Zobacz wątek - <i>[Honda CBR500R]</i> Honda CBR500R - pół litra frajdy
NAS Analytics TAG

[Honda CBR500R] Honda CBR500R - pół litra frajdy

Komentarze użytkowników
_________

Postprzez Komentatorzy » 26/2/2013, 20:42

Komentatorzy napisał(a):cena troche przesadzona. takie moto to góra 16 tys pln. za 25 to mozna miec 3 letnia uzywke z klasy premium<br><hr>mrcn<br>
oj przestańcie porównywać nowe do używanego.
Jak ktoś chce kupić nowe, to kupuje nowe.
A jeśli ktoś chce wycisnąć maks z dostępnych funduszy - kupuje używkę.
Choć jest pokolenie jeszcze u nas, które uważa, że nowe zawsze lepsze, zwłaszcza jak cena dobra - dlatego u populacji w sile wieku taką popularność zdobyły motocykle ROMET (mimo iż w tej samej cenie można kupić znacznie lepszy jakościowo odpowiednik używany).
Zasady rynku są dziwne, ludzie lubią kupować duże SUVy na dojazdy do pracy, samochody typu Tico na podróże 400-500km, litrowe supersporty jako pierwszy sprzęt, niemal dwulitrowe choppery do niedzielnych dojazdów do kościoła, 125ccm na wycieczki dookoła świata....
Patrząc na to, taka 500 mogłaby się nie przyjąć.
I ja również podejrzewam, że się przyjmie. Mało tego, śmiem uważać, że ten motocykl, podobnie jak NC 700, będzie kupowany przez motocyklistów z dużym doświadczeniem, takich, którzy traktują sprzęt jako podstawowy środek transportu, a nie tylko zabawkę czy stan posiadania (spotykałem takich, co motocykl po prostu mają. Jak doniczkę.).
<br><hr>ChaoticBiker
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 26/2/2013, 20:51

Komentatorzy napisał(a):Po zapoznaniu się z artykułem ,muszę stwierdzić że nową Hondę a tę z lat 2000 dzieli kilometrowa przepaść w jakości!
Mi osobiście Honda nie zaimponowała. 500cc można by śmiało rozmieścić na 4 cylindry.

ergonomia +
dźwięk --------------<br><hr>Borek<br>
Komentatorzy napisał(a):To nie jest maszyna torowa. Po co komu 500cc w 4 cylindrach? <br><hr>szu<br>
Zgadzam się, dwa cylindry są dla obniżenia kosztów, 4 cycki to zawsze większe koszta w serwisie. Uważam że motocykl bardzo udany, marzy mi się.<br><hr>Booster27
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 26/2/2013, 21:52

Komentatorzy napisał(a):Po zapoznaniu się z artykułem ,muszę stwierdzić że nową Hondę a tę z lat 2000 dzieli kilometrowa przepaść w jakości!
Mi osobiście Honda nie zaimponowała. 500cc można by śmiało rozmieścić na 4 cylindry.

ergonomia +
dźwięk --------------<br><hr>Borek<br>
Komentatorzy napisał(a):To nie jest maszyna torowa. Po co komu 500cc w 4 cylindrach? <br><hr>szu<br>
Pewnie żeby było droższe na starcie, więcej wymagało serwisowania (droższego) i częściej i więcej się psuło.<br><hr>tytus
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 26/2/2013, 22:16

Lovtza, a dlaczego jak maja 125, 250, teraz 500, 600 i 1000 nie zrobia 750 jak gsxr? (zamiast tego pincet cc) ;]<br><hr>Weronika
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 26/2/2013, 22:21

Komentatorzy napisał(a):Lovtza tak się zastanawiam jaki na prawdę jest koszt wyprodukowania takiego motocykla.Może skusisz się kiedyś na przeprowadzenie takiej kalkulacji.Nie czarujmy się nowa połówka Hondy nie jest zbyt atrakcyjna pod względem osiągów dla starego motocyklisty a pod względem ceny dla młodego.Patrzeć na spalanie również nie można bo zanim się ,,spłaci'' w rękach młodego motocyklisty to już dawno jej nie będzie.Czy producentom motocykli nie opłacało by się nieco zjechać z zysku aby przyciągnąć więcej klientów którzy w przyszłości będą kupowali poważniejsze więc i droższe maszyny.Fakt cena CBRki nie wygląda źle w porównaniu z konkurencją ale i tak jeśli starsi motocykliści (wiekiem) będą mieli wybór 500ccm za 26tys i mocniejszą 600ccm używaną w doskonałym stanie to myślę że postawią na tą drugą..<br><hr>marian65<br>
Komentatorzy napisał(a):Myślę, że przy obecnej sytuacji na rynku, gdyby te motocykle mogłyby być tańsze - to by były. Myślę też, że nie warto oceniać sensu istnienia takiego motocykla (jego konfiguracji, mocy, ceny, itd.) przez pryzmat naszych realiów i naszych zarobków. W Hiszpanii, Niemczech i we Włoszech te Hondy będą sprzedawały się świetnie, choć oni mają jeszcze większe rynki motocykli używanych niż my. Trudno też powiedzieć żeby Włosi lub Hiszpanie nie znali się na motocyklach... BTW, kosztów wyprodukowania motocykla nie poda żaden producent...:)<br><hr>Lovtza<br>
Sorry,przez moment zapomniałem że Japończycy produkują nie tylko na nasz rynek i że gdzie indziej może być inaczej.Ale i tak szkoda...Dzięki za odpowiedź.Pozdrawiam :-)<br><hr>marian65
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 26/2/2013, 22:50

Komentatorzy napisał(a):Podajcie jeszcze przyspieszenie 0-100, oraz v-max i będę już całkiem zadowolony :)<br><hr>SkoQ<br>
Komentatorzy napisał(a):Osiągi są takie jak motocykli typu Suzuki GS500 - 0-100kmh w granicach 6-7 sekund, Vmax ~160 km/h.<br><hr>Lovtza<br>
Ninja 300R ponoć leci 190kmph. Tutaj na prawdę tyle mniej?<br><hr>olo
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 26/2/2013, 23:38

25 tys to wcale nie jest tanio, szczegolnie dla mlodych motocyklistow. Lovtza czy moglbys napisac jak chodzi klamka sprzegla? Czy lekko jak w cbf 125, czy raczej do wciskania potrzebujesz uzyc wiekszej sily? <br><hr>trewq
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Re: <i>[Honda CBR500R]</i> Honda CBR500R - pół l

Postprzez tadkos2 » 27/2/2013, 07:44

Ścigacz napisał(a):Dyskusja na temat: Honda CBR500R - pół litra frajdy
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Honda CBR500R - pół litra frajdy
Miałem Hondę CBF 500 przez dwa sezony ok.12000km, bardzo dobrze ten sprzęt oceniam, jesli nowa odmiana tego motka będzie podobna, choć z pewnością mniej dynamiczna (10 KM mniej) to OK.
tadkos2
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 21/11/2009, 10:49
Lokalizacja: Katowice

Postprzez Komentatorzy » 27/2/2013, 08:50

Komentatorzy napisał(a):Lovtza tak się zastanawiam jaki na prawdę jest koszt wyprodukowania takiego motocykla.Może skusisz się kiedyś na przeprowadzenie takiej kalkulacji.Nie czarujmy się nowa połówka Hondy nie jest zbyt atrakcyjna pod względem osiągów dla starego motocyklisty a pod względem ceny dla młodego.Patrzeć na spalanie również nie można bo zanim się ,,spłaci'' w rękach młodego motocyklisty to już dawno jej nie będzie.Czy producentom motocykli nie opłacało by się nieco zjechać z zysku aby przyciągnąć więcej klientów którzy w przyszłości będą kupowali poważniejsze więc i droższe maszyny.Fakt cena CBRki nie wygląda źle w porównaniu z konkurencją ale i tak jeśli starsi motocykliści (wiekiem) będą mieli wybór 500ccm za 26tys i mocniejszą 600ccm używaną w doskonałym stanie to myślę że postawią na tą drugą..<br><hr>marian65<br>
Komentatorzy napisał(a):Myślę, że przy obecnej sytuacji na rynku, gdyby te motocykle mogłyby być tańsze - to by były. Myślę też, że nie warto oceniać sensu istnienia takiego motocykla (jego konfiguracji, mocy, ceny, itd.) przez pryzmat naszych realiów i naszych zarobków. W Hiszpanii, Niemczech i we Włoszech te Hondy będą sprzedawały się świetnie, choć oni mają jeszcze większe rynki motocykli używanych niż my. Trudno też powiedzieć żeby Włosi lub Hiszpanie nie znali się na motocyklach... BTW, kosztów wyprodukowania motocykla nie poda żaden producent...:)<br><hr>Lovtza<br>
...ciekawe, czy tzw. wiodący producenci nie zdecydują się na manewr podobny do rynku dużego AGD. Chodzi mi o równoległą produkcję wersji modeli na rynek "Estern Europe". Chodzi o to, że różnego rodzaju kuchenki czy lodówki w naszych sklepach w porównaniu z niemieckimi różnią się (w niektórych przypadkach) tylko malowaniem, symbolem i... ceną. Kolega zapytał o koszty produkcji. Nie mają one większego znaczenia w przełożeniu na cenę. Cena zależy od odpowiedniego typoszeregu w ofercie producenta oraz od tego w jakich cenach podobne produkty oferuje konkurencja. W odniesieniu do kosztów produkcji, dany model jest produkowany tak długo, jak można go sprzedawać po cenie wyższej od kosztów produkcji (i w tym miejscu jedną ze zmiennych jest zasobność portfeli klientów). Ponieważ Honda i inni chcą sprzedawać motocykle na całym świecie, być może warto byłoby coś takiego zrobić, bo nie da się udawać, że zarobki na całym świecie są takie same.<br><hr>buu
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 27/2/2013, 08:59

bardzo fajny sprzęt : niiezuy zestaw hamulcowy ,zawieszenie ,z tego co autor pisze ładny przebieg mocy dobra ochrona przed wiatrem małe luzy w przenieseniu napedu, ładnie pracujaca skrzynia ,niskie spalanie z tego wynika ze poprawiono wszystko o iles procent wzgledem starej cb 500 poza moca jak widac nie to bylo zamierzeniem konstruktorow . natomiast niedokonca jestem przekonany czy dokladnie ta sama specyfikacja silnika w kazdej z wersji w tej cb to dobre posuniecie i w nakedzie i w tej owiewkowej wersji i chyba jeszcze jedna jest wersja albo tylko 2 niepamietam róznica miedzy tym wersjami to tylko obudowy osiagi pozostana na tym samym poziomie z punktu widzenia producenta i kat a2 ma to jakis sens oczywiscie i dla duzej ilosci klientow ktorzy niedbaja o to czy wersja naked ma 5km mniej czy wiecej wzgledem obudowanej dla nich wazniejsza jest cala ta reszta zalet ktora producent niewatpliwie zaserwowal ok, jednak dla takich malkontentow jak ja fajnie jednak by bylo gdyby moc tej wersji z owiewkami byla o 15-20% wyzsza w granicach 56-58 km (tyle miala teoretycznie stara wersja wedlug producenta pomiary na hamowni jednak wykazywaly równe ok .50 km te stare cb nigdy nieosiagaly mocy w wersjach rzekomo odblokowanych podawanych przez producenta czyli 58 km na wale przynajmniej tak wynika z testow i pomiarow na hamowni ktore czytalem ) dla mnie jako jednostki fajnie by bylo gdyby naked mial te 48 km jak ma a wersja obudowana ok. 60 km to byly by optymalne wartosci dla mnie.<br><hr>sztik
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 27/2/2013, 10:09

A może ktoś pokusiłby sie o test porównawczy trzech nacked'ów ze stajni Hondy: CB500F, CBF 600 i XC 700C pod kątem "pierwszego motocykla". Kazdy z tych modeli w osobnych testach zawsze był polecany jako motocykl dla początkujacych. Jesli tak jest to pytanie dlaczego Honda ma w swojej ofercie modele nastawione na tego samego - poczatkujacego - klienta. Myślę, ze warto by było usłyszeć opinie fachowca na temat wad i zalet każdego z tych motocykli z punktu widzenia początkującego motocyklisty<br><hr>Pavv
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 27/2/2013, 10:10

Komentatorzy napisał(a):Lovtza tak się zastanawiam jaki na prawdę jest koszt wyprodukowania takiego motocykla.Może skusisz się kiedyś na przeprowadzenie takiej kalkulacji.Nie czarujmy się nowa połówka Hondy nie jest zbyt atrakcyjna pod względem osiągów dla starego motocyklisty a pod względem ceny dla młodego.Patrzeć na spalanie również nie można bo zanim się ,,spłaci'' w rękach młodego motocyklisty to już dawno jej nie będzie.Czy producentom motocykli nie opłacało by się nieco zjechać z zysku aby przyciągnąć więcej klientów którzy w przyszłości będą kupowali poważniejsze więc i droższe maszyny.Fakt cena CBRki nie wygląda źle w porównaniu z konkurencją ale i tak jeśli starsi motocykliści (wiekiem) będą mieli wybór 500ccm za 26tys i mocniejszą 600ccm używaną w doskonałym stanie to myślę że postawią na tą drugą..<br><hr>marian65<br>
Komentatorzy napisał(a):Myślę, że przy obecnej sytuacji na rynku, gdyby te motocykle mogłyby być tańsze - to by były. Myślę też, że nie warto oceniać sensu istnienia takiego motocykla (jego konfiguracji, mocy, ceny, itd.) przez pryzmat naszych realiów i naszych zarobków. W Hiszpanii, Niemczech i we Włoszech te Hondy będą sprzedawały się świetnie, choć oni mają jeszcze większe rynki motocykli używanych niż my. Trudno też powiedzieć żeby Włosi lub Hiszpanie nie znali się na motocyklach... BTW, kosztów wyprodukowania motocykla nie poda żaden producent...:)<br><hr>Lovtza<br>
Komentatorzy napisał(a):...ciekawe, czy tzw. wiodący producenci nie zdecydują się na manewr podobny do rynku dużego AGD. Chodzi mi o równoległą produkcję wersji modeli na rynek "Estern Europe". Chodzi o to, że różnego rodzaju kuchenki czy lodówki w naszych sklepach w porównaniu z niemieckimi różnią się (w niektórych przypadkach) tylko malowaniem, symbolem i... ceną. Kolega zapytał o koszty produkcji. Nie mają one większego znaczenia w przełożeniu na cenę. Cena zależy od odpowiedniego typoszeregu w ofercie producenta oraz od tego w jakich cenach podobne produkty oferuje konkurencja. W odniesieniu do kosztów produkcji, dany model jest produkowany tak długo, jak można go sprzedawać po cenie wyższej od kosztów produkcji (i w tym miejscu jedną ze zmiennych jest zasobność portfeli klientów). Ponieważ Honda i inni chcą sprzedawać motocykle na całym świecie, być może warto byłoby coś takiego zrobić, bo nie da się udawać, że zarobki na całym świecie są takie same.<br><hr>buu<br>
Prawdę powiedziawszy nie sądzę. W Twojej argumentacji jest dużo racji, ale wydaje mi się, że pojazdy, w tym motocykle to dobra o zbyt wysokiej wartości jednostkowej. Po prostu przy różnych cenach opłacałoby się sprowadzanie ich nawet z drugiego końca świata, a przecież po nieco lepszą, czy tańszą lodówkę nikt nie będzie jeździł na drugi koniec Europy. Przypomnę tylko co działo się w Polsce w 2008 gdy nowa R1 kosztowała w salonie 52k, a taka sama sprowadzona z USA już kosztami transportu kosztowała mniej niż 40k... Myślę, że duże koncerny sobie na to nie pozwolą, zresztą ceny modeli globalnych (takich jak CB500F) są porównywalne na całym świecie. Różnice w cenach wynikają przede wszystkim z różnych poziomów podatków... <br><hr>Lovtza
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 27/2/2013, 10:38

Jako że jestem jeszcze laikiem w temacie motocykli, prosiłbym o wyjaśnienie mi jednej kwestii. Jakim cudem Ninja 300, która ma zarówno mniej km i mniejszą pojemność, osiąga większą prędkość maksymalną w porównaniu do CBR 500r? Czytałem, że Kawa rozpędza się do ok. 190 km/h podczas gdy Honda osiąga "tylko" 160 km/h.. Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam :)<br><hr>Bonhart
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 27/2/2013, 11:07

Komentatorzy napisał(a):Jako że jestem jeszcze laikiem w temacie motocykli, prosiłbym o wyjaśnienie mi jednej kwestii. Jakim cudem Ninja 300, która ma zarówno mniej km i mniejszą pojemność, osiąga większą prędkość maksymalną w porównaniu do CBR 500r? Czytałem, że Kawa rozpędza się do ok. 190 km/h podczas gdy Honda osiąga "tylko" 160 km/h.. Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam :)<br><hr>Bonhart<br>
mysle ze to kwesita przelozenia napedu(predkosc kosztem przyspieszenia) i roznicy masy.<br><hr>323
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 27/2/2013, 11:25

Za drogo. Porównajcie to z cenami tanich i spokojnych 600-tek (CBF,ER,XJ,Bandit). Tam klamki da się regulować, przełączniki wyglądają jak przełączniki, itd. I te motocykle są minimalnie droższe. A ER dodatkowo waży tyle samo co tam 500-tka. <br><hr>Aa
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Piach » 27/2/2013, 12:29

Odpowiedzia na zagadke jest to, ze te piecsetki maja isc na rynek azjatycki a tam 500 to jest segment premium. Wiekszosc Azji jezdzi na 125, 250 i innych wynalazkach i moto ktore wyciaga 120km/h jest "super szybkie". Jesli kupi ja 1/1 000 Chinczykow i Hindusow to i tak opchna ich ze 2.5 mln sztuk. Cala Europa Wschodnia to taki rynek "przy okazji"
Avatar użytkownika
Piach
Świeżak
 
Posty: 189
Dołączył(a): 2/9/2011, 13:44
Lokalizacja: Bruksela

Postprzez Komentatorzy » 27/2/2013, 16:14

Komentatorzy napisał(a):Jako że jestem jeszcze laikiem w temacie motocykli, prosiłbym o wyjaśnienie mi jednej kwestii. Jakim cudem Ninja 300, która ma zarówno mniej km i mniejszą pojemność, osiąga większą prędkość maksymalną w porównaniu do CBR 500r? Czytałem, że Kawa rozpędza się do ok. 190 km/h podczas gdy Honda osiąga "tylko" 160 km/h.. Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam :)<br><hr>Bonhart<br>
Komentatorzy napisał(a):mysle ze to kwesita przelozenia napedu(predkosc kosztem przyspieszenia) i roznicy masy.<br><hr>323<br>
Tak jak piszesz, a do tego silnik Kawy kręci się wyżej. Czerwone pole od 12500 kontra 8800 w Hondzie, a to też ma wpływ na to, jak szybko może obracać się tylne koło.

Matematycznie licząc, na szóstym biegu Kawa ma na kole maksymalnie 0,126 Nm/kg (przełożenie całkowite 1,2007), a Honda 0,111 Nm/kg (przełożenie 0,7118) i taką niewielką przewagę Kawa utrzymuje na każdym biegu. Za masę przyjąłem masę motocykla gotowego do drogi + jeździec 84kg. Teoretyczne prędkości maksymalne (zero poślizgu tylnego koła, wystarczająca moc itp.) Kawa 186km/h - Honda 179km/h.

Oczywiście to teoria, która wynika tylko i wyłącznie z analizy kilku wybranych danych technicznych i nie daje pełnego obrazu motocykla jako całości. Najlepszy byłby test porównawczy, razem z KTM 390, na co niecierpliwie czekam.<br><hr>Pirx
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 27/2/2013, 17:39

Komentatorzy napisał(a):A może ktoś pokusiłby sie o test porównawczy trzech nacked'ów ze stajni Hondy: CB500F, CBF 600 i XC 700C pod kątem "pierwszego motocykla". Kazdy z tych modeli w osobnych testach zawsze był polecany jako motocykl dla początkujacych. Jesli tak jest to pytanie dlaczego Honda ma w swojej ofercie modele nastawione na tego samego - poczatkujacego - klienta. Myślę, ze warto by było usłyszeć opinie fachowca na temat wad i zalet każdego z tych motocykli z punktu widzenia początkującego motocyklisty<br><hr>Pavv<br>
to ze kazdy z nich w osobnych testach zawsze polecany byl jako motocykl dla poczatkujacych nieznaczy ze ktorys znich niejest "rekomendowany " dla doswiadczonych . cbf jest najszybsza ma okolo 260 km/tone z kierowca cbf okolo 180 bo wtestach na hamowni cisnela jakes 51 km a nie 57 jak podaje producent xc 700 jest najmniej dynamiczna ma okolo 165 km/tone ale tak wolalbym ja od starej cb 500 f moc max osiga przy nizszych obrotach 6250 a cbf przy 9000 , cbf pod wzgledem osiagow to inna liga po co chcesz tak test niewystarczy wydedukowac ztych osobnych co i jak osobisce poczatkujacemu motocykliscie polecilbym kazdy z nich i niech sobie sam wybiera proste .<br><hr>sztik
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 27/2/2013, 17:42

Komentatorzy napisał(a):A może ktoś pokusiłby sie o test porównawczy trzech nacked'ów ze stajni Hondy: CB500F, CBF 600 i XC 700C pod kątem "pierwszego motocykla". Kazdy z tych modeli w osobnych testach zawsze był polecany jako motocykl dla początkujacych. Jesli tak jest to pytanie dlaczego Honda ma w swojej ofercie modele nastawione na tego samego - poczatkujacego - klienta. Myślę, ze warto by było usłyszeć opinie fachowca na temat wad i zalet każdego z tych motocykli z punktu widzenia początkującego motocyklisty<br><hr>Pavv<br>
Komentatorzy napisał(a):to ze kazdy z nich w osobnych testach zawsze polecany byl jako motocykl dla poczatkujacych nieznaczy ze ktorys znich niejest "rekomendowany " dla doswiadczonych . cbf jest najszybsza ma okolo 260 km/tone z kierowca cbf okolo 180 bo wtestach na hamowni cisnela jakes 51 km a nie 57 jak podaje producent xc 700 jest najmniej dynamiczna ma okolo 165 km/tone ale tak wolalbym ja od starej cb 500 f moc max osiga przy nizszych obrotach 6250 a cbf przy 9000 , cbf pod wzgledem osiagow to inna liga po co chcesz tak test niewystarczy wydedukowac ztych osobnych co i jak osobisce poczatkujacemu motocykliscie polecilbym kazdy z nich i niech sobie sam wybiera proste .<br><hr>sztik<br>
zreszta rekomendowany co ja pisze mozesz jezdzic na mtoocykalch 100 lat i najlepiej po tym czasie wdanej chwili ci bedzie pasowal np cb 500 stary gdzie ty zyjesz odejdz od tych stereotypow ktpory dla poczatkujacych bo to ty sam muissz wyczuc ktora specyfikacja wykresu mocy ergonomi serwisu spalana itd pasuje i niesluchaj dziadow ze na tym se zabijasz bo ma 2.5 km wiecej a tamten ma tak zjepane heble ze tez sie zabijesz sprawa ejst prosta ma zjepane heble to albo je sobe modernizujesz albo dostosowujesz jazde do hebli proste .<br><hr>sztik
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 27/2/2013, 17:58

Komentatorzy napisał(a):Jako że jestem jeszcze laikiem w temacie motocykli, prosiłbym o wyjaśnienie mi jednej kwestii. Jakim cudem Ninja 300, która ma zarówno mniej km i mniejszą pojemność, osiąga większą prędkość maksymalną w porównaniu do CBR 500r? Czytałem, że Kawa rozpędza się do ok. 190 km/h podczas gdy Honda osiąga "tylko" 160 km/h.. Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam :)<br><hr>Bonhart<br>
po perwsze kawasaki nerozpedza siie do 190 km/h <a href="https://www.youtube.com/watch?v=23tl-iP6KD4" target="blank" class="link" rel="nofollow">https://www.youtube.com/watch?v=23tl-iP6KD4</a> tu masz filmik test motogenu licznik 186 km/h gps czyli ta bardziej realna predkosc rzeczywista to 176 km/h a skad wyczasłes ze cbr 500 r osiaga 160 km/h ? jesli tak podaja woficjalnych danych technicznych to zasluga przelozenia dostosowana byc moze do tej calej kategori a2 oprzepisach tej kategori i innych niiemam zielonego pojecia bo sie bzdorami niezajmuje abstrahujac od tego honda cbr 500 r ma 48 km wedlug producenta i mase 194 kg co z 80 kg kierowca daje 175 km/tone a kawa ma 39 km 175 kg co daje okolo 155 km/tone obydwa motocykle maja zblizona aerodynamike i powierzchnie czolowa prawdopodobnie wiec przy zastosowaniu odpowiedniej zebatki w cbr 500 r powinnaa byla osiagnac predkosc o jakies 5% wyzsza od ninji czyli okolo 182 km/h jak i przyspieszenie o okolo 10% tzn jeszcze zalezy co do przyspieszenia jak obydwa motocykle "trzymaja szczyt " i jak sa dobrane przelozenia pod ten szczyt ale z samych danych to powinno tak wygaldac ta ninja 300 ma osiagi mniej wiecej jak gs500 stary ta cbr 500 r powinna miec o 5-10% lepsze rpzyspieszenie chyba ze ma zadługie rpzleozenia i szczytujaca moc a kawa ma szeroki plaski szczyt dorbze dobrane rplozenia co do vmaxa cbr 500 r powinna byc okolo 5% szybsza a napewno niewolniejsza jeszcze zalezy co hamownia wypluje wzgledem tej kawy cbr 500 r ma zarowno wiecej km/tone o 10% jak i wyzsza moc bezwzgledna co przy zblizoenj aerodynamice powinno jej dac nieznaczna przewage .<br><hr>sztik
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 59 gości




na górê