd również w światłach i tak dalej a przycisk jest bardziej pod ręką no i bardziej się rzuca w oczy :D. Jak by co to tylko takie moje przemyślenia.
diaks
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 2/9/2006, 12:26
Lokalizacja: ZÄ…bki\wawa

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości




na górê