Zobacz wątek - Przesiadka na jakąś 600'ke
NAS Analytics TAG

Przesiadka na jakąś 600'ke

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Postprzez SlowMotion » 10/4/2015, 12:18

Fugu, spoko, czułem od początku że do czego byśmy nie doszli to i tak uznasz że wyszło na Twoje ;-) Mój kumpel nie szarpie kierownicy ani nie jest cyrkowym akrobatą, ale nawet jeśli by to robił to dalej nie było by to stawianie ze sprzęgła, a przecież pisałeś na początku "Na oryginalnym przelozeniu, z 75 kg kierowca nie wstaje. Musisz strzelic z klamki.". Dla mnie koniec tej jałowej dyskusji bo i tak wmówisz sobie na koniec że miałeś rację. Niech będzie, gratulacje.

lagiboy, z f4i nie miałem doświadczenia, inny znajomy takim jeździ i robi często wheelie ale ze sprzęgłem, może się nie da z samego gazu, tutaj dyskutować nie będę bo nie mam żadnego poparcia dla mojego zdania
Avatar użytkownika
SlowMotion
Świeżak
 
Posty: 461
Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
Lokalizacja: Kraków


Postprzez jaroaro » 10/4/2015, 12:25

Postaram się was pogodzić ;) Wydaje mi się że stawianie na koło Twojego kumpla polega na tym, że jednak minimalnie odpuści gaz przy obrotach w których silnik osiąga najwyższy moment. Pewnie niewiele motocykli klasy 600 wstaje na kolo bez bujnięcia na zawieszeniu. https://www.youtube.com/watch?v=OV2N60kd3eE w 38s sekundzie też motocykl poszedł na koło z gazu, ale z pomocą zawieszenia. Fugu miał na myśli czyste pójście na koło czyli tak jak Hayka https://www.youtube.com/watch?v=d12-O69MEsM Myślę że pomogłem wam i już będziecie się kochac ; )
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: się biorą wszy


Postprzez SkoQ » 10/4/2015, 18:57

Ok zacznijmy od nowa :D

Na koło można dać na trzy sposoby:
1. Poprzez strzał ze sprzęgła, trzyma się obroty trochę wyżej na wrzuconym biegu i wciśniętym sprzęgle, po czym gwałtownie puszcza się klamkę sprzęgła (strzela się klamką) i moto wyrzuca dosyć gwałtownie w górę. (niemal każde moto da się tak podnieść, do tego sposobu potrzeba najmniejszej liczby koni)

2. Poprzez bujnięcie zawieszeniem, odkręca się manetę najlepiej w opór, po czym zamyka się ją tak żeby przód dociążyć, i w momencie jak lagi będą przód podnosić odkręca się manetę znowu. Lagi wyrzucają koło w górę, bez dotykania sprzęgła, można to nazwać sposobem z gazu chociaż ta nazwa lepiej pasuje do trzeciego sposobu. (do tego manewru potrzeba mieć już kilka koni, GS'a jeszcze tak nie dźwigniemy, ale chyba każdy turysta/sport o mocy 70 KM + potrafi to zrobić bez większych trudności)

3. Z gazu. po prostu odkręć manetkę na w miarę przyczepnej nawierzchni i nie zimnych gumach, moto wystartuje w górę. Możliwe jest to tylko przy dosyć dużej mocy, F4i robiła coś takiego powyżej 10-11 tys. obrotów, ale koło ponosiło się tylko nieznacznie, R6 przy dobrej nawierzchni potrafi podnieść nieco wyżej, ale gumowaniem bym tego nie nazwał. (myślę że przyzwoita moc do tego sposoby to 140-150 KM +)
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez andy7 » 10/4/2015, 19:10

Dywagacje, bierze sie Moto Morini 1200

i po prostu sie odkreca.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez jaroaro » 10/4/2015, 21:09

SkoQ napisał(a):(myślę że przyzwoita moc do tego sposoby to 140-150 KM +)


U mnie 106KM daje radę więc to nie tylko o moc chodzi. Wiele czynników na to wchodzi: rozkład masy, moment obrotowy, rozstaw osi itp itd ale chyba nie ma sensu drążyć dalej tego tematu ; )
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: się biorą wszy

Postprzez lagiboy » 10/4/2015, 21:20

to jeszcze pokażcie zdjęcia przedniej opony to wam andy7 powie kto jest pro a kto lama :D
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez andy7 » 10/4/2015, 22:59

lagiboy napisał(a):to jeszcze pokażcie zdjęcia przedniej opony to wam andy7 powie kto jest pro a kto lama :D


To potrafi powiedziec kazdy kto choc troche jezdzi. Do tego nie trzeba byc Guru. :mrgreen:

Podnozki to mozna flexem przeszlifowac, wiec lipa :mrgreen:

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Glenroy » 11/4/2015, 16:41

Panowie, skończcie się spuszczać już nad tym tematem i próbować udowadniać sobie, kto ma dłuższego...

Ja nie mam pozamykanych opon, brakuje mi po pół centymetra tak samo z przodu, jak i z tyłu na pewno na siłę nie będę próbował sobie czy innym udowadniać, że jest inaczej, nie potrafię stawiać moto na gumę, bo potrzebne mi to jak świni siodło, tak samo nie potrafię schodzić na kolano...i wiecie co? Koło ch**a mi to lata, tak samo jak opinia wszelkich "mistrzów świata we wszystkim".

Spuścicie Panowie z kija...ciepło, sezon się rozkręca, ja życzę rozwagi, satysfakcji z jazdy i tyle samo powrotów, co wyjazdów...ego Panowie zostawcie w domu. Pozdr.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez mJZ » 12/4/2015, 01:59

Haha.. ale dyskusja samych 'miszczuf' :lol:

Kontynuujcie.. tylko po popcorn skoczę :P

pSycho?! bierz co Ci się najbardziej podoba. Ja również przeskoczyłem z Aprilia RS125 prosto na sporta 600cc i szoku nie było.

pSycho?! napisał(a):Prosiłbym tylko żebyście napisali jaki motocykl Wy byście wybrali, dlaczego i jego +'sy i -'sy (Bez żadnych kłótni i niepotrzebnej wymiany zdań między użytkownikami forum (..) ostateczna kwota jaką będę miał na sam motocykl to 15tys. zł.


Zupełnie osobisty wybór.
Gdybym wybierał pierwszy 600cc i dysponował 15 tyś na jego zakup, to pewnie kupiłbym 600RR - główne powody:
- że Honda - jednak jakość wykonania jest nieco lepsza niż Kawasaki i zdecydowanie lepsza niż Suzuki (moje subiektywne odczucie)
- bo mi się podoba - wydech pod siedzeniem i generalnie sylwetka
- bo dobrze mi się na nim jechało - aczkolwiek silnik wymaga żeby go kręcic w obroty (z wiekiem leniwy się zrobiłem i litry bardziej mi pasują na drogi, ale to już inna historia).. ale ten drobny kopniak i dźwięk w RS125 od 7000 obrotów też miał swój urok :wink: 600cc sport to taki RS125 na sterydach.. na dole niewiele a jak wejdzie w obroty to buczy i ciągnie ;)
Wady:
- brak widalca usd, wada z czysto estetycznych powodów - na drogi ten konwencjonalny spełnia swoje zadania bardzo dobrze.
- główna bolączka Hondy to reg/rec, warto mieć zapasowy :wink:
Honda Fireblade | http://instagram.com/mjz_uk
Avatar użytkownika
mJZ
Świeżak
 
Posty: 103
Dołączył(a): 1/10/2014, 10:54
Lokalizacja: Warszawa / Northampton

Postprzez pSycho?! » 12/4/2015, 22:09

mJZ dzięki za tą wypowiedź, z tego co tutaj piszecie to chyba jednak wybiorę to co mi się najbardziej podoba. Na chwile obecną licząc 15tys to jedynie rr'ka styknie. RS125 już brakuje tej mocy, nie ma co odkręcić. Myślę, że RR'ka to będzie dobry wybór i ogarnę ją. Dziękuje wszystkim którzy zaangażowali się w mój temat. Jeśli można to proszę o zamknięcie tematu.
Pozdrawiam pSycho ?!
pSycho?!
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 8/3/2015, 17:45
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez lagiboy » 12/4/2015, 22:22

mJZ odpukać ten idzie na Twoje konto.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Re: Przesiadka na jakąś 600'ke

Postprzez jaroaro » 12/4/2015, 22:43

pSycho?! napisał(a):- Do jakich celów chcesz używać motocykla: Codzienne wypady z kumplami. Do szkoły/pracy.


Mnie to tam rybka co kupisz, ale do Twoich celów sport to średni pomysł : > (btw. masz fajną robotę że masz czas na codzienne latanie z kumplami). Ja może mam dziwne podejście, ale sporta kupiłbym z owiewkami sportowymi i jeździł tylko po torze, czyli tam gdzie jego miejsce. Ostatnio widziałem dziewczynę która przyjechała erłanem. Byłem pod wrażeniem do momentu w którym chciała ruszyć motocyklem, podpierając się z 4 razy zanim ruszyła ^^ Z drugiej strony patrząc na warszawskich motocyklistów nie ma tam zbyt wielu którym sport służy do latania po torze. Byle dobrze wyglądał pod mosteczkiem. Kup to co będzie w najlepszym stanie za te pieniądze ; )
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: się biorą wszy

Postprzez pSycho?! » 12/4/2015, 22:50

No i tak zrobię. Kupię to co mi się podoba i będzie w najlepszym stanie. Aktualnie nie pracuje na stałe dlatego też taki mały budżet na moto. Pracuje dorywczo tam gdzie jest potrzeba, od 16 do nocy codziennie mam czas na wypad gdzieś z kumplami, byleby hajs się zgadzał i było czym latać :D
pSycho?!
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 8/3/2015, 17:45
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez Movi » 13/4/2015, 11:33

No to zamykam.
Avatar użytkownika
Movi
Moderator
 
Posty: 2276
Dołączył(a): 23/2/2008, 00:10
Lokalizacja: Łódź/ 3city

Poprzednia strona


Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości




na gr