Zobacz wątek - <i>[Honda CRF1000L Africa Twin]</i> Honda CRF1000L Africa Twin -
NAS Analytics TAG

[Honda CRF1000L Africa Twin] Honda CRF1000L Africa Twin -

Komentarze użytkowników
_________

Postprzez Komentatorzy » 26/12/2015, 10:31

Komentatorzy napisał(a):Od kiedy to napęd łańcuchem, jest bardziej niezawodny od kardana? Może czepliwy jestem, ale to raczej kiepski argument. Bardziej chodzi o zawieszenie, masę i stratę mocy na dodatkowej przekładni.<br><hr>syksyk<br>
Napęd wałem Kardana jest dobry dopóki działa... Jak się popsuje z dala od serwisu to może być bardzo nieciekawie... Łańcuch da się kupić wszędzie a zębatki można łatwo wrzucić do kufra. Tak więc nie taki zły ten łańcuch jak by się wydawało.
Myślę jednak, że w tym konkretnym przypadku masz jednak całkowitą rację pisząc, że "Bardziej chodzi o zawieszenie, masę i stratę mocy na dodatkowej przekładni."<br><hr>GoRIDERS
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 27/12/2015, 10:14

Komentatorzy napisał(a):"W każdym bądź razie"?! Panie dziennikarz, na miłośc boską... Studia były korespondencyjne, czy w Radomiu?<br><hr>Jabol<br>
Komentatorzy napisał(a):Takie życie. To jest portal dla motocyklistów, ale kącik dla purystów językowych. PS. korespondencyjnie w Radomiu ;)<br><hr>Lovtza<br>
Komentatorzy napisał(a):Chlopie, do purystów mi daleko. Ale taki "kwiatki" to naprawdę wstyd. Mówisz też "wziąść" i "godzina czasu"? A jeszcze wiekszym wstydem jest postrzeganie motocyklistow jako półanalfabetów i takie tłumaczenie.<br><hr>Michał<br>
Czytałeś cały tekst? No i pytanie dodatkowe - czy czytałeś go ze zrozumieniem? Stawiasz absurdalne tezy o traktowaniu czytelnika jako półanalfabety na podstawie _jednego_ mało fortunnego sformułowania na blisko 4 stronach tekstu A4? <br><hr>Lovtza
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 28/12/2015, 08:09

Komentatorzy napisał(a):ech, Africa Twin nie ma juz silnika V2 i nie jest juz tym co kiedys... moze jest lepsza, szybsza i nowoczesniejsza ale z legendy pozostalo niewiele; ja lubie kiedy nawiazanie do tradycji to cos wiecej niz tylko nazwa.
Kiedys to byly motocykle...<br><hr>FJ600<br>
Komentatorzy napisał(a):Ale to przepraszam jak byś chciał, żeby to nawiązanie do legendy wyglądało...? Mieli by na siłę zastosować silnik V2 kosztem zwiększenia wagi motocykla...? Nie rozumiem Twojej wypowiedzi. Wszystko wskazuje na to, że nowa Africa Twin jest świetnie przemyślanym motocyklem. Jest też potężnym konkurentem dla innych motocykli w tej klasie. Można nią spokojnie wjechać w najgorszy teren gdzie jeśli sobie nie poradzi to prawdopodobnie jedynym winowajcą będzie słaby kierowca. W ogóle nie rozumiem jakby mieli nawiązać do legendy. Sztuka moim zdaniem polega na tym by budować nowe, coraz lepsze motocykle, wyposażone w nowe rozwiązania a nie na siłę próbować "nawiązywać" do starych modeli.
Jak dla mnie to bardzo dobrze, że nie nawiązali za mocno do legendy bo stara Africa Twin choć była wspaniałą maszyną to dziś jest dość przestarzała, ciężka, ma słabe zawieszenie i hamulce. Nie nafaszerowali nowej Afriki elektroniką za co jestem im bardzo wdzięczny bo te wszystkie elektroniczne zawieszenia i inne bajery lubią się zepsuć wtedy gdy tego się najmniej spodziewamy i jest to nam najmniej potrzebne.<br><hr>GoRIDERS<br>
Widze, ze marketing i PR zrobil swoje... po prostu powolywanie sie na model sprzed lat i nazwe, ktora wielu kojaży, podczas gdy motocykl procz przeznaczenia nie ma z pierwowzorem NIC wspolnego to blazenada. Tak samo bylo z nastepca garbusa, Fiata 500 teraz Afrca Twin, nie wspomne juz o Intruderze. Uważam, że Honda, skoro juz zmieniła koncepcje motocykla enduro to powinn atez zmienic nazwe modelu - powiedzmy sobie szczerze, to nie jest Africa Twin.
Czy w Harleyu wyobrażasz sobie silnik rzedowy chlodzony cieczą? Przecież mogliby os takiego wypuścić i wmawiać wszystkim że to i tak prawdziwy Harley.
Aha, i stac mnie na tą Hondę, tylko że niechciałbym jej mieć.<br><hr>FJ600
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 28/12/2015, 11:18

