Zobacz wÄ…tek - <i>[biblioteka]</i> Czy moc ma znaczenie?
NAS Analytics TAG

[biblioteka] Czy moc ma znaczenie?

Komentarze użytkowników
_________

Postprzez Komentatorzy » 17/1/2014, 20:22

Przez 8 lat jeździłem Hayabusami, trzema po kolei (również nowszym modelem, od nowości), w sumie razem około 70 tys. km, wszędzie, po całej Europie, 5 razy w Alpy, trasy do 1000 km w jeden dzień się też zdarzały, po Polsce. W 2012 r. się rozwaliłem, poważne obrażenia, pół roku leczenia. W marcu 2013 r. kupiłem Z 1000 SX ... i w ciągu sezonu zrobiłem nim 18500 km. bez zmęczenia, napinki, wygodnie, na luzie itd. też Alpy, niemieckie autostrady, Polska itp. również przebiegi do 1000 km. dziennie- ale to wszystko o wiele przyjemniej. Wycieczki, jazda do codziennych potrzeb, pracy sama przyjemność. Ogromna moc tak naprawdę w codziennym , normalnym użytkowaniu niema najmniejszego znaczenia i sensu (potrzeby). I chociaż zastanawiałem się przed kupnem Z nad ponownym nabyciem Hayabusy bądź ZZR 1400 teraz wiem, że wybrałem lepiej i nie żałuję. A satysfakcja, że zjadasz każdego po pewnym czasie przestaje cieszyć- miałem pojedynek z Ferrari na pustej autostradzie i przeciwnik padł bez szans, ale po ochłonięciu przyszło pytanie, co z tego?<br><hr>Krzysiek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 17/1/2014, 20:59

na moto lubie jedno ,,, poczucie wolnosci , nie da sie tego opisac , wolnosc to wolnosc , nie da sie tego miec nigdzie w zyciu , dlatego moc wieksza niz umiejetnosci ma znaczenie , zebym granicy nie czul , bo zawsze mozna szybciej , sama swiadomosc jest celem<br><hr>spaaz
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 17/1/2014, 22:22

Komentatorzy napisał(a):Uwielbiam jeździć czymkolwiek, 50,125,1250, skuter, ścigacz, turysta, byleby tylko horyzont umykał.<br><hr>dziadek<br>
Ja też!<br><hr>olo1114
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 18/1/2014, 01:11

kiedy 'stunter' kuba zych odda kase????????????????<br><hr>pracownik
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 18/1/2014, 09:14

Komentatorzy napisał(a):na moto lubie jedno ,,, poczucie wolnosci , nie da sie tego opisac , wolnosc to wolnosc , nie da sie tego miec nigdzie w zyciu , dlatego moc wieksza niz umiejetnosci ma znaczenie , zebym granicy nie czul , bo zawsze mozna szybciej , sama swiadomosc jest celem<br><hr>spaaz <br>
Fajnie to opisałeś. W USA docenili to że na motocyklu człowiek czuje wolność dlatego nie ma przymusu zakładania kasku. Im więcej przepisów, nakazów, zakazów tym mniej mamy wolności... jeśli jeszcze ją mamy.<br><hr>motoCYClista
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 18/1/2014, 09:54

Komentatorzy napisał(a):Uwielbiam jeździć czymkolwiek, 50,125,1250, skuter, ścigacz, turysta, byleby tylko horyzont umykał.<br><hr>dziadek<br>
Ooooo... I ja! Zima jest... tęsknota została...<br><hr>motoCYClista
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 18/1/2014, 13:57

Wolę mniejszą moc i pojemność, ale dobry wygląd i świetne prowadzenie, żeby móc wykorzystać sprzęta w stu procentach. Od trzech lat ujeżdżam 250 i to ogromna frajda. I ja i maszynka dajemy z siebie wszystko (tylko gdyby nie te opony).<br><hr>Klombik
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 18/1/2014, 18:52

To prawda, kiedy zasiadłem za sterami testowego Gladiusa to muszę przyznać, że nie mogłem uwierzyć jaką przyjemność z jazdy daje taki stosunkowo niepozorny sprzęcik. Dobry i poparty faktami artykuł. <br><hr>peli
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez krzall » 18/1/2014, 21:54

Jeżdżę litrem i na razie nie myślę o kolejnych setkach koni ;)... Z przyjemnością wsiadam na cokolwiek co ma 2 koła i więcej niż kilkanaście KM...
Wszystko jest trudne... nim, stanie siÄ™ proste ;)
FZS 1000
Avatar użytkownika
krzall
Świeżak
 
Posty: 131
Dołączył(a): 19/1/2013, 21:43

Postprzez Komentatorzy » 19/1/2014, 09:31

czy moc ma znaczenie =wedle zapotrzebowania .<br><hr>uuuu
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 19/1/2014, 13:45

Komentatorzy napisał(a):czy moc ma znaczenie =wedle zapotrzebowania .<br><hr>uuuu<br>
Dla mnie optymalnie na dzień dzisiejszy 140 kg full bak 15l , koła 17 p100 t 150 , skoki po 15 optymalnie zestrojone miedzy sportem i komfortem pod moja wage, kat głwoki ramy około 27 ,grubosc goleni 50 mm,idealna ergonomia wygodne siodło jednoosobowy z tyłu zad.pek wydech pod zad.pkiem ,1 gar 700 ccm 60 kucy w zakresie 5-7.5 tys ,licznk jak w yzf125r z mozliwoscia kalibrowania predkosciomierza jak w licznkach universalnych sciagajacy dane zprzednego kola nigdy z tylnego ,dopracowana aerodynamika ( moto w stylu wstreetfighter -naked )z niezaduza przednia czasza ostra zakonczona jak dziób orła ( bo tak mi sie podoba) ,na wtrysku ,hamulce niedozagrzania w warunkach drogowych , przebiegi miedzyserwisowe 24 tys km to dla mnie optymalne moto na dzien dzisiejszy .<br><hr>uuuu
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 19/1/2014, 13:48

Komentatorzy napisał(a):czy moc ma znaczenie =wedle zapotrzebowania .<br><hr>uuuu<br>
Komentatorzy napisał(a):Dla mnie optymalnie na dzień dzisiejszy 140 kg full bak 15l , koła 17 p100 t 150 , skoki po 15 optymalnie zestrojone miedzy sportem i komfortem pod moja wage, kat głwoki ramy około 27 ,grubosc goleni 50 mm,idealna ergonomia wygodne siodło jednoosobowy z tyłu zad.pek wydech pod zad.pkiem ,1 gar 700 ccm 60 kucy w zakresie 5-7.5 tys ,licznk jak w yzf125r z mozliwoscia kalibrowania predkosciomierza jak w licznkach universalnych sciagajacy dane zprzednego kola nigdy z tylnego ,dopracowana aerodynamika ( moto w stylu wstreetfighter -naked )z niezaduza przednia czasza ostra zakonczona jak dziób orła ( bo tak mi sie podoba) ,na wtrysku ,hamulce niedozagrzania w warunkach drogowych , przebiegi miedzyserwisowe 24 tys km to dla mnie optymalne moto na dzien dzisiejszy .<br><hr>uuuu<br>
predkosc na okregu 46 m jak w sportach 60 km/h przy mniejszym ugieciu w stawach kolanowaych ze wzgledu na wiekszy przeswit i odległosc siodła do podnózków .<br><hr>uuuu
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 19/1/2014, 13:59

Komentatorzy napisał(a):czy moc ma znaczenie =wedle zapotrzebowania .<br><hr>uuuu<br>
Komentatorzy napisał(a):Dla mnie optymalnie na dzień dzisiejszy 140 kg full bak 15l , koła 17 p100 t 150 , skoki po 15 optymalnie zestrojone miedzy sportem i komfortem pod moja wage, kat głwoki ramy około 27 ,grubosc goleni 50 mm,idealna ergonomia wygodne siodło jednoosobowy z tyłu zad.pek wydech pod zad.pkiem ,1 gar 700 ccm 60 kucy w zakresie 5-7.5 tys ,licznk jak w yzf125r z mozliwoscia kalibrowania predkosciomierza jak w licznkach universalnych sciagajacy dane zprzednego kola nigdy z tylnego ,dopracowana aerodynamika ( moto w stylu wstreetfighter -naked )z niezaduza przednia czasza ostra zakonczona jak dziób orła ( bo tak mi sie podoba) ,na wtrysku ,hamulce niedozagrzania w warunkach drogowych , przebiegi miedzyserwisowe 24 tys km to dla mnie optymalne moto na dzien dzisiejszy .<br><hr>uuuu<br>
Komentatorzy napisał(a):predkosc na okregu 46 m jak w sportach 60 km/h przy mniejszym ugieciu w stawach kolanowaych ze wzgledu na wiekszy przeswit i odległosc siodła do podnózków .<br><hr>uuuu<br>
aaaaa i regulacja mocy suwakiem na manetce w zakresie od 0 KM do pełnej mocy<br><hr>uuuu
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 19/1/2014, 14:43

Boczo, dobrze zacząłeś tym porównaniem do wielkości członka. Ja mam podobne skojarzenie. Szczególnie jeśli ograniczymy się na przykład do jazdy w mieście. Dysponowanie >100KM w lekkiej maszynie to jak posiadanie 40cm człona. Nie za bardzo da się toto używać. A jak pojedziesz "po całości", to zrobisz sobie krzywdę, albo komuś.<br><hr>Rarek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 19/1/2014, 16:36

Z dużą ilością mocy jest jak z dużą ilością pieniędzy - jedno i drugie daje dużą możliwość wyboru.
Dobry motocykl dysponujący potężnym potencjałem jest jak kochanka - daje jedynie według woli i wyobraźni motocyklisty, co nie oznacza, że zawsze jest bezproblemowo.
RR-ką mogę spokojnie poruszać sie po mieście, a niespokojnie poza nim, wyskoczyć na kilka godzin na Mazury lub do Berlina, tudzież uczyć się pokory na torze. Za tę wolność wyboru kocham duże silniki.<br><hr>rami
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 19/1/2014, 22:23

święta prawda mocy wcale nie musi byc najwięcej! Ważniejsze jest prowadzenie, masa , jej rozłożenie, hamulce, geometria, poręczność. Większą frajde daje mi teraz sprzet co ma 85KM z 850 a waży poniżej 180 niż wczesniejszy v2 130KM przy masie 190. Tamten miał charakter ale ciężko było go wykorzystać w jeździe poniżej 140Kmh więc winkle w górach już bardziej męczyły a teraz mam satysfakcje większą<br><hr>Chylo
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 19/1/2014, 23:41

"Lunatyczne"? Nie można napisać, nie wiem, szalone, durne, wariackie, pop@#%@lone? Ja rozumiem, anglicyzmy, ale ten akurat nie ma tu sensu. <br><hr>AndrzejZrzęda
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 20/1/2014, 00:39

Moc jest do d..py, osiÄ…gi sÄ… do d..py podobnie jak mocne i szybkie motocykle !
Aaa tak swoją drogą przydało by się parę kucyków więcej... ;-) Boczo sieje herezję, moto ma być zwrotne, małe i lekkie a przy tym paskudnie mocne. Jedyną wadą jaką widzę w takich maszynach jest ich spalanie, ale niema nic za nic...<br><hr>marian65
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 20/1/2014, 00:48

Komentatorzy napisał(a):Przez 8 lat jeździłem Hayabusami, trzema po kolei (również nowszym modelem, od nowości), w sumie razem około 70 tys. km, wszędzie, po całej Europie, 5 razy w Alpy, trasy do 1000 km w jeden dzień się też zdarzały, po Polsce. W 2012 r. się rozwaliłem, poważne obrażenia, pół roku leczenia. W marcu 2013 r. kupiłem Z 1000 SX ... i w ciągu sezonu zrobiłem nim 18500 km. bez zmęczenia, napinki, wygodnie, na luzie itd. też Alpy, niemieckie autostrady, Polska itp. również przebiegi do 1000 km. dziennie- ale to wszystko o wiele przyjemniej. Wycieczki, jazda do codziennych potrzeb, pracy sama przyjemność. Ogromna moc tak naprawdę w codziennym , normalnym użytkowaniu niema najmniejszego znaczenia i sensu (potrzeby). I chociaż zastanawiałem się przed kupnem Z nad ponownym nabyciem Hayabusy bądź ZZR 1400 teraz wiem, że wybrałem lepiej i nie żałuję. A satysfakcja, że zjadasz każdego po pewnym czasie przestaje cieszyć- miałem pojedynek z Ferrari na pustej autostradzie i przeciwnik padł bez szans, ale po ochłonięciu przyszło pytanie, co z tego?<br><hr>Krzysiek<br>
Szybka jazda samemu wręcz przygnębia i szybko się nudzi. Wszystko przemyka, wyprzedzani puszkarze uciekając w stronę pobocza patrzą jak na wariata, niema nawet czasu na podziwianie widoków...Co innego jazda w kilka motocykli- tu dopiero zaczyna się frajda i wszystko nabiera innego sensu. Oczywiście moto o podobnych osiągach a motonici jednakowo stuknięci. Wtedy dopiero możemy mówić że coś się dzieje i że taka jazda daje zadowolenie i satysfakcję...<br><hr>marian65
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 20/1/2014, 09:44

Komentatorzy napisał(a):Coś w tym jest. Przesiadając się z TDM na XT 660 z kastrując się przy okazji o jakieś 30 KM początek był depresyjny, wręcz patologiczny i dopiero czas pozwolił docenić zalety mniejszej mocy. "Zalety mniejszej mocy" może zabrzmieć co najmniej paranoicznie, ale tak to było. <br><hr>pawulon182<br>
Komentatorzy napisał(a):no to jak bylo? sam posiadam tdm850 i wlasnie mysle o zmianie na xt660. tdm to klocek, moze i dosc mocny ale wlasnie brak zwinnosci. I wlasnie dlatego mysle o moto slabszym ale mniej klockowatym. Opisz wrazenia wiec.<br><hr>fiujersegol<br>
podaj maila to Ci opisze subiektywnie co i jak bo tu nie chce śmiecić
albo odezwij siÄ™ na pawulon182@wp.pl<br><hr>pawulon182
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości




na górê