Zobacz wątek - <i>[biblioteka]</i> Światła mijania w dzień - używać czy...
NAS Analytics TAG

[biblioteka] Światła mijania w dzień - używać czy...

Komentarze użytkowników
_________

Postprzez Komentatorzy » 21/4/2010, 14:18

Komentatorzy napisaÅ‚(a):LEPIEJ WIDAĆ = MNIEJ BEZPIECZNIE. Jeden z dowodów: Techniczne badanie interakcji w warunkach rzeczywistego ruchu drogowego w obszarze zabudowanym i niezabudowanym Analiza funkcjonowania narzÄ…du wzroku za pomocÄ… systemu „viewpoint” przy użyciu najnowoczeÅ›niejszych programów do analizy rastrowej w celu naukowej oceny skutków jazdy z włączonymi Å›wiatÅ‚ami w ciÄ…gu dnia Pisemne stanowisko – Informacja wstÄ™pna Na zlecenie bmvit Federalnego Ministerstwa ds. Transportu, Innowacji i Technologii Praca badawcza przygotowana przez EPIGUS Instytut Kompleksowego Badania Wypadków i BezpieczeÅ„stwa (Institut für ganzheitliche Unfall- und Sicherheitsforschung) 1010 WiedeÅ„, Schmerlingsplatz 3/7 Tel. / Fax: + 43 (01) 208 90 90 Kierownik projektu Prof. dr inż. Ernst Pfleger Koordynacja projektu: Dypl. Inż. Kornelia Strasser UdziaÅ‚ w projekcie Martin Koza Teresa Hauck Manfred Hohenbüchler Senad Lalic Dominik Misslinger. CYTAT: W przypadku jazdy z włączonymi Å›wiatÅ‚ami przy sprzyjajÄ…cych / optymalnych warunkach
oświetleniowych (sucha nawierzchnia, doskonała widoczność) trudno jednak mówić o realnych korzyściach, ponieważ wcześniejsze dostrzeżenie nadjeżdżającego pojazdu nie odgrywa tu istotnej roli. Kierowca bowiem dłużej zatrzymuje w tym przypadku wzrok na
włączonym reflektorze. Analizy wskazują jednak wyraźnie, że większa liczba oraz długość spojrzeń powoduje, że kierowca dysponuje mniejszą ilością czasu na wykonywanie innych ważnych czynności związanych z kierowaniem pojazdem. W pojedynczych przypadkach włączone w ciągu dnia światła powodowały, że kierowca zapominał o priorytetach w czasie jazdy, koncentrując uwagę na włączonych reflektorach nadjeżdżającego pojazdu, odrywał spojrzenie od osób, pojazdów czy też obiektów. KONIEC CYTATU Proszę teraz o dowód że jest odwrotnie. <br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):BARDZO PROSZĘ wszystkich twierdzących że lepsza widoczność pojazdów z włączonymi światłami zwiększa bezpieczeństwo o wskazanie jakichkolwiek wyników badań w tej materii.<br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):ITS zrobił takie badania.<br><hr>mahone<br>
Komentatorzy napisał(a):Raport który masz zapewne kolego na myśli nie jest poparty żadnymi badaniami. Jest zbiorem przekonań i wyobrażeń kilku ludzi, którzy aby obronić z góry założoną tezę wybrali z raportów policji pasujące klasyfikacje wypadków. Nawet zdjęcia obrazujące omawiane aspekty nie zostały przez nich zrobione. Nawiasem mówiąc żaden z autorów tego raportu nie ma żadnego dorobku ani doświadczenia w pracy nad bezpieczeństwem na drogach, a prowadzący profesor Żagan specjalizuje się w oświetlaniu budowli a nie bezpieczeństwie transportu. Następny proszę. <br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):Bardziej cenie raporty fachowców niż fantazje jakiegoś wariata.
<br><hr>mahone<br>
Komentatorzy napisał(a):To proszę skłonić Pana Mietka z bramy żeby się chwilowo oderwał od fascynującej czynności spożywania wina za 5 zł, które to wykonuje od chwili przerwania edukacji w szkole podstawowej i napisał raport o populacji wiewiórek w stanie Ilinois. Nie ma to jak opinia fachowca wyspecjalizowanego w tej dziedzinie, prawda? <br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):Porównujesz żula z profesorami i doktorami z ITS?<br><hr>mahone<br>
Komentatorzy napisał(a):Profesor który podpisał się pod raportem jest fachowcem, ale nie od bezpieczeństwa ruchu drogowego a od oświetlania kościołów. Równie dobrze mógłby ten raport napisać ktokolwiek.<br><hr>Tom01<br>
Może tak może nie, co z tego. Światło to światło nie ważne, tak samo wpływa na różne dziedziny życia.
Ekspert od bakterii nie musi być ekspertem od ich wpływu na zycie jeży na Kamczatce.<br><hr>matador
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 21/4/2010, 14:18

Komentatorzy napisał(a):Światła uratowały mnie przed wypadkiem! Gdybym nie zauważył, dzięki światłom, byłby wypadek. Takie świadectwo wystawia mnóstwo ludzi. Zatem uratowani są żywym dowodem, że po wprowadzeniu obowiązku jazdy na światłach o mały włos, ale na szczęście nie doszło do jakiejś liczba wypadków. Biorąc pod uwagę ilość zaświadczeń ludzi o uratowaniu skóry dzięki światłom, powinna to być zauważalna liczba. Ale wcale wypadków nie zdarzyło się mniej! Co więcej, z udostępnionych danych Polskiego Stowarzyszenie Biegłych Sądowych Do Spraw Wypadków Drogowych na zbadanych przez jednego z biegłych ok 10-tysięcy wypadków, ani jeden nie był spowodowany brakiem świateł w warunkach dobrej widoczności!<br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):Bo teraz wszyscy jeżdzą na światłach (na szczęście), więc trudno żeby był spowodowany brakiem świateł.
Szerlokiem Holmsem to ty nie jesteś.<br><hr>świetlny<br>
Komentatorzy napisał(a):Skoro jeżdżą na światłach to wypadków powinno być mniej o ilość tych którzy dzięki światłom się wyratowali. Dlaczego więc jest więcej?<br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):Bo jakby nie światła to byłoby więcej.
I daj mi już spokój.Nie mam zamiaru z tobą dyskutowac o d*** marynie.<br><hr>świetlny<br>
Komentatorzy napisał(a):SKĄD TO WIESZ!?<br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):Bo myślę i wyciągam wnioski<br><hr>świetlny<br>
Na podstawie jakich przesłanek? Bo wiesz, mi się też wydaje że gdyby nie mniejsza niż zwykle odległość komety H4D12 od Jowisza sprzedaż czerwonych koszulek byłaby o 20% większa.<br><hr>Tom01
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 21/4/2010, 14:19

Komentatorzy napisał(a):Światła uratowały mnie przed wypadkiem! Gdybym nie zauważył, dzięki światłom, byłby wypadek. Takie świadectwo wystawia mnóstwo ludzi. Zatem uratowani są żywym dowodem, że po wprowadzeniu obowiązku jazdy na światłach o mały włos, ale na szczęście nie doszło do jakiejś liczba wypadków. Biorąc pod uwagę ilość zaświadczeń ludzi o uratowaniu skóry dzięki światłom, powinna to być zauważalna liczba. Ale wcale wypadków nie zdarzyło się mniej! Co więcej, z udostępnionych danych Polskiego Stowarzyszenie Biegłych Sądowych Do Spraw Wypadków Drogowych na zbadanych przez jednego z biegłych ok 10-tysięcy wypadków, ani jeden nie był spowodowany brakiem świateł w warunkach dobrej widoczności!<br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):Bo teraz wszyscy jeżdzą na światłach (na szczęście), więc trudno żeby był spowodowany brakiem świateł.
Szerlokiem Holmsem to ty nie jesteś.<br><hr>świetlny<br>
Komentatorzy napisał(a):Nie wszyscy tylko większość. Jeżdżą bo boją się mandatu albo tego, że ich nie zauważy jakiś ślepiec który nie widzi samochodu bez świateł. <br><hr>Tom01<br>
A co mnie obchodzi ze się boją. Ważne ze jeżdżą. Niektórzy potrzebują nad soba bata.<br><hr>świetlny
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 21/4/2010, 14:20

Komentatorzy napisaÅ‚(a):LEPIEJ WIDAĆ = MNIEJ BEZPIECZNIE. Jeden z dowodów: Techniczne badanie interakcji w warunkach rzeczywistego ruchu drogowego w obszarze zabudowanym i niezabudowanym Analiza funkcjonowania narzÄ…du wzroku za pomocÄ… systemu „viewpoint” przy użyciu najnowoczeÅ›niejszych programów do analizy rastrowej w celu naukowej oceny skutków jazdy z włączonymi Å›wiatÅ‚ami w ciÄ…gu dnia Pisemne stanowisko – Informacja wstÄ™pna Na zlecenie bmvit Federalnego Ministerstwa ds. Transportu, Innowacji i Technologii Praca badawcza przygotowana przez EPIGUS Instytut Kompleksowego Badania Wypadków i BezpieczeÅ„stwa (Institut für ganzheitliche Unfall- und Sicherheitsforschung) 1010 WiedeÅ„, Schmerlingsplatz 3/7 Tel. / Fax: + 43 (01) 208 90 90 Kierownik projektu Prof. dr inż. Ernst Pfleger Koordynacja projektu: Dypl. Inż. Kornelia Strasser UdziaÅ‚ w projekcie Martin Koza Teresa Hauck Manfred Hohenbüchler Senad Lalic Dominik Misslinger. CYTAT: W przypadku jazdy z włączonymi Å›wiatÅ‚ami przy sprzyjajÄ…cych / optymalnych warunkach
oświetleniowych (sucha nawierzchnia, doskonała widoczność) trudno jednak mówić o realnych korzyściach, ponieważ wcześniejsze dostrzeżenie nadjeżdżającego pojazdu nie odgrywa tu istotnej roli. Kierowca bowiem dłużej zatrzymuje w tym przypadku wzrok na
włączonym reflektorze. Analizy wskazują jednak wyraźnie, że większa liczba oraz długość spojrzeń powoduje, że kierowca dysponuje mniejszą ilością czasu na wykonywanie innych ważnych czynności związanych z kierowaniem pojazdem. W pojedynczych przypadkach włączone w ciągu dnia światła powodowały, że kierowca zapominał o priorytetach w czasie jazdy, koncentrując uwagę na włączonych reflektorach nadjeżdżającego pojazdu, odrywał spojrzenie od osób, pojazdów czy też obiektów. KONIEC CYTATU Proszę teraz o dowód że jest odwrotnie. <br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):BARDZO PROSZĘ wszystkich twierdzących że lepsza widoczność pojazdów z włączonymi światłami zwiększa bezpieczeństwo o wskazanie jakichkolwiek wyników badań w tej materii.<br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):ITS zrobił takie badania.<br><hr>mahone<br>
Komentatorzy napisał(a):Raport który masz zapewne kolego na myśli nie jest poparty żadnymi badaniami. Jest zbiorem przekonań i wyobrażeń kilku ludzi, którzy aby obronić z góry założoną tezę wybrali z raportów policji pasujące klasyfikacje wypadków. Nawet zdjęcia obrazujące omawiane aspekty nie zostały przez nich zrobione. Nawiasem mówiąc żaden z autorów tego raportu nie ma żadnego dorobku ani doświadczenia w pracy nad bezpieczeństwem na drogach, a prowadzący profesor Żagan specjalizuje się w oświetlaniu budowli a nie bezpieczeństwie transportu. Następny proszę. <br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):Bardziej cenie raporty fachowców niż fantazje jakiegoś wariata.
<br><hr>mahone<br>
Komentatorzy napisał(a):To proszę skłonić Pana Mietka z bramy żeby się chwilowo oderwał od fascynującej czynności spożywania wina za 5 zł, które to wykonuje od chwili przerwania edukacji w szkole podstawowej i napisał raport o populacji wiewiórek w stanie Ilinois. Nie ma to jak opinia fachowca wyspecjalizowanego w tej dziedzinie, prawda? <br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):Porównujesz żula z profesorami i doktorami z ITS?<br><hr>mahone<br>
Komentatorzy napisał(a):Profesor który podpisał się pod raportem jest fachowcem, ale nie od bezpieczeństwa ruchu drogowego a od oświetlania kościołów. Równie dobrze mógłby ten raport napisać ktokolwiek.<br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):Może tak może nie, co z tego. Światło to światło nie ważne, tak samo wpływa na różne dziedziny życia.
Ekspert od bakterii nie musi być ekspertem od ich wpływu na zycie jeży na Kamczatce.<br><hr>matador<br>
Fajnie, zatem ja mogę pisać o laserowych operacjach zębów. Bo też się zajmuję światłem.<br><hr>Tom01
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 21/4/2010, 14:22

Komentatorzy napisał(a):Światła uratowały mnie przed wypadkiem! Gdybym nie zauważył, dzięki światłom, byłby wypadek. Takie świadectwo wystawia mnóstwo ludzi. Zatem uratowani są żywym dowodem, że po wprowadzeniu obowiązku jazdy na światłach o mały włos, ale na szczęście nie doszło do jakiejś liczba wypadków. Biorąc pod uwagę ilość zaświadczeń ludzi o uratowaniu skóry dzięki światłom, powinna to być zauważalna liczba. Ale wcale wypadków nie zdarzyło się mniej! Co więcej, z udostępnionych danych Polskiego Stowarzyszenie Biegłych Sądowych Do Spraw Wypadków Drogowych na zbadanych przez jednego z biegłych ok 10-tysięcy wypadków, ani jeden nie był spowodowany brakiem świateł w warunkach dobrej widoczności!<br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):Bo teraz wszyscy jeżdzą na światłach (na szczęście), więc trudno żeby był spowodowany brakiem świateł.
Szerlokiem Holmsem to ty nie jesteś.<br><hr>świetlny<br>
Komentatorzy napisał(a):Nie wszyscy tylko większość. Jeżdżą bo boją się mandatu albo tego, że ich nie zauważy jakiś ślepiec który nie widzi samochodu bez świateł. <br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):A co mnie obchodzi ze się boją. Ważne ze jeżdżą. Niektórzy potrzebują nad soba bata.<br><hr>świetlny<br>
Odpowiedz na pytanie. Skąd jest kupa "uratowanych" skoro ilość wypadków nie zmalała?<br><hr>Tom01
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 21/4/2010, 14:27

Komentatorzy napisał(a):Światła uratowały mnie przed wypadkiem! Gdybym nie zauważył, dzięki światłom, byłby wypadek. Takie świadectwo wystawia mnóstwo ludzi. Zatem uratowani są żywym dowodem, że po wprowadzeniu obowiązku jazdy na światłach o mały włos, ale na szczęście nie doszło do jakiejś liczba wypadków. Biorąc pod uwagę ilość zaświadczeń ludzi o uratowaniu skóry dzięki światłom, powinna to być zauważalna liczba. Ale wcale wypadków nie zdarzyło się mniej! Co więcej, z udostępnionych danych Polskiego Stowarzyszenie Biegłych Sądowych Do Spraw Wypadków Drogowych na zbadanych przez jednego z biegłych ok 10-tysięcy wypadków, ani jeden nie był spowodowany brakiem świateł w warunkach dobrej widoczności!<br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):Bo teraz wszyscy jeżdzą na światłach (na szczęście), więc trudno żeby był spowodowany brakiem świateł.
Szerlokiem Holmsem to ty nie jesteś.<br><hr>świetlny<br>
Komentatorzy napisał(a):Skoro jeżdżą na światłach to wypadków powinno być mniej o ilość tych którzy dzięki światłom się wyratowali. Dlaczego więc jest więcej?<br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):Bo jakby nie światła to byłoby więcej.
I daj mi już spokój.Nie mam zamiaru z tobą dyskutowac o d*** marynie.<br><hr>świetlny<br>
Komentatorzy napisał(a):SKĄD TO WIESZ!?<br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):Bo myślę i wyciągam wnioski<br><hr>świetlny<br>
Komentatorzy napisał(a):Na podstawie jakich przesłanek? Bo wiesz, mi się też wydaje że gdyby nie mniejsza niż zwykle odległość komety H4D12 od Jowisza sprzedaż czerwonych koszulek byłaby o 20% większa.<br><hr>Tom01<br>
Na podstawie własnego rozsądku.<br><hr>świetlny
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 21/4/2010, 14:30

Komentatorzy napisał(a):Światła uratowały mnie przed wypadkiem! Gdybym nie zauważył, dzięki światłom, byłby wypadek. Takie świadectwo wystawia mnóstwo ludzi. Zatem uratowani są żywym dowodem, że po wprowadzeniu obowiązku jazdy na światłach o mały włos, ale na szczęście nie doszło do jakiejś liczba wypadków. Biorąc pod uwagę ilość zaświadczeń ludzi o uratowaniu skóry dzięki światłom, powinna to być zauważalna liczba. Ale wcale wypadków nie zdarzyło się mniej! Co więcej, z udostępnionych danych Polskiego Stowarzyszenie Biegłych Sądowych Do Spraw Wypadków Drogowych na zbadanych przez jednego z biegłych ok 10-tysięcy wypadków, ani jeden nie był spowodowany brakiem świateł w warunkach dobrej widoczności!<br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):Bo teraz wszyscy jeżdzą na światłach (na szczęście), więc trudno żeby był spowodowany brakiem świateł.
Szerlokiem Holmsem to ty nie jesteś.<br><hr>świetlny<br>
Komentatorzy napisał(a):Nie wszyscy tylko większość. Jeżdżą bo boją się mandatu albo tego, że ich nie zauważy jakiś ślepiec który nie widzi samochodu bez świateł. <br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):A co mnie obchodzi ze się boją. Ważne ze jeżdżą. Niektórzy potrzebują nad soba bata.<br><hr>świetlny<br>
Komentatorzy napisał(a):Odpowiedz na pytanie. Skąd jest kupa "uratowanych" skoro ilość wypadków nie zmalała?<br><hr>Tom01<br>
Bo wzrosła ilość samochodów. I daj już spokój mówiłem ci.
<br><hr>świetlny
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 21/4/2010, 14:35

Komentatorzy napisał(a):Światła uratowały mnie przed wypadkiem! Gdybym nie zauważył, dzięki światłom, byłby wypadek. Takie świadectwo wystawia mnóstwo ludzi. Zatem uratowani są żywym dowodem, że po wprowadzeniu obowiązku jazdy na światłach o mały włos, ale na szczęście nie doszło do jakiejś liczba wypadków. Biorąc pod uwagę ilość zaświadczeń ludzi o uratowaniu skóry dzięki światłom, powinna to być zauważalna liczba. Ale wcale wypadków nie zdarzyło się mniej! Co więcej, z udostępnionych danych Polskiego Stowarzyszenie Biegłych Sądowych Do Spraw Wypadków Drogowych na zbadanych przez jednego z biegłych ok 10-tysięcy wypadków, ani jeden nie był spowodowany brakiem świateł w warunkach dobrej widoczności!<br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):Bo teraz wszyscy jeżdzą na światłach (na szczęście), więc trudno żeby był spowodowany brakiem świateł.
Szerlokiem Holmsem to ty nie jesteś.<br><hr>świetlny<br>
Komentatorzy napisał(a):Skoro jeżdżą na światłach to wypadków powinno być mniej o ilość tych którzy dzięki światłom się wyratowali. Dlaczego więc jest więcej?<br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):Bo jakby nie światła to byłoby więcej.
I daj mi już spokój.Nie mam zamiaru z tobą dyskutowac o d*** marynie.<br><hr>świetlny<br>
Komentatorzy napisał(a):SKĄD TO WIESZ!?<br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):Bo myślę i wyciągam wnioski<br><hr>świetlny<br>
Komentatorzy napisał(a):Na podstawie jakich przesłanek? Bo wiesz, mi się też wydaje że gdyby nie mniejsza niż zwykle odległość komety H4D12 od Jowisza sprzedaż czerwonych koszulek byłaby o 20% większa.<br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):Na podstawie własnego rozsądku.<br><hr>świetlny<br>
Głos mówiący, że czarne jest białe nie jest głosem rozsądku. Ponawiam pytanie. Skąd wiesz, że byłoby więcej wypadków?<br><hr>Tom01
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 21/4/2010, 14:37

Komentatorzy napisał(a):Światła uratowały mnie przed wypadkiem! Gdybym nie zauważył, dzięki światłom, byłby wypadek. Takie świadectwo wystawia mnóstwo ludzi. Zatem uratowani są żywym dowodem, że po wprowadzeniu obowiązku jazdy na światłach o mały włos, ale na szczęście nie doszło do jakiejś liczba wypadków. Biorąc pod uwagę ilość zaświadczeń ludzi o uratowaniu skóry dzięki światłom, powinna to być zauważalna liczba. Ale wcale wypadków nie zdarzyło się mniej! Co więcej, z udostępnionych danych Polskiego Stowarzyszenie Biegłych Sądowych Do Spraw Wypadków Drogowych na zbadanych przez jednego z biegłych ok 10-tysięcy wypadków, ani jeden nie był spowodowany brakiem świateł w warunkach dobrej widoczności!<br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):Bo teraz wszyscy jeżdzą na światłach (na szczęście), więc trudno żeby był spowodowany brakiem świateł.
Szerlokiem Holmsem to ty nie jesteś.<br><hr>świetlny<br>
Komentatorzy napisał(a):Nie wszyscy tylko większość. Jeżdżą bo boją się mandatu albo tego, że ich nie zauważy jakiś ślepiec który nie widzi samochodu bez świateł. <br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):A co mnie obchodzi ze się boją. Ważne ze jeżdżą. Niektórzy potrzebują nad soba bata.<br><hr>świetlny<br>
Komentatorzy napisał(a):Odpowiedz na pytanie. Skąd jest kupa "uratowanych" skoro ilość wypadków nie zmalała?<br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):Bo wzrosła ilość samochodów. I daj już spokój mówiłem ci.
<br><hr>świetlny<br>
Dlaczego zatem nie wzrosła ilość wypadków w 2006 r? Przecież wówczas też wzrosła ilość samochodów?<br><hr>Tom01
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 21/4/2010, 14:44

Komentatorzy napisał(a):Światła uratowały mnie przed wypadkiem! Gdybym nie zauważył, dzięki światłom, byłby wypadek. Takie świadectwo wystawia mnóstwo ludzi. Zatem uratowani są żywym dowodem, że po wprowadzeniu obowiązku jazdy na światłach o mały włos, ale na szczęście nie doszło do jakiejś liczba wypadków. Biorąc pod uwagę ilość zaświadczeń ludzi o uratowaniu skóry dzięki światłom, powinna to być zauważalna liczba. Ale wcale wypadków nie zdarzyło się mniej! Co więcej, z udostępnionych danych Polskiego Stowarzyszenie Biegłych Sądowych Do Spraw Wypadków Drogowych na zbadanych przez jednego z biegłych ok 10-tysięcy wypadków, ani jeden nie był spowodowany brakiem świateł w warunkach dobrej widoczności!<br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):Bo teraz wszyscy jeżdzą na światłach (na szczęście), więc trudno żeby był spowodowany brakiem świateł.
Szerlokiem Holmsem to ty nie jesteś.<br><hr>świetlny<br>
Komentatorzy napisał(a):Nie wszyscy tylko większość. Jeżdżą bo boją się mandatu albo tego, że ich nie zauważy jakiś ślepiec który nie widzi samochodu bez świateł. <br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):A co mnie obchodzi ze się boją. Ważne ze jeżdżą. Niektórzy potrzebują nad soba bata.<br><hr>świetlny<br>
Komentatorzy napisał(a):Odpowiedz na pytanie. Skąd jest kupa "uratowanych" skoro ilość wypadków nie zmalała?<br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):Bo wzrosła ilość samochodów. I daj już spokój mówiłem ci.
<br><hr>świetlny<br>
Komentatorzy napisał(a):Dlaczego zatem nie wzrosła ilość wypadków w 2006 r? Przecież wówczas też wzrosła ilość samochodów?<br><hr>Tom01<br>
Nie chce mi sie z tobą więcej rozmawiać.
Sam pomyśl dlaczego.<br><hr>świetlny
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 21/4/2010, 14:46

Komentatorzy napisał(a):Światła w dzień trzy razy uratowały mi życie (raz jadąc na motorze, dwa razy w samochodzie) dlatego zawsze je będę włączał.<br><hr>świetlny<br>
Komentatorzy napisał(a):Innym też uratowały życie w pewnych sytuacjach?<br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):Tak, mojemu koledze na przykład.<br><hr>świetlny<br>
Komentatorzy napisał(a):Skoro kierowców są miliony to ilość uratowanych pewnie jest zauważalna?<br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):Pewnie są i co z tego? Co tak cię to boli?<br><hr>świetlny<br>
Komentatorzy napisał(a):Skoro zatem są uratowani to przed wprowadzeniem świateł w takich sytuacjach ginęli?<br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):Przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś.
Jak ktoś kto zginął może być teraz uratowany? Logika się kłania, kolego.<br><hr>świetlny<br>
Komentatorzy napisał(a):Może jeszcze raz prościej. Skoro pewien odsetek ludzi twierdzi że światła uratowały ich przed wypadkiem to analogicznie gdyby świateł nie było ulegliby wypadkowi? To wynika z Twojej wypowiedzi. Zatem po wprowadzeniu świateł wypadków powinno być mniej, bo światła ileśtam ludzi uratowały. Zgadza się?<br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):Zgadzam się. Jakby by było tyle samo samochodów, to wypadków powinno być mniej. A co ci tak w ogóle te światła przeszkadzają? Jeżeli uratują choć jedno życie to chyba warto, nie?<br><hr>świetlny<br>
Komentatorzy napisał(a):Jakby Babka miała wąsy.... Pojazdów przybywa cały czas w podobnych ilościach i w ostatnich latach poza 2007 liczba wypadków malała. W 2007 wzrosła. Co się zmieniło w tym roku w stosunku do poprzednich? Wprowadzono światła. Nie tylko w Polsce, ale jeszcze w dwóch innych krajach i w nich ilość wypadków wzrosła. We wszystkich innych wszystkich ujętych w raporcie EKG ONZ spadła. <br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):EKG to chyba sobie powinieneś zrobić, bo pewnie już masz zwaloną pikawę przez tą swoją fobię.<br><hr>świetlny<br>
Komentatorzy napisał(a):Skoro zaczynasz dyskusję i wygłaszasz jakiś pogląd, to miej przynajmniej odwagę przyznać że nie masz argumentów na jego poparcie albo zamilcz.<br><hr>Tom01<br>
Nie mam zamiaru udowadniać że 2+2=4.

Poza tym wyznaję zasadę: nie rozmawiaj z kretynem bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
<br><hr>świetlny
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 21/4/2010, 14:52

Komentatorzy napisał(a):Światła uratowały mnie przed wypadkiem! Gdybym nie zauważył, dzięki światłom, byłby wypadek. Takie świadectwo wystawia mnóstwo ludzi. Zatem uratowani są żywym dowodem, że po wprowadzeniu obowiązku jazdy na światłach o mały włos, ale na szczęście nie doszło do jakiejś liczba wypadków. Biorąc pod uwagę ilość zaświadczeń ludzi o uratowaniu skóry dzięki światłom, powinna to być zauważalna liczba. Ale wcale wypadków nie zdarzyło się mniej! Co więcej, z udostępnionych danych Polskiego Stowarzyszenie Biegłych Sądowych Do Spraw Wypadków Drogowych na zbadanych przez jednego z biegłych ok 10-tysięcy wypadków, ani jeden nie był spowodowany brakiem świateł w warunkach dobrej widoczności!<br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):Bo teraz wszyscy jeżdzą na światłach (na szczęście), więc trudno żeby był spowodowany brakiem świateł.
Szerlokiem Holmsem to ty nie jesteś.<br><hr>świetlny<br>
Komentatorzy napisał(a):Nie wszyscy tylko większość. Jeżdżą bo boją się mandatu albo tego, że ich nie zauważy jakiś ślepiec który nie widzi samochodu bez świateł. <br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):A co mnie obchodzi ze się boją. Ważne ze jeżdżą. Niektórzy potrzebują nad soba bata.<br><hr>świetlny<br>
Komentatorzy napisał(a):Odpowiedz na pytanie. Skąd jest kupa "uratowanych" skoro ilość wypadków nie zmalała?<br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):Bo wzrosła ilość samochodów. I daj już spokój mówiłem ci.
<br><hr>świetlny<br>
Komentatorzy napisał(a):Dlaczego zatem nie wzrosła ilość wypadków w 2006 r? Przecież wówczas też wzrosła ilość samochodów?<br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):Nie chce mi sie z tobą więcej rozmawiać.
Sam pomyśl dlaczego.<br><hr>świetlny<br>
Może mi powiesz? Może nie masz co odpowiedzieć? Ileż można wałkować, że we wszystkich latach ilość samochodów rośnie o podobną ilość. 2007 nie jest żadnym wyjątkowym. Nie było żadnego boomu, żadnego zwiększonego importu ani preferencyjnych sprzedaży. Są lata gdzie ilość pojazdów wzrosła bardziej niż w 2007. A od wielu lat TYLKO w 2007 wzrosły na raz i skokowo liczby wypadków, rannych i zabitych. Skoro więc wiesz dlaczego to się stało to mi powiedz. <br><hr>Tom01
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 21/4/2010, 14:55

Komentatorzy napisał(a):Światła w dzień trzy razy uratowały mi życie (raz jadąc na motorze, dwa razy w samochodzie) dlatego zawsze je będę włączał.<br><hr>świetlny<br>
Komentatorzy napisał(a):Innym też uratowały życie w pewnych sytuacjach?<br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):Tak, mojemu koledze na przykład.<br><hr>świetlny<br>
Komentatorzy napisał(a):Skoro kierowców są miliony to ilość uratowanych pewnie jest zauważalna?<br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):Pewnie są i co z tego? Co tak cię to boli?<br><hr>świetlny<br>
Komentatorzy napisał(a):Skoro zatem są uratowani to przed wprowadzeniem świateł w takich sytuacjach ginęli?<br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):Przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś.
Jak ktoś kto zginął może być teraz uratowany? Logika się kłania, kolego.<br><hr>świetlny<br>
Komentatorzy napisał(a):Może jeszcze raz prościej. Skoro pewien odsetek ludzi twierdzi że światła uratowały ich przed wypadkiem to analogicznie gdyby świateł nie było ulegliby wypadkowi? To wynika z Twojej wypowiedzi. Zatem po wprowadzeniu świateł wypadków powinno być mniej, bo światła ileśtam ludzi uratowały. Zgadza się?<br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):Zgadzam się. Jakby by było tyle samo samochodów, to wypadków powinno być mniej. A co ci tak w ogóle te światła przeszkadzają? Jeżeli uratują choć jedno życie to chyba warto, nie?<br><hr>świetlny<br>
Komentatorzy napisał(a):Jakby Babka miała wąsy.... Pojazdów przybywa cały czas w podobnych ilościach i w ostatnich latach poza 2007 liczba wypadków malała. W 2007 wzrosła. Co się zmieniło w tym roku w stosunku do poprzednich? Wprowadzono światła. Nie tylko w Polsce, ale jeszcze w dwóch innych krajach i w nich ilość wypadków wzrosła. We wszystkich innych wszystkich ujętych w raporcie EKG ONZ spadła. <br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):EKG to chyba sobie powinieneś zrobić, bo pewnie już masz zwaloną pikawę przez tą swoją fobię.<br><hr>świetlny<br>
Komentatorzy napisał(a):Skoro zaczynasz dyskusję i wygłaszasz jakiś pogląd, to miej przynajmniej odwagę przyznać że nie masz argumentów na jego poparcie albo zamilcz.<br><hr>Tom01<br>
Komentatorzy napisał(a):Nie mam zamiaru udowadniać że 2+2=4.

Poza tym wyznaję zasadę: nie rozmawiaj z kretynem bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
<br><hr>świetlny<br>
Panie "świetlny", zacznijmy od tego, że nie jesteś w stanie tego udowodnić. Nie jest to impertynencja, a raczej stwierdzenie założyłeś sobie teorię z zasady fałszywą. <br><hr>Tom01
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez mianps » 21/4/2010, 15:52

Tom01 na prezydenta !!!! I do Tupoleva go zapakować...

Na zadane mi tutaj pytanie z jakiej odległości w dobrych warunkach pogodowych zauważam samochód odpowiadam:
A. Auto ma włączone światła i jedzie z naprzeciwka - zauważam go jak jest 1km przede mną
B. Auto ma wyłączone światła i jedzie z naprzeciwka - zauważam go jak jest 700m przede mną

PS. nauczycie się pisać nie cytując 10 wypowiedzi wcześniej?

A teraz proszę bardzo dowód na to czemu miesiące styczeń, luty, marzec 2007 są tak ważne analizując liczbę wypadków w całym 2007 roku:
Obrazek (otwórz link)
Tabelka z raportu wypadki_drogowe_w_polsce_w_2007 [strona 9-10]

Napiszcie teraz, że to właśnie przez światła w te miesiące był tak olbrzymi wzrost wypadków w naszym kraju.
Macie czarno na białym, że wzrost wypadków w 2007 roku nie był spowodowany nakazem jazdy w dzień ze światłami !!
Dotrze to do Was wreszcie ?!?
Honda cb 450s -> FZS600
mianps
Świeżak
 
Posty: 490
Dołączył(a): 20/5/2009, 19:49
Lokalizacja: Radom/Opole/Tomaszów Maz.

Postprzez Tom01 » 21/4/2010, 16:11

mianps napisał(a):PS. nauczycie się pisać nie cytując 10 wypowiedzi wcześniej


Taki sposób cytowania wynika z działania systemu komentarzy. Piszemy tutaj: http://www.scigacz.pl/index.php?obj=125 ... s_list_all

Na forum komentarze pojawiają się samoczynnie i bez wpływu piszących.

I jeszcze jedno, edytowane treści nie są widoczne w komentarzach, więc tabelki z "dowodem" nikt nie widzi, chyba że wejdzie na forum.
Avatar użytkownika
Tom01
Świeżak
 
Posty: 59
Dołączył(a): 29/3/2010, 19:45
Lokalizacja: Białystok

Postprzez mianps » 21/4/2010, 17:18

A masz coś do autentyczności tego dowodu?
http://img515.imageshack.us/i/beztytuubmpc.jpg/
Honda cb 450s -> FZS600
mianps
Świeżak
 
Posty: 490
Dołączył(a): 20/5/2009, 19:49
Lokalizacja: Radom/Opole/Tomaszów Maz.

Postprzez Komentatorzy » 21/4/2010, 17:27

Komentatorzy napisał(a):Tom01 na prezydenta !!!! I do Tupoleva go zapakować... Na zadane mi tutaj pytanie z jakiej odległości w dobrych warunkach pogodowych zauważam samochód z zapalonymi światłami odpowiadam: A. Auto ma włączone światła i jedzie z naprzeciwka - zauważam go jak jest 1km przede mną B. Auto ma wyłączone światła i jedzie z naprzeciwka - zauważam go jak jest 700m przede mną <br><hr>mianps<br>
A na ch.. ci widzieć co się dzieje kilometr przed tobą? Nie wyprzedzisz na 700 m? To może z ciebie c..... nie kierowca i powinieneś oddać prawo jazdy?<br><hr>jaga
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 21/4/2010, 17:35

Komentatorzy napisał(a):A masz coś do autentyczności tego dowodu? <a href='http://img515.imageshack.us/i/beztytuubmpc.jpg/'>img515.imageshack.us/i/beztytuubmpc.jpg/</a> <br><hr>mianps<br>
No i proszę, sam sobie strzeliłeś gola.
Przecież to jest właśnie dowód na szkodliwośc tego nakazu.<br><hr>jaga
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez mianps » 21/4/2010, 17:57

Komentatorzy napisał(a):
Komentatorzy napisał(a):A masz coś do autentyczności tego dowodu? <a href='http://img515.imageshack.us/i/beztytuubmpc.jpg/'>img515.imageshack.us/i/beztytuubmpc.jpg/</a> <br><hr>mianps<br>
No i proszę, sam sobie strzeliłeś gola.
Przecież to jest właśnie dowód na szkodliwośc tego nakazu.<br><hr>jaga


Styczeń 2007 - wzrost wypadków o 63,3%, wzrost zabitych o 99,6%, wzrost rannych o 59,7%
Luty 2007 - wzrost wypadków o 9,8%, wzrost zabitych o 29,5%, wzrost rannych o 8,5%
Marzec 2007 - wzrost wypadków o 21,7%, wzrost zabitych o 15,1%, wzrost rannych o 20,5%

Wprowadzają nakaz jazdy z włączonymi światłami:
Kwiecień 2007 - wzrost wypadków o 7,4%, wzrost zabitych o 8,2%, wzrost rannych o 5,8%

Czy wg Was jest to znaczący wzrost wypadków w stosunku do stycznia 2007 roku? Macie problem z czytaniem czy jak? Jakie statystyki pokazują, że po kwietniu 2007 roku nastąpił znaczący wzrost wypadków? ŻADEN... nie macie więc podstaw by sądzić, że tak jest. Znaczący wzrost i to baaaardzo duży nastąpił przed wprowadzeniem nakazu jazdy na światłach w miesiącu styczniu, lutym i marcu -> stąd w całym 2007 roku taka duża liczba wypadków. I to jest właśnie nieznany przez Was "czynnik" który się zmienił - styczeń, luty, marzec 2007


Ktoś mi zadał pytanie z jakiej odległości widzę a nie po co mi ta widoczność. Więc odpowiedziałem. Wniosek jest jeden: widzę szybciej samochód z włączonymi światłami. A swoją drogą to sobie policz ile czasu potrzeba na to, by dwa pojazdy zbliżające się do siebie z prędkością 100km/h każdy zderzyły się ze sobą. Weź pod uwagę ile czasu potrzeba na manewr wyprzedzania. I się dowiesz po co lepiej jest widzieć coś z 1km a nie z 700m. I wtedy wróć tutaj i pisz.
Honda cb 450s -> FZS600
mianps
Świeżak
 
Posty: 490
Dołączył(a): 20/5/2009, 19:49
Lokalizacja: Radom/Opole/Tomaszów Maz.

Postprzez Komentatorzy » 21/4/2010, 18:02

Dzisiaj była piękna pogoda, wybrałem się w trasę popatrzeć jak to ludziska jeżdżą, ze światłami czy bez. Jeżdżą różnie, mniej więcej pół na pół. Tych pół z włączonymi światłami widzę z bardzo daleka, 1.5-2km bez najmniejszego problemu. Ci bez świateł są w tym czasie pięknie wkomponowani w otoczenie, i chwila mija zanim ich dostrzegam. Nie chodzi tu bynajmniej o odległość samą w sobie, tylko o fakt wyróżniania się oświetlonych pojazdów. Zanim zobaczę odblaskową "oczoj**czą" w kolorze kamizelkę motocyklisty, dużo wcześniej widzę jego zapalone światła, po prostu są najlepiej widoczne. Im pojazd na drodze lepiej widoczny, tym bezpieczniej i dla jego użytkownika i dla innych użytkowników dróg. Proste jak konstrukcja cepa. Panie i Panowie, zredukujcie dywagacje i wyciągajcie maszynki z garażow. My tu gadugadu, a słoneczko asfalt grzeje... :)<br><hr>kondraxk
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê