Zobacz wÄ…tek - Wszystko o kaskach motocyklowych, pytania o cenÄ™, opinie
NAS Analytics TAG

Wszystko o kaskach motocyklowych, pytania o cenÄ™, opinie

Jakie rękawice, kask, gmole?
_________

Postprzez boxer87 » 5/2/2016, 13:05

HJC FG-17 - poniezej 800zl nie potrafie znalez , wiekszosc sklepów chce najmniej 799zl , jak macie jakies info w okolicach katowic , mikolow ,tychy ew sosnowiec piszcie Pozdro
boxer87
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 29/8/2013, 00:16


Postprzez boxer87 » 5/2/2016, 13:10

BTW mozecie mi napisac dlaczego wiekszosc z was odradza kupno s700?
boxer87
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 29/8/2013, 00:16


Postprzez qubus333 » 5/2/2016, 13:51

boxer87 napisał(a):HJC FG-17 - poniezej 800zl nie potrafie znalez , wiekszosc sklepów chce najmniej 799zl , jak macie jakies info w okolicach katowic , mikolow ,tychy ew sosnowiec piszcie Pozdro

:roll:
2 min szukania na alledrogo.
Ceny od 649 do 700zł - wyników szukania około 20!
Wszystkie rozmiary :!: i nawet znalazłem 3 malowania (w rozmiarach M i L) a nie tylko B&W.
Stan na dzień dzisiejszy oczywiście.

Shark S700 też jest niezłym kaskiem ale FG-17 ma lepszą skorupę - tak przynajmniej mówi teoria :-)
Ceny od 535 zł - ale bez pinlocka.
Avatar użytkownika
qubus333
Świeżak
 
Posty: 256
Dołączył(a): 11/9/2013, 21:07

Postprzez boxer87 » 5/2/2016, 14:33

thx za szybka odpowiedz , ale mi zalezy zeby kask przymierzyc przed kupnem , dlatego napisalem , ze szukam z Katowic i okolice ;) .Na allegro powiem szczerze nie lookam , 2 razy zamawialem cos i za kazdym razem produkt byl albo uszkodzony albo cos innego niz zamawialem.
boxer87
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 29/8/2013, 00:16

Postprzez OlekSeb » 7/2/2016, 15:34

Zastanawiam się nad kupnem HJC i rozważam IS-17 lub FG-17.
IS-ka wydaje mi się lepsza do moich potrzeb - spokojniejsza jazda, duże wloty powietrza, więc w mieście lepsza wentylacja.
Natomiast FG ma lepszą skorupę, ale niższy kąt pochylenia niż potrzebuję

Nie wiem który wybrać - co doradzicie?

Oczywiści na RPHA, który mi się marzy mnie nie stać :)
OlekSeb
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 23/1/2016, 15:49

Postprzez SlowMotion » 8/2/2016, 08:02

Z jednej strony piszesz o spokojnej jeździe i potrzebie turystycznego kasku, z drugiej mówisz, że jakby fundusze pozwalały to najchętniej kupiłbyś rpha, który jest najbardziej sportowym kaskiem z tego zestawienia. Ja się pogubiłem.
Avatar użytkownika
SlowMotion
Świeżak
 
Posty: 461
Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez OlekSeb » 8/2/2016, 18:57

SlowMotion napisał(a):Z jednej strony piszesz o spokojnej jeździe i potrzebie turystycznego kasku, z drugiej mówisz, że jakby fundusze pozwalały to najchętniej kupiłbyś rpha, który jest najbardziej sportowym kaskiem z tego zestawienia. Ja się pogubiłem.


RPHA faktycznie jest najbardziej sportowy, ale ma też sporo cech turystycznego, czyli blendę, duże wloty powietrza, a jednocześnie bezpieczeństwo wysokiego modelu sportowego: podwójne DD i materiał wykonania.
To taki kompromis.
I teraz sobie trochę zaprzeczę! :) Nie ważne czy szybko, czy wolno (zwłaszcza motocyklem) nie można chyba się ubrać zbyt bezpiecznie ;)
OlekSeb
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 23/1/2016, 15:49

Postprzez SEPKOSKY » 8/2/2016, 19:55

A gdzieś Ty widział blendę w rpha?
Z750 => ZX10R
Avatar użytkownika
SEPKOSKY
Świeżak
 
Posty: 104
Dołączył(a): 17/6/2010, 08:09
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Rura » 8/2/2016, 20:11

http://sklep.motormind.pl/pl/p/HJC-RPHA-ST-Terrain/2326 tutaj? ;)

Edyta: boxer87 jak chcesz cichy kask to sobie odpuść FG. To są sportowe kaski, mają mieć świetną wentylację i aerodynamikę, na hałas tam się mniej uwagę zwraca.
A FG15 pomimo wieku to nadal bardzo dobry kask, ale z DD, bo sÄ… wersje na mikrolokach...
Daytona, MW, GT... byle latało ;-).
Rura
Świeżak
 
Posty: 421
Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez SlowMotion » 10/2/2016, 08:01

Potocznie rpha to rpha10 i 10+, turystyczne rpha st i inne wybryki typu max moim zdaniem trochę kłócą się z ideą tego kasku, ale jeśli o taki mu chodziło to lepiej żeby doprecyzował :)
Ogólna zasada jest taka, że im więcej wystających elementów (spoilerów itd) tym kask będzie głośniejszy, ale tym lepsza będzie jego aerodynamika. Tak samo z wentylacją, im lepiej będzie wentylowany, tym siłą rzeczy będzie głośniejszy. Dlatego też coś takiego jak ciche sportowe kaski to raczej abstrakcja.
Nie pisałeś nigdzie, że szukasz cichego kasku a jedynie dobrze wentylowane i bezpieczne, myślę że seria FG spełni Twoje oczekiwania, chociaż osobiście po prostu dozbierałbym do rpha (bez blendy :) ) i cieszył się kaskiem z najwyższej półki. Różnica w cenie nie jest taka duża. 800zł za fg-17 i 1200zł za rpha10+ w podstawowym malowaniu, gdzie w tym drugim masz jeszcze w zestawie ciemną szybke wartości ~150zł, którą w ostateczności mozesz po prostu odsprzedać.
Avatar użytkownika
SlowMotion
Świeżak
 
Posty: 461
Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez OlekSeb » 10/2/2016, 19:49

Rura napisał(a):http://sklep.motormind.pl/pl/p/HJC-RPHA-ST-Terrain/2326 tutaj? ;)


Dokładnie ten. Oglądałem go pod koniec sezonu w sklepie i miał blendę, ale zapomniałem o "końcówce" modelu. Mój błąd, że nie doszukałem i nie dodałem ST.

Wtedy kosztował jakieś 1500-1600 zł. Widzę, że ten w tym malowaniu jest tańszy, natomiast muszę koniecznie wymienić mój kask, bo już w nim się nie da jeździć (m.in. parowanie szybki), a szkoda mi w stary inwestować skoro i tak do wymiany. A jednak jakaś tam różnica w cenie jest, choć nie tak wielka - ok. 200 zł (przynajmniej patrząc na ten link do Motor Mind).


PS Nie pisałem, że chcę cichy i to raczej nie jest u mnie wysoko umiejscowiona cecha.
OlekSeb
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 23/1/2016, 15:49

Postprzez Rura » 11/2/2016, 19:00

To bierz FG. Mam dwóch kumpli który poprzedni sezon przelatali w rpha i każdy narzeka na słabą jakość wykonania i końcówkę robili w FG.
Daytona, MW, GT... byle latało ;-).
Rura
Świeżak
 
Posty: 421
Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez OlekSeb » 11/2/2016, 20:12

Kurde, to mega słabo, że tak drogi kask jest słabo wykonany. A już się na niego grzałem...
OlekSeb
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 23/1/2016, 15:49

Postprzez SlowMotion » 12/2/2016, 08:39

Ja tam jeżdżę w rpha10+ i nie narzekam na jakość wykonania. Na jednym z track dayow rozmawiałem z gościem, którego dziewczyna ma RPHA10+, a on Shoei NXR-a i mówił mi, że RPHA jest jego zdaniem lepiej wykonany pomimo niższej ceny. Sam się zastanawiałem nad dołożeniem do NXR ale to trochę ostudziło mój zapał i jestem zadowolony z RPHA.
Avatar użytkownika
SlowMotion
Świeżak
 
Posty: 461
Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Rura » 12/2/2016, 20:50

Pogadaj np. z Rufim na spid deju... widziałem jego kask i jak zawsze byłem za HJC (sam Żonie FG15 kupowałem chyba z 8 lat temu wstecz), tak uważam, że tutaj lipę odwalili, aż piszczy.
Daytona, MW, GT... byle latało ;-).
Rura
Świeżak
 
Posty: 421
Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez SlowMotion » 13/2/2016, 09:42

Może to jakaś wada fabryczna konkretnego egzemplarza?
Nie wiem, ja jestem zadowolony, ale z drugiej strony po przesiadce z sharka s900c, w którym nie działała wentylacja, aerodynamika była tak dobra że chciało głowę urwać powyżej 120, a skorupa była niesymetryczna (dosłownie była krzywa jak się spojrzało od dołu) i przy reklamacji producent stwierdził, że wszystko jest w normie to może nie tak ciężko mnie zadowolić.
Avatar użytkownika
SlowMotion
Świeżak
 
Posty: 461
Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez OlekSeb » 13/2/2016, 19:32

Byłem dziś w sklepie oglądać RPHA ST i nie zauważyłem nic niepokojącego. Pytanie jak wygląda po tygodniu/miesiącu/sezonie użytkowania. Może wtedy jakieś problemy wychodzą?
OlekSeb
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 23/1/2016, 15:49

Postprzez jasnoksieznik » 13/2/2016, 19:42

Mam RPHA ST, korzystam prawie codziennie (pół stycznia też przejeździłem) od kwietnia 2015, do pracy i na wycieczki, głównie na przejazdy w czasie pracy - normą jest, że mam kask na głowie 4x dziennie. Nie jest już może tak przyjemny w dotyku jak na początku, ale nic się nie pruje, nic nie wystaje, nie trzeszczy, nie odpada.

Wady: Pinlock nie działa idealnie i w bardzo złych warunkach (mżawka przy 3 stopniach, po zmroku) potrafi ograniczyć pole widzenia; Wokół szyby pojawia się rysa/ramka od ciągłego kontaktu szyby z uszczelką.

Cała reszta - jak przy pierwszym założeniu.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez boxer87 » 14/2/2016, 11:43

Ok , bylem na dniach w kilku sklepach ze sprzetem.Sprzedawcy bardzo zachwalal sharka s700 co jest w promocji za 649zl z pin_lockiem itp.Ogladalem hjc-ki i pytalem o opinie sprzedawcow ale wydawac sie moglo , ze chca sie pozbyc sharkow bo o co bym nie zapytal to super swietnie itd.I tak naprawde dalej stoje gleboko po kolana , bo kasku potrzebuje praktycznie na nastepny tydzien a nie wiem na co mam sie zdecydowac.Kupuje honda cb600f hornet z 2008r, miastycha i potrzebuje kask , ktory bedzie przystosowany do jazdy po miescie( jak kolwiek to nie brzmi).[/list]
boxer87
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 29/8/2013, 00:16

Postprzez OlekSeb » 14/2/2016, 11:54

jasnoksieznik napisał(a):[...]Wady: Pinlock nie działa idealnie i w bardzo złych warunkach (mżawka przy 3 stopniach, po zmroku) potrafi ograniczyć pole widzenia; Wokół szyby pojawia się rysa/ramka od ciągłego kontaktu szyby z uszczelką...


Słyszałem o tym, że można jakoś reaktywować pinlocka - nie pamiętam, czy to miało być dokręcenie/odkręcenie pinlocka, czy przemycie czymś. Poszukasz w necie, na pewno znajdziesz.
OlekSeb
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 23/1/2016, 15:49

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Akcesoria motocyklowe



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości




na górê