125 dla nowicjusza?
Posty: 15
• Strona 1 z 1
125 dla nowicjusza?
Dobry wieczór,
W temacie motocykli jestem kompletnie zielony, ale już od dawna kusi mnie, że przesiąść się z czterech kółek na dwa. Tym samym postanowiłem przynajmniej troszeczkę zorientować się, czego powinienem szukać. Będę wdzięczny za jakiekolwiek rady w kwestii pierwszego moto.
- Doświadczenie na motocykl, skuter itd - zerowe. Prawko od kilku lat tylko na samochód.
- 180 cm, 85kg, 25 lat.
- Pojazd raczej do jazdy po małej miejscowości, od czasu do czasu na wyjazdy do 200-300 km w obie strony, ale rzadko. Na pewno nie szukam do jakiegoś ścigania się czy w celu szaleńczych prędkości.
- Na motocykl jestem w stanie przeznaczyć 5-6 tys. Plus tysiąc na najważniejsze ciuchy.
- Przyznam szczerze, że chętnie widziałbym się w sportowej sylwetce.
- Do tej pory wpadła mi w oko Honda CBR 125.
Uważacie, że powinienem zacząć od 125? Powiem tak, nie muszę robić ogromnych prędkości, zadowoli mnie nawet 100km/h
Nie chcę przeszarżować ze swoimi ambicjami, ale nie chcę też wyglądać jakbym jechał na skuterze ze względu na moją budowę.
Pozdro.
W temacie motocykli jestem kompletnie zielony, ale już od dawna kusi mnie, że przesiąść się z czterech kółek na dwa. Tym samym postanowiłem przynajmniej troszeczkę zorientować się, czego powinienem szukać. Będę wdzięczny za jakiekolwiek rady w kwestii pierwszego moto.
- Doświadczenie na motocykl, skuter itd - zerowe. Prawko od kilku lat tylko na samochód.
- 180 cm, 85kg, 25 lat.
- Pojazd raczej do jazdy po małej miejscowości, od czasu do czasu na wyjazdy do 200-300 km w obie strony, ale rzadko. Na pewno nie szukam do jakiegoś ścigania się czy w celu szaleńczych prędkości.
- Na motocykl jestem w stanie przeznaczyć 5-6 tys. Plus tysiąc na najważniejsze ciuchy.
- Przyznam szczerze, że chętnie widziałbym się w sportowej sylwetce.
- Do tej pory wpadła mi w oko Honda CBR 125.
Uważacie, że powinienem zacząć od 125? Powiem tak, nie muszę robić ogromnych prędkości, zadowoli mnie nawet 100km/h

Pozdro.
- DD_KSP
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 26/4/2012, 22:06
Bardzo dobre podejście, CBR to fajny motorek, spalanie z obiegowych opinii na poziomie 3 litrów wzbudza podziw, aczkolwiek rozejrzyj się też za czymś typu GS 500/CB 500/ Er5. W tych pieniądzach powinieneś znaleźć naprawdę przyzwoitego GSa. Dobre sprzęty, tanie części, idealnie spełniłyby postawione przez Ciebie wymagania.
Watch out, we got a badass over here!
-
Walenty - Moderator
- Posty: 3602
- Dołączył(a): 14/2/2012, 16:28
- Lokalizacja: SKL
Witaj. Moim zdaniem 125 tka na poczatek jest dobrym wyborem choc malo popularnym (jeszcze, choc widze ze i tak wiele sie zmienilo w ciagu 4 ostatnich lat). Szczerze polecam dwa modele: cbr 125 i yzf 125. Z tym ze za taka kase nie wyrwiesz yzf, zostaje wiec cbr. Plusy motocykla to niskie spalanie (2.5 - 3l), niskie koszty eksploatacji i na dzis sporo czesci i zamiennikow, czego nie bylo jeszcze 4 lata temu. Ma takze najladniejsze brzmienie wydechu ze wszystkich 125 tek. Silniki tej cbrki wytrzymuja kilkadziesiat tys. km bez remontu. Rozpedza sie bez problemu do 110 km/h (zablokowana) po odblokowaniu pojedzie jeszcze wiecej. Na plus jest rowniez stosunkowo wyprostowana pozycja przy jezdzie i wygodne skorzane siedzenie (czego nie mozna powiedziec o yzf) Co do wad to przede wszystkim dwie: gorszy wyglad od konkurencji (choc to kwestia gustu i w dodatku zalezna od generacji cbrki) oraz chyba najwezsze opony w swojej klasie (chodzilo o utrzymanie dobrych wlasciwosci jezdnych przy niskiej masie motocykla - przy zastosowaniu szerszej opony pogarszaja sie).
Sa jeszcze 125 tki 2T, ale odradzam je ze wzgledu na: wysokie spalanie (5 - 7l benzyny na 100 km), koniecznosc dolewania oleju co jakis czas, koniecznosc posiadania prawa jazdy A, zeby uniknac nieprzyjemnych konsekwencji w razie kontroli/wypadku motocykla, o czym juz dzisiaj pisalem, dzwiek wydechu jak w skuterze i niewiele mozna z tym zrobic, koniecznosc robienia remontow silnika co 15 - 25 tys. km.
Mam do sprzedania cbrke, jesli bylbys zainteresowany napisz na pw. Jesli bedziesz zdecydowany to napewno dogadamy sie co do ceny.
Sa jeszcze 125 tki 2T, ale odradzam je ze wzgledu na: wysokie spalanie (5 - 7l benzyny na 100 km), koniecznosc dolewania oleju co jakis czas, koniecznosc posiadania prawa jazdy A, zeby uniknac nieprzyjemnych konsekwencji w razie kontroli/wypadku motocykla, o czym juz dzisiaj pisalem, dzwiek wydechu jak w skuterze i niewiele mozna z tym zrobic, koniecznosc robienia remontow silnika co 15 - 25 tys. km.
Mam do sprzedania cbrke, jesli bylbys zainteresowany napisz na pw. Jesli bedziesz zdecydowany to napewno dogadamy sie co do ceny.
- pietrek7557
- Bywalec
- Posty: 514
- Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
- Lokalizacja: Opole
Mam w zasadzie te same wymiary co ty, czasem jeżdżę 125 i powiem szczerze - sram na to, jak na tym wyglądam. Jeżdżę bo lubię, ktoś ma problem z tym jak wygląda moto - to niech ma. Jak chcesz 125 z opcją na turystykę do 6k to CBF/YBR. Lekkie, zwinne, bardzo wygodne. No chyba, że zobaczysz i zakochasz się w Varadero.
@pietrek: wąska opona nie jest wadą, trzeba tylko zadbać, żeby to była przyzwoita guma i tyle. I najważniejsze: ONE NIE SĄ W ŻADEN SPOSÓB BLOKOWANE. Ze 125 w 4T nie wyciągniesz więcej niż 15 KM na fabrycznych częściach a próby uzyskania większej mocy to spore wydatki i konieczność zaangażowania mechanika wyjątkowo znającego się do rzeczy, bo do roboty idzie w zasadzie cała góra silnika. Nie ma żadnych stricte "blokad" jak w 2T, po prostu gardziej gaźnika ma określoną średnicę, silnik ma tyle zaworów ile ma, mają one określoną średnicę i cudów tu nie wymyślisz.
@pietrek: wąska opona nie jest wadą, trzeba tylko zadbać, żeby to była przyzwoita guma i tyle. I najważniejsze: ONE NIE SĄ W ŻADEN SPOSÓB BLOKOWANE. Ze 125 w 4T nie wyciągniesz więcej niż 15 KM na fabrycznych częściach a próby uzyskania większej mocy to spore wydatki i konieczność zaangażowania mechanika wyjątkowo znającego się do rzeczy, bo do roboty idzie w zasadzie cała góra silnika. Nie ma żadnych stricte "blokad" jak w 2T, po prostu gardziej gaźnika ma określoną średnicę, silnik ma tyle zaworów ile ma, mają one określoną średnicę i cudów tu nie wymyślisz.
- Kelhorn
- Świeżak
- Posty: 161
- Dołączył(a): 8/4/2011, 17:42
Kellhorn wybacz ale dzwonilem z ciekawosci do Hondy i cbr SA BLOKOWANE. Pierwsza blokada znajduje sie prawdopodobnie w tlumiku (masz tam taka zwezke), a druga blokade masz prawdopodobnie na module. Honda za odblokowanie zyczy sobie jakies 200 zł, takze blokady sa. Co do opon - oczywiscie ze waskie opony nie sa wada sama w sobie, ale w aspekcie wizualnym tak - bardziej podobaja mi sie szersze, zastosowane w yzf, ale kazdy motocykl jest inny, wiec i opony musza byc inne.
A ja sam mam 183 cm i tez wzrost mi nie przeszkadza.
A ja sam mam 183 cm i tez wzrost mi nie przeszkadza.
- pietrek7557
- Bywalec
- Posty: 514
- Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
- Lokalizacja: Opole
Pietrek, ok, szkoda tylko że nie powiedzieli ci, co zdjęcie tej zwężki daje. Prawie nic. Tak samo znajomy z forum ybr, wywalił katalizator, zmienił dyszę, wypolerował króciec i zamiast 12 hp ma całe 13,5. Jasne, jakaś tam iluzoryczna blokada jest, ale jej zdjęcie niewiele daje. I o to mi chodziło.
YBR (którą mam i uwielbiam) jest tak brzydka, że żadna szerokość opony jej nie pomoże
.
YBR (którą mam i uwielbiam) jest tak brzydka, że żadna szerokość opony jej nie pomoże

- Kelhorn
- Świeżak
- Posty: 161
- Dołączył(a): 8/4/2011, 17:42
Z tego co mi wiadomo zdjecie tych blokad zwieszka moc z 13 - 14 KM do okoł 19 KM. Niby nic, ale troche daje. Fakt, ze przez to silnik sie tez bardziej meczy, wiec nie sciagalem blokad u siebie.
Racja, zamiast kombinowac z dodatkami typu szersze opony, lepiej kupic wieksze moto
Racja, zamiast kombinowac z dodatkami typu szersze opony, lepiej kupic wieksze moto

- pietrek7557
- Bywalec
- Posty: 514
- Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
- Lokalizacja: Opole
bierz coś z klasy 500, taka moja rada na 125 będziesz się męczył
how low can you go? | www.pajacyk.pl
-
k9aro3l - Stały bywalec
- Posty: 1013
- Dołączył(a): 14/11/2010, 18:39
- Lokalizacja: Bartoszyce
- pietrek7557
- Bywalec
- Posty: 514
- Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
- Lokalizacja: Opole
Na 250 trzeba mieć sporo pieniędzy ok 10 tys, by coś wyrwac, 125 to tylko miasto, nigdzie dalej tym nie pojedziesz bo będzie to męczarnia przy próbie wyprzedzania i ogólnie jeździe z prędkością ok 90-100km/h co daje jakieś 90 % max prędkości. Taka 500 to jakieś 50% całej mocy.
Zastrzeżenia na PW.
-
Boshi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2349
- Dołączył(a): 22/7/2010, 16:21
125 są robione dla dzieciaków którzy mają A1, 250 są mało popularne w polsce jeszcze ale to się zmieni w przeciągu 2-3 lat gdy wejdzie od 2013 przepis na prawko A2 .
how low can you go? | www.pajacyk.pl
-
k9aro3l - Stały bywalec
- Posty: 1013
- Dołączył(a): 14/11/2010, 18:39
- Lokalizacja: Bartoszyce
- pietrek7557
- Bywalec
- Posty: 514
- Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
- Lokalizacja: Opole
Ja mam 183 i jakos nie czuje duzego dyskomfortu jesli chodzi o wzrost. Inna sprawa to masa - jest troche za lekka. Zreszta co Cie obchodzi jak to wyglada z zewnatrz? Wiekszosc osob nie zdarzy sie obejrzec za Toba i dla wiekszosci plastik to plastik i nie rozrozniaja 125 od 600
- pietrek7557
- Bywalec
- Posty: 514
- Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
- Lokalizacja: Opole
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Powrót do Oceny ofert sprzedaży.
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości