Wszystko o kaskach motocyklowych, pytania o cenÄ™, opinie
boxer87 napisał(a):HJC FG-17 - poniezej 800zl nie potrafie znalez , wiekszosc sklepów chce najmniej 799zl , jak macie jakies info w okolicach katowic , mikolow ,tychy ew sosnowiec piszcie Pozdro
2 min szukania na alledrogo.
Ceny od 649 do 700zł - wyników szukania około 20!
Wszystkie rozmiary i nawet znalazłem 3 malowania (w rozmiarach M i L) a nie tylko B&W.
Stan na dzień dzisiejszy oczywiście.
Shark S700 też jest niezłym kaskiem ale FG-17 ma lepszą skorupę - tak przynajmniej mówi teoria
Ceny od 535 zł - ale bez pinlocka.
-
qubus333 - Świeżak
- Posty: 256
- Dołączył(a): 11/9/2013, 21:07
thx za szybka odpowiedz , ale mi zalezy zeby kask przymierzyc przed kupnem , dlatego napisalem , ze szukam z Katowic i okolice .Na allegro powiem szczerze nie lookam , 2 razy zamawialem cos i za kazdym razem produkt byl albo uszkodzony albo cos innego niz zamawialem.
- boxer87
- Świeżak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 29/8/2013, 00:16
Zastanawiam się nad kupnem HJC i rozważam IS-17 lub FG-17.
IS-ka wydaje mi się lepsza do moich potrzeb - spokojniejsza jazda, duże wloty powietrza, więc w mieście lepsza wentylacja.
Natomiast FG ma lepszą skorupę, ale niższy kąt pochylenia niż potrzebuję
Nie wiem który wybrać - co doradzicie?
Oczywiści na RPHA, który mi się marzy mnie nie stać
IS-ka wydaje mi się lepsza do moich potrzeb - spokojniejsza jazda, duże wloty powietrza, więc w mieście lepsza wentylacja.
Natomiast FG ma lepszą skorupę, ale niższy kąt pochylenia niż potrzebuję
Nie wiem który wybrać - co doradzicie?
Oczywiści na RPHA, który mi się marzy mnie nie stać
- OlekSeb
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 23/1/2016, 15:49
Z jednej strony piszesz o spokojnej jeździe i potrzebie turystycznego kasku, z drugiej mówisz, że jakby fundusze pozwalały to najchętniej kupiłbyś rpha, który jest najbardziej sportowym kaskiem z tego zestawienia. Ja się pogubiłem.
-
SlowMotion - Świeżak
- Posty: 461
- Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
- Lokalizacja: Kraków
SlowMotion napisał(a):Z jednej strony piszesz o spokojnej jeździe i potrzebie turystycznego kasku, z drugiej mówisz, że jakby fundusze pozwalały to najchętniej kupiłbyś rpha, który jest najbardziej sportowym kaskiem z tego zestawienia. Ja się pogubiłem.
RPHA faktycznie jest najbardziej sportowy, ale ma też sporo cech turystycznego, czyli blendę, duże wloty powietrza, a jednocześnie bezpieczeństwo wysokiego modelu sportowego: podwójne DD i materiał wykonania.
To taki kompromis.
I teraz sobie trochę zaprzeczę! Nie ważne czy szybko, czy wolno (zwłaszcza motocyklem) nie można chyba się ubrać zbyt bezpiecznie
- OlekSeb
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 23/1/2016, 15:49
http://sklep.motormind.pl/pl/p/HJC-RPHA-ST-Terrain/2326 tutaj?
Edyta: boxer87 jak chcesz cichy kask to sobie odpuść FG. To są sportowe kaski, mają mieć świetną wentylację i aerodynamikę, na hałas tam się mniej uwagę zwraca.
A FG15 pomimo wieku to nadal bardzo dobry kask, ale z DD, bo sÄ… wersje na mikrolokach...
Edyta: boxer87 jak chcesz cichy kask to sobie odpuść FG. To są sportowe kaski, mają mieć świetną wentylację i aerodynamikę, na hałas tam się mniej uwagę zwraca.
A FG15 pomimo wieku to nadal bardzo dobry kask, ale z DD, bo sÄ… wersje na mikrolokach...
Daytona, MW, GT... byle latało .
- Rura
- Świeżak
- Posty: 421
- Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
- Lokalizacja: Szczecin
Potocznie rpha to rpha10 i 10+, turystyczne rpha st i inne wybryki typu max moim zdaniem trochę kłócą się z ideą tego kasku, ale jeśli o taki mu chodziło to lepiej żeby doprecyzował
Ogólna zasada jest taka, że im więcej wystających elementów (spoilerów itd) tym kask będzie głośniejszy, ale tym lepsza będzie jego aerodynamika. Tak samo z wentylacją, im lepiej będzie wentylowany, tym siłą rzeczy będzie głośniejszy. Dlatego też coś takiego jak ciche sportowe kaski to raczej abstrakcja.
Nie pisałeś nigdzie, że szukasz cichego kasku a jedynie dobrze wentylowane i bezpieczne, myślę że seria FG spełni Twoje oczekiwania, chociaż osobiście po prostu dozbierałbym do rpha (bez blendy ) i cieszył się kaskiem z najwyższej półki. Różnica w cenie nie jest taka duża. 800zł za fg-17 i 1200zł za rpha10+ w podstawowym malowaniu, gdzie w tym drugim masz jeszcze w zestawie ciemną szybke wartości ~150zł, którą w ostateczności mozesz po prostu odsprzedać.
Ogólna zasada jest taka, że im więcej wystających elementów (spoilerów itd) tym kask będzie głośniejszy, ale tym lepsza będzie jego aerodynamika. Tak samo z wentylacją, im lepiej będzie wentylowany, tym siłą rzeczy będzie głośniejszy. Dlatego też coś takiego jak ciche sportowe kaski to raczej abstrakcja.
Nie pisałeś nigdzie, że szukasz cichego kasku a jedynie dobrze wentylowane i bezpieczne, myślę że seria FG spełni Twoje oczekiwania, chociaż osobiście po prostu dozbierałbym do rpha (bez blendy ) i cieszył się kaskiem z najwyższej półki. Różnica w cenie nie jest taka duża. 800zł za fg-17 i 1200zł za rpha10+ w podstawowym malowaniu, gdzie w tym drugim masz jeszcze w zestawie ciemną szybke wartości ~150zł, którą w ostateczności mozesz po prostu odsprzedać.
-
SlowMotion - Świeżak
- Posty: 461
- Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
- Lokalizacja: Kraków
Rura napisał(a):http://sklep.motormind.pl/pl/p/HJC-RPHA-ST-Terrain/2326 tutaj?
Dokładnie ten. Oglądałem go pod koniec sezonu w sklepie i miał blendę, ale zapomniałem o "końcówce" modelu. Mój błąd, że nie doszukałem i nie dodałem ST.
Wtedy kosztował jakieś 1500-1600 zł. Widzę, że ten w tym malowaniu jest tańszy, natomiast muszę koniecznie wymienić mój kask, bo już w nim się nie da jeździć (m.in. parowanie szybki), a szkoda mi w stary inwestować skoro i tak do wymiany. A jednak jakaś tam różnica w cenie jest, choć nie tak wielka - ok. 200 zł (przynajmniej patrząc na ten link do Motor Mind).
PS Nie pisałem, że chcę cichy i to raczej nie jest u mnie wysoko umiejscowiona cecha.
- OlekSeb
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 23/1/2016, 15:49
Ja tam jeżdżę w rpha10+ i nie narzekam na jakość wykonania. Na jednym z track dayow rozmawiałem z gościem, którego dziewczyna ma RPHA10+, a on Shoei NXR-a i mówił mi, że RPHA jest jego zdaniem lepiej wykonany pomimo niższej ceny. Sam się zastanawiałem nad dołożeniem do NXR ale to trochę ostudziło mój zapał i jestem zadowolony z RPHA.
-
SlowMotion - Świeżak
- Posty: 461
- Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
- Lokalizacja: Kraków
Pogadaj np. z Rufim na spid deju... widziałem jego kask i jak zawsze byłem za HJC (sam Żonie FG15 kupowałem chyba z 8 lat temu wstecz), tak uważam, że tutaj lipę odwalili, aż piszczy.
Daytona, MW, GT... byle latało .
- Rura
- Świeżak
- Posty: 421
- Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
- Lokalizacja: Szczecin
Może to jakaś wada fabryczna konkretnego egzemplarza?
Nie wiem, ja jestem zadowolony, ale z drugiej strony po przesiadce z sharka s900c, w którym nie działała wentylacja, aerodynamika była tak dobra że chciało głowę urwać powyżej 120, a skorupa była niesymetryczna (dosłownie była krzywa jak się spojrzało od dołu) i przy reklamacji producent stwierdził, że wszystko jest w normie to może nie tak ciężko mnie zadowolić.
Nie wiem, ja jestem zadowolony, ale z drugiej strony po przesiadce z sharka s900c, w którym nie działała wentylacja, aerodynamika była tak dobra że chciało głowę urwać powyżej 120, a skorupa była niesymetryczna (dosłownie była krzywa jak się spojrzało od dołu) i przy reklamacji producent stwierdził, że wszystko jest w normie to może nie tak ciężko mnie zadowolić.
-
SlowMotion - Świeżak
- Posty: 461
- Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
- Lokalizacja: Kraków
Mam RPHA ST, korzystam prawie codziennie (pół stycznia też przejeździłem) od kwietnia 2015, do pracy i na wycieczki, głównie na przejazdy w czasie pracy - normą jest, że mam kask na głowie 4x dziennie. Nie jest już może tak przyjemny w dotyku jak na początku, ale nic się nie pruje, nic nie wystaje, nie trzeszczy, nie odpada.
Wady: Pinlock nie działa idealnie i w bardzo złych warunkach (mżawka przy 3 stopniach, po zmroku) potrafi ograniczyć pole widzenia; Wokół szyby pojawia się rysa/ramka od ciągłego kontaktu szyby z uszczelką.
Cała reszta - jak przy pierwszym założeniu.
Wady: Pinlock nie działa idealnie i w bardzo złych warunkach (mżawka przy 3 stopniach, po zmroku) potrafi ograniczyć pole widzenia; Wokół szyby pojawia się rysa/ramka od ciągłego kontaktu szyby z uszczelką.
Cała reszta - jak przy pierwszym założeniu.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Ok , bylem na dniach w kilku sklepach ze sprzetem.Sprzedawcy bardzo zachwalal sharka s700 co jest w promocji za 649zl z pin_lockiem itp.Ogladalem hjc-ki i pytalem o opinie sprzedawcow ale wydawac sie moglo , ze chca sie pozbyc sharkow bo o co bym nie zapytal to super swietnie itd.I tak naprawde dalej stoje gleboko po kolana , bo kasku potrzebuje praktycznie na nastepny tydzien a nie wiem na co mam sie zdecydowac.Kupuje honda cb600f hornet z 2008r, miastycha i potrzebuje kask , ktory bedzie przystosowany do jazdy po miescie( jak kolwiek to nie brzmi).[/list]
- boxer87
- Świeżak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 29/8/2013, 00:16
jasnoksieznik napisał(a):[...]Wady: Pinlock nie działa idealnie i w bardzo złych warunkach (mżawka przy 3 stopniach, po zmroku) potrafi ograniczyć pole widzenia; Wokół szyby pojawia się rysa/ramka od ciągłego kontaktu szyby z uszczelką...
Słyszałem o tym, że można jakoś reaktywować pinlocka - nie pamiętam, czy to miało być dokręcenie/odkręcenie pinlocka, czy przemycie czymś. Poszukasz w necie, na pewno znajdziesz.
- OlekSeb
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 23/1/2016, 15:49
Powrót do Akcesoria motocyklowe
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości