Zobacz wątek - <i>[biblioteka]</i> Jak zmieniać biegi szybko i sprawnie
NAS Analytics TAG

[biblioteka] Jak zmieniać biegi szybko i sprawnie

Komentarze użytkowników
_________

[biblioteka] Jak zmieniać biegi szybko i sprawnie

Postprzez Ścigacz » 7/11/2008, 12:48

Dyskusja na temat: Jak zmieniać biegi szybko i sprawnie
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Jak zmieniać biegi szybko i sprawnie
Ścigacz
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16777167
Dołączył(a): 3/5/2006, 19:00


Postprzez Komentatorzy » 7/11/2008, 12:48

Pouczający tekst. Bez wchodzenia w szczegóły dotyczące budowy skrzyni biegów (bo kogo to w ogóle obchodzi, a kogo obchodzi, ten sobie znajdzie), autor wyłożył całą technikę obchodzenia się z klamką sprzęgła i dzwignią zmiany biegów. Nauki nigdy za dużo!<br><hr>Gnypek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 8/11/2008, 12:51

Świetny artykuł który napewno pomoże początkującym motocyklistom w nauce. Ja jednak mam jedno pytanie. Trzaśnięciei słychać również kiedy się wżuca jedynkę przed ruszeniem. Czy wtedy też warto zrobić delikatną przegazówkę? Ja tak robie i bieg wchodzi o wiele lepiej. Jeszcze raz gratulacje za świetny artykuł. Pozdro dla wszystkich motycyklistów.<br><hr>Bartexo
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 8/11/2008, 21:45

Komentatorzy napisał(a):Świetny artykuł który napewno pomoże początkującym motocyklistom w nauce. Ja jednak mam jedno pytanie. Trzaśnięciei słychać również kiedy się wżuca jedynkę przed ruszeniem. Czy wtedy też warto zrobić delikatną przegazówkę? Ja tak robie i bieg wchodzi o wiele lepiej. Jeszcze raz gratulacje za świetny artykuł. Pozdro dla wszystkich motycyklistów.<br><hr>Bartexo<br>
jesli juz to lepiej sie odepchnac bo silnik wlasnie kreci sie zbyt szybko nawet na wolnych obrotach.<br><hr>boxer cbr
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 8/11/2008, 23:54

Komentatorzy napisał(a):Świetny artykuł który napewno pomoże początkującym motocyklistom w nauce. Ja jednak mam jedno pytanie. Trzaśnięciei słychać również kiedy się wżuca jedynkę przed ruszeniem. Czy wtedy też warto zrobić delikatną przegazówkę? Ja tak robie i bieg wchodzi o wiele lepiej. Jeszcze raz gratulacje za świetny artykuł. Pozdro dla wszystkich motycyklistów.<br><hr>Bartexo<br>
Komentatorzy napisał(a):jesli juz to lepiej sie odepchnac bo silnik wlasnie kreci sie zbyt szybko nawet na wolnych obrotach.<br><hr>boxer cbr<br>
No w sumie racja bo przecierz silnik pracuje a motor stoi w miejscu :D<br><hr>Bartexo
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 8/11/2008, 23:54

Komentatorzy napisał(a):Świetny artykuł który napewno pomoże początkującym motocyklistom w nauce. Ja jednak mam jedno pytanie. Trzaśnięciei słychać również kiedy się wżuca jedynkę przed ruszeniem. Czy wtedy też warto zrobić delikatną przegazówkę? Ja tak robie i bieg wchodzi o wiele lepiej. Jeszcze raz gratulacje za świetny artykuł. Pozdro dla wszystkich motycyklistów.<br><hr>Bartexo<br>
Komentatorzy napisał(a):jesli juz to lepiej sie odepchnac bo silnik wlasnie kreci sie zbyt szybko nawet na wolnych obrotach.<br><hr>boxer cbr<br>
No w sumie racja bo przecierz silnik pracuje a motor stoi w miejscu :D<br><hr>Bartexo
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 10/11/2008, 20:42

Czy zmiana biegów w górę bez sprzęgła ma negatywny wpływ na skrzynię i jej żywotność?<br><hr>r3pr3z3nt
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 10/11/2008, 21:29

Jak zaczynałem przygode z motocyklem, a bylo to jesczze w tym roku (wczesniej skutery i inne 50 ccm) to poszukiwałem informacji na temat zmian biegów- naprawde duzo trzeba poświecic czasu, żeby to wycwiczyc- obecnie pakuje klamke na bardzo krótki czas- jak najkrótszy i zawsze przy redukcji stosuje miedzy gaz i musze stwierdzic ze zgadzam sie z artykulem w stu procentach!!!<br><hr>MaJSteR
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 11/11/2008, 16:56

Komentatorzy napisał(a):Jak zaczynałem przygode z motocyklem, a bylo to jesczze w tym roku (wczesniej skutery i inne 50 ccm) to poszukiwałem informacji na temat zmian biegów- naprawde duzo trzeba poświecic czasu, żeby to wycwiczyc- obecnie pakuje klamke na bardzo krótki czas- jak najkrótszy i zawsze przy redukcji stosuje miedzy gaz i musze stwierdzic ze zgadzam sie z artykulem w stu procentach!!!<br><hr>MaJSteR<br>
Super artykuł pewnie bardzo mi pomoże bo sprawdze to dopiero na nowy sezon...Mam właśnie taki problem że za długo zmieniam bieg w góre i słychać wyraznie długą przerwe...Dzieki za artykuł<br><hr>hopkins
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 13/11/2008, 15:13

Witam wszystkich! Po przeczytaniu tego tekstu musialem sam sprawdzic i ... dziala! Jestem szczesliwym (w koncu) posiadaczem yamahy ybr125 i mam dosc niewielkie doswiadczenie na 2 kolkach. Od jakigos czasu szukalem pomocy w temacie problemow z zalaczeniem 2 biegu w moim moto. Problem polega na tym, ze bieg 'wypada' lub nie chce sie wcale wlaczyc. Jako, ze motor jest nowy wiec jakos nie chcialo mi sie wierzyc w powazniejsza usterke (tzn ciagle mam nadzieje ze to nie usterka) a z rzeczy, ktore wizualnie samemu latwo sprawdzic i naprawic jak np: korekta naciagu lancucha (rowniez w moim przypadku zbedna - jak na razie) nie budzily niepokoju. Reasumujac rozwiazaniem mojego problemu bylo zredukowanie do minimum uzycia sprzegla podczas zmainy biegow w gore. Co prawda, nie zrezygnowalem calkowicie z dotykania klamki, ale ruch, ktory wykonuje jest tak niewielki, ze w zasadzie sam nie jestem pewien czy to tylko moja wyobraznia operuje sprzeglem czy faktycznie cos tam sie dzieje... Rezultat jest jednak niepodwazalny, gdyz skutecznosc wchodzenia 2go biegu po zmaine stylu operowania sprzeglem jest (jak dotad) 100% (dotychczas bylo to najwyzej 50% a moj stopien irytacji siegal zenitu). Widze ze sie strasznie rozpisalem, ale na koniec tylko jedna jeszcze 'zlota' mysl. Nie przypuszczalem, ze jest az tak wielka roznica pomiedzy jazda samochodem a motocylkem w kwestii zmiany biegow i ze w moim konkretnym przypadku dokonanie korekty 'przyzwyczajen' z 4 kolek zaowocuje powrotem usmiechu na twarzy podczas przyspieszania (i jazdy generalnie)!
Pozdrawiam sedrecznie!<br><hr>MB
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 13/11/2008, 22:49

siema, jak byście mogli wyjaśnić jak redukować z międzygazem. Z góry dzięki. gg 9444212<br><hr>kamilo
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 14/11/2008, 16:08

Komentatorzy napisał(a):siema, jak byście mogli wyjaśnić jak redukować z międzygazem. Z góry dzięki. gg 9444212<br><hr>kamilo<br>
Sprzęgło > Bieg w dół, przegazówka [odkręcasz manetkę i puszczasz] > Puszczasz sprzęgło szybko, jednocześnie dodając gazu<br><hr>r3pr3z3nt
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 16/11/2008, 13:56

Komentatorzy napisał(a):siema, jak byście mogli wyjaśnić jak redukować z międzygazem. Z góry dzięki. gg 9444212<br><hr>kamilo<br>
Komentatorzy napisał(a):Sprzęgło > Bieg w dół, przegazówka [odkręcasz manetkę i puszczasz] > Puszczasz sprzęgło szybko, jednocześnie dodając gazu<br><hr>r3pr3z3nt<br>
Dzięki wielkie. Jak byś mógł wytłumaczyć jak stawiać na jedno koło motocykl przy użyciu sprzęgła ?<br><hr>kamilo
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 16/11/2008, 17:42

Komentatorzy napisał(a):siema, jak byście mogli wyjaśnić jak redukować z międzygazem. Z góry dzięki. gg 9444212<br><hr>kamilo<br>
Komentatorzy napisał(a):Sprzęgło > Bieg w dół, przegazówka [odkręcasz manetkę i puszczasz] > Puszczasz sprzęgło szybko, jednocześnie dodając gazu<br><hr>r3pr3z3nt<br>
Komentatorzy napisał(a):Dzięki wielkie. Jak byś mógł wytłumaczyć jak stawiać na jedno koło motocykl przy użyciu sprzęgła ?<br><hr>kamilo<br>
<a href="http://www.scigacz.pl/Jazda,na,tylnym,kole,375.html" target="blank" class="link">http://www.scigacz.pl/Jazda,na,tylnym,kole,375.html</a><br><hr>Tomek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 17/11/2008, 20:31

Komentatorzy napisał(a):siema, jak byście mogli wyjaśnić jak redukować z międzygazem. Z góry dzięki. gg 9444212<br><hr>kamilo<br>
Komentatorzy napisał(a):Sprzęgło > Bieg w dół, przegazówka [odkręcasz manetkę i puszczasz] > Puszczasz sprzęgło szybko, jednocześnie dodając gazu<br><hr>r3pr3z3nt<br>
Komentatorzy napisał(a):Dzięki wielkie. Jak byś mógł wytłumaczyć jak stawiać na jedno koło motocykl przy użyciu sprzęgła ?<br><hr>kamilo<br>
Komentatorzy napisał(a):<a href="http://www.scigacz.pl/Jazda,na,tylnym,kole,375.html" target="blank" class="link">http://www.scigacz.pl/Jazda,na,tylnym,kole,375.html</a><br><hr>Tomek<br>
Mam jeszcze jedno pytanko, "- najpierw stopa dotyka dźwignię i wywiera lekki nacisk " czy to znaczy, że zmieniam bieg w tej chwili ?<br><hr>kamilo
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 2/2/2009, 20:03

Mam pytanko czy ta jazda bez sprzęgła może powodować tradycyjne szarpnięcie motocyklem??<br><hr>Darrro650F
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 10/2/2009, 14:30

Komentatorzy napisał(a):siema, jak byście mogli wyjaśnić jak redukować z międzygazem. Z góry dzięki. gg 9444212<br><hr>kamilo<br>
Komentatorzy napisał(a):Sprzęgło > Bieg w dół, przegazówka [odkręcasz manetkę i puszczasz] > Puszczasz sprzęgło szybko, jednocześnie dodając gazu<br><hr>r3pr3z3nt<br>
Komentatorzy napisał(a):Dzięki wielkie. Jak byś mógł wytłumaczyć jak stawiać na jedno koło motocykl przy użyciu sprzęgła ?<br><hr>kamilo<br>
Komentatorzy napisał(a):<a href="http://www.scigacz.pl/Jazda,na,tylnym,kole,375.html" target="blank" class="link">http://www.scigacz.pl/Jazda,na,tylnym,kole,375.html</a><br><hr>Tomek<br>
Komentatorzy napisał(a):Mam jeszcze jedno pytanko, "- najpierw stopa dotyka dźwignię i wywiera lekki nacisk " czy to znaczy, że zmieniam bieg w tej chwili ?<br><hr>kamilo<br>
nie to znaczy żebyś wiedział gdzie jest ta dzwignia a nie jej dopiero szkuał<br><hr>nie
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 1/3/2009, 09:54

do hamowania silnikiem powinieneś dodać że nie powinno się hamować dwusuwem, bo się zaciera<br><hr>2tmax
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 14/3/2009, 21:39

Komentatorzy napisał(a):Świetny artykuł który napewno pomoże początkującym motocyklistom w nauce. Ja jednak mam jedno pytanie. Trzaśnięciei słychać również kiedy się wżuca jedynkę przed ruszeniem. Czy wtedy też warto zrobić delikatną przegazówkę? Ja tak robie i bieg wchodzi o wiele lepiej. Jeszcze raz gratulacje za świetny artykuł. Pozdro dla wszystkich motycyklistów.<br><hr>Bartexo<br>
Chodzi o to że motocykl jest zimny i tarczki sprzęgła są w nim sklejone. Ja osobiscie przed rozpoczęciem jazdy wciskam kilka razy sprzęgło i odpycham leciutko motocykl przed wrzuceniem jedynki<br><hr>Patryk
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 8/4/2009, 07:39

Uważam, że autor artykułu napisał bzdury. Po wciśnięciu klamki sprzęgła wszystkie koła zębate skrzyni biegów nadal się obracają ponieważ jest włączony bieg, a napęd pochodzi od koła. Prędkość obrotowa silnika nie ma tu nic do rzeczy. W samochodach ciężarowych bez synchronizacji trzeba zastosować międzygaz, ale tam przechodzi się przez położenie neutral a w motocyklu nie.
Różnica prędkości obrotowej między dwoma sąsiednimi biegami będzie zawsze taka sama niezależnie od obrotów silnika. Obroty mają tylko znaczenie przy przełączaniu z położenia N na 1.<br><hr>JohnnyBGood
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Następna strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na gr