Zobacz wątek - Omówienie motocykla na egzaminie kat. A
NAS Analytics TAG

Omówienie motocykla na egzaminie kat. A

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Omówienie motocykla na egzaminie kat. A

Postprzez limak206 » 25/10/2011, 09:42

Witam, mam maly problem mianowicie chciałbym sie dowiedziec co trzeba omawiac na egzaminie na kat. A? Jesli dalo by rade byłbym wdzieczny o taka pełna liste na co mozna trafic do omówienia bo wiem ze tam sie losuje co jest do omówienia. Kolejne pytanie dotyczy świateł motocykla Romet Z 125 którym na egzaminie będe jezdził na egzaminie (uczyłem sie na yamaha ybr 250, honda cbf 1000, Suzuki DR-Z 400. Mianowicie jakie on posiada swiatła o ktorych trzeba powiedziec w razie wylosowania takiego pytania. Chciałbym sie jeszcze dowiedziec jaki powinien byc prawidlowy naciag łańcucha? Gdzieś mi sie obiło o uszy ze 1-2cm czy to prawda? Egzamin będę zdawać w WORD Ostrołęka i niestety musze zdac za 1 podejsciem bo to ostatni termin w tym roku a on nowego maja sie przepisy zmienic. Swojego instruktora nie moge sie zapytac o takie szczegóły bo niestety to dobry kumpel ojca ktory zaklada ze takie szczegóły wiem od urodzenia chyba gdyż mój ojciec jest instruktorem doskonalenia techniki jazdy w CSP a nie chciałbym zeby ojciec wiedział ze nie znam takich podstaw. Jesli chodzi o sama technike jazdy nie mam najmniejszych problemów ale tak jak by teroria mnie rozkłada. Z góry dzieki za wszystkie odpowiedzi :-)
Avatar użytkownika
limak206
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 25/10/2011, 09:23
Lokalizacja: Legionowo


Postprzez limak206 » 25/10/2011, 13:37

Wiem wiem ale nie oczekuje tutaj oceny instruktora czy opini na temat instruktora lecz odpowiedzi na pytania wyzej wiec prosilbym o konkretne odpowiedzi a nie takie opinie.
Avatar użytkownika
limak206
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 25/10/2011, 09:23
Lokalizacja: Legionowo


Re: Omówienie motocykla na egzaminie kat. A

Postprzez maciejka69 » 25/10/2011, 13:42

limak206 napisał(a):Swojego instruktora nie moge sie zapytac o takie szczegóły bo niestety to dobry kumpel ojca ktory zaklada ze takie szczegóły wiem od urodzenia chyba gdyż mój ojciec jest instruktorem doskonalenia techniki jazdy w CSP a nie chciałbym zeby ojciec wiedział ze nie znam takich podstaw.

To co on zakłada jest nieważne. Skoro jest instruktorem musi odpowiedzieć na wszystkie pytania. Po to robisz kurs, żeby się dowiedzieć, a nie po to żeby pokazać, że wszystko znasz od dziecka. A jeśli mimo wszystko nadal będziesz miał z tym problem, pojedź do dealera Rometa i tam ich o to zapytaj.
GSX1400
Avatar użytkownika
maciejka69
Stały bywalec
 
Posty: 1091
Dołączył(a): 4/8/2011, 12:50
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Postprzez limak206 » 25/10/2011, 13:46

Dobrze zakladając ze pojde do dealera o co mam zapytac? Chodzi mi o te opcje jakie moge trafic na egzaminie - naciag, swiatla i jakie inne pytania moga byc?Nie chce sie pytac o te sprawy instruktora niemam ochoty sie wyglupic przed nim a tym bardziej przed ojcem bo to idzie razem w parze. Jeszcze dodam ze chcialem isc do innej szkoly by móc swobodnie o wszystko wypytac ale ojciec sie uparl zebym poszedl do jego kumpla obaj sa instruktorami doskonalenia techniki jazdy itp wiedze maja w malym palcy jezdza od bardzo dawna.
Avatar użytkownika
limak206
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 25/10/2011, 09:23
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez byzf » 25/10/2011, 13:56

No dokładnie, instruktor jest po to aby Tobie pomoc i odpowiedzieć jak będziesz miał jakieś pytania. A twój ojciec jak będzie miał jakieś obiekcje to się zapytaj czy on też to od dziecka wiedział i po problemie.;)
Yamaha FZ1 Black ;)
Avatar użytkownika
byzf
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 18/10/2010, 20:26
Lokalizacja: PWL

Postprzez limak206 » 25/10/2011, 14:00

Sęk w tym ze on już w moim wieku właśnie wiedział na temat motocykli wiele więcej niż ja on zaczynał jeździć jak miał 15 lat w wieku 21 tak jak ja mam to on już zdążył mieć 2 motocykle i smigac równo na nich samemu dokonując napraw :D Aczkolwiek masz racje racje oczywiscie ze powinienem sie dowiedziec wszystkiego od instruktora no ale niestety srednio moge.
Avatar użytkownika
limak206
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 25/10/2011, 09:23
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez limak206 » 25/10/2011, 14:44

Właśnie wątpie zeby omówił bo jak sie spotykamy to zwykle szlifuje egzamin ale pomijajac wlasnie omówienie czyli jak by juz po omówieniu chowam nóżkę odwaracam sie prawo lewo przeprowadzam 5 metrow stawiam na nóżkę dopiero siadam chowam nóżkę sprawdzam czy kierownica sie nie zacina sprawdzam hamulce i amortyzatory ustawiam lusterka (nawet jak sa dobrze ustawione musze ich dotknac) odpalam silnik wlaczam na romecie swiatla (w ybr swiatla wlaczaja sie automatycznie) odwracam sie prawo lewo robie 5 ósemek z odwracaniem prawo lewo pozniej slalom z odwracaniem pozniej hamowanie w wyznaczonym miejscu pozniej hamowanie awaryjne na koniec górka z odwracaniem sie prawo lewo przed ruszeniem i finito ewentualnie jeszcze na miasto skoczymy. Ale wlasnie ten poczatkowy etap omawiania zawsze pomijamy :/
Life's simple, you make choices and you don't look back..
Avatar użytkownika
limak206
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 25/10/2011, 09:23
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez stareRadio » 25/10/2011, 15:14

to przy next spotkaniu powiedz : dziś robimy tak jak na egzaminie ! lepiej wtedy niż spalić egzam ...
stareRadio
Świeżak
 
Posty: 443
Dołączył(a): 25/8/2011, 11:57
Lokalizacja: Dębica

Postprzez limak206 » 25/10/2011, 16:04

To jak mi zada jakies pytanie odnośnie omówienia motocykla udupie po całej lini bo nie wiem zupełnie nic.. A jak udupie na egzaminie moge puścić ścieme ze udupiłem na czymś innym. Skupiliście sie na tym ze nie chce pytać instruktora o to prosiłbym byście jednak skupili sie na odpowiedzi na które kolwiek z pytań które zadałem wcześniej.
Life's simple, you make choices and you don't look back..
Avatar użytkownika
limak206
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 25/10/2011, 09:23
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Trax » 25/10/2011, 17:24

najpierw losujesz 2 pytania jedno to światła i tu masz:
-pozycyjne
-mijania
-drogowe
-kierunkowskazy
-hamowania stop (ważne sprawdzasz i przedni i tylny hamulec)
no i 2 co wylosujesz to coś z:
-sprawdzenie poziomu oleju - tu lepiej by było jak by ci instruktor pokazał na obu motocyklach bo na niektórych jest okienko a na niektórych bagnet - oczywiście musisz przed sprawdzaniem powiedzieć że motocykl musi stać prosto na 2 kołach i silnik nie morze być rozgrzany
-sprawdzanie poziomu płynu hamulcowego - tutaj też musisz powiedzieć że moto musi stać prosto na 2 kołach i ważne kierownica musi być prosto.
-sygnał dźwiękowy - to chyba wiesz jak :)

-potem sprawdzasz stan łańcucha (ważne musisz nogą albo ręką faktycznie dotknąć łańcucha i powiedzieć że sprawdzasz stan łańcucha a nie naciąg)
-składasz nóżkę przepychasz 5 metrów.
-rozkładasz nóżkę
-sprawdzasz kask (nawet jak masz na głowie to mówisz że sprawdzasz kask i macasz się po zapięciu
-sprawdzasz pozycję kranika
-składasz nóżkę
-wsiadasz
-sprawdzasz hamulec przód i tył
-sprawdzasz kierownicę ( ważne żeby obrócić ją do samego końca w 1 i druga stronę)
-sprawdzasz lusterka
-odpalasz
-włączasz światła
-sprawdzasz ręką czy światło świeci
-wrzucasz jedynkę i ważne zawsze startujesz z podporu lewej nogi czyli po wrzuceniu jedynki zmieniasz nogi żeby prawa była na podnóżku a lewa na ziemi
-głowa prawo lewo i ruszasz

to cała procedura przynajmniej u mnie w word tak to wygląda a egzamin zdawałem trochę ponad tydzień temu

jednak tak jak wszyscy napiszę że strasznie głupio robisz nie pytając instruktora - nikt nie musi być alfa i omega i wszystkiego wiedzieć a że nie wiesz gdzie się światła jak uruchamiają to normalne poza tym w różnych motocyklach może to trochę inaczej działać i inaczej się włączać i ty nie masz obowiązku znać tego wszystkiego nawet jeśli już 10 lat jeździsz na moto... a że instruktor albo ojciec będą się śmiać czy coś ? H** cie to obchodzi każdy się uczy i musi kiedyś nauczyć. NIE BÓJ SIĘ PYTAĆ I MIEJ WSZYSTKICH GDZIEŚ TO TWÓJ EGZAMIN I TY MASZ GO ZDAĆ I TO TY NIE BĘDZIESZ MIAŁ PRAWKA JAK GO NIE ZDASZ :) pomyśl co jest lepsze mieć prawko w kieszeni czy wysypać się na jakiejś pierdołce o którą bałeś się spytać.... poza tym na następnym egzaminie dalej będą cie o to pytać
Trax
Świeżak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 28/9/2011, 11:39
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez czuły » 25/10/2011, 17:33

Wszystkie informacje dotyczące egzaminu w Ostrołęce łącznie z trasą egzaminacyjną znajdziesz pod adresem: http://www.word-ostroleka.pl/egzam.htm
Z mojej trony mogę tylko napisać, że egzamin praktyczny na placu jest banalnie prosty a sama trasa egzaminacyjna także nie powinna sprawić żadnego problemu. Przez połowę egzaminu jedziemy na ograniczeniu do 20km/h.
Avatar użytkownika
czuły
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): 29/8/2011, 12:37
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez limak206 » 25/10/2011, 18:21

Dwa pytania:

1.Czyli najpierw losuje z kategorii swiatla i losuje jakie mam pokazac tak? Nie pokazuje wszystkich?
2. Wdrugiej kategorii sa tylko 3 mozliwe pytania? Co do poziomu oleju to nie mamy dostepu wlasnie do Rometa zwykle jezdze na YBR ona troche inna jest :/

Reszte to wiem co i jak jesli chodzi o dalszy przebieg to juz mam na szczescie obcykane. Co do tego ze glupio robie to wiem i nie dziwie sie ze nie podoba sie to Wam ale niestety no jaki to mi kiedys sam powiedzial ze przy takim ojcu nie wypada mi czegokolwiek nie wiedziec czy zle jezdzic. Ze swiatlami to wiem jak sie w Romecie odpala chodzilo mi wlasnie jak to jest z tym pokazywaniem losowaniem. Wiesz szczerze gdybym mogl miec nastepne podejscie to wolalbym sie wysypac chyba niz zapytac ale ze mam jedno podejscie bo ostatni egzamin jaki WORD robi w tym roku na kat. A to proboje wlasnie sie cos dowiedziec na forum moze jakis sproboje podpytac tego instruktora tak zeby nie bylo wiochy jakos. I tak w ogole dzieki za konkret odpowiedz :)

Czuły wchodzilem juz na ta strone i patrzylem ale nie moglem tam znalezc wlasnie zadnej mapki czy czegos z trasa a na innych stronach WORD-ów takie były. A co do tego co trzeba zrobic na moto to w sumie tam cos jest ale tak chaotycznie opisane co i jak ze nie do konca moge sie polapac. A jak o trase chodzi to znam ja strasznie prosta i faktycznie duzo 20/30 km/h tam tylko jeden maly kawaleczek jest gdzie 60 km/h mozna jechac a takto sie czlowiek wlecze. Ja z jazda problemu nie mam jak tylko omówię te pierdoly to mam na bank zdany egzamin.
Life's simple, you make choices and you don't look back..
Avatar użytkownika
limak206
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 25/10/2011, 09:23
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Trax » 25/10/2011, 21:29

losowanie pytań jest takie samo jak na B - daje ci takie duże karty wybierasz sobie z tego 2 one mają trochę inne kolory wybierasz z jednego kolorku jedna i z drugiego i na jednej jest jakie światło masz a na 2 jaki płyn - losujesz obie naraz i musisz zapamiętać światła/płyn - mi w szkole jazdy mówili że najpierw się pokazuje płyn a potem światła ale nie wiem czy ma to jakiekolwiek znaczenie

tutaj masz zdjęcia jak wyglądają te karty http://mikrus.net/?Karty-egzaminacyjne,74 - tam są wszystkie w WORD różnie instruktorzy robią czasami odkładają te które nie mają zastosowania w moto czasami nie tak że jak np wylosował byś płyn do spryskiwaczy to musisz powiedzieć że nie ma takiego w moto i losujesz dalej :P
Trax
Świeżak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 28/9/2011, 11:39
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez Żółwik » 25/10/2011, 22:34

W tym tygodniu będę zdawał teorię a jak się uda to jeszcze praktykę - są dwa motocykle Honda CBF 250 i Yamaha YBR250

Powiedzcie mi jaką technikę ósemki przyjąć na tych motocyklach czy na 2 i bez gazu czy 1 ...
Żółwik
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 9/10/2010, 17:09

Postprzez limak206 » 26/10/2011, 08:43

Dzieki bardzo trax troche mi pomogłeś :D aczkolwiek wiem ze trzeba zaczac omówienie od łancucha bo np inne sprawy on przypomni czego nie powiesz np o swiatlach a o lancuchu nie przypomina za to trzeba sie samemu odrazu brac.

Żółwik na YBR250 smialo mozesz sobie jechac jedyneczka i pracowac sprzeglem/gazem i oczywiscie praca ciałem czyli przeciwwaga no i przegazoweczki zeby utrzymac wyzsze obroty silnika :) podejrzewam ze na CBF250 tez tak smialo przejdzie. Lepiej sie uczyc jezdzic odrazu taka metoda bo przy ciezszych motocyklach np jak ja jezdzilem CBF1000, CBX750 czy Yamaha FZ 600 czy to ciezko takim bydlakiem wjechac w male koleczko czy ósemke na 2 a jedyneczka ze sprzeglem i gazem zrobisz najciesniejsze nawrotki osemki itp Ja sam zdaje 4 listopada teorie na A i B oraz jazde na A i B :D
Life's simple, you make choices and you don't look back..
Avatar użytkownika
limak206
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 25/10/2011, 09:23
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez limak206 » 26/10/2011, 09:17

pan_wiewiorka dzieki za konkret odpowiedz. Googlowalem ale niestety nie udalo mi sie natknac na ta strone miales wiecej szczescia. Szkoda tylko ze to nie ten motocykl bo chodzilo mi o Rometa a tu jest Yamaha ale dzieki ;)
Life's simple, you make choices and you don't look back..
Avatar użytkownika
limak206
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 25/10/2011, 09:23
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Żółwik » 26/10/2011, 16:43

No to się przeciągnie u mnie - 18 listopada - TEORIA - jednak nie da się tak szybko zapisać jak myślałem
Żółwik
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 9/10/2010, 17:09

Postprzez Trax » 26/10/2011, 16:58

po co robisz teorie i praktykę oddzielnie przez to tylko wydłużasz sobie czekanie...
Trax
Świeżak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 28/9/2011, 11:39
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez limak206 » 26/10/2011, 17:49

No ja trafilem ostatni termin na Ostrolece wiecej juz nie ma egzaminow na A musial bym robic gdzies indziej pewnie w Warszawie na odlewniczej. Najlepiej jest robic na raze teorie i praktyke odrazu masz z glowy dwa egzaminy i szybciej prawko ja w ten sposob robie kategorie A i B wlasnie w jeden dzien :D
Life's simple, you make choices and you don't look back..
Avatar użytkownika
limak206
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 25/10/2011, 09:23
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Atlantis » 26/10/2011, 23:29

limak206 napisał(a):No ja trafilem ostatni termin na Ostrolece wiecej juz nie ma egzaminow na A musial bym robic gdzies indziej pewnie w Warszawie na odlewniczej. Najlepiej jest robic na raze teorie i praktyke odrazu masz z glowy dwa egzaminy i szybciej prawko ja w ten sposob robie kategorie A i B wlasnie w jeden dzien :D


Ja nie polecam robienia A i B jednego dnia, jeśli dobrze zrozumiałem Twoją wypowiedź.
Tak samo, jak jednego dnia uczę się na jeden egzamin i jednego dnia powinna być jedna matura. Głowę trzeba mieć skoncentrowaną na sto pro na jednej czynności. Ale to już co kto lubi... ;]
Avatar użytkownika
Atlantis
Świeżak
 
Posty: 381
Dołączył(a): 5/6/2011, 19:19
Lokalizacja: Poznań

Następna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości




na gr