[Rynek motocyklowy - raporty] Wypadki motocyklowe 200
Posty: 50
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
[Rynek motocyklowy - raporty] Wypadki motocyklowe 200
Dyskusja na temat: Wypadki motocyklowe 2009 - koszmarne statystyki!
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Wypadki motocyklowe 2009 - koszmarne statystyki!
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Wypadki motocyklowe 2009 - koszmarne statystyki!
- Åšcigacz
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16777167
- Dołączył(a): 3/5/2006, 19:00
Porownujac liczby zabitych z tabeli 1 i 2, jasno wynika, ze procentowo ilosc osob jakie zginely w zdarzeniach z winy motocyklisty to 66%.
I kto teraz bedzie polemizowac z faktem ze motocyklisci gina glownie z winny samochodziarzy??? Sami jestesmy sobie winni!<br><hr>kris2k
I kto teraz bedzie polemizowac z faktem ze motocyklisci gina glownie z winny samochodziarzy??? Sami jestesmy sobie winni!<br><hr>kris2k
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Aha... i dodatkowo, patrzac na tabele 4, czyli na wiek sprawcow wypadkow, widze zasadnosc wprowadzenia ograniczen na prawko A dla mlodych kierowcow.<br><hr>kris2kKomentatorzy napisał(a):Porownujac liczby zabitych z tabeli 1 i 2, jasno wynika, ze procentowo ilosc osob jakie zginely w zdarzeniach z winy motocyklisty to 66%.
I kto teraz bedzie polemizowac z faktem ze motocyklisci gina glownie z winny samochodziarzy??? Sami jestesmy sobie winni!<br><hr>kris2k<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
"Niepokojący jest fakt ogromnego przyrostu liczby wypadków na motocyklach, przy bardzo niskiej sprzedaży sprzętów"
- chodzi tu o nowe pojazdy czy o wszystkie? z tego co daje się zauważyć to motocykli jest coraz więcej z roku na rok<br><hr>pytający
- chodzi tu o nowe pojazdy czy o wszystkie? z tego co daje się zauważyć to motocykli jest coraz więcej z roku na rok<br><hr>pytający
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
269zabitych motocyklistów / 2166 zabitych kierowców = 12,42% tymczasem 1334zabitych kierowców osobówek/2166 zabitych to 61,59%. Ginie nas więc 5x mniej niż w osobówkach a to jest raczej dobra wiadomość, tym bardziej że jesteśmy, jak to w czasie spotkania w Polityce przekazała nam uprzejma Pani Policjant, 11x bardziej narażeni na śmierć (Wg NHTSA - US National Highway Traffic Safety Administration w USA motocykliści są narażeni 37x bardziej niż kierowcy puszek). Oczywiście nie chcę nikogo tłumaczyć, szkoda każdego dobrego chłopaka czy dziewczyny bez względu na to czym jechał, ale pozostańmy obiektywni w ocenach.<br><hr>raper
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Liczby nie kłamią,niemniej mam kilka uwag.Nie udało mi się znaleźć o ile wzrosła liczba pojazdów w tym motocykli w stosunku do roku ubiegłego.Niemniej,jestem pewien że nie aż tak drastycznie jak liczba wypadków.Kolejną przyczyną jaką widzę jest cena motocykli o małej pojemności która znacznie przewyższa ceny używanych sprzętów o dużych pojemnościach.Dla biednego i chcącego poszpanować młodego Polaka wybór jest prosty.Kupuje zręcznie odpicowanego potwora po Bóg wie ilu kraksach na którym nie bardzo umie jeździć bo na szkole jazdy nauczyli go tylko jak utrzymać równowagę na motocyklu.Zawodzi albo człowiek,albo maszyna.Jeśli dodać do tego stan dróg który pogorszył się znowu od poprzedniego roku i ignorancję a często złośliwość kierowców samochodów to mamy część obrazu przedstawioną w tabelach.Niestety w Polsce trzeba ciągle przestrzegać zasad''każdy na drodze to twój wróg oraz nie wiesz co jest przed tobą to zwolnij zwłaszcza jeśli jedziesz pierwszy raz tą drogą''.<br><hr>marian
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
z tych statystyk wynika jedno:Komentatorzy napisał(a):"Niepokojący jest fakt ogromnego przyrostu liczby wypadków na motocyklach, przy bardzo niskiej sprzedaży sprzętów"
- chodzi tu o nowe pojazdy czy o wszystkie? z tego co daje się zauważyć to motocykli jest coraz więcej z roku na rok<br><hr>pytający<br>
ROWERY
czas zacząć wymagać od użytkowników:
świateł
lusterek
kamizelek i kasków
<br><hr>Van Helsing
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
''każdy na drodze to twój wróg oraz nie wiesz co jest przed tobą to zwolnij zwłaszcza jeśli jedziesz pierwszy raz tą drogą''. Oj prawda, prawda - na drodze może Cię zabić garstka piasku, gałązka czy kilka liści, o osobówkach nie wspomnę.<br><hr>raperKomentatorzy napisał(a):Liczby nie kłamią,niemniej mam kilka uwag.Nie udało mi się znaleźć o ile wzrosła liczba pojazdów w tym motocykli w stosunku do roku ubiegłego.Niemniej,jestem pewien że nie aż tak drastycznie jak liczba wypadków.Kolejną przyczyną jaką widzę jest cena motocykli o małej pojemności która znacznie przewyższa ceny używanych sprzętów o dużych pojemnościach.Dla biednego i chcącego poszpanować młodego Polaka wybór jest prosty.Kupuje zręcznie odpicowanego potwora po Bóg wie ilu kraksach na którym nie bardzo umie jeździć bo na szkole jazdy nauczyli go tylko jak utrzymać równowagę na motocyklu.Zawodzi albo człowiek,albo maszyna.Jeśli dodać do tego stan dróg który pogorszył się znowu od poprzedniego roku i ignorancję a często złośliwość kierowców samochodów to mamy część obrazu przedstawioną w tabelach.Niestety w Polsce trzeba ciągle przestrzegać zasad''każdy na drodze to twój wróg oraz nie wiesz co jest przed tobą to zwolnij zwłaszcza jeśli jedziesz pierwszy raz tą drogą''.<br><hr>marian<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
MOTOROWERÓW jest więcej w statystykach niż motocykli !! A to oznacza jedno - głupie bachory nabijają nam statystyki wypadków na swoich śmiesznych pierdkach !! Nie potrafią jeździć a egzaminy na karte motorowerową to ściema, na którą z resztą przyzwala sama POLICJA !!<br><hr>w
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Człowieku co ty za bzdury piszesz?Te jak ich nazwałeś głupie bachory jeżdżą bo dorośli im kupują te pierdki i tak jeżdżą jak ich dorośli nauczą.Pewnie w dzieciństwie tak jak wszyscy chciałeś mieć pierdka tylko tak jak nam nikt ci go nie kupił bo nasi rodzice byli odpowiedzialniejsi i nie chcieli się pokazać przed sąsiadami.Co do umiejętności to nie dziw się.Dorośli kursanci na kat.B nic nie umieją po kursie za ciężkie pieniądze bo szkoły jazdy nie uczą jazdy tylko przepisów,a ty chcesz żeby dzieciaki umiały?Grzmij lepiej aby w Polsce zmieniono system szkoleń i żeby nie wrzucano wszystkich do jednego worka zamiast mieć pretensje do młodzieży bo sam pewnie nie byłeś ani lepszy ani mądrzejszy od nich gdy miałeś tyle samo lat.<br><hr>marianKomentatorzy napisał(a):MOTOROWERÓW jest więcej w statystykach niż motocykli !! A to oznacza jedno - głupie bachory nabijają nam statystyki wypadków na swoich śmiesznych pierdkach !! Nie potrafią jeździć a egzaminy na karte motorowerową to ściema, na którą z resztą przyzwala sama POLICJA !!<br><hr>w<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Przydałoby sie jednak dodac do tego fakt, ze motorynka o pojemnosci 80cm i tak zarejestrowana, czy inne pierdzikółko 125 o mocy 5KM to juz w statystyce motocykle...a jeździ ich wcale nie tak mniej jak motorowerów i skuterów...niestety ich riderami tez sa najczęsciej ludzie w wieku 15-19 lat, czesto bez uprawnień...że o wyobraźni i doświadczeniu nie wspomnę.
Interesujące jest tez to jak kwalifikowane sa przez KGP skuterki o poj. 50..przynajmniej tak zarejestrowane, które przy oględzinach po wypadku wcale tymi 50tkami się nie okazują. Natomiast okazuje sie ze sa to czesto 80 lub nawet 100 po odblokowaniu, kóre napinają tak, ze po mieście malucha tkaiego nie pogonisz, albo wskoczy ci taki na zderzak i prawie lakier zdrapuje przednim kołem. Czy wtedy sie je wpisuje w tabele motorowery?
A miałem taki przypadke poza miastem, że sobie na luziku jechałem ok 100ki a tu nagle skuterynka mnie dogania i zaczyna się brac do wyprzedzania. Drugi pas był ciągle zajęty więc wyprzedanie musiało trochę poczekać...wiec kolo normalnie tnie mi prawie zderzak swoim kolem! Wystarczyłoby, zebym wtedy nagle zechciał wjechać w ktorąkolwiek z dróg podporżadkowanych i miałbymm głupka jako dodatkowego pasazera w aucie...razem ze skuterem...a był to "zwykły" Peugeot Speedfight! W zyciu nie uwerze, że to była 50tka bo do momentu az nie bujnałem auta ponad 120 nie byłem w stanie się mu urwać.<br><hr>tratata
Interesujące jest tez to jak kwalifikowane sa przez KGP skuterki o poj. 50..przynajmniej tak zarejestrowane, które przy oględzinach po wypadku wcale tymi 50tkami się nie okazują. Natomiast okazuje sie ze sa to czesto 80 lub nawet 100 po odblokowaniu, kóre napinają tak, ze po mieście malucha tkaiego nie pogonisz, albo wskoczy ci taki na zderzak i prawie lakier zdrapuje przednim kołem. Czy wtedy sie je wpisuje w tabele motorowery?
A miałem taki przypadke poza miastem, że sobie na luziku jechałem ok 100ki a tu nagle skuterynka mnie dogania i zaczyna się brac do wyprzedzania. Drugi pas był ciągle zajęty więc wyprzedanie musiało trochę poczekać...wiec kolo normalnie tnie mi prawie zderzak swoim kolem! Wystarczyłoby, zebym wtedy nagle zechciał wjechać w ktorąkolwiek z dróg podporżadkowanych i miałbymm głupka jako dodatkowego pasazera w aucie...razem ze skuterem...a był to "zwykły" Peugeot Speedfight! W zyciu nie uwerze, że to była 50tka bo do momentu az nie bujnałem auta ponad 120 nie byłem w stanie się mu urwać.<br><hr>tratata
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Bardzo dobry artykul, mam nadzieje ze wiel z nas pomysli nad soba i sposobem jazdy. W kazdym razie powodzenia i szerokosci w nadchodzacym sezonie.<br><hr>Pete
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
"Ginie nas więc 5x mniej niż w osobówkach"Komentatorzy napisał(a):269zabitych motocyklistów / 2166 zabitych kierowców = 12,42% tymczasem 1334zabitych kierowców osobówek/2166 zabitych to 61,59%. Ginie nas więc 5x mniej niż w osobówkach a to jest raczej dobra wiadomość, tym bardziej że jesteśmy, jak to w czasie spotkania w Polityce przekazała nam uprzejma Pani Policjant, 11x bardziej narażeni na śmierć (Wg NHTSA - US National Highway Traffic Safety Administration w USA motocykliści są narażeni 37x bardziej niż kierowcy puszek). Oczywiście nie chcę nikogo tłumaczyć, szkoda każdego dobrego chłopaka czy dziewczyny bez względu na to czym jechał, ale pozostańmy obiektywni w ocenach.<br><hr>raper<br>
slabo to policzyles cos, co z tego ze ginie nas przy takich wyliczeniach 5x mniej skoro jest nas 1000 razy mniej (albo lepjej) niz samochodow, zupelnie zle rzeczy z soba porownujesz.
Musialbys porownac ilosc motocykli do ilosci zgonow motocyklistow, oraz ilosc samochodow do ilosci zgonow samochodziarzy, wtedy bys mial obraz ile bardziej jestesmy narazeni na zgon.
Obstawiam ze lekko 40x jak w USA.<br><hr>kris2k
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
cześć, na wzrost wypadków ma także wpływ większa ilość użytkowników dróg, w tym motocyklistów w 2009 może przekroczyliśmy 1 mln bikerów, oraz fatalny stan dróg. Miałem kilka przypadków gdy auto omijając dziurę zajechało mi drogę. Poza tym umiejętności jazdy i "dar" przewidywania sytuacji na drodze u niektórych są zerowe - w samochodach często się to kończy pogięta blachą a dla bikera to często kaplica...
- motokamol
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 18/7/2009, 12:29
- Lokalizacja: prawie poznań
Kolego a kto ma jeździć na motocyklach?Staruchy takie jak ja(mam44 lata).Pomimo że nadal latam R1 uważam że motocykle są dla młodych i szkoda mi że tak niewielu stać na kupno nowego moto.Problem tkwi w szkoleniu młodych którego w zasadzie nie ma.Nikt nie uczy jak bezpiecznie jeździć na motocyklach tylko często głupich z punktu widzenia motocyklisty przepisów.Młodzi motocykliści uczą się od starszych latać na gumie a jednocześnie nie umieją pochylić motocykla na winklu,nie mówiąc o przeciwskręcie.Mam dwóch młodych sąsiadów jeżdżących na R6 i niewyobrażających sobie że na ścigaczu hamuje się przednim hamulcem.Oczywiście ci którzy przeżyją to z wiekiem nabierają doświadczenia i dla tego w statystykach powodują mniej wypadków.Ograniczenie wieku motocyklistów nic nie da,wręcz przeciwnie.Będą jeździć bez prawa jazdy i częściej ginąć np w czasie ucieczek przed policją.Starsi gdy będą po naszym kursie będą powodować te same wypadki co obecnie młodsi jeśli też ich nikt niczego nie nauczy tylko pozostaną po nich wdowy i sieroty. <br><hr>marianKomentatorzy napisał(a):Porownujac liczby zabitych z tabeli 1 i 2, jasno wynika, ze procentowo ilosc osob jakie zginely w zdarzeniach z winy motocyklisty to 66%.
I kto teraz bedzie polemizowac z faktem ze motocyklisci gina glownie z winny samochodziarzy??? Sami jestesmy sobie winni!<br><hr>kris2k<br>Komentatorzy napisał(a):Aha... i dodatkowo, patrzac na tabele 4, czyli na wiek sprawcow wypadkow, widze zasadnosc wprowadzenia ograniczen na prawko A dla mlodych kierowcow.<br><hr>kris2k<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Dziś pierwszy konkretnie ciepły dzień i proszę, na efekty nie trzeba długo czekać.Przed Płockiem (mazowieckie) jeden zakończył juz sezon niestety.Podejrzewam, że nie jest jedynym w tym dniu.<br><hr>ataman
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Dziś usłyszałem w radiu,że policjanci nieoznakownym samochodem nagrali młodego motocykliste (24 lata) jak pędził motocyklem 201km/h.Dostał 10 punktów i pięć stówek mandatu.Mi ciężko zrozumieć czym ten kolo zaimponował?Prowadze pomoc drogową i motocykli w kawałkach już się troche nawoziłem.Potem rodzina przyjezdża po kawałki złomu i jest płacz i żal,że to akurat w ich rodzinie się zdarzyło.<br><hr>Yacho
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Ja dziś wyjechałem z kolegą na godzinkę, obaj z plecakami. powiem, że to mój pierwszy sezon na moto klasy 500 - wcześniej wiadomo jak, simaki, MZ... drogi są suche tylko pozornie. piach który nie odparuje przecież zalega na ulicach i trzeba bardzo uważać... inaczej można "ulepszyć" te statystyki;/ pozdrawiam z lewej<br><hr>radoGTI
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Dziś wyjechałem pierwszy raz w tym roku. I zgodzę się z artykułem że potrzebny jest mały trening, rozruszanie się , przetrenowanie refleksu i najlepiej na moment udać się na jakiś duży plac bądź parking i zrobić sobie kilka ćwiczeń na motocyklu, przecież niczemu nie zaszkodzi, a czujemy się z maszyną od razu lepiej. Pozdrawiam.<br><hr>Thamian
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Ja wam powiem tak ogromna szkoda jak giną jedni z nas to bardzo smutne i przykre.Ale odpowiedzcie sobie sami że każdy z nas co kocha motocykle w głębi duszy przeczuwa że coś się może stać i przepłaci to życiem tylko my z tego nie zrezygnujemy nawet za cenę śmierci przynajmniej ja.A druga sprawa to ciągłe gadanie o tym że ulica to nie tor ok ale nie wiem czy wiecie ale mamy w Polsce tylko jeden tor w dodatku nie bardzo przychylny motocyklistom.Raz w tygodniu i za jaką cenę może pomyślcie że nie każdego stać żeby pojechać bo to jest nie lada wydatek.Mogę się założyć że jeśli był by w każdym większym mieście tor na pewno nikomu by nie chciało się latać na trasach tylko od razu na tor ale tak nie jest bo ich nie ma więc nie wiem do kogo te pretensje a gdzie mamy jeździć po torach.Pozdrawiam wszystkich i życzę szerokości na ten nowy sezon oby cało do końca<br><hr>sprawiedliwy
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Posty: 50
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości