Zobacz wątek - Opony - dolacz swoja opinie/zapytanie na temat firmy, modelu
NAS Analytics TAG

Opony - dolacz swoja opinie/zapytanie na temat firmy, modelu

Wywalac wszystko jak leci

Postprzez Labiss » 15/6/2008, 21:22

Słuchajcie,jakie zakładacie opony do swoich motocykli jeżeli fabryka dedykuje 120/60/17 skoro o takim rozmiarze bardzo ciężko dostać ? Zdarzyło wam się zakładać profil wyższy ? Ja osobiście jeżdżę na 120/70/17.

Wiem,że podniesienie przodu nie jest dobre,ale na lagach opuściłem i chyba jest dobrze no nie ?
kretyn jakich mało
Labiss
MEGA TROLL
 
Posty: 1056
Dołączył(a): 1/5/2007, 12:10
Lokalizacja: Miechów


Postprzez aragorn » 19/6/2008, 09:25

hejka,
czy zawsze zakładacie opony o wymiarach zalecanych przez producenta/
Bo u mnie ma być z tyłu 120/90,ale na stronie Michelina do mojego modelu wyskakuje 130/80. Będzie dobrze?
Jeszcze jedno:
czy oponę dętkową(TT) można zamienić na bezdętkową(TL),oczywiście z pozostawieniem dętki???
aragorn
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 9/5/2007, 11:56
Lokalizacja: Białystok


Postprzez TomeczekLbn » 23/6/2008, 22:05

Ja aktualnie jeżdże na oponach firmy MITAS. Nie powiem wam jaki model bo sie nie znam za bardzo na tym ale dobrze trzymaja sie drogi przy dużych prędkościach.
"...Bo życie jest po to, by śmigać na MOTO!..."
TomeczekLbn
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 23/6/2008, 10:37
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Sureal » 2/7/2008, 15:27

PIRELLI Diablo Strada vs MICHELIN Pilot Road
Prosiłbym o wypowiedzenie się osób które użytkują, lub są w stanie pomóc mi przy wyborze opon.

Generalnie poszukuje oponki na duże przebiegi, z tego co szukalem, zostały mi 2 modele (jak w tytule). Proszę o pomoc

Pozdrawiam
Piotrek
Sureal
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30/6/2008, 23:41
Lokalizacja: Poznań

Postprzez cezare » 14/7/2008, 13:19

<b>DUNLOP D209 SPORTMAX QUALIFIER</b>

znikają zanim się zdążę przyzwyczaić ..
czy ktoś śmigal TEŻ na nich ? na jakichś innych wcześniej ? ma porównanie co z nimi jest nie halllo ? co mają gorzej ?

osobiście przeglądnąłem duż testów ... ale chciałbym zmienić z ciekawośći - choc nie mam im nic do zażucenia.. zchodza szybko - fakt - ale kosztem przyczepności.. ( moje odczucie ) szukam czegoś na cały sezon - nie wiem czy dostanę tu jakąkolwiek wskazówkę - ale zapytać trzeba ...

interesowałyby mnie wasze opinie zaczynające się od słów :

miałem je - później założyłem xxxx i xxxxxxxx xxxxxx xxxxx ..
albo
wcześniej miałem xxxxxx- załozyłem D209 sportmax qualifiry i xxxxx xxxx xxx


z góry dziękuję Wink .
Avatar użytkownika
cezare
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 682
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Postprzez gsxrracer1 » 20/7/2008, 08:31

mam pytanie potrzebuje oponki do gsxr 600srad ogolnie do jazdy po miescie nawet czasami agresywnej jakie proponujecie bo sie zastanawiam nad CONTI Road ATTACK ? bo z tylu mam 170/70/17 a czytalem ze powinna byc chyba i kompletach jest 180/55/70?chcialbym jakies dobre zeby czasam agresywnie popilowac na nich
gsxrracer1
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 20/7/2008, 08:09

