hamowanie biegami
Posty: 47
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Jak jeszcze wtedy slychac odglos wydechu i prace silnika to jestem sklony uznac to za bujde ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ostatnio edytowano 1/2/2009, 14:32 przez OvertakeR, łącznie edytowano 1 raz
Energie ist nichts ohne Steuerung.
Nie jest dla mnie ważna Twoja ranga na forum, staż, ilość wypisanych postów, dla mnie jesteś człowiekiem i tylko w takich kategoriach Cię postrzegam.
Nie jest dla mnie ważna Twoja ranga na forum, staż, ilość wypisanych postów, dla mnie jesteś człowiekiem i tylko w takich kategoriach Cię postrzegam.
-
OvertakeR - Świeżak
- Posty: 170
- Dołączył(a): 21/12/2008, 13:53
SHVAYA napisał(a):Traperoso napisał(a):Fakt, ale jest oczywiste. Motocykle z wtryskiem też palą i 0 na wskaźniku chwilowego spalania, to nie dokońca prawda ^^
wlasnie podobno jest taka elektronika w nowszych modelach, ze odcina doplyw paliwa, wiec pali 0
Teraz to żeś Pan przesadził... silnik zawsze funkcjonuje w trakcie jazdy (licząc zatrzymania-nie postoje) To akurat jest oczywista bzdura
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
P.S. Dziś na przykład miałem kolokwium z makroekonomii, 40 pytań testowych - odpowiadałem jak mi się wydaje... pytania kosmos:D Jak zaliczę teoria się potwierdzi hehehe
Kawasaki ER5 2005
-
Traperoso - Mieszkaniec forum
- Posty: 1645
- Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
- Lokalizacja: Szczecin
motocykl nie pali ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
w niczym kobieta nie wygląda tak dobrze, jak w niczym!
C Z E S C I (otwórz link) - GSX-R SRAD 6oo 75O «««
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
C Z E S C I (otwórz link) - GSX-R SRAD 6oo 75O «««
-
zzzubek - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 579
- Dołączył(a): 11/11/2007, 19:12
- Lokalizacja: tsk
Ta technika jazdy jest stara jak świat i przechodzi prawdopodobnie z pradziada, na dziada, na ojca, a następnie na syna. Niestety, w dzisiejszych autach nie spełnia pokładanych w niej nadziei. Dodatkowo, jest szalenie niebezpieczna.
Produkowane obecnie samochody palą najmniej paliwa nie podczas jazdy na luzie, ale podczas hamowania silnikiem. Dokładniej, w czasie hamowania silnikiem silnik napędzany jest przez koła pojazdu, a dopływ paliwa jest całkowicie odcięty. Paliwo zaczyna ponownie płynąć do silnika dopiero – jak podaje tygodnik Motor - w okolicach 1300 obr/min., aby uniknąć zgaśnięcia silnika. Co ciekawe, to rozwiązanie techniczne znane jest juz od 25 lat i ma zastosowanie również w autach gaźnikowych.
Chcesz jeździć taniej? Przed skrzyżowaniem lub zakrętem zdejmij po prostu nogę z gazu i miej cały czas włączony bieg. Wciśnij sprzęgło i zredukuj bieg gdy obroty spadną do ok. 1500 na minutę. Rób tak aż do całkowitego zatrzymania się.
Jakieś wnioski Panowie
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Źródło (otwórz link)
-
Pająk - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 704
- Dołączył(a): 16/9/2005, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa Gocław
speedygonzales napisał(a):zastanowcie sie. przy hamowaniu silnikiem obroty wzrastaja a wiadomo ze im wieksze obroty to i spalanie wieksze. jakby bylo tak jak pokazuje komputer to jakbysmy zostawili moto odpalone na noc (to ktos nam ukradnie) to rano by bylo tyle samo paliwa ile bylo wieczorem. komputer zwykle oblicza tylko to co odkrecimy. wydaje mi sie ze oszczednosc ta polega na tym ze nie zuzywaja sie klocki, tarcze i chrzastki w palcach. pzdr
ojj musisz się jeszcze poedukować.....chyba że sobie żarty zrobiłeś tym postem, to nie zrozumiałem tego "żartu"
to że obroty wzrastają podczas hamowania silnikiem niema nic do rzeczy, uwierz mi że na pawno nie pali więcej...może reszte objaśni Ci ktoś inny mi się dzisiaj już nie chce
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Bandit 1200
-
Kedar-88 - Stały bywalec
- Posty: 1327
- Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
- Lokalizacja: Jaworzno
Ale nie chłopski rozum konstruował motocykle. Zrób prosty test. Jak masz sprzęt na wtrysku, najwygodniej w samochodzie, rozpędź się trochę na dwójce i odejmij gaz. I czekaj. Nic nie rób (w tym momencie nad tłokiem jest tylko powietrze). W pewnym momencie poczujesz leciutkie szarpnięcie i samochód ruszy odrobinę żwawiej do przodu. To właśnie w tym momencie komputer "kazał" wtrysnąć paliwo.
A w gaźniku zawsze zasysa paliwo. Nie znam się na tym za dobrze, ale to wygląda mniej więcej tak. Są np. 2 rurki, przez które powietrze, przelatując (tak, jakbyś dmuchał przy gwincie butelki, by wywołać charakterystyczne huczenie) i wywołując podciśnienie, wyciąga paliwo. A od obrotów zależy przez którą rurkę ciągnie (różnica w średnicach).
Pozdrawiam,
A w gaźniku zawsze zasysa paliwo. Nie znam się na tym za dobrze, ale to wygląda mniej więcej tak. Są np. 2 rurki, przez które powietrze, przelatując (tak, jakbyś dmuchał przy gwincie butelki, by wywołać charakterystyczne huczenie) i wywołując podciśnienie, wyciąga paliwo. A od obrotów zależy przez którą rurkę ciągnie (różnica w średnicach).
Pozdrawiam,
- Lumpy
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 9/1/2009, 10:51
Wytłumaczycie mi po co hamować silnikiem jak są hamulce ?
...PITER WCIĄŻ ŻYJE...
Stunt, panienki,imprezy,szypka jazda - to lubiem
Stunt, panienki,imprezy,szypka jazda - to lubiem
- Piter_Stunter
- Świeżak
- Posty: 254
- Dołączył(a): 8/5/2009, 20:56
- Lokalizacja: jest piter
a także np. w górach, kiedy jedzieś w dół i hamulce się nagrzeją i tracą na skuteczności
wypadek był parę lat temu we Francji polskiego autokaru, i tam ponoć niedoświadczony kierowca, zamiast wrzucić bieg, wrzucił na luz i używał hamulców, aż przestały mu działać
wypadek był parę lat temu we Francji polskiego autokaru, i tam ponoć niedoświadczony kierowca, zamiast wrzucić bieg, wrzucił na luz i używał hamulców, aż przestały mu działać
-
puff - Świeżak
- Posty: 157
- Dołączył(a): 10/2/2009, 11:48
- Lokalizacja: Bytom/Wrocław
podczas hamowania silnikiem , silnik pobiera tyle paliwa co na biegu jałowym bez znaczenia jaki silnik czy pojazd. Co do wyświetlaczy to długa historia, a nie będę rozpisywał i omawiał sposób działania tego urządzenia. Po prostu są to tak małe ilości spalania paliwa w stosunku do odbytej drogi że komputer/wyświetlacz pokazuje 0.0 dopiero przy małej prędkości pokaże jakąś wartość litry / km , a po zatrzymaniu pokazuje litry/ godzinę. Jeśli ktoś posiada w/w wyświetlacz w motocyklu czy w aucie niech się pobawi. Przy np 100km/h zaczniesz hamować silnikiem wartość wyniesie 0.0L/km , 2 próba przy ok 20km/h wyświetlacz już pokaże jakąś wartość np .07L/km
Wracając do tematu . Często hamując silnikiem 2T możesz doprowadzić do uszkodzenia łożysk na wale ale bez świrowania że hamując od czasu do czasu to silnik zaraz się rozleci
W silnikach 4T nie ma to żadnego wpływu na trwałość jednostki.
Wracając do tematu . Często hamując silnikiem 2T możesz doprowadzić do uszkodzenia łożysk na wale ale bez świrowania że hamując od czasu do czasu to silnik zaraz się rozleci
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
cichykk - Świeżak
- Posty: 112
- Dołączył(a): 8/3/2008, 22:01
- Lokalizacja: Warszawa, Łasin
Jak na wysokich obrotach, na wtryskowym zapłonie, da się luz, to obroty szybko zejdą w dół i od pewnego momentu (poziomu obrotów) zacznie być zużywane paliwo. A jak się hamuje silnikiem, to trwa to trochę dłużej (zanim dojdzie do odpowiednio niskich obrotów), ale przy odpuszczonym gazie paliwo nie jest zużywane (na wtryskowym). W zasadzie to kwestia obrotów.
- Lumpy
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 9/1/2009, 10:51
cichykk do góry wyraźnie było napisane:
Produkowane obecnie samochody palą najmniej paliwa nie podczas jazdy na luzie, ale podczas hamowania silnikiem. Dokładniej, w czasie hamowania silnikiem silnik napędzany jest przez koła pojazdu, a dopływ paliwa jest całkowicie odcięty. Paliwo zaczyna ponownie płynąć do silnika dopiero – jak podaje tygodnik Motor - w okolicach 1300 obr/min., aby uniknąć zgaśnięcia silnika. Co ciekawe, to rozwiązanie techniczne znane jest juz od 25 lat i ma zastosowanie również w autach gaźnikowych.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
Może ja również dorzucę parę słów od siebie, gdyż parę postów wcześniej ktoś przytoczył wypadek autobusu we Francji...
Kolega miał dużą rację, a ktoś kto porusza się samochodami ciężarowymi/autobusami bardzo dobrze zna hamowanie silnikiem tam podobnie jak w motorze to priorytet. Już nawet nie polemizowałbym na temat spalania bo ono akurat jest zerowe, ale nawet jakby było duże to i tak warto go używać gdyż poprawia nasze bezpieczeństwo....
Kolega miał dużą rację, a ktoś kto porusza się samochodami ciężarowymi/autobusami bardzo dobrze zna hamowanie silnikiem tam podobnie jak w motorze to priorytet. Już nawet nie polemizowałbym na temat spalania bo ono akurat jest zerowe, ale nawet jakby było duże to i tak warto go używać gdyż poprawia nasze bezpieczeństwo....
- venon
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 24/5/2009, 21:19
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Posty: 47
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości