Na czy polega zjawisko "wężykowania" podczas jazdy
Posty: 27
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Na czy polega zjawisko "wężykowania" podczas jazdy
Czesto w opisach motocykli spotykam sie z okresleniem ze motocykl ma zdolnosci do wezykowania na zakretach.
O co w tym dokladnie chodzi?
O co w tym dokladnie chodzi?
- Nice Gay
- Świeżak
- Posty: 44
- Dołączył(a): 25/8/2008, 21:33
Przyczyn może być dużo. Od nie wyważonych kół, złych opon, przez łożysko główki ramy, turystyczną geometrię aż po powypadkowy motocykl. Na pewno jest to niebezpieczne i w porę nieopanowane zamienia się stopniowo w shimmy.
Lewy pas, gaz na koło -Wtedy czuje się wesoło ;]
-
zephyr47 - Bywalec
- Posty: 801
- Dołączył(a): 30/12/2007, 16:59
- Lokalizacja: Pszczyna
Niekoniecznie niektóre motocykle po prostu tak mają a przyczyna jest niewystarczająco sztywna rama..
I nic z tym nie zrobimy..
Ja bym tych zjawisk nie łączył choc to pierwsze sprzyja drugiemu ale to tylko moje zdanie
I nic z tym nie zrobimy..
w porÄ™ nieopanowane zamienia siÄ™ stopniowo w shimmy.
Ja bym tych zjawisk nie łączył choc to pierwsze sprzyja drugiemu ale to tylko moje zdanie
-
PajÄ…k - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 704
- Dołączył(a): 16/9/2005, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa Gocław
Mi motocykl podczas szybszej jazdy 160km/h i przy chamowaniu wężykowało ! Okazało się że miałem za mało ciśnienia w oponach 

Dream ride... www.youtube.com/watch?v=6EyJz46EMWk
-
Fikol - Świeżak
- Posty: 280
- Dołączył(a): 3/6/2008, 19:24
- Lokalizacja: Węgrów
Motocykl mi wężykował ze względu na łożysko główki ramy przy 140km/h. Po wymianie śmiga aż miło.
A tak poza tym mi B6 wężykuje na białych pasach, czasem nawet podczas jazdy na wprost gdy jest mokro i przyspieszam.
Przy ostrym traktowaniu kierownicy czuć wężykowanie oraz brak sztywności stalowej ramy.
A tak poza tym mi B6 wężykuje na białych pasach, czasem nawet podczas jazdy na wprost gdy jest mokro i przyspieszam.
Przy ostrym traktowaniu kierownicy czuć wężykowanie oraz brak sztywności stalowej ramy.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Wydaje mi się że większość z was myli wężykowanie z shimmy. To dwa różne zachowania i tak jak Pająk pisze nie wolno ich łączyć mimo iż są od siebie zależne. Hefron też ma racje. Każdy motocykl ma swoiste zachowanie i nie szukajcie problemów tam gdzie ich nie ma.
Pozdro.
Pozdro.
- Magik
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 678
- Dołączył(a): 30/9/2006, 12:38
- Lokalizacja: Chocianów
Hefron nie miał na myśli "swoistego zachowania" w sensie indywidualności każdego motocykla, tylko fakt, że żaden motocykl faktycznie nie jedzie prosto - jakby wymalować farbą koła, to ślad przedniego byłby wężykiem, taką bardzo spłaszczoną sinusoidą....
Black Wind always follows
Where my white horse rides
Where my white horse rides
-
Wiewiór81 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 632
- Dołączył(a): 18/5/2006, 15:46
- Lokalizacja: Warszawa - Żoliborz
Bo tak musi być innaczej byśmy się pozabijali..
Czytaj to..
http://studi.bloog.pl/id,1761154,title, ... caid=66ddf
Czytaj to..
http://studi.bloog.pl/id,1761154,title, ... caid=66ddf
-
PajÄ…k - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 704
- Dołączył(a): 16/9/2005, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa Gocław
-
Wiewiór81 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 632
- Dołączył(a): 18/5/2006, 15:46
- Lokalizacja: Warszawa - Żoliborz
falconiforme napisał(a):Motocykl mi wężykował ze względu na łożysko główki ramy przy 140km/h. Po wymianie śmiga aż miło.
A tak poza tym mi B6 wężykuje na białych pasach, czasem nawet podczas jazdy na wprost gdy jest mokro i przyspieszam.
Przy ostrym traktowaniu kierownicy czuć wężykowanie oraz brak sztywności stalowej ramy.
Może to po prostu nie tajemnicze wężykowanie, a brak przyczepności? Kolejna sprawa to dość banalne zaciskanie kierownicy z całej siły - wtedy każde najmniejsze drganie kierownicy wydaje się jakimś dziwnym zachowaniem podczas kiedy to zupełnie nieistotne.
Ostre traktowanie kierownicy i brak sztywności ramy

-
hefron - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1394
- Dołączył(a): 11/5/2006, 13:53
- Lokalizacja: Suchowola
hefron napisał(a):A mi się wydaje że głupoty piszecie. Motocykl nigdy nie jedzie prosto. Nie wymyślajcie problemów gdzie ich nie ma.
oj kolego jest!!! ja mialem mz i jak jechalem po gladkim ok 120km/h bylo ok ale jak byla jakas nierownosc zaraz zaczynala wezykowac takie lzejsze shimi..... zwolnilem uspokajalo sie .. potem sie dowiedzialem ze rama byla walnieta... i misalem 2 rozne sprezyny z tylu.... wiec tak jak pisali wyzejwiele czynnikow ma na to wplyw... i to zjawisko jest!!!!!!!!
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
hefron napisał(a):falconiforme napisał(a):Motocykl mi wężykował ze względu na łożysko główki ramy przy 140km/h. Po wymianie śmiga aż miło.
A tak poza tym mi B6 wężykuje na białych pasach, czasem nawet podczas jazdy na wprost gdy jest mokro i przyspieszam.
Przy ostrym traktowaniu kierownicy czuć wężykowanie oraz brak sztywności stalowej ramy.
Może to po prostu nie tajemnicze wężykowanie, a brak przyczepności? Kolejna sprawa to dość banalne zaciskanie kierownicy z całej siły - wtedy każde najmniejsze drganie kierownicy wydaje się jakimś dziwnym zachowaniem podczas kiedy to zupełnie nieistotne.
Ostre traktowanie kierownicy i brak sztywności ramyCiekaw jestem jakim trzeba być mistrzem żeby wyczuć brak sztywności ramy i jak to się przejawia?
Na chybotanie B6 przy 140km/h nie było rady. Niezależnie od warunków czy siły uścisku.
Na mokrych białych pasach przy przyspieszaniu\czy pochyleniu rzeczywiście jest to brak przyczepności.
Nie wiem czy trzeba być mistrzem, ale siedzisz między jednym kołem a drugim, nogi masz na podnóżkach, tyłek na kanapie i ręce na kierownicy.
Nie wiem jak ciężko tobie wyczuć motocykl, ja czuję go w ten sposób doskonale. Może to przez miękkie zawiechy czy przyczepność opon.
Ale uważam że B6 jest miękki.
Na hamowni litrowy sprzęt potrafi się wyginać, a w opisach często się chwalą że tylny wahacz jest znów o 30% sztywniejszy, ale dla ciebie nie ma to znaczenia.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
przyczym moze byc wiele np. zużyta opona luzy na lagach albo pewnie masz luzy na łożysku koła albo w główce ramy, ewentualna przyczyna tego zachowania moze byc niezdarna naprawa motocykla po dzwonie.
napisz jeszcze jaki masz sprzęt?
jesli niechcesz grzebac przy motocyklu to radze podjechac do jakiegos serwisu gdzie maja przyrzady do diagnostyki
napisz jeszcze jaki masz sprzęt?
jesli niechcesz grzebac przy motocyklu to radze podjechac do jakiegos serwisu gdzie maja przyrzady do diagnostyki
hrhr %-)


-
Krzychu1323 - Świeżak
- Posty: 175
- Dołączył(a): 7/1/2009, 07:16
- Lokalizacja: Poznań
a łożysko w kole przednim? jak z nim?
jasne ze to nie jest normalne skoro nie potrafisz utrzymac prostego toru jazdy a motocykl wymyka sie spod kontroli.
a zeby sprawdzic luzy na lagach to podnieś moto na podnosniku (cos w tym stylu http://www.******/product_in ... ts_id=9832 ) ktory podnosi przód za górna czesc zaiweszenia (a nie za dolne cześci lag) czyli tą która jest sztywno z ramą tak żeby przednie kolo było swobodnie w powietrzu i poruszaj energicznie lagami, najmniejsze luzy są niedopuszczalne.
moze jeszcze sprawdz amorek skrętu i zwiększ tłumienie a jesli go nie masz to spraw go sobie, przydatna rzecz ktora zwieksza bezpieczenstwo
jasne ze to nie jest normalne skoro nie potrafisz utrzymac prostego toru jazdy a motocykl wymyka sie spod kontroli.
a zeby sprawdzic luzy na lagach to podnieś moto na podnosniku (cos w tym stylu http://www.******/product_in ... ts_id=9832 ) ktory podnosi przód za górna czesc zaiweszenia (a nie za dolne cześci lag) czyli tą która jest sztywno z ramą tak żeby przednie kolo było swobodnie w powietrzu i poruszaj energicznie lagami, najmniejsze luzy są niedopuszczalne.
moze jeszcze sprawdz amorek skrętu i zwiększ tłumienie a jesli go nie masz to spraw go sobie, przydatna rzecz ktora zwieksza bezpieczenstwo

hrhr %-)


-
Krzychu1323 - Świeżak
- Posty: 175
- Dołączył(a): 7/1/2009, 07:16
- Lokalizacja: Poznań
Posty: 27
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości