Zobacz wątek - Redukcja ? Czy to duży problem ?
NAS Analytics TAG

Redukcja ? Czy to duży problem ?

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Redukcja ? Czy to duży problem ?

Postprzez KovvaL » 24/1/2012, 22:11

Witam!
Dzisiaj stałem się posiadaczem Aprilii 125 RS. Jest to mój pierwszy motocykl, nigdy nie miałem z nimi styczności. Myśle że z równowagą nie będe miał problemu ale mam inne pytanie - biegi.
Obawiam się troche że zapomne na początku w którymś biegu zacisnąć sprzęgło. Niby bez sprzęgła jest cieżej wrzucić bieg ( takie zabezpieczenie ? ). Obawiam się także redukcji - mógłby ktoś wytłumaczyć jak najlepiej wrzucać i redukować biegi ? Wiem że trudno to będzie opisać ale mam nadzieje że troche zrozumiem.
PS. Tak jak mówiłem, z motorami nie miałem styczności, aprillka to mój pierwszy motorek ( skuter nie zaliczam do motoru ). Proszę o nie kasowanie tematu ponieważ jestem tutaj nowy.

Pozdrawiam i czekam na odp!
Avatar użytkownika
KovvaL
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 24/1/2012, 21:38
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez piotrekkg » 24/1/2012, 22:26

Od około 13 minuty hamowanie, a 17 zmiana biegów:
http://tvnplayer.pl/programy-online/mot ... ,2060.html
piotrekkg
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 29/8/2007, 15:50


Postprzez Enroth » 24/1/2012, 23:01

Po pierwsze to bardziej skuter nie motocykl, więc nie ten temat, po drugie... jeśli nie potrafisz zmieniać biegów domyślam się, iż nie masz nawet karty motorowerowej (125/50) a co dopiero A1 które jest conajmniej wymagana dla tej 125 w 2T... po trzecie dla smaczku: "Niby bez sprzęgła jest cieżej wrzucić bieg ( takie zabezpieczenie ? )"
W mordeee.... o zgrozo.... Tak dziecko drogie to zabezpieczenie właśnie przed takim jak Ty :lol: :lol: :lol:
Avatar użytkownika
Enroth
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 19/10/2007, 22:13

Postprzez henio12323 » 24/1/2012, 23:08

a ja na szybko wytłumacze - musisz sie starac wbijać biegi ze sprzegłem. nie ma zabezpieczenia przed wbiciem biegu bez sprzęgła ale to tak samo jak w aucie :P nie wbijesz biegu bez sprzęgła. po prostu jeden wałek kręci sie z inną prędkoscią niz drugi, i one muszą sie zazębić. sprzęgłem odłączasz 1 wałek który zwalnia i ma prędkosc zblizoną do wałka drugiego i zazębienie przebiega gładko. z kolei na wysokich obrotach po prostu ci zgrzytnie... kilka razy zgrzytnie i moze poleciec tryb skrzyni biegów. pozatym od takiego wbijania na chama lecą wybieraki


nie wszystkie opiry redukcji biegów bedą poprawne do twojego moto. a to dlatego że masz 2T. w przypadku 4T hamujesz silnikiem - i dopomagasz sobie hamulcem przednim( hamowanie silnikiem stabilizuje tył motocykla ) . w przypadku puszczenia gazu w 2T po 1 silnik praktycznie nie hamuje, po 2 nie masz zadnej stabilizacji tyłu po 3 na zamknietej przepustnicy mieszanka nie dostaje sie do komory spalania ( a w mieszance znajduje sie olej ) i silnik dostaje po tyłku. w mniej wysilonych jednostkach tragedii nie ma. z kolei w sprzetach sportowych i wyczynowych zawodnicy nigdy nie hamują silnikiem w 2T.

wiec najlepiej jest nacisnąc sprzegło, puscic gaz. wbic bieg nizej, puscic sprzegło znów nacisnąc i znów wbic bieg niżej. przy okazji hamujesz sobie hamulcem przednim i ewentualnie pomagasz sobie tyłem. na sprzegle biegi gładko schodzą, a silnik sie nie zaciera :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Wazuzu » 27/1/2012, 11:32

Enroth napisał(a):Po pierwsze to bardziej skuter nie motocykl, więc nie ten temat, po drugie... jeśli nie potrafisz zmieniać biegów domyślam się, iż nie masz nawet karty motorowerowej (125/50) a co dopiero A1 które jest conajmniej wymagana dla tej 125 w 2T... po trzecie dla smaczku: "Niby bez sprzęgła jest cieżej wrzucić bieg ( takie zabezpieczenie ? )"
W mordeee.... o zgrozo.... Tak dziecko drogie to zabezpieczenie właśnie przed takim jak Ty :lol: :lol: :lol:


Myślę kolego, że nie powinniśmy ganić kolegi, przecież napisał wyraźnie, że to jego pierwsze moto bo to tej pory śmigał odkurzaczem. Trochę się z Tobą zgadzam, ze to bardziej skuter niż motocykl no ale jednak ma biegi i na pewno lepszy start dla niego i dla nas jeśli zamierza w przyszłości przesiąść się na dorosłe moto aniżeli miałby odrazu przesiąść się ze skuterka odrazu na moto prawda?
"Pal gumÄ™, nie duszÄ™..."
Avatar użytkownika
Wazuzu
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 26/1/2012, 15:32
Lokalizacja: Kuj.-Pom.

Postprzez maciejka69 » 27/1/2012, 15:39

henio12323 napisał(a):musisz sie starac wbijać biegi ze sprzegłem [...] nie wbijesz biegu bez sprzęgła. po prostu jeden wałek kręci sie z inną prędkoscią niz drugi, i one muszą sie zazębić. sprzęgłem odłączasz 1 wałek który zwalnia i ma prędkosc zblizoną do wałka drugiego i zazębienie przebiega gładko. z kolei na wysokich obrotach po prostu ci zgrzytnie... kilka razy zgrzytnie i moze poleciec tryb skrzyni biegów

są też inne teorie, które mówią, że przy wrzucaniu wyższego biegu przy dynamicznej jeździe nie jest konieczne wciskanie sprzęgła, a przy redukcji wystarczy przegazówka i lekkie naciśnięcie klamki sprzęgła. Ale to już trochę wyższa szkoła jazdy
GSX1400
Avatar użytkownika
maciejka69
Stały bywalec
 
Posty: 1091
Dołączył(a): 4/8/2011, 12:50
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Postprzez PrimoGhost » 27/1/2012, 16:11

Przy RS 125 przygazówki i cała reszta jest zbędna. Ważne żeby robić to szybko i zdecydowanie. Koła tak łatwo nie zblokuje w 2t ;]
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957



Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na górê