Wszystko o kaskach motocyklowych, pytania o cenÄ™, opinie
boxer87 napisał(a):HJC FG-17 - poniezej 800zl nie potrafie znalez , wiekszosc sklepów chce najmniej 799zl , jak macie jakies info w okolicach katowic , mikolow ,tychy ew sosnowiec piszcie Pozdro

2 min szukania na alledrogo.
Ceny od 649 do 700zł - wyników szukania około 20!
Wszystkie rozmiary

Stan na dzień dzisiejszy oczywiście.
Shark S700 też jest niezłym kaskiem ale FG-17 ma lepszą skorupę - tak przynajmniej mówi teoria

Ceny od 535 zł - ale bez pinlocka.
-
qubus333 - Świeżak
- Posty: 256
- Dołączył(a): 11/9/2013, 21:07
thx za szybka odpowiedz , ale mi zalezy zeby kask przymierzyc przed kupnem , dlatego napisalem , ze szukam z Katowic i okolice
.Na allegro powiem szczerze nie lookam , 2 razy zamawialem cos i za kazdym razem produkt byl albo uszkodzony albo cos innego niz zamawialem.

- boxer87
- Świeżak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 29/8/2013, 00:16
Zastanawiam się nad kupnem HJC i rozważam IS-17 lub FG-17.
IS-ka wydaje mi się lepsza do moich potrzeb - spokojniejsza jazda, duże wloty powietrza, więc w mieście lepsza wentylacja.
Natomiast FG ma lepszą skorupę, ale niższy kąt pochylenia niż potrzebuję
Nie wiem który wybrać - co doradzicie?
Oczywiści na RPHA, który mi się marzy mnie nie stać
IS-ka wydaje mi się lepsza do moich potrzeb - spokojniejsza jazda, duże wloty powietrza, więc w mieście lepsza wentylacja.
Natomiast FG ma lepszą skorupę, ale niższy kąt pochylenia niż potrzebuję
Nie wiem który wybrać - co doradzicie?
Oczywiści na RPHA, który mi się marzy mnie nie stać

- OlekSeb
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 23/1/2016, 15:49
Z jednej strony piszesz o spokojnej jeździe i potrzebie turystycznego kasku, z drugiej mówisz, że jakby fundusze pozwalały to najchętniej kupiłbyś rpha, który jest najbardziej sportowym kaskiem z tego zestawienia. Ja się pogubiłem.
-
SlowMotion - Świeżak
- Posty: 461
- Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
- Lokalizacja: Kraków
SlowMotion napisał(a):Z jednej strony piszesz o spokojnej jeździe i potrzebie turystycznego kasku, z drugiej mówisz, że jakby fundusze pozwalały to najchętniej kupiłbyś rpha, który jest najbardziej sportowym kaskiem z tego zestawienia. Ja się pogubiłem.
RPHA faktycznie jest najbardziej sportowy, ale ma też sporo cech turystycznego, czyli blendę, duże wloty powietrza, a jednocześnie bezpieczeństwo wysokiego modelu sportowego: podwójne DD i materiał wykonania.
To taki kompromis.
I teraz sobie trochÄ™ zaprzeczÄ™!


- OlekSeb
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 23/1/2016, 15:49
http://sklep.motormind.pl/pl/p/HJC-RPHA-ST-Terrain/2326 tutaj?
Edyta: boxer87 jak chcesz cichy kask to sobie odpuść FG. To są sportowe kaski, mają mieć świetną wentylację i aerodynamikę, na hałas tam się mniej uwagę zwraca.
A FG15 pomimo wieku to nadal bardzo dobry kask, ale z DD, bo sÄ… wersje na mikrolokach...

Edyta: boxer87 jak chcesz cichy kask to sobie odpuść FG. To są sportowe kaski, mają mieć świetną wentylację i aerodynamikę, na hałas tam się mniej uwagę zwraca.
A FG15 pomimo wieku to nadal bardzo dobry kask, ale z DD, bo sÄ… wersje na mikrolokach...
Daytona, MW, GT... byle latało
.

- Rura
- Świeżak
- Posty: 421
- Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
- Lokalizacja: Szczecin
Potocznie rpha to rpha10 i 10+, turystyczne rpha st i inne wybryki typu max moim zdaniem trochę kłócą się z ideą tego kasku, ale jeśli o taki mu chodziło to lepiej żeby doprecyzował
Ogólna zasada jest taka, że im więcej wystających elementów (spoilerów itd) tym kask będzie głośniejszy, ale tym lepsza będzie jego aerodynamika. Tak samo z wentylacją, im lepiej będzie wentylowany, tym siłą rzeczy będzie głośniejszy. Dlatego też coś takiego jak ciche sportowe kaski to raczej abstrakcja.
Nie pisałeś nigdzie, że szukasz cichego kasku a jedynie dobrze wentylowane i bezpieczne, myślę że seria FG spełni Twoje oczekiwania, chociaż osobiście po prostu dozbierałbym do rpha (bez blendy
) i cieszył się kaskiem z najwyższej półki. Różnica w cenie nie jest taka duża. 800zł za fg-17 i 1200zł za rpha10+ w podstawowym malowaniu, gdzie w tym drugim masz jeszcze w zestawie ciemną szybke wartości ~150zł, którą w ostateczności mozesz po prostu odsprzedać.

Ogólna zasada jest taka, że im więcej wystających elementów (spoilerów itd) tym kask będzie głośniejszy, ale tym lepsza będzie jego aerodynamika. Tak samo z wentylacją, im lepiej będzie wentylowany, tym siłą rzeczy będzie głośniejszy. Dlatego też coś takiego jak ciche sportowe kaski to raczej abstrakcja.
Nie pisałeś nigdzie, że szukasz cichego kasku a jedynie dobrze wentylowane i bezpieczne, myślę że seria FG spełni Twoje oczekiwania, chociaż osobiście po prostu dozbierałbym do rpha (bez blendy

-
SlowMotion - Świeżak
- Posty: 461
- Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
- Lokalizacja: Kraków
Rura napisał(a):http://sklep.motormind.pl/pl/p/HJC-RPHA-ST-Terrain/2326 tutaj?
Dokładnie ten. Oglądałem go pod koniec sezonu w sklepie i miał blendę, ale zapomniałem o "końcówce" modelu. Mój błąd, że nie doszukałem i nie dodałem ST.
Wtedy kosztował jakieś 1500-1600 zł. Widzę, że ten w tym malowaniu jest tańszy, natomiast muszę koniecznie wymienić mój kask, bo już w nim się nie da jeździć (m.in. parowanie szybki), a szkoda mi w stary inwestować skoro i tak do wymiany. A jednak jakaś tam różnica w cenie jest, choć nie tak wielka - ok. 200 zł (przynajmniej patrząc na ten link do Motor Mind).
PS Nie pisałem, że chcę cichy i to raczej nie jest u mnie wysoko umiejscowiona cecha.
- OlekSeb
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 23/1/2016, 15:49
Ja tam jeżdżę w rpha10+ i nie narzekam na jakość wykonania. Na jednym z track dayow rozmawiałem z gościem, którego dziewczyna ma RPHA10+, a on Shoei NXR-a i mówił mi, że RPHA jest jego zdaniem lepiej wykonany pomimo niższej ceny. Sam się zastanawiałem nad dołożeniem do NXR ale to trochę ostudziło mój zapał i jestem zadowolony z RPHA.
-
SlowMotion - Świeżak
- Posty: 461
- Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
- Lokalizacja: Kraków
Pogadaj np. z Rufim na spid deju... widziałem jego kask i jak zawsze byłem za HJC (sam Żonie FG15 kupowałem chyba z 8 lat temu wstecz), tak uważam, że tutaj lipę odwalili, aż piszczy.
Daytona, MW, GT... byle latało
.

- Rura
- Świeżak
- Posty: 421
- Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
- Lokalizacja: Szczecin
Może to jakaś wada fabryczna konkretnego egzemplarza?
Nie wiem, ja jestem zadowolony, ale z drugiej strony po przesiadce z sharka s900c, w którym nie działała wentylacja, aerodynamika była tak dobra że chciało głowę urwać powyżej 120, a skorupa była niesymetryczna (dosłownie była krzywa jak się spojrzało od dołu) i przy reklamacji producent stwierdził, że wszystko jest w normie to może nie tak ciężko mnie zadowolić.
Nie wiem, ja jestem zadowolony, ale z drugiej strony po przesiadce z sharka s900c, w którym nie działała wentylacja, aerodynamika była tak dobra że chciało głowę urwać powyżej 120, a skorupa była niesymetryczna (dosłownie była krzywa jak się spojrzało od dołu) i przy reklamacji producent stwierdził, że wszystko jest w normie to może nie tak ciężko mnie zadowolić.
-
SlowMotion - Świeżak
- Posty: 461
- Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
- Lokalizacja: Kraków
Mam RPHA ST, korzystam prawie codziennie (pół stycznia też przejeździłem) od kwietnia 2015, do pracy i na wycieczki, głównie na przejazdy w czasie pracy - normą jest, że mam kask na głowie 4x dziennie. Nie jest już może tak przyjemny w dotyku jak na początku, ale nic się nie pruje, nic nie wystaje, nie trzeszczy, nie odpada.
Wady: Pinlock nie działa idealnie i w bardzo złych warunkach (mżawka przy 3 stopniach, po zmroku) potrafi ograniczyć pole widzenia; Wokół szyby pojawia się rysa/ramka od ciągłego kontaktu szyby z uszczelką.
Cała reszta - jak przy pierwszym założeniu.
Wady: Pinlock nie działa idealnie i w bardzo złych warunkach (mżawka przy 3 stopniach, po zmroku) potrafi ograniczyć pole widzenia; Wokół szyby pojawia się rysa/ramka od ciągłego kontaktu szyby z uszczelką.
Cała reszta - jak przy pierwszym założeniu.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Ok , bylem na dniach w kilku sklepach ze sprzetem.Sprzedawcy bardzo zachwalal sharka s700 co jest w promocji za 649zl z pin_lockiem itp.Ogladalem hjc-ki i pytalem o opinie sprzedawcow ale wydawac sie moglo , ze chca sie pozbyc sharkow bo o co bym nie zapytal to super swietnie itd.I tak naprawde dalej stoje gleboko po kolana , bo kasku potrzebuje praktycznie na nastepny tydzien a nie wiem na co mam sie zdecydowac.Kupuje honda cb600f hornet z 2008r, miastycha i potrzebuje kask , ktory bedzie przystosowany do jazdy po miescie( jak kolwiek to nie brzmi).[/list]
- boxer87
- Świeżak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 29/8/2013, 00:16
jasnoksieznik napisał(a):[...]Wady: Pinlock nie działa idealnie i w bardzo złych warunkach (mżawka przy 3 stopniach, po zmroku) potrafi ograniczyć pole widzenia; Wokół szyby pojawia się rysa/ramka od ciągłego kontaktu szyby z uszczelką...
Słyszałem o tym, że można jakoś reaktywować pinlocka - nie pamiętam, czy to miało być dokręcenie/odkręcenie pinlocka, czy przemycie czymś. Poszukasz w necie, na pewno znajdziesz.
- OlekSeb
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 23/1/2016, 15:49
Nie wiem co masz do Sharka - przymierzałeś, jeździłeś? Mam S900C i jestem BARDZO zadowolony. Aż mi go szkoda katować na co dzień i raczej używam na "lepsze" okazje (dalsze trasy, lans itp.), gdzie mogę sobie wykorzystać te bajery typu pompka, luminescencyjne malowanie po zmroku itp. Na tyle jestem zadowolony, że przymierzam się do zmiany Lazera Bayamo na S700S - jako drugi kask na co dzień, ale za to w jakimś fajnym malowaniu. A co, podnosimy standard. Zastanawiałem się też nad Speed-R, Vision-R2 i Skwalem jako drugim kaskiem po S900C. Raz - że są mega wygodne, dwa - są dobrze zrobione, trzy - mają o niebo lepszą blendę niż HJC, cztery - są w akceptowalnych cenach. A kumpel, który testował Race-Pro twierdzi, że są o niebo lepsze od Shoeia i Araia.
Ostatnio edytowano 14/2/2016, 12:41 przez Zimny72, łącznie edytowano 2 razy
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
-
Zimny72 - Zimny Drań
- Posty: 1382
- Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
- Lokalizacja: Wesoła
Wystarczy kupić nowego pinlocka
W moim poprzednim HJC, w podobnych warunkach było lepiej, a tutaj się to dzieje od nowości. Ot, jest dobrze, a nie bardzo dobrze.

W moim poprzednim HJC, w podobnych warunkach było lepiej, a tutaj się to dzieje od nowości. Ot, jest dobrze, a nie bardzo dobrze.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Powrót do Akcesoria motocyklowe
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości