Zobacz wÄ…tek - Przesiadka na jakÄ…Å› 600'ke
NAS Analytics TAG

Przesiadka na jakÄ…Å› 600'ke

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
ModerujÄ…: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Postprzez lagiboy » 8/4/2015, 23:15

F4i w serii nie wstanie na gumę z gazu, chyba że strzelisz ze sprzęgła albo masz z tyłu zębatkę większą lub z przodu mniejszą, sprawdzałem to wiele razy.
złota zasada brzmi, bierz to co znajdziesz w lepszym stanie.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35


Postprzez SlowMotion » 9/4/2015, 08:42

lagiboy napisał(a):F4i w serii nie wstanie na gumę z gazu, chyba że strzelisz ze sprzęgła albo masz z tyłu zębatkę większą lub z przodu mniejszą, sprawdzałem to wiele razy.
złota zasada brzmi, bierz to co znajdziesz w lepszym stanie.

obstawiam że to kwestia wagi kierowcy, pozycji na siedzonku czy nawet takich rzeczy jak zapchany filtr powietrza. ER6 jest sporo slabsze a wstaje na kolo z samego gazu bez wiekszych problemow (na jedynce).
Avatar użytkownika
SlowMotion
Świeżak
 
Posty: 461
Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
Lokalizacja: Kraków


Postprzez Fugu » 9/4/2015, 10:13

SlowMotion napisał(a):ER6 jest sporo slabsze a wstaje na kolo z samego gazu bez wiekszych problemow (na jedynce).

Na oryginalnym przelozeniu, z 75 kg kierowca nie wstaje. Musisz strzelic z klamki.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez SlowMotion » 9/4/2015, 17:13

Luz, będziesz w Krakowie to może uda się zmienić Twoje poglądy, póki co nie ma co robić OT ;-)
Avatar użytkownika
SlowMotion
Świeżak
 
Posty: 461
Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez lagiboy » 9/4/2015, 19:43

SlowMotion napisał(a):
lagiboy napisał(a):F4i w serii nie wstanie na gumę z gazu, chyba że strzelisz ze sprzęgła albo masz z tyłu zębatkę większą lub z przodu mniejszą, sprawdzałem to wiele razy.
złota zasada brzmi, bierz to co znajdziesz w lepszym stanie.

obstawiam że to kwestia wagi kierowcy, pozycji na siedzonku czy nawet takich rzeczy jak zapchany filtr powietrza[...]

chcesz powiedzieć że jestem gruby? nie umiem siedzieć na motocyklu poprawnie i do tego nie dbam o moto? :evil: świnia!!!
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Fugu » 9/4/2015, 19:56

SlowMotion napisał(a):Luz, będziesz w Krakowie to może uda się zmienić Twoje poglądy, póki co nie ma co robić OT ;-)

Po co mam jechac do Krakowa, skoro moja ER-6 stoi w garazu pietro nizej?

;)
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez SlowMotion » 9/4/2015, 23:34

To może w życie wchodzi powiedzenie 'na co koni kupa jak kierowca dupa' ;-) bez urazy, po prostu nie dam sobie wmawiać że się czegoś nie da jak jeszcze pół godziny temu widziałem na własne oczy :) Ja tam er6 nie jeżdżę, ale dobry znajomy ciągle stawia nim dęba i mówi że nigdy sprzęgła do tego nie użył. A waży 85kg, i nawet dzisiaj jak się widzieliśmy to pytałem czy nie ma zmienionych przełożeń, po czym trochę się pośmialiśmy z 'nie da się' i zrobił soczyste wheelie kilkanaście metrów dalej... Jak mamy ciągnąć ten OT to może lepiej na PW, chociaż mam wrażenie że na odległość to Cię i tak nie przekonam .. ;-)


lagiboy, ja tak nie powiedziałem, ale uderz w stół... :D
Avatar użytkownika
SlowMotion
Świeżak
 
Posty: 461
Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Fugu » 10/4/2015, 05:38

Ty nie jezdzisz, a ja jezdze i dosc dobrze wiem jak zachowuje sie ten motocykl.

Otwarcie przepustnicy w er6 f (byc moze to ma znaczenie) nie powoduje podniesienia kola. Musisz ja rozbujac w zawieczeniu ( n.p. przyhamowac) i pociagnac za kierownice. Tylko ze zo nie jest "wstawanie z gazu". Tego ze sie ja da postawic nie kwestionuje.

Spytaj sie dokladnie jak to robi. Abo jeszcze lepiej sprobuj sam i dopiero poten potwierdz, czy wstaje z gazu, czy jednak trzeba jej troche pomoc ;)

Mysle ze kolega ma albo zmienione przelozenie i o tym nie wie, albo er6n zachowuje sie inaczej - w co watpie. Mozesz policzyc zabki na zebatkach?

Ps. Jaki off-top?

OP pyta o motocykl, a ty mu jakies historie opowiadasz, o rzeczach ktore znasz z opowiesci.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez SkoQ » 10/4/2015, 05:56

haha ale mnie bawi już to bicie piany :)

Duchu podniecasz się wyścigami jaka to kawa nie jest zajebista, a prawda jest taka, że na drodze gdzie zmiennych są tysiące, to kto wygrywa wyścigi ma się nijak do publicznej i cywilnej rzeczywistości, mało który jeździec na drodze publicznej ma 10 mechaników, nowe gumy cztery razy dziennie, i wszystko idealnie strojone pod siebie, mało który ma też umiejętności zbliżone do czołówki światowej, więc opowiadanie o cywilnych motocyklach sportowych argumentując wybór wynikami z zawodów jest dla mnie z lekka śmieszne, a robisz to nie pierwszy raz ;)

Nakręcacie już dawno wymarły temat, bez sensu.
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez SlowMotion » 10/4/2015, 06:21

Fugu jakie znowu historie które znam z opowieści, przecież tak jak mówię, widzę to na codzień na własne oczy.. Faktem jest, że jeździ er6 nakedem co może przekładać się na nieznacznie lżejszy przód. Ja swoje w życiu też na er6 wyjeździłem i dobrze wiem jak on się zachowuje, próbujesz już bronić swojej teorii z każdej strony wybierając argumenty w stylu 'nie masz er6 to się nie odzywaj a to że ktoś to robi to nie znaczy że się da tylko wpisał kody i oszukał system' ... :D Tak się składa, że łatwiej mi udowodnić że coś się da pokazując przykład, niż Tobie uwodownić że się nie da argumentując to jedynie 'ja nie potrafię'... Ja Ci aktualnie tego nie udowodnie bo er6 juz dawno nie mam, on by mógł i nawet mówił mi wczoraj że chętnie to zrobi jak kiedyś przejedziesz się na dalszy wypad do krakowa. Nawet nie policzymy nic za bilety na ten pokaz rzeczy niemożliwych ;-)
Avatar użytkownika
SlowMotion
Świeżak
 
Posty: 461
Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Fugu » 10/4/2015, 09:20

SLowMotion napisał(a):próbujesz już bronić swojej teorii z każdej strony wybierając argumenty w stylu 'nie masz er6 to się nie odzywaj a to że ktoś to robi to nie znaczy że się da tylko wpisał kody i oszukał system' ...


Argumenty ad personum wybierasz ty.

A teraz odejmnij troche emocji, przeczytaj to spokojnie:

1.) zrobilem na tym motocyklu ponad 10.000km. Mam go od nowosci i wiem ze nie ma zadnych modyfikacji. W ciagu tych 10.000 km, niezaleznie jak bym nie operowal gazem, motocykl nie mial tendencji do wstawania z gazu.

2.) na http://er-6n-forum.de parudziesieciu (jak nie paruset) uzytkownikow tego motocykla potwierdza to samo zachowanie. Dalej - jest wyraznie potwierdza ze wystarczy mala modyfikacja napedu, zeby motocykl wstawal

3.) piszesz najpierw o tym ze widziales kogos motocykl, potem naraz przypominasz sobie ze ty tez tak miales. Stanu technicznego obu motocykli nie znasz (podejrzewam ze zaden z nich nie jest nowy i ze jest z ktorejs tam reki, wiec nie masz pewnosci, czy nie byly modyfikowane).

4.) wiemy ze temu motocyklowi nie brakuje duzo, zeby go postawic - wystarczy lekko bujnac na zawieszeniu i podciagnac kierownice (co patrzac z zewnatrz nie jest latwe do zauwazenia) albo wymienic zebatke zdawcza na mniejsza o jeden zabek

A teraz zastanow sie i powiedz co jest bardziej prawdopodobne - wystarczy jak napiszesz a albo b:

a) ani ja, ani pare tysiecy uzytkownikow forum http://er-6n-forum.de nie potrafi jezdzic (nikt nie potwierdzil twojej tezy, nikt nie oponuje)
b) motocykl o ktorym piszesz ma wymieniona zebatke za ~30 PLN
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez SlowMotion » 10/4/2015, 09:54

Ja cały czas jestem spokojny, bo wisi mi czy er6 staje na koło z gazu czy nie, naprawdę ;-) Po prostu forum jest od dyskusji, Ty masz swój punkt widzenia, ja widzę co innego więc przedstawiam swoje argumenty.
1. 10.000km to można powiedzieć krótki sezon, nie wiem czy to ma mnie przekonać że ogarniasz ten motocykl lepiej niż mój kumpel który w samym poprzednim zrobił z tego co mówił 16. To nie jest kwestia operowania gazem przy normalnej jeździe tak aby motocykl miał tendencję do wstawania z gazu. To jest kwestia znalezienia dokładnego przedziału obrotów gdzie moment jest najwyższy, odpowiedniego ułożenia dłoni na manetce i dynamicznego odkręcenia rollgazu. Nie celując w gumę po prostu go nie postawisz.
2. Nie czytam tego forum, nie znam go, nie znam niemieckiego, nie będę się zatem do tego odnosił.
3. Nic sobie nie przypominam, zawsze miałem to na względzie. Po prostu wiedząc że ja już nie mam er6, a znajomy ciągle sobie nią jeździ i ma możliwość pokazania Ci wheelie z gazu w każdej chwili napisałem że nie ma problemu, przyjeżdżaj, zobacz. Żaden nie jest nowy, na prawdę mam go poprosić żeby przeliczył czy aby nie sprzedali mu innych zębatek niż zamawiał jak wymieniał zestaw napędowy? Powiedział mi że ma fabryczne przełożenia i nie będę się z nim kłócił i liczył mu zęby na zębatce żeby Ci coś udowadniać, cóż mi to da..
4. Cała idea z tego co mi się wydawało była aby postawić go z gazu bez użycia sprzęgła. Nagle żeby wyszło na Twoje nie mozna już bujnąć zawieszenia czy lekko podciągnąć kierownicy (chociaż to drugie to chyba kiepska i niewiele dająca praktyka). Czego jeszcze zabronisz aby potwierdzić swoją teorię? Trzymania obu rak na kierownicy albo stóp na podnóżkach?

Cała rzecz zaczęła się od tego że ktoś napisał że F4i nie pójdzie na koło, ja napisałem, że skoro er6 idzie to F4i tym bardziej powinno. Teraz już dochodzimy do tego czy różnica polega na bujaniu zawieszenia czy szarpaniu kierownicy aby er6 wstała. Ma to jakiś sens?
Avatar użytkownika
SlowMotion
Świeżak
 
Posty: 461
Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez lagiboy » 10/4/2015, 10:05

Jest inna krzywa momentu bo pracujÄ… w er 2 Gary a nie 4 jak w cbr
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Fugu » 10/4/2015, 10:24

SlowMotion napisał(a):10.000km to można powiedzieć krótki sezon

Dla osoby jezdzacej A2/A od 20 lat wystarczajacy zeby zauwazyc jak zachowuje sie dane moto - nie sadzisz?

SlowMotion napisał(a):To jest kwestia znalezienia dokładnego przedziału obrotów gdzie moment jest najwyższy, odpowiedniego ułożenia dłoni na manetce i dynamicznego odkręcenia rollgazu.

Najwyrazniej mojej f-ce i paruset innym to nie wystarcza.

SlowMotion napisał(a):Nie celując w gumę po prostu go nie postawisz...
Nagle żeby wyszło na Twoje nie mozna już bujnąć zawieszenia czy lekko podciągnąć kierownicy...


Dziekuje za potwierdzenie.
To nie jest wstawanie z gazu (przynajmniej IMNSHO), jak to ma na miejscu n.p. u 636, ktora potrafi zaskoczyc stajac deba. Tu musisz wykonac pare celowych manewrow, przy pomocy ktory na gume postawisz nawet ETZ.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez suhy-19 » 10/4/2015, 10:44

SkoQ napisał(a):haha ale mnie bawi już to bicie piany :)

Duchu podniecasz się wyścigami jaka to kawa nie jest zajebista, a prawda jest taka, że na drodze gdzie zmiennych są tysiące, to kto wygrywa wyścigi ma się nijak do publicznej i cywilnej rzeczywistości, mało który jeździec na drodze publicznej ma 10 mechaników, nowe gumy cztery razy dziennie, i wszystko idealnie strojone pod siebie, mało który ma też umiejętności zbliżone do czołówki światowej, więc opowiadanie o cywilnych motocyklach sportowych argumentując wybór wynikami z zawodów jest dla mnie z lekka śmieszne, a robisz to nie pierwszy raz ;)

Nakręcacie już dawno wymarły temat, bez sensu.

zgadzam sie :D na drodze wygra ten ktory ma bardziej nawalone w glowie... :twisted:





czyli ja
aprilia RSV4
Avatar użytkownika
suhy-19
Moderator
 
Posty: 2660
Dołączył(a): 18/12/2012, 13:35
Lokalizacja: DLW

Postprzez Fugu » 10/4/2015, 11:29

lagiboy napisał(a):Jest inna krzywa momentu bo pracują w er 2

... i druga, sterowana elektroniczne przepustnica, ktora powoduje, ze ten motocykl pracuje prawie ze liniowo -> www.goo.gl/WOZbex


Obrazek
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez SlowMotion » 10/4/2015, 12:18

Fugu, spoko, czułem od początku że do czego byśmy nie doszli to i tak uznasz że wyszło na Twoje ;-) Mój kumpel nie szarpie kierownicy ani nie jest cyrkowym akrobatą, ale nawet jeśli by to robił to dalej nie było by to stawianie ze sprzęgła, a przecież pisałeś na początku "Na oryginalnym przelozeniu, z 75 kg kierowca nie wstaje. Musisz strzelic z klamki.". Dla mnie koniec tej jałowej dyskusji bo i tak wmówisz sobie na koniec że miałeś rację. Niech będzie, gratulacje.

lagiboy, z f4i nie miałem doświadczenia, inny znajomy takim jeździ i robi często wheelie ale ze sprzęgłem, może się nie da z samego gazu, tutaj dyskutować nie będę bo nie mam żadnego poparcia dla mojego zdania
Avatar użytkownika
SlowMotion
Świeżak
 
Posty: 461
Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez jaroaro » 10/4/2015, 12:25

Postaram się was pogodzić ;) Wydaje mi się że stawianie na koło Twojego kumpla polega na tym, że jednak minimalnie odpuści gaz przy obrotach w których silnik osiąga najwyższy moment. Pewnie niewiele motocykli klasy 600 wstaje na kolo bez bujnięcia na zawieszeniu. https://www.youtube.com/watch?v=OV2N60kd3eE w 38s sekundzie też motocykl poszedł na koło z gazu, ale z pomocą zawieszenia. Fugu miał na myśli czyste pójście na koło czyli tak jak Hayka https://www.youtube.com/watch?v=d12-O69MEsM Myślę że pomogłem wam i już będziecie się kochac ; )
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: siÄ™ biorÄ… wszy

Postprzez SkoQ » 10/4/2015, 18:57

Ok zacznijmy od nowa :D

Na koło można dać na trzy sposoby:
1. Poprzez strzał ze sprzęgła, trzyma się obroty trochę wyżej na wrzuconym biegu i wciśniętym sprzęgle, po czym gwałtownie puszcza się klamkę sprzęgła (strzela się klamką) i moto wyrzuca dosyć gwałtownie w górę. (niemal każde moto da się tak podnieść, do tego sposobu potrzeba najmniejszej liczby koni)

2. Poprzez bujnięcie zawieszeniem, odkręca się manetę najlepiej w opór, po czym zamyka się ją tak żeby przód dociążyć, i w momencie jak lagi będą przód podnosić odkręca się manetę znowu. Lagi wyrzucają koło w górę, bez dotykania sprzęgła, można to nazwać sposobem z gazu chociaż ta nazwa lepiej pasuje do trzeciego sposobu. (do tego manewru potrzeba mieć już kilka koni, GS'a jeszcze tak nie dźwigniemy, ale chyba każdy turysta/sport o mocy 70 KM + potrafi to zrobić bez większych trudności)

3. Z gazu. po prostu odkręć manetkę na w miarę przyczepnej nawierzchni i nie zimnych gumach, moto wystartuje w górę. Możliwe jest to tylko przy dosyć dużej mocy, F4i robiła coś takiego powyżej 10-11 tys. obrotów, ale koło ponosiło się tylko nieznacznie, R6 przy dobrej nawierzchni potrafi podnieść nieco wyżej, ale gumowaniem bym tego nie nazwał. (myślę że przyzwoita moc do tego sposoby to 140-150 KM +)
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez andy7 » 10/4/2015, 19:10

Dywagacje, bierze sie Moto Morini 1200

i po prostu sie odkreca.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê