Zobacz wÄ…tek - Uzywane fury, artykul sprzedawcy
NAS Analytics TAG

Uzywane fury, artykul sprzedawcy

O wszystkim
_________

Postprzez Przemo_rene » 28/12/2009, 10:43

z tym spalaniem oleju to coś jest. Ojcu w A4 z 2005 roku TDI 2.0 chlał faktycznie dużo oleju - między zmianami oleju 4 litry dolewki. Nie wierzyłem jak mi mówił ale dla czego miałby kłamać? Znam jego styl jazdy i wiem, że lubi depnąć ale nigdy na zimnym czy pod czerwone.
Teraz testuje A6 i przy 28tyś przejechanych z silnikiem 3.0 tdi ubytów oleju od salonu nie zauważył...ciekawe od czego to zależne.

hmm...... to może moje s40 nie jest takie złe z tym pół miliona km w benzynie bo łyka tylko litr na 5000km :D
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R


Postprzez simonw » 28/12/2009, 10:48

Audi mowisz 2005 i jeszcze 2.0 tdi ... takiego nie ma 1,9 albo 2,5 TDi (male i). Powinno brac owszem jak kazdy diesel, czesc oleju dopala sie w kanalach olejowych tym samym lepiej studzac silnik (bo taka jest jedna z glownych funkcji oleju oprocz smarowania) a druga rzecz turbiawa tez swoje wypic musi, szczegolnie ze pracuje na poduszce olejowej przeciez i w odroznieniu od np mojej turbini, TDi-ki nie maja dziury dzieki zmiennej geometrii turbiawki - wiec nakrecona jest na wyzsze obroty niz moja.

Takze nie martw sie tak powinno byc.

A Twoje S40 to jest Citroen akuratnie (pozniej volvo kupowalo samochody od bmw i je modowalo a teraz nie wiem od kogo kupuja). Masz porzadny francuski silnik starej konstrukcji i jeszcze oleju za bardzo nie chcial lykac. Wogole francuzy w odroznieniu od niemcow nie pija tak oleju inaczej rozwiazano kanaly olejowe i jakos lubuja sie w swojej konstrukcji.
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez Przemo_rene » 28/12/2009, 10:52

co ty mi tu gadasz jak z tyłu na klapie jest 2.0 TDI a przez 4 lata raczej pamietam czym jeździł?? :?
http://www.auto-swiat.pl/wydania,Audi-A ... 206,1.html
(jaka to różnica czy napiszę TDi czy TDI poza może róznicą patentową a i tak każdy wie, że chodzi o wtrysk dieslowski na turbinie? )

co do mojego s40 - jest z 99 roku fabrycznie przed liftem 2.0 beznyna 140 koni (hoho kiedyÅ›) bez turbo , a za mojej kadencji przerobiona na po lifcie ;)
Silnik jest volvoski, skrzynia jest tylko Renault. Jak citroen simonw? Pierwsze słysze :D
Ok - carisma mitshubishi spoko - to prawie to samo ale nie żadne cytryny :D

cytując autoświat:

"Wkrótce po wprowadzeniu modelu B7 w ofercie diesli pojawiÅ‚ siÄ™ nowy silnik – 2.0 TDI. Jest to rozwiniÄ™cie jednostki 1.9 TDI, dobrze znanej z innych modeli koncernu VW. Modernizacja polegaÅ‚a na zwiÄ™kszeniu pojemnoÅ›ci skokowej, wprowadzeniu dwóch waÅ‚ków rozrzÄ…du i zastosowaniu 16-zaworowej gÅ‚owicy, ale tu uwaga: nie dotyczy to 2.0 TDI o oznaczeniu BPW, w którym jest jeden waÅ‚ek rozrzÄ…du i 8-zaworowa gÅ‚owica.

W silnikach 2.0 TDI z poczÄ…tku produkcji mnożyÅ‚y siÄ™ problemy z pÄ™kajÄ…cÄ… gÅ‚owicÄ…, lecz producentowi udaÅ‚o siÄ™ je z czasem rozwiÄ…zać. Inne kÅ‚opoty tego motoru to wspomniane już usterki 2-masowego koÅ‚a zamachowego, awarie turbosprężarki oraz pompowtryskiwaczy. CzÄ™sto przyczynÄ… tego ostatniego problemu jest stosowanie nieodpowiedniego oleju – musi speÅ‚niać specyfikacjÄ™ VW 505.01.2.0 TDI to gÅ‚oÅ›ny silnik, choć oszczÄ™dny i dynamiczny. ChÄ™tnie wkrÄ™ca siÄ™ na obroty już po przekroczeniu 1750 obr./min. Spalanie? Åšrednie ok. 7 l/100 km, jednak kto delikatnie bÄ™dzie obchodziÅ‚ siÄ™ z pedaÅ‚em gazu, ten bez kÅ‚opotu osiÄ…gnie 5,5 l/100 km. W modelu B7 spotkamy również motor 1.9 TDI, lecz tylko w jednym wariancie mocy – 115 KM. Polecamy go przede wszystkim osobom przedkÅ‚adajÄ…cym oszczÄ™dność nad dynamikÄ™.
"


zanim napiszesz, że czegoś nie ma to najpierw sparwdź :?


;)
Ostatnio edytowano 28/12/2009, 10:57 przez Przemo_rene, łącznie edytowano 1 raz
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez simonw » 28/12/2009, 10:57

dobra wait :>
lata mi sie porypaly, jesli ty masz carisme to znaczy ze teraz tam jest cytryna wsadzona, wczesiej bylo bmw a wczesniej carisma. Ok :)
Volvo zawsze robilo pokrecone skladaki takze zwracam honor - juz wiem w takim razie jaka masz wersje a silnik tyz nie jest ich.

a co do 2.0 tdi to sa te ktore sie pala tak ? po 30 tysiacach km brak smarowania i spalona pompa z zerwanym napedem bagnetowym ... dobra to juz wiem, chcialem takiego kupic ale ciezko tam wsadzic AFNowskiego 1,9 bez zmiany komputera ale rozwazalem zakup padła w swietnym stanie po spaleniu silnika i przerobke na inny silnik albo dorobienie bagnetu z innego metalu , chociaz przy 100tys i tak i tak by sie spalil kolejny silnik ;)
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Przemo_rene » 28/12/2009, 11:02

Tak - ten 2.0TDI tak palił oleju ale poza tym był w stanie super i nie można się było do niczego przywalić po 180tyś km - wtedy poszedł w ludzi. Jakby co to awaryjność tego 2.0 TDI to silnikowo zero awarii przez te 4lata coś z zawieszenia było do robienia i przetwornica razem ze sterownikiem xenonów bo 2 razy padły (?) na szczeście na gwarancji jeszcze.

w porównaniu do 3.0 TDI lekki muł ale za to manualna sklrzynia - w tym 3.0 starszy automat wziął i teraz tylko smuta trzaska bo reakcja na gaz nie taka...pół sprzegłem łapie często i gęsto i woógle słabo :/ nie ma jak manual (jedyny plus automatu to na jego chorą nogę, że nie musi tyle dusić lewą )
simonw napisał(a):dobra wait :>
lata mi sie porypaly, jesli ty masz carisme to znaczy ze teraz tam jest cytryna wsadzona, wczesiej bylo bmw a wczesniej carisma.


nie nie nie :) Coś mieszasz - wcześniej (lata 80te 90te były konstrukcje volvoskie stricte) Nawet fabryki były w Szwecji. Od modeli ok. 96 roku zaczęto produkować w Holandii i Belgii i wciskać różne mixy - jak np. skrzynię z renault do modeli 2.0 i 2.0 T. Silniki nadal volvoskie a carisma to kopia volvo a nie a odwrót ;) Model na wypasie T4 czyli 2.0T ale 200KM nadal był szwedzizną w pełni :) i tylko z zewnątrz wyglądają jak s40 - a np tarcze hamulcowe innego rodzaju, zawieszenie inne, wymiary też leko pozmieniane

silniki GDI były francuskie wiec diesle bieda ;) jak jest teraz to nie wiem ale nigdzie BMW tam nie było. Do tego nie ma volvo tylnonapędowego - max co to max 4x4 w seriach XC.

ps. propo A4 do 2008 roku :D :
Obrazek

to siÄ™ nazywa wieÅ› tuning :shock:
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez SzpiceR » 28/12/2009, 12:30

mi sie marzy A6 2003 3.0T
ten co sobie nie żałuje
Avatar użytkownika
SzpiceR
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3773
Dołączył(a): 8/8/2006, 18:46
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez mar111cin » 28/12/2009, 13:07

Szymonie, ale Ty musisz zawsze nakręcić ;P weź idź się czegoś napij i ulżyj sobie :]


mi łyknął około 1,5 na 15tys km. biorąc pod uwage że silnik 2.5 w benzynie to raczej nie jest dużo.

kumpla golf 4 1.4 benzyna bierze tyle oleju, że bańke 4l ze sobą wozi. już nie pamiętam na ile on mówił że mu starcza ale chyba że 1-2tys km ? tak że wartość astronomiczna.
Fakt faktem że te nowe silnik VW mają przez producenta już podane astronomiczne wartośći spalanego oleju:/


wiecie jak najłatwiej załatwić komuś diesla? przelać mu olej w silniku :lol:
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez gumis » 28/12/2009, 13:09

a to czemu? bo z mechaniki jestem cienki bolek ;)
SV 650N...bo golasy som najfffajniejsze! | | https://www.youtube.com/channel/UCDq_gh ... aEDrqGNkDg
Avatar użytkownika
gumis
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2866
Dołączył(a): 10/9/2006, 13:08
Lokalizacja: Ruda Śląska/Chorzów

Postprzez simonw » 28/12/2009, 13:19

Aj i tu sie mylisz popatrz sobie na silniki "d" to sa common raile bmw i skrzynie automagiczne bmw, w modelu zdaje sie 2003-2006 (aczkolwiek moge sie mylic) sa stosowane te silniki oczywiscie tylko diesle, benzyniakow bmw nie montowali.
A obecnie w takim razie siedzi tam cytryna ;)
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Przemo_rene » 28/12/2009, 13:38

że co? Że w audi montowali silnik bmw?? jednostka 2,7TDI a później jej rozwiercona do 3.0 wersja są autorskie. To raz. Oba są na wspólnej szynie, do tego są V6. Nie wiem simonw ale masz chyba słabo opłacanych informatorów :P
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez simonw » 28/12/2009, 13:42

Jezu mowimy o volvo a nie audi :) Czytaj cos kurde ze zrozumieniem !

Audi ma swoje i swoje miec bedzie bez dwoch zdan.
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Przemo_rene » 28/12/2009, 13:44

no wiszzzz bo tak tu pokrętnie napisane :)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez mar111cin » 28/12/2009, 13:46

Gumiś, bo diesel ma wysoki stopień spręzania, zazwyczaj w okolicach 1:20, a żeby taki stopień osiągnąć, to jest robiona mało komora sprężania. Jak przelejesz olej w silniku i zassie do go cylindra, to poprostu nie da rade go sprężyć ;)
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez gumis » 28/12/2009, 13:48

eee nic nie rozumiem ale dziekuje :lol:
SV 650N...bo golasy som najfffajniejsze! | | https://www.youtube.com/channel/UCDq_gh ... aEDrqGNkDg
Avatar użytkownika
gumis
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2866
Dołączył(a): 10/9/2006, 13:08
Lokalizacja: Ruda Śląska/Chorzów

Postprzez Przemo_rene » 28/12/2009, 14:12

na mój rozum to poli se olej bo ino dziury wiekciejsze na pierscionkach inżyniery zrobili, że ino nie trzymajo jak się olej ciśnie przez stopień ciśnięcia w komorze polenia...hej :lol:.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Poprzednia strona


Powrót do Hydepark



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości




na górê