Zobacz wątek - Na czy polega zjawisko "wężykowania" podczas jazdy
NAS Analytics TAG

Na czy polega zjawisko "wężykowania" podczas jazdy

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez hefron » 3/11/2008, 13:18

Stary to nie było shimmy tylko miałeś dwuślada. Shimmy to zjawisko w sprawnym, prostym motocyklu, a nie jakieś telepanie kiedy masz krzywą ramę.
Avatar użytkownika
hefron
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1394
Dołączył(a): 11/5/2006, 13:53
Lokalizacja: Suchowola


Postprzez falconiforme » 3/11/2008, 14:11

hefron napisał(a):
falconiforme napisał(a):Motocykl mi wężykował ze względu na łożysko główki ramy przy 140km/h. Po wymianie śmiga aż miło.

A tak poza tym mi B6 wężykuje na białych pasach, czasem nawet podczas jazdy na wprost gdy jest mokro i przyspieszam.

Przy ostrym traktowaniu kierownicy czuć wężykowanie oraz brak sztywności stalowej ramy.


Może to po prostu nie tajemnicze wężykowanie, a brak przyczepności? Kolejna sprawa to dość banalne zaciskanie kierownicy z całej siły - wtedy każde najmniejsze drganie kierownicy wydaje się jakimś dziwnym zachowaniem podczas kiedy to zupełnie nieistotne.

Ostre traktowanie kierownicy i brak sztywności ramy :) Ciekaw jestem jakim trzeba być mistrzem żeby wyczuć brak sztywności ramy i jak to się przejawia?


Na chybotanie B6 przy 140km/h nie było rady. Niezależnie od warunków czy siły uścisku.

Na mokrych białych pasach przy przyspieszaniu\czy pochyleniu rzeczywiście jest to brak przyczepności.

Nie wiem czy trzeba być mistrzem, ale siedzisz między jednym kołem a drugim, nogi masz na podnóżkach, tyłek na kanapie i ręce na kierownicy.
Nie wiem jak ciężko tobie wyczuć motocykl, ja czuję go w ten sposób doskonale. Może to przez miękkie zawiechy czy przyczepność opon.
Ale uważam że B6 jest miękki.
Na hamowni litrowy sprzęt potrafi się wyginać, a w opisach często się chwalą że tylny wahacz jest znów o 30% sztywniejszy, ale dla ciebie nie ma to znaczenia.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze


Postprzez Krzychu1323 » 31/1/2009, 13:05

przyczym moze byc wiele np. zużyta opona luzy na lagach albo pewnie masz luzy na łożysku koła albo w główce ramy, ewentualna przyczyna tego zachowania moze byc niezdarna naprawa motocykla po dzwonie.

napisz jeszcze jaki masz sprzęt?

jesli niechcesz grzebac przy motocyklu to radze podjechac do jakiegos serwisu gdzie maja przyrzady do diagnostyki
hrhr %-)

Obrazek
Avatar użytkownika
Krzychu1323
Świeżak
 
Posty: 175
Dołączył(a): 7/1/2009, 07:16
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Krzychu1323 » 31/1/2009, 13:50

a łożysko w kole przednim? jak z nim?

jasne ze to nie jest normalne skoro nie potrafisz utrzymac prostego toru jazdy a motocykl wymyka sie spod kontroli.

a zeby sprawdzic luzy na lagach to podnieś moto na podnosniku (cos w tym stylu http://www.******/product_in ... ts_id=9832 ) ktory podnosi przód za górna czesc zaiweszenia (a nie za dolne cześci lag) czyli tą która jest sztywno z ramą tak żeby przednie kolo było swobodnie w powietrzu i poruszaj energicznie lagami, najmniejsze luzy są niedopuszczalne.

moze jeszcze sprawdz amorek skrętu i zwiększ tłumienie a jesli go nie masz to spraw go sobie, przydatna rzecz ktora zwieksza bezpieczenstwo ;)
hrhr %-)

Obrazek
Avatar użytkownika
Krzychu1323
Świeżak
 
Posty: 175
Dołączył(a): 7/1/2009, 07:16
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Traperoso » 31/1/2009, 14:36

Kiedyś czytałem, że wężykowanie (między innymi) to zjawisko jakie występuje przy maxymalnie mocnym hamowaniu oczywiście na wprost, wtedy dupcia zaczyna latać na prawo i lewo co powoduje dodatkowe obciążenia na przodzie :) Zresztą można to czasem zaobserwować na filmach jak kolesie mają awaryjne sytuacje. Jeśli się to tak nie nazywa to i tak bez znaczenia, zwał jak zwał...
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez hefron » 3/2/2009, 02:57

Takich rodzajów wężykowania można wymyślać wiele. Jak dla mnie jeśli coś się dzieje nie tak z motocyklem to trzeba reagować. Nie mam pojęcia o co w końcu chodzi z tym wężykowaniem.

Co do sztywności ramy to sorry falconiforme, ale ja nie czuje żeby mój motocykl się wyginał. Zawiecha pszut :twisted: i tył to wiadomo, ale jak to wyczuć skoro nie wiadomo jakby to było gdyby się nie wyginały? Poczułbyś, gdybyś mógł zaobserwować różnicę między "nie wygina się", a "wygina się" bo jak inaczej?
Avatar użytkownika
hefron
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1394
Dołączył(a): 11/5/2006, 13:53
Lokalizacja: Suchowola

Postprzez falconiforme » 3/2/2009, 14:05

hefron, o braku sztywności ramy w B6 mam takie swoje subiektywne odczucie. By się spierać dalej powinniśmy przeprowadzić laboratoryjne testy, czy to rama, czy miękkie zawiechy, czy opony.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Poprzednia strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości




na górê