Postprzez Gyezet » 21/7/2008, 23:06

Witam. Jeżdze Banditem 600 N k4, i szukam jakis opon sportowo turystycznych (konkretnie kompletu. 120/60/17, i 160/60/17) . Buty z przeznaczeniem do mało agresywnej jazdy po miescie, trasie, oczywiście czasami także w deszczu.Po przesledzeniu całego tematu nasuwa mi sie kilka opcji:
1. Michelin Pilot Road,
2. Pirelli diablo Corsa.
3. Metzeler z6,
4. Maxxis Supermaxx.
Jestem świeżakiem, i i z racji tego nie potrzebuje jakis sportowych opon, szukam jakiegos kompromisu pomiedzy niewygórrowana ceną, a dobra jakoscia. Dodam, ze obecnie obecnie mam załozone BT 021, z góry dzieki za pomoc.
Pozdrowienia
Motorynka---> Wsk 125--->Jawka 50--->Ogar 50--->Wsk 175 "cross"--->MZ 150--->Hyosung GT 250 Comet -----> Bandit 600N K4 i...DR 600

Honda CBR 600 F3;]
Avatar użytkownika
Gyezet
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 10/10/2007, 20:58
Lokalizacja: Podkarpacie, okolice Krosna.

Postprzez stunter18 » 19/8/2008, 18:06

Słuchajcie a podpowiedzcie mi jakie wogóle sa rodzaje opon, jakie są najlepsze do normalnej jazdy, jakie do jazdy na gumie, jakie do palenia?????????????Czy opłaca się kupować nówki czy lepiej uzywki w lepszym stanie no i czy z przodu i z tyłu musi być taka sama guma?????
stunter18
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 18/8/2008, 17:56
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Konig » 30/8/2008, 21:57

Jestem szczęśliwym posiadaczem Suzuki GS500E, dopiero co od paru tygodni śmigam na moto, dopiero teraz tak na prawdę uczę się jeździć, no ale niestety całkowicie zdarta i sparciała przednia opona utrudnia mi naukę...
Rozmiar przedniej opony to 110/70/17, czy jest możliwość kupienia NOWEJ opony w cenie max 200zł?
Konig
Świeżak
 
Posty: 433
Dołączył(a): 14/8/2008, 20:21
Lokalizacja: Triocity

Postprzez SQ » 5/10/2008, 16:37

Założyłem wczoraj do swojego bandita pirelli diablo rosso. Niesamowaita zmianaprowadzenia motocykla. Pięknie wybiera nierówności, nie podskakuje na nich. Jazda po łuku to czysta przyjemność. Bandita trzeba nieco zmuszać do złożenia. Jednak na tych oponach czyni to z wdzękiem baletnicy. Stabilność również jest wzorowa. Pogoda nie sprzyjała wczoraj szlifowaniu podnóżkami, ale i tak moto szło konkretnie złożone i nie miałem żadnych zastrzeżeń. Nie było możliwości sprawdzenia zachowania maszyny na śliskim asfalcie. Jednak obserwując zachowanie maszyny na nieco wilgotnej drodze nie powinno być z tym problemu. Zagadką pozostaje możliwy do uzyskania przebieg. Są to opony sportowe, więc zapewne będzie niższy niż na brigestone.

Co do brigestone. BT011F są montowane na przodzie BT020R na tyle Bandyty i występują w serii. Niestety nie są najlepszym wyborem. Warto dodać, że już po przejechaniu 2000km opona z przodu robiła wrażenie nieźle zużytej. Mimo tego komplet wytrzymał nieco ponad 14000km i sądzę, że do 15000km dał by radę. Zdecydowałem się na wymianę z powodu właściwości tych opon. Najpoważniejsze zarzuty dotyczą zachowania na mokrym i śliskim asfalcie. Motocykl mimo niedużej mocy systematycznie łapał uślizgi. Również przedniego koła. Zdażało się, że na suchym, przy starcie ze skrzyżowania tył zaczynał się ślizgać, mimo że start nie był przesadnie dynamiczny. Kolejna sprawa to duży moment podnoszący. Do opanowania, ale zdecydowanie nieprzyjemny. O ostatniej wadzie dowiedziałem się dopiero po zmianie na Pirelli. Mianowicie wspomniane wcześniej trudne wchodzenie w zakręt i pewien problem z utrzymaniem toru jazdy, szczególnie na nierównościach. Wszystko to powoduje, że nie mam najlepszego zdania o tych oponach.
Kiedy wcześniej jeździłem TDM850 na kołach były Metzeler ME Z4 nie miałem takich przygód. Mimo, że opona ta jest zdecydowanie starsza konstrukcyjnie od brigestone.

Jednak zastanawia mnie jedna kwestia. Czy nie jest przypadkiem tak, że pomijając lepsze właściwości sportowej opony od sportowo turystycznej, obecnie odczuwana poprawa prowadzenia w łuku wynika z bardziej okrągłego obrysu opony, w odniesieniu do nieco już "kwadratowej" starej?
Avatar użytkownika
SQ
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1677
Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka

Postprzez staqqq » 6/10/2008, 13:30

Witam.

Mam problem - jakie wybrać opony do mojej Suzi GS500 '01.
Kupiona w tym roku, ten sezon przejezdzilem na oponach BATTLAX BT45 - które tu na forum mają raczej średnią opinię. Nie wiem, bo jak na razie nie mam porównania.

No i śledząc oferty przeróżnych sklepów mam mniej więcej do wyboru:

- PIRELLI Sport Demon
- METZELER Lasertec
- MICHELIN Pilot Activ
- DUNLOP Arrowmax GT501

Z tego co przeczytałem na tym forum zdecydowałbym się na któreś z 1szej trójki, ceny są w miarę porównywalne...

Chcę zmienić tył i przód.

Jakieś sugestie?;)
pozdrawiam

PS. ostatnio jeszcze znalazłem MaxxisProMaxx tańszą od konkurencji, które mają całkiem pozytywną recenzję na ścigaczu...
staqqq
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 15/9/2008, 08:25
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Meciek » 20/10/2008, 15:02

Witam. Chciałbym poznać waszą opinie na temat opon MICHELIN Pilot Activ, oponki mają być do bandita 600
Avatar użytkownika
Meciek
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
Lokalizacja: z Wrocka

Postprzez rafalrach » 22/10/2008, 00:14

Brigdestone BT016
Polecam bardzo, miekka guma, doskonala przyczepnosc, czucie,
tyl wytrzymuje 5k km przod okolo 10kkm jesli dokazujesz...
ja mam juz 3 opone z tylu w tym sezonie i jestem bardzo zadowolony
Opona przeznaczona do dynamicznej jazdy sportowej lub rekreacyjnej

Wada jest jej mniejsza trwalosc - jednak przyczepnosc przy hamowaniu czy dohamowywaniu, zachowanie w zakrecie 5+

Do turystyka michelin anakee - najlepsza w deszczu, doskonala na lekki szutr, rowniez miekka mieszanka

Cenie tez Dunlopy ale dlatego ze uzywam ich w samochodzie
------------------------------------------------------
Raf>>> On the road - plan 4 the worse hope 4 the best
Avatar użytkownika
rafalrach
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 4/11/2007, 01:02
Lokalizacja: Łódź / Warszawa

Postprzez qadrat » 25/10/2008, 22:40

Motocykl Suzuki XF650 - a więc opony enduro, szosówki.

Metzeler Tourance - opony rewelacyjne, świetna przyczepność na asfalcie (suchy jak i mokry) oraz w terenie też bardzo dobrze sobie radzą. Na tyle wytrzymała mi 9000km (przebita na gwoździu), na przodzie 13000km i jeszcze bieżnik nie zdarty (nie palę gumy).
Moja ocena: Jak najbardziej polecam.

Maxxis Traxer - opony z niższej półki, kupiłem taką na tył. Przyczepność w terenie bardzo dobra, natomiast na asfalcie o wiele gorzej niż Metzeler. Mokry asfalt - przy ostrym dodaniu gazu na 3 biegu potrafi jeszcze zerwać przyczepność i rzucać dupą (a tylko 48KM przy 200kg motocyklu), jazda po lub w deszczu to droga przez mękę. Na suchym asfalcie lubi rzucać na zakrętach. Moja ocena: nie polecam.
BMW F650 Funduro.
Avatar użytkownika
qadrat
Świeżak
 
Posty: 276
Dołączył(a): 21/4/2008, 21:25
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez Lackysenior » 26/10/2008, 22:12

gsxrracer1 napisał(a):mam pytanie potrzebuje oponki do gsxr 600srad ogolnie do jazdy po miescie nawet czasami agresywnej jakie proponujecie bo sie zastanawiam nad CONTI Road ATTACK ? bo z tylu mam 170/70/17 a czytalem ze powinna byc chyba i kompletach jest 180/55/70?chcialbym jakies dobre zeby czasam agresywnie popilowac na nich


Założyłem do swojej K5 attack`i (używane żeby sezon do końca przepękać). Po jednej wizycie na tych kapciach na torze chodziłem cztery dni z bananem :))))) Oponki świetnie trzymają kolanka pozdzieranie :)
HONDA CB500S 2000r
SUZUKI GSX-R 600 K5
Sprzedam nową szybę do GSX-R 1000 03-04
Avatar użytkownika
Lackysenior
Świeżak
 
Posty: 105
Dołączył(a): 26/10/2008, 21:49
Lokalizacja: Skoki/Wągrowiec

Postprzez Lackysenior » 26/10/2008, 22:16

rafalrach napisał(a):Brigdestone BT016
Polecam bardzo, miekka guma, doskonala przyczepnosc, czucie,
tyl wytrzymuje 5k km przod okolo 10kkm jesli dokazujesz...
ja mam juz 3 opone z tylu w tym sezonie i jestem bardzo zadowolony
Opona przeznaczona do dynamicznej jazdy sportowej lub rekreacyjnej

Wada jest jej mniejsza trwalosc - jednak przyczepnosc przy hamowaniu czy dohamowywaniu, zachowanie w zakrecie 5+

Do turystyka michelin anakee - najlepsza w deszczu, doskonala na lekki szutr, rowniez miekka mieszanka

Cenie tez Dunlopy ale dlatego ze uzywam ich w samochodzie


Witam, witam.
Doradź mi coś do GSX-R`a 600. Myślałem o BT016 lub 014 tylko nie bardzo wiem jaka jest różnica ?
W tym sezonie byłem parę razy w Poznaniu na torze i w przyszłym mam zamiar częściej :)))
Z góry dzięki
HONDA CB500S 2000r
SUZUKI GSX-R 600 K5
Sprzedam nową szybę do GSX-R 1000 03-04
Avatar użytkownika
Lackysenior
Świeżak
 
Posty: 105
Dołączył(a): 26/10/2008, 21:49
Lokalizacja: Skoki/Wągrowiec

Postprzez RobertNTV » 3/11/2008, 22:31

Co sądzicie o tych oponach:
Opona tylna Maxxis Promaxx M6103 150/70-17 cena rewelacja coś 350 zł i w sklepie scigaczowym jako bestseller czyli kupowane najchętniej. Może są tu też jacyś użytkownicy i podzielą się spostrzeżeniami. Ja potrzebuję do Yamahy TDM 850 i styl jazdy też typowo szosowo-turystyczny.
Była sobie NTV jest TDM...
RobertNTV
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 19/7/2008, 19:48
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Pawcio415 » 9/12/2008, 14:44

Z wlasnego doswiadczenia moge polecic z czystym sumieniem:
Metzeler Rece Tec K2 ( na jazde bardzo sportowa i tor),
Metzeler Road Tec Z6 ( na jazde sportowo turystyczna to motocykli lekkich typy CBR 600,900 ),Przejechalem na nich 20 tys km i 3 razy po okolo 10 sekund palilem je wiec przebieg uwazam za conajmniej zadowalajacy,

Michelin Pilot Sport - mam je z przodu w Bladym oraz Michelin Pilot Road 2 mam z tylu i uwazam te kombinacje za bardzo bardzo udana.
Juz zrobilem na nich prawie 20 tys i jeszcze spokojnie na 10 tys wystarczy ( bez palenia)
Avatar użytkownika
Pawcio415
Świeżak
 
Posty: 422
Dołączył(a): 9/3/2007, 21:52
Lokalizacja: Śląsk, Newbridge

Postprzez baku20 » 11/12/2008, 11:06

Witam, mam yamahę fzr 600 3 he i jedna z niewielu opon jakie mogę dać na tył jest pirelli diablo jestem ciekaw jakie sa opinie na temat tej opony.Po za tym jestem ciekaw czy ta opona jest w porzadku i czy jest warta swojej ceny http://moto.allegro.pl/item503468914_op ... _nowa.html
{Pozdrawiam i z góry dzięki za informacje
baku20
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 15/4/2008, 18:54

Postprzez sligi » 11/12/2008, 16:39

witam, mam pytanko Panowie i Panie. Musze u siebie w moto zmienic laczki i nie wiem jakie najlepiej wsadzić, doradzcie cos:)

Moto Suzuki Gs650 Katana (stary ale jary, dosyć ciężki)
uzywany mniej wiecej 50/50 trasa miasto
przod 100/90/19
tyl 140/80/17

pozdr.
sligi
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 12/3/2008, 09:44

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Smietnik



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr