Zobacz wątek - Omówienie motocykla na egzaminie kat. A
NAS Analytics TAG

Omówienie motocykla na egzaminie kat. A

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez limak206 » 27/10/2011, 09:13

Nie nie, chodzilo mi o to ze lepiej jest robic teorie razem z jazda odrazu jednego dnia nie trzeba tyle czekac pozniej na papierek :) A to ze ja robie dwie kategorie na raz to wiesz tak swoja droga dodalem :)
Life's simple, you make choices and you don't look back..
Avatar użytkownika
limak206
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 25/10/2011, 09:23
Lokalizacja: Legionowo


Postprzez Żółwik » 27/10/2011, 15:27

limak206 napisał(a):Nie nie, chodzilo mi o to ze lepiej jest robic teorie razem z jazda odrazu jednego dnia nie trzeba tyle czekac pozniej na papierek :) A to ze ja robie dwie kategorie na raz to wiesz tak swoja droga dodalem :)


Nie do końca tak jest. Jak słuchasz opowieści znajomych typu zdałem za 6/5/8/4 to modlisz się by zaliczyć tylko teorie. Potem piszesz tą teorie (będąc zestresowany) i w końcu ją napiszesz....

Potem zdajesz teorie stres odpada, robisz się zmęczony, mniej się koncentrujesz...

Znam to z autopsji oraz rozmów ze znajomymi/ instruktorami
Żółwik
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 9/10/2010, 17:09


Postprzez Trax » 27/10/2011, 16:02

ale za to musisz najpierw zapisać się na teorię zdać potem zapisać się na praktykę i zdać to daje praktycznie 2x dłuższy czas oczekiwania niż gdybyś zdał wszystko za 1 razem, a teoria to pikuś jest siadasz 3 dni przed egzaminem trzaskasz testy na kompie po 2 - 3 h dziennie i potem nawet na pytania na egzaminie nie patrzysz po obrazkach rozpoznajesz ;) ja tak zrobiłem jak zdawałem na B i potrafiłem rozwiązać test w minutę na 0 błędów. Za to teraz jak zdawałem na A 1 raz zajrzałem do testów dzień przed egzaminem posiedziałem z 2 h i też 0 błędów :) jak nie wierzysz w siebie i sobie wmawiasz że nie zdasz to możesz winić za to tylko siebie ja poszedłem wiedziałem że wszystko zdam i zdałem.
Trax
Świeżak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 28/9/2011, 11:39
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez Żółwik » 27/10/2011, 19:55

Nauczyć się testów to pikuś - jak zdawałem na B to zacząłem je robić dzień przed egzaminem (a właściwie noc)

Tylko że kochany WORD Łódź nie zapisuje na raz teorii i praktyki na motocykl...
B zdawałem w Piotrkowie Trybunalskim...
Żółwik
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 9/10/2010, 17:09

Postprzez Gren Frog » 9/11/2011, 12:26

BTW: taka kwestia offtopic
W zeszłym roku zdawałem prawko i wertowałem przepisy i NIGDZIE nie znalazłem słowa o tym, że należy startować z lewej nogi.
Egzamin na prawo jazdy jest egzaminem państwowym a w rozporządzeniu jest mowa o hamulcu awaryjnym, a w motocyklu nie ma mowy o hamulcu awaryjnym (a jedynie pomocniczym i to w zależności od rodzaju motocykla).
Każdy motocyklista jeżdżący wie, że skakanka na skrzyżowaniu jest bezsensem i rusza z ręcznego.
GF
Kawasaki ZL 600B, Kawasaki ZL 1000, WFM '63
Avatar użytkownika
Gren Frog
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 4/8/2010, 15:35

Postprzez Gren Frog » 9/11/2011, 12:38

mi chodzi o samo ruszanie z miejsca, właśnie z hamulca awaryjnego

hamowanie awaryjne to zupełnie inna kwestia
GF
Kawasaki ZL 600B, Kawasaki ZL 1000, WFM '63
Avatar użytkownika
Gren Frog
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 4/8/2010, 15:35

Postprzez limak206 » 9/11/2011, 13:49

Być może ze w przepisach nie ma nic o ruszaniu z lewej nogi. Ale jest to jednak dobry nawy na doskonaleniu techniki jazdy tez o tym wspominają zresztą. Dobrze jest ruszac z lewej bo w razie nagłego hamowania zaraz po ruszeniu masz noge blisko hamulca a gdy ruszasz z prawej ta sekunda powrotu nogi na podnóżek moze w sytuacji jakiejs nie przewidzianej skutkowac jakims wypadkiem itp. Owszem przeciwnicy powiedza ze mozna hamowac jeszcze hamulcem przednim ale wieksza skutecznosc hamowania jest poprzez hamowanie oboma na raz. Poza tym zadna skakanka nie jest przeciez potrzebna zatrzymując sie na skrzyżowaniu odrazu stajesz na lewa noge prawa na podnóżku i zatrzumując sie odrazu jest się gotowym do ruszania. A tak jeszcze z innej mańki wczoraj zdałem egzamin a egzaminator mnie zachwalał ze mam bardzo dobra technike jazdy :D
Life's simple, you make choices and you don't look back..
Avatar użytkownika
limak206
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 25/10/2011, 09:23
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez limak206 » 9/11/2011, 14:30

Hm.. podejrzewam ze poprzez popuszczanie sprzegła które jak również podejrzewam masz po lewej stronie kierownicy i dodawanie gazu ktore powinienes miec w prawej manetce.. oczywiście bieg nr 1 wbijasz juz przy hamowaniu dojerzdzając do skrzyżowania no chyba ze masz dłuższy postój np powiedzmy w korku i stoisz na luzie to inna bajka..
Life's simple, you make choices and you don't look back..
Avatar użytkownika
limak206
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 25/10/2011, 09:23
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez limak206 » 9/11/2011, 14:59

Ja bym powiedział trzymam sprzęgło ale może być "dusisz". Wiesz dojeżdżając do skrzyżowania musisz ocenic czy to bedzie zatrzymanie na sekunde puszczenie samochodu pieszego itp czy bedziesz stał dłużej. Jak już napisałem w momencie kiedy dłużej stoisz to inna bajka na luzik wrzucasz i czekasz pozniej na prawa bieg na lewa i ruszasz. W kwestii bezpieczeństwa ruszanie z lewej jest lepsze a wg mnie na drodze nie liczy sie nic bardziej niż bezpieczeństwo. Zwłaszcza motocykliści powinni zwracać na bezpieczeństwo uwagę bo motocyklista ma mniejsza szanse wyjścia cało z wypadku niż gość w puszce.
Life's simple, you make choices and you don't look back..
Avatar użytkownika
limak206
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 25/10/2011, 09:23
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez limak206 » 9/11/2011, 15:47

Nigdy jej nie wykluczyłem tylko mówie ze ruszanie z lewej jest lepsze bezpieczniejsze i to staram sie stosować aczkolwiek nawet w sytuacji gdy stoje dluzej daje na luz to staram sie wbic bieg pozniej przejsc na lewa i dopiero ruszyc wlasnie z lewej. Owszem w tym momencie przy dluzszym zatrzymaniu mozesz powiedziec ze to skakanie ale bezpieczeństwo na moto ważna sprawa. Oczywiscie gdy człowiek sie spieszy to nie przechodzi sobie z nogi na noge tylko z prawej leci zreszta jak sie czlowiek spieszy to i sprzęgła zdarzy sie nie używać do zmiany biegów.
Life's simple, you make choices and you don't look back..
Avatar użytkownika
limak206
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 25/10/2011, 09:23
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez limak206 » 9/11/2011, 21:37

Nigdy kolego nie możesz być niczego pewien jeśli jesteś taki pewny wcześniej czy pózniej sie przeliczysz. Nagłe nie oznacza wcale przy dużej prędkości (nagłe a awaryjne to róznica) jesli nie ogarniasz sprawdz co znaczy słowo "nagły". Doskonale wiem w jakich warunkach stosuje się jaki hamulec. A skuteczność przy każdej prędkości jest wieksza niż przy jednym hamulcu(chyba ze są warunki przeciw zastosowaniu go). Zresztą nawet masz to w pytaniach na testach na kat. A jeśli tego nie wiesz to chyba pytania na blache wykułeśbez zrozumienia. A jesli przy manewrach używasz hamulca przedniego to Ci powodzenia życze i szybkiego powrotu do zdrowia. Koniec końców jesteś inwalidą i zastosuj swoją rade dla siebie dodatkowo może idz na jakiś kurs doskonalenia i tam Ci może łopatologicznie wytłumaczą że powinno się ruszać z lewej na każdym kursie zwyklym czy doskonalenia o tym mówia i centralnie az w oczy wali ze nie byles na kursie doskonalenia. Kolejne primo jesli twierdzisz ze wiesz wiecej niz egzaminator oraz wykladowca doskonalenia techniki jazdy to aż walne śmiechem. Więc powtórzę jeszcze raz na motocyklu jesteś inwalidą :-)
Life's simple, you make choices and you don't look back..
Avatar użytkownika
limak206
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 25/10/2011, 09:23
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez inmate » 9/11/2011, 21:57

Padnijmy, ludzie, przed znawcą - wczoraj zdał prawko! Testy zdał ze zrozumieniem, nie ucząc się na blachę! Przecież praktycznej jazdy na motocyklu należy uczyć się rozwiązując testy na prawko! Jak można w ogóle w praktyce cokolwiek ćwiczyć? :/

Tak w ogóle to nie ucz ojca dzieci robić bo jak narazie to trafiłeś w ucho mniej-więcej.

BTW chyba nigdy nie ruszyłem z lewej nogi, chyba za mało tych testów narozwiązywałem :/

Tak się jeszcze zapytam: ile wcześniej się zatrzymasz heblując dodatkowo tyłem z 20kmph? 1 czy 2cm w porywach?
Avatar użytkownika
inmate
Świeżak
 
Posty: 72
Dołączył(a): 25/5/2010, 21:28

Postprzez Atlantis » 10/11/2011, 09:58

Koleś gada głupoty, bo egzaminatorzy i instruktorzy też gadają głupoty. Z drugiej strony co może pamiętać egzaminator z WORDU, który ostatni raz jechał motocyklem 20 lat temu(jak robił uprawnienia), a teraz jeździ wyłącznie Puszką.

Ja może wytłumacze ;) Na kursie poleca się ruszanie z lewej stopy - stoisz, lewa noga na ziemi, prawa na dźwigni od tylnego hebla i chamsko dusisz sprzęgło. Poza trylionem wad ma to jedną zaletę, biega o to, żeby kursant nie stoczył się/nie spierd. z motocykla. Biegi i tak zawsze trzymają wbite, a luz widzą tylko na placu. Jeśli mi nie wierzycie to przypatrzcie się jakiemukolwiek kursowi/egzaminowi na moto ;]

"Ruszanie - Aby ruszyć, należy siedząc na motocyklu, oprzeć się prawą nogą o podłoże, a lewą położyć na podnóżku. Następnie przy wciśniętej dźwigni sprzęgła włączamy I-szy bieg (gaśnie lampka biegu neutralnego "N") i opieramy lewą nogę na ziemi."

Pobrane z kursprawojazdy.pl

Proszę:
http://www.youtube.com/watch?v=tEDeiLm2 ... re=related
1:24 -> Pani rusza z lewej! :D
Avatar użytkownika
Atlantis
Świeżak
 
Posty: 381
Dołączył(a): 5/6/2011, 19:19
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Invi » 10/11/2011, 10:23

Ale w jakiej sytuacji może zaistnieć nagła potrzeba użycia tylnego hamulca w momencie w którym stoimy w miejscu? Nagle, znacznie zmieni się kąt pochylenia nawierzchni (bo bo ja wiem? Wjechaliśmy na most zwodzony który ktoś zaczął podnosić, u to most po tuningu, tak żeby się bardzo szybko podnosił) :D
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Atlantis » 10/11/2011, 10:26

Invinciblee napisał(a):Ale w jakiej sytuacji może zaistnieć nagła potrzeba użycia tylnego hamulca w momencie w którym stoimy w miejscu? Nagle, znacznie zmieni się kąt pochylenia nawierzchni (bo bo ja wiem? Wjechaliśmy na most zwodzony który ktoś zaczął podnosić, u to most po tuningu, tak żeby się bardzo szybko podnosił) :D


Generalnie taka, nie zrozumiała też przeze mnie :P, że stoisz na równi pochyłej(górka) i nie używasz przedniego hamulca, tylko dusisz tylny hebel, żeby się nie stoczyć.
Nie pytaj się mnie o logikę w tej technice "stania".
Avatar użytkownika
Atlantis
Świeżak
 
Posty: 381
Dołączył(a): 5/6/2011, 19:19
Lokalizacja: Poznań

Postprzez limak206 » 10/11/2011, 10:36

Znawcy na forum a jestem pewien ze zaden z Was nie był na doskonaleniu techniki jazdy tylko na forum potraficie sie pomądrzyć a poźniej tacy jak Wy sie rozwalaja na drogach. Poza tym ilu ludzi jezdzi latami na motocyklu a zda prawko po latach. Wiec to ze ktos dopiero zdał nie jest zadnym argumentem. Kolejne primo egzaminator wcale nie byl jakims starcem i podejrzewam ze sam niezle smigal na motocyklu. A co do filmiku kobieta jezdzi jak by chciala a nie mogla. Koncze z Wami ta dyskusje bo jest ponizej poziomu.
Life's simple, you make choices and you don't look back..
Avatar użytkownika
limak206
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 25/10/2011, 09:23
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Atlantis » 10/11/2011, 10:56

limak206 napisał(a):Znawcy na forum a jestem pewien ze zaden z Was nie był na doskonaleniu techniki jazdy tylko na forum potraficie sie pomądrzyć a poźniej tacy jak Wy sie rozwalaja na drogach. Poza tym ilu ludzi jezdzi latami na motocyklu a zda prawko po latach. Wiec to ze ktos dopiero zdał nie jest zadnym argumentem. Kolejne primo egzaminator wcale nie byl jakims starcem i podejrzewam ze sam niezle smigal na motocyklu. A co do filmiku kobieta jezdzi jak by chciala a nie mogla. Koncze z Wami ta dyskusje bo jest ponizej poziomu.


Nie dość, że się mylisz, wspominasz o łamaniu prawa(jazda bez odp. papierów), to na dodatek jesteś niegrzeczny.
Avatar użytkownika
Atlantis
Świeżak
 
Posty: 381
Dołączył(a): 5/6/2011, 19:19
Lokalizacja: Poznań

Postprzez limak206 » 10/11/2011, 12:05

Już widzę jak wszyscy z Was odrazu prawko robili zanim na motocykl wsiedli prosze Cie bez takich bo dobrze wiemy jakie sa realia. Wy nie dopuszczacie w ogole ze ktos może mieć chociaż cień racji uważacie ze wiecie wszystko i o wszystkim. Niegrzeczny powiadasz? Bo powiedziałem ze kobieta na filmiku nie jezdzi najlepiej? Taka prawda tak jak ona przejechała przykladowo ósemke można przejechać z jedna reka za plecami nie używając sprzęgła. Widziales tam jakakolwiek prace gazem/sprzeglem? pracy ciałem, przeciwwagi? to byly manewry uczony typu aby zdać.
Life's simple, you make choices and you don't look back..
Avatar użytkownika
limak206
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 25/10/2011, 09:23
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez inmate » 10/11/2011, 12:15

Szkoda, że wcześniej wspomnianego popcornu sobie w pracy nie mogę zapodać :D

Tak w ogóle to dajmy chłopakowi żyć, niech trzyma te sprzęgło, rusza z lewej i myśli, że jest motocyklistą doskonałym, a cała reszta, która sobie stoi wyluzowana na światłach (nie daj boże bez rąk na kierownicy w ogóle :o :evil: ) to kmioty, które tylko na forum potrafią pisać.
Avatar użytkownika
inmate
Świeżak
 
Posty: 72
Dołączył(a): 25/5/2010, 21:28

Postprzez limak206 » 10/11/2011, 12:18

Zabronisz? :) Nie do Ciebie napisalem wiadomosc tylko odpisałem Atlantisowi
Life's simple, you make choices and you don't look back..
Avatar użytkownika
limak206
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 25/10/2011, 09:23
Lokalizacja: Legionowo

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na gr