Komentatorzy napisał(a):ech, Africa Twin nie ma juz silnika V2 i nie jest juz tym co kiedys... moze jest lepsza, szybsza i nowoczesniejsza ale z legendy pozostalo niewiele; ja lubie kiedy nawiazanie do tradycji to cos wiecej niz tylko nazwa.
Kiedys to byly motocykle...<br><hr>FJ600<br>
Komentatorzy napisał(a):Ale to przepraszam jak byś chciał, żeby to nawiązanie do legendy wyglądało...? Mieli by na siłę zastosować silnik V2 kosztem zwiększenia wagi motocykla...? Nie rozumiem Twojej wypowiedzi. Wszystko wskazuje na to, że nowa Africa Twin jest świetnie przemyślanym motocyklem. Jest też potężnym konkurentem dla innych motocykli w tej klasie. Można nią spokojnie wjechać w najgorszy teren gdzie jeśli sobie nie poradzi to prawdopodobnie jedynym winowajcą będzie słaby kierowca. W ogóle nie rozumiem jakby mieli nawiązać do legendy. Sztuka moim zdaniem polega na tym by budować nowe, coraz lepsze motocykle, wyposażone w nowe rozwiązania a nie na siłę próbować "nawiązywać" do starych modeli.
Jak dla mnie to bardzo dobrze, że nie nawiązali za mocno do legendy bo stara Africa Twin choć była wspaniałą maszyną to dziś jest dość przestarzała, ciężka, ma słabe zawieszenie i hamulce. Nie nafaszerowali nowej Afriki elektroniką za co jestem im bardzo wdzięczny bo te wszystkie elektroniczne zawieszenia i inne bajery lubią się zepsuć wtedy gdy tego się najmniej spodziewamy i jest to nam najmniej potrzebne.<br><hr>GoRIDERS<br>
Komentatorzy napisał(a):Widze, ze marketing i PR zrobil swoje... po prostu powolywanie sie na model sprzed lat i nazwe, ktora wielu kojaży, podczas gdy motocykl procz przeznaczenia nie ma z pierwowzorem NIC wspolnego to blazenada. Tak samo bylo z nastepca garbusa, Fiata 500 teraz Afrca Twin, nie wspomne juz o Intruderze. Uważam, że Honda, skoro juz zmieniła koncepcje motocykla enduro to powinn atez zmienic nazwe modelu - powiedzmy sobie szczerze, to nie jest Africa Twin.
Czy w Harleyu wyobrażasz sobie silnik rzedowy chlodzony cieczą? Przecież mogliby os takiego wypuścić i wmawiać wszystkim że to i tak prawdziwy Harley.
Aha, i stac mnie na tą Hondę, tylko że niechciałbym jej mieć.<br><hr>FJ600<br>
Nadal nie odpowiedziałeś na moje pytanie. W czym byś chciał by nowa Afroca Twin była podobna do starej?
Nazwa modelu została zmieniona bo stara Africa miała oznaczenie XRV a nowa to CRF. Nazwa Africa Twin została bo przeznaczenie motocykla jest takie same. Gdyby Hondę VFR1200X Crosstourer nazwali "Africa Twin" to bym się z Tobą zgodził bo ten model nadaje się w teren "tak samo jak i moja CBR'ka"...
Silnik w układzie V2... Takie silniki się moim zdaniem dobrze sprawdzają przy chłodzeniu powietrzem. Są za to bardzo paskudne pod wieloma innymi względami takimi jak masa silnika czy łatwość i koszty naprawy. Jakby nie patrzeć to V'ka bedzie dziaiaj miała 2 łańcuchy rozrządu, 4 wałki i 2 napinacze. Koszty choćby regulacji głupich zaworów są w silniku V zazwyczaj droższe bo jest sporo więcej roboty i cieżko się dostać do tylnego cylindra/ów. Niepotrzebnie rośnie też masa silnika.
Jakoś nie widziałem, żeby ktoś miał pretensję do Hondy o to, że w Dakarze startuje maszynami z serii CRF...
Moim zdaniem ważne jest to jak ten motocykl radzi sobie w trudnym terenie w stosunku do poprzednika i konkurencji.
Nie można po 20 latach wyskoczyć z odświeżoną wersją starej Africi Twin. W tym czasie technologia zmienila się tak bardzo, że tą maszynę trzeba było zbudować od nowa.
Moim zdaniem Honda zrobiła świetną robotę. Może nie wiele zostało w tym motocyklu że starej Africi Twin to jednak wszystkie zmiany jakich dokonano są wielkim plusem patrząc na to jakie ta maszyna ma przeznaczenie.
PS. Liczyłem od początku na dużą ilość "hejtów" na polskich portalach motocyklowych, pod adresem tego motocykla. Taka to już nasza Polska mentalność, żeby komuś dopiec jak mu za dobrze idzie. Wszyscy za wszelką cenę chcą się do czegoś w tym motocyklu przyczepić. Jak już nic się nie znalazło to teraz robi się aferę, że nowy model nie nawiązuje do starego... Czy to jest naprawdę aż taki wielki problem, że nie ma już silnika V2...? Najważniejsze jest to co poprawili względem starego modelu.
BMW jest bardzo konsekwentne w budowaniu tyrystycznego modelu GS. Od lat ten sam 2 cylindrowy boxer. Od lat ta sama, ogromna masa motocykla... Jak tak ma wyglądać nawiązanie do tradycji to jestem na NIE.
Nadal czekam na odpowiedź na pytanie - jak chciałbyś by Honda nawiązała do starego modelu Africi Twin...?<br><hr>GoRIDERS
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 28/12/2015, 13:46

Komentatorzy napisał(a):ech, Africa Twin nie ma juz silnika V2 i nie jest juz tym co kiedys... moze jest lepsza, szybsza i nowoczesniejsza ale z legendy pozostalo niewiele; ja lubie kiedy nawiazanie do tradycji to cos wiecej niz tylko nazwa.
Kiedys to byly motocykle...<br><hr>FJ600<br>
Komentatorzy napisał(a):Ale to przepraszam jak byś chciał, żeby to nawiązanie do legendy wyglądało...? Mieli by na siłę zastosować silnik V2 kosztem zwiększenia wagi motocykla...? Nie rozumiem Twojej wypowiedzi. Wszystko wskazuje na to, że nowa Africa Twin jest świetnie przemyślanym motocyklem. Jest też potężnym konkurentem dla innych motocykli w tej klasie. Można nią spokojnie wjechać w najgorszy teren gdzie jeśli sobie nie poradzi to prawdopodobnie jedynym winowajcą będzie słaby kierowca. W ogóle nie rozumiem jakby mieli nawiązać do legendy. Sztuka moim zdaniem polega na tym by budować nowe, coraz lepsze motocykle, wyposażone w nowe rozwiązania a nie na siłę próbować "nawiązywać" do starych modeli.
Jak dla mnie to bardzo dobrze, że nie nawiązali za mocno do legendy bo stara Africa Twin choć była wspaniałą maszyną to dziś jest dość przestarzała, ciężka, ma słabe zawieszenie i hamulce. Nie nafaszerowali nowej Afriki elektroniką za co jestem im bardzo wdzięczny bo te wszystkie elektroniczne zawieszenia i inne bajery lubią się zepsuć wtedy gdy tego się najmniej spodziewamy i jest to nam najmniej potrzebne.<br><hr>GoRIDERS<br>
Komentatorzy napisał(a):Widze, ze marketing i PR zrobil swoje... po prostu powolywanie sie na model sprzed lat i nazwe, ktora wielu kojaży, podczas gdy motocykl procz przeznaczenia nie ma z pierwowzorem NIC wspolnego to blazenada. Tak samo bylo z nastepca garbusa, Fiata 500 teraz Afrca Twin, nie wspomne juz o Intruderze. Uważam, że Honda, skoro juz zmieniła koncepcje motocykla enduro to powinn atez zmienic nazwe modelu - powiedzmy sobie szczerze, to nie jest Africa Twin.
Czy w Harleyu wyobrażasz sobie silnik rzedowy chlodzony cieczą? Przecież mogliby os takiego wypuścić i wmawiać wszystkim że to i tak prawdziwy Harley.
Aha, i stac mnie na tą Hondę, tylko że niechciałbym jej mieć.<br><hr>FJ600<br>
Komentatorzy napisał(a):Nadal nie odpowiedziałeś na moje pytanie. W czym byś chciał by nowa Afroca Twin była podobna do starej?
Nazwa modelu została zmieniona bo stara Africa miała oznaczenie XRV a nowa to CRF. Nazwa Africa Twin została bo przeznaczenie motocykla jest takie same. Gdyby Hondę VFR1200X Crosstourer nazwali "Africa Twin" to bym się z Tobą zgodził bo ten model nadaje się w teren "tak samo jak i moja CBR'ka"...
Silnik w układzie V2... Takie silniki się moim zdaniem dobrze sprawdzają przy chłodzeniu powietrzem. Są za to bardzo paskudne pod wieloma innymi względami takimi jak masa silnika czy łatwość i koszty naprawy. Jakby nie patrzeć to V'ka bedzie dziaiaj miała 2 łańcuchy rozrządu, 4 wałki i 2 napinacze. Koszty choćby regulacji głupich zaworów są w silniku V zazwyczaj droższe bo jest sporo więcej roboty i cieżko się dostać do tylnego cylindra/ów. Niepotrzebnie rośnie też masa silnika.
Jakoś nie widziałem, żeby ktoś miał pretensję do Hondy o to, że w Dakarze startuje maszynami z serii CRF...
Moim zdaniem ważne jest to jak ten motocykl radzi sobie w trudnym terenie w stosunku do poprzednika i konkurencji.
Nie można po 20 latach wyskoczyć z odświeżoną wersją starej Africi Twin. W tym czasie technologia zmienila się tak bardzo, że tą maszynę trzeba było zbudować od nowa.
Moim zdaniem Honda zrobiła świetną robotę. Może nie wiele zostało w tym motocyklu że starej Africi Twin to jednak wszystkie zmiany jakich dokonano są wielkim plusem patrząc na to jakie ta maszyna ma przeznaczenie.
PS. Liczyłem od początku na dużą ilość "hejtów" na polskich portalach motocyklowych, pod adresem tego motocykla. Taka to już nasza Polska mentalność, żeby komuś dopiec jak mu za dobrze idzie. Wszyscy za wszelką cenę chcą się do czegoś w tym motocyklu przyczepić. Jak już nic się nie znalazło to teraz robi się aferę, że nowy model nie nawiązuje do starego... Czy to jest naprawdę aż taki wielki problem, że nie ma już silnika V2...? Najważniejsze jest to co poprawili względem starego modelu.
BMW jest bardzo konsekwentne w budowaniu tyrystycznego modelu GS. Od lat ten sam 2 cylindrowy boxer. Od lat ta sama, ogromna masa motocykla... Jak tak ma wyglądać nawiązanie do tradycji to jestem na NIE.
Nadal czekam na odpowiedź na pytanie - jak chciałbyś by Honda nawiązała do starego modelu Africi Twin...?<br><hr>GoRIDERS<br>
Przykładem BMW odpowiedziałeś sobie na własne pytanie. Dla mnie tak właśnie powinno wyglądać nawiązanie do tradycji, to samo robi choćby Porsche z 911. Mamy dwa różne poglądy i powinieneś to uszanować - to co dla Ciebie jest "hejtem" dla innych jest rzeczową dyskusją.<br><hr>FJ600
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Poprzednia strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości




na gr