Zobacz wątek - <i>[Ducati 1199 Panigale S]</i> Ducati 1199 Panigale S na torze
NAS Analytics TAG

[Ducati 1199 Panigale S] Ducati 1199 Panigale S na torze

Komentarze użytkowników
_________

Postprzez Komentatorzy » 8/2/2014, 15:49

Wiecie na czym polega problem w tej dyskusji? Ze rozmawiacie tutaj o tym co jest na papierze. Papier wszystko przyjmie, nawet to , ze komarek ma lepsze zawieszenie od ducati. (a nie mowilem? Przyjelo) Ktos z was jezdzil s1000rr i panigale? Ja tak, i nie patrzac na wykresy moge sie zgodzic z autorem. SRR latwiej skreca, jest duzo latwiejsze w prowadzeniu a cala konstrukcja sztywniejsza od wymyslu ducati przez co dostaje sie o niebo lepszy feedback. Slusznie autor zauwazyl, na ducati trzeba sie napracowac i fizycznie i psychicznie, zeby moc jechac szybko. BMW samo w sobie jest szybkie, poprostu nalezy mu nie przeszkadzac. Mowiac prostymi slowami, jazda panigale to nie jest fun, motocykl trzeba cisnac, pracowac nad nim, stawiac wszystko na jedna karte,<br><hr>Rosiboj
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 8/2/2014, 17:56

Silnik w układzie L tzn ?<br><hr>Ogon
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 8/2/2014, 21:26

brzydki nie stylowy ,nie ma w sobie nic fajnego , zawodnik wyglada na nim jak doczepiony , jakas masakra dla karłów , nigdy bym czegos takiego nie k€pił <br><hr>mr zzz
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 9/2/2014, 11:15

Komentatorzy napisał(a):Wiecie na czym polega problem w tej dyskusji? Ze rozmawiacie tutaj o tym co jest na papierze. Papier wszystko przyjmie, nawet to , ze komarek ma lepsze zawieszenie od ducati. (a nie mowilem? Przyjelo) Ktos z was jezdzil s1000rr i panigale? Ja tak, i nie patrzac na wykresy moge sie zgodzic z autorem. SRR latwiej skreca, jest duzo latwiejsze w prowadzeniu a cala konstrukcja sztywniejsza od wymyslu ducati przez co dostaje sie o niebo lepszy feedback. Slusznie autor zauwazyl, na ducati trzeba sie napracowac i fizycznie i psychicznie, zeby moc jechac szybko. BMW samo w sobie jest szybkie, poprostu nalezy mu nie przeszkadzac. Mowiac prostymi slowami, jazda panigale to nie jest fun, motocykl trzeba cisnac, pracowac nad nim, stawiac wszystko na jedna karte,<br><hr>Rosiboj<br>
Też jeździłem oboma i mam podobne przemyślenia. Koniec kropka. <br><hr>Uzi
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 9/2/2014, 13:12

Komentatorzy napisał(a):Silnik w układzie L tzn ?<br><hr>Ogon<br>
V o kącie rozwarcia cylindrów 90 stopni<br><hr>fifty
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 9/2/2014, 18:46

Jedna mała dygresja miałem okazję polatać na torze i S1000RR i ZX10R a także Panigale i musze jasno napisać w żadnym z tych motocykli gdy wychodzę z zakrętu przy 8tyś obr. nie przebiega mi w głowie wezwanie do Boga.<br><hr>Marian
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 9/2/2014, 18:46

Jedna mała dygresja miałem okazję polatać na torze i S1000RR i ZX10R a także Panigale i musze jasno napisać w żadnym z tych motocykli gdy wychodzę z zakrętu przy 8tyś obr. nie przebiega mi w głowie wezwanie do Boga.<br><hr>Marian
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 9/2/2014, 21:20

chlopie ogarnij swoje texty bo sa istnie jak z kaplicy " wezwanie do boga " ? oooo k ..... jak nie umiesz zapierd,,, na torze to skacz te nauki , masz rybe na tylnej tablicy ??<br><hr>mr zzz
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 9/2/2014, 23:54

Początek zwala z nóg :D "Ponoć amerykańscy naukowcy odkryli, że....". Ja wstawiłbym w dalszej części zamiast Ducati BMW i też pasowałoby doskonale.<br><hr>dziadek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 10/2/2014, 00:05

Komentatorzy napisał(a):brzydki nie stylowy ,nie ma w sobie nic fajnego , zawodnik wyglada na nim jak doczepiony , jakas masakra dla karłów , nigdy bym czegos takiego nie k€pił <br><hr>mr zzz<br>
Ja też bym sobie nie kupił, masakra przy 160cm wzrostu. Wolę swojego ładnego, stylowego Kingway-a i nie wyglądam jak doczepiony.<br><hr>dziadek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 10/2/2014, 07:16

Ducati to padaka i ta malo merytoryczna dyskusja pod tekstem pokazuje ze w tych motocyklach chodzi wylacznie o lans, ego i pozowanie. World Superbike pokazało gdzie w tej chwili jest Ducati jeśli chodzi o potencjal motocykla, czyli w glebokiej, czarnej d**pie.<br><hr>Yoshi
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 10/2/2014, 17:13

Komentatorzy napisał(a):Ducati to padaka i ta malo merytoryczna dyskusja pod tekstem pokazuje ze w tych motocyklach chodzi wylacznie o lans, ego i pozowanie. World Superbike pokazało gdzie w tej chwili jest Ducati jeśli chodzi o potencjal motocykla, czyli w glebokiej, czarnej d**pie.<br><hr>Yoshi<br>
Ślicznie merytoryczne ujęte... poraża wręcz wiedzą i fachowością :-) . Pozdr.<br><hr>Janek Testastretta
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 11/2/2014, 00:11

Komentatorzy napisał(a):Ducati to padaka i ta malo merytoryczna dyskusja pod tekstem pokazuje ze w tych motocyklach chodzi wylacznie o lans, ego i pozowanie. World Superbike pokazało gdzie w tej chwili jest Ducati jeśli chodzi o potencjal motocykla, czyli w glebokiej, czarnej d**pie.<br><hr>Yoshi<br>
Komentatorzy napisał(a):Ślicznie merytoryczne ujęte... poraża wręcz wiedzą i fachowością :-) . Pozdr.<br><hr>Janek Testastretta<br>
W sezonie 2013, czyli w roku wprowadzenia do SBK tego Panigale po raz pierwszy od lat zawodnik Ducati ani razu nie stał na żadnym stopniu podium. To jest konkret. Czy chcesz z tym polemizować?<br><hr>Yoshi
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 11/2/2014, 19:45

Komentatorzy napisał(a):Ducati to padaka i ta malo merytoryczna dyskusja pod tekstem pokazuje ze w tych motocyklach chodzi wylacznie o lans, ego i pozowanie. World Superbike pokazało gdzie w tej chwili jest Ducati jeśli chodzi o potencjal motocykla, czyli w glebokiej, czarnej d**pie.<br><hr>Yoshi<br>
Komentatorzy napisał(a):Ślicznie merytoryczne ujęte... poraża wręcz wiedzą i fachowością :-) . Pozdr.<br><hr>Janek Testastretta<br>
Komentatorzy napisał(a):W sezonie 2013, czyli w roku wprowadzenia do SBK tego Panigale po raz pierwszy od lat zawodnik Ducati ani razu nie stał na żadnym stopniu podium. To jest konkret. Czy chcesz z tym polemizować?<br><hr>Yoshi<br>
Z padaką, ego i lansowaniem...co do sezonu, niestety, nie stał na podium po pierwsze primo, przepisy faworyzujące 4 cylindowe wyjące pokemony po drugie primo, niefabryczny zespół,po trzecie primo, nie było konkretnego zawodnika pokroju Baylissa, czy Fogartyego....bo dla mnie Checa zdobył mistrzostwo fuksem, a nie nadzwyczajnym talentem.. Jak się jest merytorycznym, to się wie dlaczego faworyzowane są 1000/4 cyl.... Dodam, że japskie i nie tylko japskie motocykle także mi się, podobają, niestety, japonia dla mnie skończyła się jak zamiast rozwijać ciekawe konstrukcje, dokładają co i rusz a to tajwańskich, a to chińskich owieweczek i stelażyków...Sam miałem japończyka, i jak byłbym lanserem i stać byłoby mnie na dowolne motocykle, to pełno byłoby w mym garażu, różnych dziwnych konstrukcji japońskich i nie tylko, o których większość z czytających nawet nie ma pojęcia... Co do BMW, to jakkolwiek niemcy czegoś by nie budowali i tak im wychodzi albo Pancerfaust, albo Sthurmgehwere ( przynajmniej stylistycznie)...Pozdr.<br><hr>Janek Testastretta
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 12/2/2014, 01:17

Tak czytam ten test i komentarze. Może ja nie jestem zawodnikiem torowym - może po prostu w całej tej zabawie chodzi o przyjemność z jazdy jedni mają większą na jednym moto inni na innym. Porównywanie tego motocykla do pojazdu zawodniczego, to lekkie nie porozumienie. Może i jest to motocykl typowo sportowy - ale chyba nie zawodniczy. Następna sprawa pisanie o kosztach eksploatacji, to też nie porozumienie w motocyklu który kosztuje blisko 100 tys. Chyba nikt nie analizuję przy zakupie motocykla sportowego spalania i czy przegląd kosztuje 800 zł czy 1,5 tys zł. To ma takie znaczenie jak żadne. Na pewno ma charakter te moto - a słowo lepszy - gorszy jest to rzecz względna <br><hr>motorek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 12/2/2014, 10:16

Komentatorzy napisał(a):Ducati to padaka i ta malo merytoryczna dyskusja pod tekstem pokazuje ze w tych motocyklach chodzi wylacznie o lans, ego i pozowanie. World Superbike pokazało gdzie w tej chwili jest Ducati jeśli chodzi o potencjal motocykla, czyli w glebokiej, czarnej d**pie.<br><hr>Yoshi<br>
Komentatorzy napisał(a):Ślicznie merytoryczne ujęte... poraża wręcz wiedzą i fachowością :-) . Pozdr.<br><hr>Janek Testastretta<br>
Komentatorzy napisał(a):W sezonie 2013, czyli w roku wprowadzenia do SBK tego Panigale po raz pierwszy od lat zawodnik Ducati ani razu nie stał na żadnym stopniu podium. To jest konkret. Czy chcesz z tym polemizować?<br><hr>Yoshi<br>
Komentatorzy napisał(a):Z padaką, ego i lansowaniem...co do sezonu, niestety, nie stał na podium po pierwsze primo, przepisy faworyzujące 4 cylindowe wyjące pokemony po drugie primo, niefabryczny zespół,po trzecie primo, nie było konkretnego zawodnika pokroju Baylissa, czy Fogartyego....bo dla mnie Checa zdobył mistrzostwo fuksem, a nie nadzwyczajnym talentem.. Jak się jest merytorycznym, to się wie dlaczego faworyzowane są 1000/4 cyl.... Dodam, że japskie i nie tylko japskie motocykle także mi się, podobają, niestety, japonia dla mnie skończyła się jak zamiast rozwijać ciekawe konstrukcje, dokładają co i rusz a to tajwańskich, a to chińskich owieweczek i stelażyków...Sam miałem japończyka, i jak byłbym lanserem i stać byłoby mnie na dowolne motocykle, to pełno byłoby w mym garażu, różnych dziwnych konstrukcji japońskich i nie tylko, o których większość z czytających nawet nie ma pojęcia... Co do BMW, to jakkolwiek niemcy czegoś by nie budowali i tak im wychodzi albo Pancerfaust, albo Sthurmgehwere ( przynajmniej stylistycznie)...Pozdr.<br><hr>Janek Testastretta<br>
Z tego co ja czytałem bo nie oglądam wyścigów WSBK to Panigale po wyścigu na Monza miała mieć zdjęte ograniczniki dolotu powietrza z 50 na 54mm średnicy. Ponad to na bardziej krętych torach to nie liczy się tak mocno moc w górnym zakresie obrotów i tu ponoć też Panigale nawet w zakrętach i przy dohamowywaniu traciło do 4 cylindrowców a na to restrykcje nie maja wpływu. Informacje te były podawane na jednym z większych portali o ducati. Prawdopodobnie Ducati się samo wpędziło w ślepą uliczkę tak jak w Moto GP rezygnując z ramy i możliwe ze z gówna bata nie ukręcą nawet podbierająć Aprili głównych inżynierów....<br><hr>Kapsel
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 12/2/2014, 11:19

Komentatorzy napisał(a):Ducati to padaka i ta malo merytoryczna dyskusja pod tekstem pokazuje ze w tych motocyklach chodzi wylacznie o lans, ego i pozowanie. World Superbike pokazało gdzie w tej chwili jest Ducati jeśli chodzi o potencjal motocykla, czyli w glebokiej, czarnej d**pie.<br><hr>Yoshi<br>
Komentatorzy napisał(a):Ślicznie merytoryczne ujęte... poraża wręcz wiedzą i fachowością :-) . Pozdr.<br><hr>Janek Testastretta<br>
Komentatorzy napisał(a):W sezonie 2013, czyli w roku wprowadzenia do SBK tego Panigale po raz pierwszy od lat zawodnik Ducati ani razu nie stał na żadnym stopniu podium. To jest konkret. Czy chcesz z tym polemizować?<br><hr>Yoshi<br>
Komentatorzy napisał(a):Z padaką, ego i lansowaniem...co do sezonu, niestety, nie stał na podium po pierwsze primo, przepisy faworyzujące 4 cylindowe wyjące pokemony po drugie primo, niefabryczny zespół,po trzecie primo, nie było konkretnego zawodnika pokroju Baylissa, czy Fogartyego....bo dla mnie Checa zdobył mistrzostwo fuksem, a nie nadzwyczajnym talentem.. Jak się jest merytorycznym, to się wie dlaczego faworyzowane są 1000/4 cyl.... Dodam, że japskie i nie tylko japskie motocykle także mi się, podobają, niestety, japonia dla mnie skończyła się jak zamiast rozwijać ciekawe konstrukcje, dokładają co i rusz a to tajwańskich, a to chińskich owieweczek i stelażyków...Sam miałem japończyka, i jak byłbym lanserem i stać byłoby mnie na dowolne motocykle, to pełno byłoby w mym garażu, różnych dziwnych konstrukcji japońskich i nie tylko, o których większość z czytających nawet nie ma pojęcia... Co do BMW, to jakkolwiek niemcy czegoś by nie budowali i tak im wychodzi albo Pancerfaust, albo Sthurmgehwere ( przynajmniej stylistycznie)...Pozdr.<br><hr>Janek Testastretta<br>
Komentatorzy napisał(a):Z tego co ja czytałem bo nie oglądam wyścigów WSBK to Panigale po wyścigu na Monza miała mieć zdjęte ograniczniki dolotu powietrza z 50 na 54mm średnicy. Ponad to na bardziej krętych torach to nie liczy się tak mocno moc w górnym zakresie obrotów i tu ponoć też Panigale nawet w zakrętach i przy dohamowywaniu traciło do 4 cylindrowców a na to restrykcje nie maja wpływu. Informacje te były podawane na jednym z większych portali o ducati. Prawdopodobnie Ducati się samo wpędziło w ślepą uliczkę tak jak w Moto GP rezygnując z ramy i możliwe ze z gówna bata nie ukręcą nawet podbierająć Aprili głównych inżynierów....<br><hr>Kapsel<br>
Dokładnie. Po pierwszych testach Carlos Checa przed sezonem 2013 skarżyl sie przede wszystkim na brak... czucia przodu (to samo co w MotoGP). Problemem nie jest brak mocy (a przynajmniej jest to problem drugorzędny), problem jest błędna koncepcja motocykla, który nie ma ramy...<br><hr>IgoRR
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 12/2/2014, 13:46

Komentatorzy napisał(a):Ducati to padaka i ta malo merytoryczna dyskusja pod tekstem pokazuje ze w tych motocyklach chodzi wylacznie o lans, ego i pozowanie. World Superbike pokazało gdzie w tej chwili jest Ducati jeśli chodzi o potencjal motocykla, czyli w glebokiej, czarnej d**pie.<br><hr>Yoshi<br>
Zapraszam na promocję maści na Ból ****, teraz -20% dla polaczków !!! okazja<br><hr>alphamale
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 12/2/2014, 17:12

Komentatorzy napisał(a):Ducati to padaka i ta malo merytoryczna dyskusja pod tekstem pokazuje ze w tych motocyklach chodzi wylacznie o lans, ego i pozowanie. World Superbike pokazało gdzie w tej chwili jest Ducati jeśli chodzi o potencjal motocykla, czyli w glebokiej, czarnej d**pie.<br><hr>Yoshi<br>
Komentatorzy napisał(a):Ślicznie merytoryczne ujęte... poraża wręcz wiedzą i fachowością :-) . Pozdr.<br><hr>Janek Testastretta<br>
Komentatorzy napisał(a):W sezonie 2013, czyli w roku wprowadzenia do SBK tego Panigale po raz pierwszy od lat zawodnik Ducati ani razu nie stał na żadnym stopniu podium. To jest konkret. Czy chcesz z tym polemizować?<br><hr>Yoshi<br>
Komentatorzy napisał(a):Z padaką, ego i lansowaniem...co do sezonu, niestety, nie stał na podium po pierwsze primo, przepisy faworyzujące 4 cylindowe wyjące pokemony po drugie primo, niefabryczny zespół,po trzecie primo, nie było konkretnego zawodnika pokroju Baylissa, czy Fogartyego....bo dla mnie Checa zdobył mistrzostwo fuksem, a nie nadzwyczajnym talentem.. Jak się jest merytorycznym, to się wie dlaczego faworyzowane są 1000/4 cyl.... Dodam, że japskie i nie tylko japskie motocykle także mi się, podobają, niestety, japonia dla mnie skończyła się jak zamiast rozwijać ciekawe konstrukcje, dokładają co i rusz a to tajwańskich, a to chińskich owieweczek i stelażyków...Sam miałem japończyka, i jak byłbym lanserem i stać byłoby mnie na dowolne motocykle, to pełno byłoby w mym garażu, różnych dziwnych konstrukcji japońskich i nie tylko, o których większość z czytających nawet nie ma pojęcia... Co do BMW, to jakkolwiek niemcy czegoś by nie budowali i tak im wychodzi albo Pancerfaust, albo Sthurmgehwere ( przynajmniej stylistycznie)...Pozdr.<br><hr>Janek Testastretta<br>
Komentatorzy napisał(a):Z tego co ja czytałem bo nie oglądam wyścigów WSBK to Panigale po wyścigu na Monza miała mieć zdjęte ograniczniki dolotu powietrza z 50 na 54mm średnicy. Ponad to na bardziej krętych torach to nie liczy się tak mocno moc w górnym zakresie obrotów i tu ponoć też Panigale nawet w zakrętach i przy dohamowywaniu traciło do 4 cylindrowców a na to restrykcje nie maja wpływu. Informacje te były podawane na jednym z większych portali o ducati. Prawdopodobnie Ducati się samo wpędziło w ślepą uliczkę tak jak w Moto GP rezygnując z ramy i możliwe ze z gówna bata nie ukręcą nawet podbierająć Aprili głównych inżynierów....<br><hr>Kapsel<br>
Komentatorzy napisał(a):Dokładnie. Po pierwszych testach Carlos Checa przed sezonem 2013 skarżyl sie przede wszystkim na brak... czucia przodu (to samo co w MotoGP). Problemem nie jest brak mocy (a przynajmniej jest to problem drugorzędny), problem jest błędna koncepcja motocykla, który nie ma ramy...<br><hr>IgoRR<br>
Sam sceptycznie podchodzę do koncepcji "bezramowej" Panigale, ale zwężka nawet 54 ciągle jest zamiast jak fabrycznego 63,9, ale to jeszcze nie wszystko, bo w Ducati nie można sobie swobodnie konfigurować skrzyni biegów, a 4 cylindry b/o, mało tego nie dość że zwężka na gardzieli to jeszcze zwężka na rurach airboxu... jest tego więcej nie chce mi się zarzucać szczegółami ( lobby 4 cylindrowe jet bez porównania silniejsze ma najwięcej do gadania, takie Kawasaki mogłoby wykupić całe WorldSbk dostając w gratisie MotoGp)..., ale sama maszyna to jeszcze nic, potrzeba do tego jeszcze zawodnika, ja porównywałem czasy Baylissa nawet na 999 z 2007 roku, na niektórych torach byłby nadal w czołówce, na 1098 to ciągle byłby z przodu...No cóż my se gadamy a karawana jedzie dalej, i niech tak zostanie... jakie ma znaczenie co ja sobie myślę, czy inni koledzy, ale marzy mi się kratownicowe Panigale nie ma co...<br><hr>Janek Testastretta
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 12/2/2014, 18:44

Komentatorzy napisał(a):Tak czytam ten test i komentarze. Może ja nie jestem zawodnikiem torowym - może po prostu w całej tej zabawie chodzi o przyjemność z jazdy jedni mają większą na jednym moto inni na innym. Porównywanie tego motocykla do pojazdu zawodniczego, to lekkie nie porozumienie. Może i jest to motocykl typowo sportowy - ale chyba nie zawodniczy. Następna sprawa pisanie o kosztach eksploatacji, to też nie porozumienie w motocyklu który kosztuje blisko 100 tys. Chyba nikt nie analizuję przy zakupie motocykla sportowego spalania i czy przegląd kosztuje 800 zł czy 1,5 tys zł. To ma takie znaczenie jak żadne. Na pewno ma charakter te moto - a słowo lepszy - gorszy jest to rzecz względna <br><hr>motorek<br>
Nareszcie, ktoś zdroworozsądkowo napisał i z sensem...Pozdr.<br><hr>Janek Testastretta
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na g�r