Zobacz wątek - <i>[biblioteka]</i> Ile naprawdę motocykl zużywa paliwa?
NAS Analytics TAG

[biblioteka] Ile naprawdę motocykl zużywa paliwa?

Komentarze użytkowników
_________

Postprzez Komentatorzy » 22/7/2013, 12:44

Komentatorzy napisał(a):Cytuję: "...przypomnijmy, że kiedy jedziesz i zamkniesz przepustnicę, spalanie wynosi równe zero..." - wynaleźliście silnik na powietrze?? Od kiedy silnik pracuje na samo powietrze? Silnik spalinowy ma taką przypadłość że żeby pracować potrzebuje mieszanki paliwowo-powietrznej... a to ze zakręcicie przepustnicę to tylko oznacza że dostaje minimalną ilość i powietrza i paliwa - tylko z paliwem to są takie małe wartości że komputery są tak zaprogramowane iż spalanie chwilowe wykazują 0,0... bo nie ma sensu podawać wartości np 0.2L gdy pojazd stoi i silnik pracuje na wolnych obrotach...<br><hr>darciomor<br>
Niestety mylisz się kolego. Autor artykułu ma rację. W przypadku hamowania silnikiem role silnika i koła zamieniają się i to koło napędza silnik.

Jedna kwestia z którą nie zgodzę się z autorem to kwestia siły hamowania silnikiem. Im jest ona mniejsza tym lepiej, ponieważ motocykl wolniej wytraca prędkość przez co możemy przejechać większy dystans hamując silnikiem.<br><hr>Martin
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 22/7/2013, 12:46

Komentatorzy napisał(a):No tak, a Suzuki SV650 99r trzyma mi około 7,5-8,5 litra w przeciętnym miejsko obwodnicowym ruchu. Bez większego pałowania. Coś koszmarnego :(<br><hr>Szufla<br>
No to kolego czeka cię czyszczenie/regulacja gaźników. Moja SV650 2000, w trasie 100-110 km/h bierze 4.1-4.2, w mieszanym przy ... dość dynamicznej jeździe 4.8-5.0 litrów.<br><hr>Volotham
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 22/7/2013, 12:48

4,6 L/100 przy pałowaniu V-Stroma 650 cc ? Nie chce mi się wierzyć ale przyjmuję do wiadomości z szacunkiem dla Suzuki. Moja FZ6 600 cc przy pałowaniu potrafiła wyżłopać ponad 8 L/100. Jeździła jak złoto, zero usterek, lać i jechać. Ale niestety lubiła swoje wypić. <br><hr>JAN
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 22/7/2013, 12:56

Pytanie czy jazda na niskich obrotach jest dobra dla silnika, wydaje mi się, że silnik najmniej się zużywa przy obrotach bliskich maksymalnemu momentowi obrotowemu. Niskie obroty, owszem zmniejszają zużycie, ale niszczą silnik.<br><hr>nc700x
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 22/7/2013, 13:17

Mój ledwo dotarty Z800 spalił w sobotę na A4 11L/100 :) Trasa Wrocław - Zgorzelec i dojazd do stacji na oparach :) Normalnie po Wrocławiu mieszczę się w 5L (jakieś 350 km na zbiorniku 17L). Ale poniżej 3L/100 to chyba musiałbym się nogami odpychać... :)<br><hr>goosi
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 22/7/2013, 13:22

Komentatorzy napisał(a):4,6 L/100 przy pałowaniu V-Stroma 650 cc ? Nie chce mi się wierzyć ale przyjmuję do wiadomości z szacunkiem dla Suzuki. Moja FZ6 600 cc przy pałowaniu potrafiła wyżłopać ponad 8 L/100. Jeździła jak złoto, zero usterek, lać i jechać. Ale niestety lubiła swoje wypić. <br><hr>JAN<br>
Też mi to wygląda na podejrzane.
Mój ZX-10R spala cały zbiornik na odcinku 180 km.
i to wszystko w temacie.ale w sumie who cares ? :)<br><hr>Czesław
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 22/7/2013, 13:44

słyszałem ze nowe DLki sa ekonomiczne,ale nie wiedziałem ze aż tak ;) sam posiadam K6 ,wiec straszą,średnie spalanie ok 4,8l<br><hr>Crass
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 22/7/2013, 13:52

O co chodzi z tym Ticiem? Ja jeżdże Ticiem, bez kapelusza i w zakrętach jadę jak każdy (znacznie gorzej wygląda jazda po prostej - przy 120 km/h spoglądam śmierci w oczy) :P<br><hr>kikut
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 22/7/2013, 13:52

Komentatorzy napisał(a):Pytanie czy jazda na niskich obrotach jest dobra dla silnika, wydaje mi się, że silnik najmniej się zużywa przy obrotach bliskich maksymalnemu momentowi obrotowemu. Niskie obroty, owszem zmniejszają zużycie, ale niszczą silnik.<br><hr>nc700x<br>
To najgłupszy komentarz jaki przeczytałem, a dziennie przeglądam Onet.pl....<br><hr>KazikK
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 22/7/2013, 13:56

", które ledwo co przeszło pierwszy przegląd."

bardziej pasowałoby: które dopiero co ;)

Ponieważ, wygląda to tak jak by nowy motocykl miał problemy z przejściem przeglądu ;)<br><hr>Aro
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 22/7/2013, 14:01

Osobiście mam V-Stroma DL-650 z 2012r (ten sam model co w w/w teście) i najmniejsze spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 4l/100km. Faktem jest że prędkość przelotową mam ok 100km/h (a nie 89 - nie lubię jak mnie TIR'y wyprzedzają) i jednak używam klamki hamulca żeby zapalić światło stopu. Natomiast "pełna bomba" (z całym szacunkiem do redaktorów) to absurd. Osobiście jak mi się spieszy to spalanie mam ok 5,5l/100km i wcale nie jadę cały czas na "pełnej bombie". Komputer pokładowy w istocie pokazuje bzdury jeśli chodzi o spalanie...<br><hr>piotr
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 22/7/2013, 14:13

Komentatorzy napisał(a):Pytanie czy jazda na niskich obrotach jest dobra dla silnika, wydaje mi się, że silnik najmniej się zużywa przy obrotach bliskich maksymalnemu momentowi obrotowemu. Niskie obroty, owszem zmniejszają zużycie, ale niszczą silnik.<br><hr>nc700x<br>
Silnik chyba najbardziej niszczy pałowanie na zimnym silniku.
<br><hr>etwesh
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 22/7/2013, 14:33

"Kontrola licznika przejechanych kilometrów - 77,1 km, czyli grubo ponad połowę mniej, niż udało się osiągnąć podczas Economy Run."

Polecam jeszcze raz zrobić przeliczenia ponieważ jest to niemal idealna połowa dystansu Economy.<br><hr>Stoper
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 22/7/2013, 14:45

Komentatorzy napisał(a):"Kontrola licznika przejechanych kilometrów - 77,1 km, czyli grubo ponad połowę mniej, niż udało się osiągnąć podczas Economy Run."

Polecam jeszcze raz zrobić przeliczenia ponieważ jest to niemal idealna połowa dystansu Economy.<br><hr>Stoper<br>
True dat. Wkradł się jakiś chochlik słowny. Dzięki za uwagę!<br><hr>Boczo
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 22/7/2013, 14:51

Mój FZ1S ostatnio miał wynik 12 l na 160km co daje 7,5L/100km powiedzmy że była to prawie cała bomba.
Nie wiem generalnie jak udaje się komuś odwijać manetkę i osiągnąć 5l/100km przy takich moto .....
Nie mniej jednak szacunek za ecodriving (ale w takim wypadku może jednak skuter albo jeszcze bardziej oszczędne cudo kupić)
<br><hr>YNC
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 22/7/2013, 15:08

Komentatorzy napisał(a):Mój FZ1S ostatnio miał wynik 12 l na 160km co daje 7,5L/100km powiedzmy że była to prawie cała bomba.
Nie wiem generalnie jak udaje się komuś odwijać manetkę i osiągnąć 5l/100km przy takich moto .....
Nie mniej jednak szacunek za ecodriving (ale w takim wypadku może jednak skuter albo jeszcze bardziej oszczędne cudo kupić)
<br><hr>YNC<br>
FZ1S nie nadaje sie raczej do ecodrivingu, mi w miescie (warszawa) połyka dyche średnio na 100km, na trasie przy rozsądnej jeździe (czyli do 150km/h) 6,5 a minimum jakie udalo mi sie osiagnac na trasie to 5,5 przy stałej prędkości ok. 100km/h (padał deszcz:))
Zaczynam myśleć o zakupie skutera na miasto bo tankowanie za 100PLN co tydzień na dojazdy do pracy to troche przesada.
A swoją drogą nie wierze że DL650 jest w stanie spalić 2,5 l/100km ani tym bardziej 4 przy dawaniu w palnik, ktoś musiał się machnąć w obliczeniach, albo Suzuki dało do testów wersję hybrydową:)<br><hr>hans
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 22/7/2013, 15:20

Komentatorzy napisał(a):Osobiście mam V-Stroma DL-650 z 2012r (ten sam model co w w/w teście) i najmniejsze spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 4l/100km. Faktem jest że prędkość przelotową mam ok 100km/h (a nie 89 - nie lubię jak mnie TIR'y wyprzedzają) i jednak używam klamki hamulca żeby zapalić światło stopu. Natomiast "pełna bomba" (z całym szacunkiem do redaktorów) to absurd. Osobiście jak mi się spieszy to spalanie mam ok 5,5l/100km i wcale nie jadę cały czas na "pełnej bombie". Komputer pokładowy w istocie pokazuje bzdury jeśli chodzi o spalanie...<br><hr>piotr<br>
ja jade 120/130 a i tak zdarzylo się dość często ze tir mnie wyprzedzil<br><hr>monika
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 22/7/2013, 15:40

"... jeśli zaś zatankujesz do pełna (20x plus minus 5,60 zł) będziesz jeździł do i z pracy przez niemal 3 miesiące na jednym zbiorniku."

Nie zgadzam siÄ™.
Robiąc taki dystans silnik nie zdąży się nawet porządnie rozgrzać, więc nierealne jest osiągnięcie takiego spalania.
Poza tym trasa testowa to w 90% teren niezabudowany więc wyliczenie nt dojazdów do pracy to lekka przesada.<br><hr>hans
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 22/7/2013, 15:47

Ja mam SV650 K6 i też najmniejsze spalanie miałem około 4,5l/100km<br><hr>buzonetti
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 22/7/2013, 15:54

Mimo posiadania funkcji - średnie zużycie. Nigdy jej nie używam. Co najwyżej przebieg do tankowania. Kiedyś przez przypadek widziałem że bywa spokojnie ponad 10 L. Myślę że posiadanie nie których motocykli, czy samochodów i liczenie litrów to bez sens. Jest kilka motocykli czy skuterów które potrafią zrobić rekord ecodrivingu. Tylko nie ma tam emocji <br><hr>motorek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê