Zobacz wątek - Na czy polega zjawisko "wężykowania" podczas jazdy
NAS Analytics TAG

Na czy polega zjawisko "wężykowania" podczas jazdy

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Na czy polega zjawisko "wężykowania" podczas jazdy

Postprzez Nice Gay » 26/10/2008, 22:12

Czesto w opisach motocykli spotykam sie z okresleniem ze motocykl ma zdolnosci do wezykowania na zakretach.

O co w tym dokladnie chodzi?
Nice Gay
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): 25/8/2008, 21:33

NAS Analytics TAG

Postprzez hugo2003 » 27/10/2008, 19:45

wezykowanie czyli nie ma rownego gladkiego toru jazdy... oczywiscie w sesie lini ktore by zatoczylo kolo....
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań


Postprzez oczopek » 27/10/2008, 20:27

to dobre zjawisko, czy nie?
oczopek
Świeżak
 
Posty: 94
Dołączył(a): 19/8/2008, 21:26

Postprzez Nice Gay » 27/10/2008, 20:29

no raczej nie, chyba ze lubisz bujanie.

a moglibyscie wrzucic tu linka do jakiegos filmu przedstawiajacego wezykownie?
Nice Gay
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): 25/8/2008, 21:33

Postprzez zephyr47 » 27/10/2008, 22:03

Przyczyn może być dużo. Od nie wyważonych kół, złych opon, przez łożysko główki ramy, turystyczną geometrię aż po powypadkowy motocykl. Na pewno jest to niebezpieczne i w porę nieopanowane zamienia się stopniowo w shimmy.
Lewy pas, gaz na koło -Wtedy czuje się wesoło ;]
Avatar użytkownika
zephyr47
Bywalec
 
Posty: 801
Dołączył(a): 30/12/2007, 16:59
Lokalizacja: Pszczyna

Postprzez Pająk » 28/10/2008, 02:03

Niekoniecznie niektóre motocykle po prostu tak mają a przyczyna jest niewystarczająco sztywna rama..
I nic z tym nie zrobimy..
w porę nieopanowane zamienia się stopniowo w shimmy.

Ja bym tych zjawisk nie łączył choc to pierwsze sprzyja drugiemu ale to tylko moje zdanie
Avatar użytkownika
Pająk
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 704
Dołączył(a): 16/9/2005, 22:54
Lokalizacja: Warszawa Gocław

Postprzez Fikol » 28/10/2008, 02:35

Mi motocykl podczas szybszej jazdy 160km/h i przy chamowaniu wężykowało ! Okazało się że miałem za mało ciśnienia w oponach :)
Avatar użytkownika
Fikol
Świeżak
 
Posty: 280
Dołączył(a): 3/6/2008, 19:24
Lokalizacja: Węgrów

Postprzez hefron » 28/10/2008, 04:40

A mi się wydaje że głupoty piszecie. Motocykl nigdy nie jedzie prosto. Nie wymyślajcie problemów gdzie ich nie ma.
Avatar użytkownika
hefron
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1394
Dołączył(a): 11/5/2006, 13:53
Lokalizacja: Suchowola

Postprzez falconiforme » 28/10/2008, 09:14

Motocykl mi wężykował ze względu na łożysko główki ramy przy 140km/h. Po wymianie śmiga aż miło.

A tak poza tym mi B6 wężykuje na białych pasach, czasem nawet podczas jazdy na wprost gdy jest mokro i przyspieszam.

Przy ostrym traktowaniu kierownicy czuć wężykowanie oraz brak sztywności stalowej ramy.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez Magik » 28/10/2008, 09:49

Wydaje mi się że większość z was myli wężykowanie z shimmy. To dwa różne zachowania i tak jak Pająk pisze nie wolno ich łączyć mimo iż są od siebie zależne. Hefron też ma racje. Każdy motocykl ma swoiste zachowanie i nie szukajcie problemów tam gdzie ich nie ma.

Pozdro.
Magik
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 678
Dołączył(a): 30/9/2006, 12:38
Lokalizacja: Chocianów

Postprzez Wiewiór81 » 28/10/2008, 19:48

Hefron nie miał na myśli "swoistego zachowania" w sensie indywidualności każdego motocykla, tylko fakt, że żaden motocykl faktycznie nie jedzie prosto - jakby wymalować farbą koła, to ślad przedniego byłby wężykiem, taką bardzo spłaszczoną sinusoidą....
Black Wind always follows
Where my white horse rides
Avatar użytkownika
Wiewiór81
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 632
Dołączył(a): 18/5/2006, 15:46
Lokalizacja: Warszawa - Żoliborz

Postprzez Pająk » 28/10/2008, 22:11

Bo tak musi być innaczej byśmy się pozabijali..
Czytaj to..
http://studi.bloog.pl/id,1761154,title, ... caid=66ddf
Avatar użytkownika
Pająk
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 704
Dołączył(a): 16/9/2005, 22:54
Lokalizacja: Warszawa Gocław

Postprzez Wiewiór81 » 29/10/2008, 11:59

Ależ ja wiem o tym doskonale :)
Black Wind always follows
Where my white horse rides
Avatar użytkownika
Wiewiór81
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 632
Dołączył(a): 18/5/2006, 15:46
Lokalizacja: Warszawa - Żoliborz

Postprzez Pająk » 29/10/2008, 22:04

Że ty wiesz to ja wiem ale może by i ci co myślą że wiedzą a nie wiedzą się dowiedzieli z bezstronnego źródła ;)
Avatar użytkownika
Pająk
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 704
Dołączył(a): 16/9/2005, 22:54
Lokalizacja: Warszawa Gocław

Postprzez hefron » 30/10/2008, 12:55

falconiforme napisał(a):Motocykl mi wężykował ze względu na łożysko główki ramy przy 140km/h. Po wymianie śmiga aż miło.

A tak poza tym mi B6 wężykuje na białych pasach, czasem nawet podczas jazdy na wprost gdy jest mokro i przyspieszam.

Przy ostrym traktowaniu kierownicy czuć wężykowanie oraz brak sztywności stalowej ramy.


Może to po prostu nie tajemnicze wężykowanie, a brak przyczepności? Kolejna sprawa to dość banalne zaciskanie kierownicy z całej siły - wtedy każde najmniejsze drganie kierownicy wydaje się jakimś dziwnym zachowaniem podczas kiedy to zupełnie nieistotne.

Ostre traktowanie kierownicy i brak sztywności ramy :) Ciekaw jestem jakim trzeba być mistrzem żeby wyczuć brak sztywności ramy i jak to się przejawia?
Avatar użytkownika
hefron
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1394
Dołączył(a): 11/5/2006, 13:53
Lokalizacja: Suchowola

Postprzez hugo2003 » 30/10/2008, 20:40

hefron napisał(a):A mi się wydaje że głupoty piszecie. Motocykl nigdy nie jedzie prosto. Nie wymyślajcie problemów gdzie ich nie ma.


oj kolego jest!!! ja mialem mz i jak jechalem po gladkim ok 120km/h bylo ok ale jak byla jakas nierownosc zaraz zaczynala wezykowac takie lzejsze shimi..... zwolnilem uspokajalo sie .. potem sie dowiedzialem ze rama byla walnieta... i misalem 2 rozne sprezyny z tylu.... wiec tak jak pisali wyzejwiele czynnikow ma na to wplyw... i to zjawisko jest!!!!!!!!
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez hefron » 3/11/2008, 13:18

Stary to nie było shimmy tylko miałeś dwuślada. Shimmy to zjawisko w sprawnym, prostym motocyklu, a nie jakieś telepanie kiedy masz krzywą ramę.
Avatar użytkownika
hefron
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1394
Dołączył(a): 11/5/2006, 13:53
Lokalizacja: Suchowola

Postprzez falconiforme » 3/11/2008, 14:11

hefron napisał(a):
falconiforme napisał(a):Motocykl mi wężykował ze względu na łożysko główki ramy przy 140km/h. Po wymianie śmiga aż miło.

A tak poza tym mi B6 wężykuje na białych pasach, czasem nawet podczas jazdy na wprost gdy jest mokro i przyspieszam.

Przy ostrym traktowaniu kierownicy czuć wężykowanie oraz brak sztywności stalowej ramy.


Może to po prostu nie tajemnicze wężykowanie, a brak przyczepności? Kolejna sprawa to dość banalne zaciskanie kierownicy z całej siły - wtedy każde najmniejsze drganie kierownicy wydaje się jakimś dziwnym zachowaniem podczas kiedy to zupełnie nieistotne.

Ostre traktowanie kierownicy i brak sztywności ramy :) Ciekaw jestem jakim trzeba być mistrzem żeby wyczuć brak sztywności ramy i jak to się przejawia?


Na chybotanie B6 przy 140km/h nie było rady. Niezależnie od warunków czy siły uścisku.

Na mokrych białych pasach przy przyspieszaniu\czy pochyleniu rzeczywiście jest to brak przyczepności.

Nie wiem czy trzeba być mistrzem, ale siedzisz między jednym kołem a drugim, nogi masz na podnóżkach, tyłek na kanapie i ręce na kierownicy.
Nie wiem jak ciężko tobie wyczuć motocykl, ja czuję go w ten sposób doskonale. Może to przez miękkie zawiechy czy przyczepność opon.
Ale uważam że B6 jest miękki.
Na hamowni litrowy sprzęt potrafi się wyginać, a w opisach często się chwalą że tylny wahacz jest znów o 30% sztywniejszy, ale dla ciebie nie ma to znaczenia.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez Krzychu1323 » 31/1/2009, 13:05

przyczym moze byc wiele np. zużyta opona luzy na lagach albo pewnie masz luzy na łożysku koła albo w główce ramy, ewentualna przyczyna tego zachowania moze byc niezdarna naprawa motocykla po dzwonie.

napisz jeszcze jaki masz sprzęt?

jesli niechcesz grzebac przy motocyklu to radze podjechac do jakiegos serwisu gdzie maja przyrzady do diagnostyki
hrhr %-)

Obrazek
Avatar użytkownika
Krzychu1323
Świeżak
 
Posty: 175
Dołączył(a): 7/1/2009, 07:16
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Krzychu1323 » 31/1/2009, 13:50

a łożysko w kole przednim? jak z nim?

jasne ze to nie jest normalne skoro nie potrafisz utrzymac prostego toru jazdy a motocykl wymyka sie spod kontroli.

a zeby sprawdzic luzy na lagach to podnieś moto na podnosniku (cos w tym stylu http://www.******/product_in ... ts_id=9832 ) ktory podnosi przód za górna czesc zaiweszenia (a nie za dolne cześci lag) czyli tą która jest sztywno z ramą tak żeby przednie kolo było swobodnie w powietrzu i poruszaj energicznie lagami, najmniejsze luzy są niedopuszczalne.

moze jeszcze sprawdz amorek skrętu i zwiększ tłumienie a jesli go nie masz to spraw go sobie, przydatna rzecz ktora zwieksza bezpieczenstwo ;)
hrhr %-)

Obrazek
Avatar użytkownika
Krzychu1323
Świeżak
 
Posty: 175
Dołączył(a): 7/1/2009, 07:16
Lokalizacja: Poznań

Następna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr