Redukcja ? Czy to duży problem ?
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Redukcja ? Czy to duży problem ?
Witam!
Dzisiaj stałem się posiadaczem Aprilii 125 RS. Jest to mój pierwszy motocykl, nigdy nie miałem z nimi styczności. Myśle że z równowagą nie będe miał problemu ale mam inne pytanie - biegi.
Obawiam się troche że zapomne na początku w którymś biegu zacisnąć sprzęgło. Niby bez sprzęgła jest cieżej wrzucić bieg ( takie zabezpieczenie ? ). Obawiam się także redukcji - mógłby ktoś wytłumaczyć jak najlepiej wrzucać i redukować biegi ? Wiem że trudno to będzie opisać ale mam nadzieje że troche zrozumiem.
PS. Tak jak mówiłem, z motorami nie miałem styczności, aprillka to mój pierwszy motorek ( skuter nie zaliczam do motoru ). Proszę o nie kasowanie tematu ponieważ jestem tutaj nowy.
Pozdrawiam i czekam na odp!
Dzisiaj stałem się posiadaczem Aprilii 125 RS. Jest to mój pierwszy motocykl, nigdy nie miałem z nimi styczności. Myśle że z równowagą nie będe miał problemu ale mam inne pytanie - biegi.
Obawiam się troche że zapomne na początku w którymś biegu zacisnąć sprzęgło. Niby bez sprzęgła jest cieżej wrzucić bieg ( takie zabezpieczenie ? ). Obawiam się także redukcji - mógłby ktoś wytłumaczyć jak najlepiej wrzucać i redukować biegi ? Wiem że trudno to będzie opisać ale mam nadzieje że troche zrozumiem.
PS. Tak jak mówiłem, z motorami nie miałem styczności, aprillka to mój pierwszy motorek ( skuter nie zaliczam do motoru ). Proszę o nie kasowanie tematu ponieważ jestem tutaj nowy.
Pozdrawiam i czekam na odp!
-
KovvaL - Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 24/1/2012, 21:38
- Lokalizacja: Warszawa
Od około 13 minuty hamowanie, a 17 zmiana biegów:
http://tvnplayer.pl/programy-online/mot ... ,2060.html
http://tvnplayer.pl/programy-online/mot ... ,2060.html
- piotrekkg
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 29/8/2007, 15:50
Po pierwsze to bardziej skuter nie motocykl, więc nie ten temat, po drugie... jeśli nie potrafisz zmieniać biegów domyślam się, iż nie masz nawet karty motorowerowej (125/50) a co dopiero A1 które jest conajmniej wymagana dla tej 125 w 2T... po trzecie dla smaczku: "Niby bez sprzęgła jest cieżej wrzucić bieg ( takie zabezpieczenie ? )"
W mordeee.... o zgrozo.... Tak dziecko drogie to zabezpieczenie właśnie przed takim jak Ty

W mordeee.... o zgrozo.... Tak dziecko drogie to zabezpieczenie właśnie przed takim jak Ty



-
Enroth - Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 19/10/2007, 22:13
a ja na szybko wytłumacze - musisz sie starac wbijać biegi ze sprzegłem. nie ma zabezpieczenia przed wbiciem biegu bez sprzęgła ale to tak samo jak w aucie
nie wbijesz biegu bez sprzęgła. po prostu jeden wałek kręci sie z inną prędkoscią niz drugi, i one muszą sie zazębić. sprzęgłem odłączasz 1 wałek który zwalnia i ma prędkosc zblizoną do wałka drugiego i zazębienie przebiega gładko. z kolei na wysokich obrotach po prostu ci zgrzytnie... kilka razy zgrzytnie i moze poleciec tryb skrzyni biegów. pozatym od takiego wbijania na chama lecą wybieraki
nie wszystkie opiry redukcji biegów bedą poprawne do twojego moto. a to dlatego że masz 2T. w przypadku 4T hamujesz silnikiem - i dopomagasz sobie hamulcem przednim( hamowanie silnikiem stabilizuje tył motocykla ) . w przypadku puszczenia gazu w 2T po 1 silnik praktycznie nie hamuje, po 2 nie masz zadnej stabilizacji tyłu po 3 na zamknietej przepustnicy mieszanka nie dostaje sie do komory spalania ( a w mieszance znajduje sie olej ) i silnik dostaje po tyłku. w mniej wysilonych jednostkach tragedii nie ma. z kolei w sprzetach sportowych i wyczynowych zawodnicy nigdy nie hamują silnikiem w 2T.
wiec najlepiej jest nacisnąc sprzegło, puscic gaz. wbic bieg nizej, puscic sprzegło znów nacisnąc i znów wbic bieg niżej. przy okazji hamujesz sobie hamulcem przednim i ewentualnie pomagasz sobie tyłem. na sprzegle biegi gładko schodzą, a silnik sie nie zaciera

nie wszystkie opiry redukcji biegów bedą poprawne do twojego moto. a to dlatego że masz 2T. w przypadku 4T hamujesz silnikiem - i dopomagasz sobie hamulcem przednim( hamowanie silnikiem stabilizuje tył motocykla ) . w przypadku puszczenia gazu w 2T po 1 silnik praktycznie nie hamuje, po 2 nie masz zadnej stabilizacji tyłu po 3 na zamknietej przepustnicy mieszanka nie dostaje sie do komory spalania ( a w mieszance znajduje sie olej ) i silnik dostaje po tyłku. w mniej wysilonych jednostkach tragedii nie ma. z kolei w sprzetach sportowych i wyczynowych zawodnicy nigdy nie hamują silnikiem w 2T.
wiec najlepiej jest nacisnąc sprzegło, puscic gaz. wbic bieg nizej, puscic sprzegło znów nacisnąc i znów wbic bieg niżej. przy okazji hamujesz sobie hamulcem przednim i ewentualnie pomagasz sobie tyłem. na sprzegle biegi gładko schodzą, a silnik sie nie zaciera

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Enroth napisał(a):Po pierwsze to bardziej skuter nie motocykl, więc nie ten temat, po drugie... jeśli nie potrafisz zmieniać biegów domyślam się, iż nie masz nawet karty motorowerowej (125/50) a co dopiero A1 które jest conajmniej wymagana dla tej 125 w 2T... po trzecie dla smaczku: "Niby bez sprzęgła jest cieżej wrzucić bieg ( takie zabezpieczenie ? )"
W mordeee.... o zgrozo.... Tak dziecko drogie to zabezpieczenie właśnie przed takim jak Ty![]()
![]()
Myślę kolego, że nie powinniśmy ganić kolegi, przecież napisał wyraźnie, że to jego pierwsze moto bo to tej pory śmigał odkurzaczem. Trochę się z Tobą zgadzam, ze to bardziej skuter niż motocykl no ale jednak ma biegi i na pewno lepszy start dla niego i dla nas jeśli zamierza w przyszłości przesiąść się na dorosłe moto aniżeli miałby odrazu przesiąść się ze skuterka odrazu na moto prawda?
"Pal gumÄ™, nie duszÄ™..."
-
Wazuzu - Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 26/1/2012, 15:32
- Lokalizacja: Kuj.-Pom.
henio12323 napisał(a):musisz sie starac wbijać biegi ze sprzegłem [...] nie wbijesz biegu bez sprzęgła. po prostu jeden wałek kręci sie z inną prędkoscią niz drugi, i one muszą sie zazębić. sprzęgłem odłączasz 1 wałek który zwalnia i ma prędkosc zblizoną do wałka drugiego i zazębienie przebiega gładko. z kolei na wysokich obrotach po prostu ci zgrzytnie... kilka razy zgrzytnie i moze poleciec tryb skrzyni biegów
są też inne teorie, które mówią, że przy wrzucaniu wyższego biegu przy dynamicznej jeździe nie jest konieczne wciskanie sprzęgła, a przy redukcji wystarczy przegazówka i lekkie naciśnięcie klamki sprzęgła. Ale to już trochę wyższa szkoła jazdy
GSX1400
-
maciejka69 - Stały bywalec
- Posty: 1091
- Dołączył(a): 4/8/2011, 12:50
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
Przy RS 125 przygazówki i cała reszta jest zbędna. Ważne żeby robić to szybko i zdecydowanie. Koła tak łatwo nie zblokuje w 2t ;]

<b>ZxR 636 2006</b>
-
PrimoGhost - Stały bywalec
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
- Lokalizacja: z DW-957
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości