Zobacz wątek - <i>[biblioteka]</i> Jak zmieniać biegi szybko i sprawnie
NAS Analytics TAG

[biblioteka] Jak zmieniać biegi szybko i sprawnie

Komentarze użytkowników
_________

Postprzez Komentatorzy » 14/5/2009, 13:39

Komentatorzy napisał(a):Uważam, że autor artykułu napisał bzdury. Po wciśnięciu klamki sprzęgła wszystkie koła zębate skrzyni biegów nadal się obracają ponieważ jest włączony bieg, a napęd pochodzi od koła. Prędkość obrotowa silnika nie ma tu nic do rzeczy. W samochodach ciężarowych bez synchronizacji trzeba zastosować międzygaz, ale tam przechodzi się przez położenie neutral a w motocyklu nie.
Różnica prędkości obrotowej między dwoma sąsiednimi biegami będzie zawsze taka sama niezależnie od obrotów silnika. Obroty mają tylko znaczenie przy przełączaniu z położenia N na 1.<br><hr>JohnnyBGood<br>
niestety nie masz racji kolego.<br><hr>animal
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 15/6/2009, 21:58

No to Ja nie wiem czy można hamować silnikiem w 2T. Ma ktoś na to jednoznaczną odpowiedz??? <br><hr>easynsr125
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 21/6/2009, 20:29

Komentatorzy napisał(a):Uważam, że autor artykułu napisał bzdury. Po wciśnięciu klamki sprzęgła wszystkie koła zębate skrzyni biegów nadal się obracają ponieważ jest włączony bieg, a napęd pochodzi od koła. Prędkość obrotowa silnika nie ma tu nic do rzeczy. W samochodach ciężarowych bez synchronizacji trzeba zastosować międzygaz, ale tam przechodzi się przez położenie neutral a w motocyklu nie.
Różnica prędkości obrotowej między dwoma sąsiednimi biegami będzie zawsze taka sama niezależnie od obrotów silnika. Obroty mają tylko znaczenie przy przełączaniu z położenia N na 1.<br><hr>JohnnyBGood<br>
Uważam, że czytasz bez zrozumienia i nie znasz budowy sprzęgła mokrego wielotarczowego.
<br><hr>Autor
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 1/7/2009, 02:12

a jak schodze z 4 do 1,to 4 razy mam zrobic przegazowke czy praktycznie na raz zejsc az do jedynki..?<br><hr>Piotrek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 1/7/2009, 09:49

Komentatorzy napisał(a):No to Ja nie wiem czy można hamować silnikiem w 2T. Ma ktoś na to jednoznaczną odpowiedz??? <br><hr>easynsr125<br>
Jak masz dobrze wymieszaną benę z "mixolem", a ten "mixol" dobrej jakości to hamuj sobie silniczkiem, ale nie zbyt hardcore'owo... ja hamowałem i nic mojemu 2T nie było!<br><hr>BIGAluś
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 1/7/2009, 10:03

Komentatorzy napisał(a):a jak schodze z 4 do 1,to 4 razy mam zrobic przegazowke czy praktycznie na raz zejsc az do jedynki..?<br><hr>Piotrek<br>
Co każdy bieg musisz robić przegazówkę, niestety... ;]<br><hr>BIGAluś
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 12/7/2009, 12:47

Komentatorzy napisał(a):a jak schodze z 4 do 1,to 4 razy mam zrobic przegazowke czy praktycznie na raz zejsc az do jedynki..?<br><hr>Piotrek<br>
z czwórki do jedynki są trzy zmiany<br><hr>autor
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 29/7/2009, 09:37

Komentatorzy napisał(a):a jak schodze z 4 do 1,to 4 razy mam zrobic przegazowke czy praktycznie na raz zejsc az do jedynki..?<br><hr>Piotrek<br>
Komentatorzy napisał(a):Co każdy bieg musisz robić przegazówkę, niestety... ;]<br><hr>BIGAluś<br>
no właśnie podbijam do tematu czu jesli jade na 6 i zblizam sie np do zakretu gdzie musze zwolnic to jedynki to moge odrazu przejsc do 1 czy musze robic tyle zmian??<br><hr>baju
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 31/7/2009, 21:46

Genialne! Brak stuków przy redukcji ;) <br><hr>Pasti
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 26/8/2009, 11:21

Mam pytanie - czy jak się robu redukcję czy przed wysprzęgleniem zdejmujemy gaz czy nie?
Różne źródła róźnie podają.

Pozdrawiam<br><hr>ader
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 29/8/2009, 21:25

Komentatorzy napisał(a):a jak schodze z 4 do 1,to 4 razy mam zrobic przegazowke czy praktycznie na raz zejsc az do jedynki..?<br><hr>Piotrek<br>
Komentatorzy napisał(a):Co każdy bieg musisz robić przegazówkę, niestety... ;]<br><hr>BIGAluś<br>
Komentatorzy napisał(a):no właśnie podbijam do tematu czu jesli jade na 6 i zblizam sie np do zakretu gdzie musze zwolnic to jedynki to moge odrazu przejsc do 1 czy musze robic tyle zmian??<br><hr>baju<br>
możesz zejść do jedynki ale redukcję robisz na samym końcu dohamowywania, a nie że jedziesz np 150 i szybka redukcja do 1 ;) btw przed jakim zakrętem trzeba redukować do 1?<br><hr>z
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 28/9/2009, 18:35

Komentatorzy napisał(a):No to Ja nie wiem czy można hamować silnikiem w 2T. Ma ktoś na to jednoznaczną odpowiedz??? <br><hr>easynsr125<br>
Komentatorzy napisał(a):Jak masz dobrze wymieszaną benę z "mixolem", a ten "mixol" dobrej jakości to hamuj sobie silniczkiem, ale nie zbyt hardcore'owo... ja hamowałem i nic mojemu 2T nie było!<br><hr>BIGAluś<br>
nie mixol tylko mobil extra 2t ,na mixolu cyl+tlok poszedl mi nie jeden do smieci nie liczac zapchanego tlumika od nagaru i cieknacego oleju z kad sie da,i spalin gestych jak ze starego diesela.
pytam sie od czego sa hamulce ?;p
w 2t sprawa wyglada tak ze jak zamkniesz manetke lozyska i silnik nie maja smarowania wiekszego niz z mieszanki dla obrotow jalowych. jadac przy 10 k rpm i hamujac silnikiem niewiadomo ile niszczy sie go.gladz cylindra pierscienie tlok lozyska itp. A potem ludzie mowia,ze 2t to zawodne i smietnik.Jak sie nie umie jezdzic to tak jest.
<br><hr>danger
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 27/11/2009, 21:34

Ciekawy ten artykuł dobrze wiedzieć jutro pierwsza jazda hehe ;D<br><hr>Adriano17
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 2/12/2009, 23:45

Komentatorzy napisał(a):a jak schodze z 4 do 1,to 4 razy mam zrobic przegazowke czy praktycznie na raz zejsc az do jedynki..?<br><hr>Piotrek<br>
Na raz do jedynki to się dało w komarze :D<br><hr>konik
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 17/12/2009, 15:15

Co za pacan twierdzi że w motocyklach nie ma synchronizatorów? Koleżko, jeździsz cztero albo pięciocylindrową maszyną i myślisz że nie masz czegoś takiego? Litości...<br><hr>maksyms
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 21/4/2010, 17:23

Witam mam już 2gi sezon Aprilie rs 125 z 99r i tu pytanie czy da się zmieniac bez uzycia sprzęgła. Kumple co maja 600tki itp mówią że jak oni jadą t 1i2 z sprzegłem a reszta juz bez<br><hr>tomek2207
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 19/5/2010, 18:54

Komentatorzy napisał(a):a jak schodze z 4 do 1,to 4 razy mam zrobic przegazowke czy praktycznie na raz zejsc az do jedynki..?<br><hr>Piotrek<br>
Komentatorzy napisał(a):Co każdy bieg musisz robić przegazówkę, niestety... ;]<br><hr>BIGAluś<br>
Komentatorzy napisał(a):no właśnie podbijam do tematu czu jesli jade na 6 i zblizam sie np do zakretu gdzie musze zwolnic to jedynki to moge odrazu przejsc do 1 czy musze robic tyle zmian??<br><hr>baju<br>
Komentatorzy napisał(a):możesz zejść do jedynki ale redukcję robisz na samym końcu dohamowywania, a nie że jedziesz np 150 i szybka redukcja do 1 ;) btw przed jakim zakrętem trzeba redukować do 1?<br><hr>z<br>
Przy 350 stopniowym:-D<br><hr>edi
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 1/6/2010, 14:07

a jak masz 6 biegow w samochodzie to mozesz zmieniac biegi do góry bez sprzęgła, albo na odwrot??.. przegazowka to raczej przy silnym hamowaniu zeby zapobiec blokowaniu kol a nie zeby zapobiec stukom w skrzynce, bo to wynika z jej budowy... czym sie rozni skrzynia w motocyklu od samochodowej? przegazowke mysial robic pan w roburze albo w starze dopuki nie wymyslono synchronizatorow. . . gdyby w twojej cbr nie bylo takiego wynalazku to bys w ogole nie mogl zmienic biegu a skrzynie wymienial codziennie.... pozdro <br><hr>mibm
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 18/10/2010, 12:34

Jak zmieniać biegi w javie 350ts<br><hr>jaro
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 19/12/2010, 18:25

Komentatorzy napisał(a):Co za pacan twierdzi że w motocyklach nie ma synchronizatorów? Koleżko, jeździsz cztero albo pięciocylindrową maszyną i myślisz że nie masz czegoś takiego? Litości...<br><hr>maksyms<br>
WÅ‚asnie nie ma<br><hr>Jarek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości




na górê