Zobacz wÄ…tek - Wszystko o kaskach motocyklowych, pytania o cenÄ™, opinie
NAS Analytics TAG

Wszystko o kaskach motocyklowych, pytania o cenÄ™, opinie

Jakie rękawice, kask, gmole?
_________

Postprzez qubus333 » 5/2/2016, 13:51

boxer87 napisał(a):HJC FG-17 - poniezej 800zl nie potrafie znalez , wiekszosc sklepów chce najmniej 799zl , jak macie jakies info w okolicach katowic , mikolow ,tychy ew sosnowiec piszcie Pozdro

:roll:
2 min szukania na alledrogo.
Ceny od 649 do 700zł - wyników szukania około 20!
Wszystkie rozmiary :!: i nawet znalazłem 3 malowania (w rozmiarach M i L) a nie tylko B&W.
Stan na dzień dzisiejszy oczywiście.

Shark S700 też jest niezłym kaskiem ale FG-17 ma lepszą skorupę - tak przynajmniej mówi teoria :-)
Ceny od 535 zł - ale bez pinlocka.
Avatar użytkownika
qubus333
Świeżak
 
Posty: 256
Dołączył(a): 11/9/2013, 21:07


Postprzez boxer87 » 5/2/2016, 14:33

thx za szybka odpowiedz , ale mi zalezy zeby kask przymierzyc przed kupnem , dlatego napisalem , ze szukam z Katowic i okolice ;) .Na allegro powiem szczerze nie lookam , 2 razy zamawialem cos i za kazdym razem produkt byl albo uszkodzony albo cos innego niz zamawialem.
boxer87
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 29/8/2013, 00:16


Postprzez OlekSeb » 7/2/2016, 15:34

Zastanawiam się nad kupnem HJC i rozważam IS-17 lub FG-17.
IS-ka wydaje mi się lepsza do moich potrzeb - spokojniejsza jazda, duże wloty powietrza, więc w mieście lepsza wentylacja.
Natomiast FG ma lepszą skorupę, ale niższy kąt pochylenia niż potrzebuję

Nie wiem który wybrać - co doradzicie?

Oczywiści na RPHA, który mi się marzy mnie nie stać :)
OlekSeb
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 23/1/2016, 15:49

Postprzez SlowMotion » 8/2/2016, 08:02

Z jednej strony piszesz o spokojnej jeździe i potrzebie turystycznego kasku, z drugiej mówisz, że jakby fundusze pozwalały to najchętniej kupiłbyś rpha, który jest najbardziej sportowym kaskiem z tego zestawienia. Ja się pogubiłem.
Avatar użytkownika
SlowMotion
Świeżak
 
Posty: 461
Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez OlekSeb » 8/2/2016, 18:57

SlowMotion napisał(a):Z jednej strony piszesz o spokojnej jeździe i potrzebie turystycznego kasku, z drugiej mówisz, że jakby fundusze pozwalały to najchętniej kupiłbyś rpha, który jest najbardziej sportowym kaskiem z tego zestawienia. Ja się pogubiłem.


RPHA faktycznie jest najbardziej sportowy, ale ma też sporo cech turystycznego, czyli blendę, duże wloty powietrza, a jednocześnie bezpieczeństwo wysokiego modelu sportowego: podwójne DD i materiał wykonania.
To taki kompromis.
I teraz sobie trochę zaprzeczę! :) Nie ważne czy szybko, czy wolno (zwłaszcza motocyklem) nie można chyba się ubrać zbyt bezpiecznie ;)
OlekSeb
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 23/1/2016, 15:49

Postprzez SEPKOSKY » 8/2/2016, 19:55

A gdzieś Ty widział blendę w rpha?
Z750 => ZX10R
Avatar użytkownika
SEPKOSKY
Świeżak
 
Posty: 104
Dołączył(a): 17/6/2010, 08:09
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Rura » 8/2/2016, 20:11

http://sklep.motormind.pl/pl/p/HJC-RPHA-ST-Terrain/2326 tutaj? ;)

Edyta: boxer87 jak chcesz cichy kask to sobie odpuść FG. To są sportowe kaski, mają mieć świetną wentylację i aerodynamikę, na hałas tam się mniej uwagę zwraca.
A FG15 pomimo wieku to nadal bardzo dobry kask, ale z DD, bo sÄ… wersje na mikrolokach...
Daytona, MW, GT... byle latało ;-).
Rura
Świeżak
 
Posty: 421
Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez SlowMotion » 10/2/2016, 08:01

Potocznie rpha to rpha10 i 10+, turystyczne rpha st i inne wybryki typu max moim zdaniem trochę kłócą się z ideą tego kasku, ale jeśli o taki mu chodziło to lepiej żeby doprecyzował :)
Ogólna zasada jest taka, że im więcej wystających elementów (spoilerów itd) tym kask będzie głośniejszy, ale tym lepsza będzie jego aerodynamika. Tak samo z wentylacją, im lepiej będzie wentylowany, tym siłą rzeczy będzie głośniejszy. Dlatego też coś takiego jak ciche sportowe kaski to raczej abstrakcja.
Nie pisałeś nigdzie, że szukasz cichego kasku a jedynie dobrze wentylowane i bezpieczne, myślę że seria FG spełni Twoje oczekiwania, chociaż osobiście po prostu dozbierałbym do rpha (bez blendy :) ) i cieszył się kaskiem z najwyższej półki. Różnica w cenie nie jest taka duża. 800zł za fg-17 i 1200zł za rpha10+ w podstawowym malowaniu, gdzie w tym drugim masz jeszcze w zestawie ciemną szybke wartości ~150zł, którą w ostateczności mozesz po prostu odsprzedać.
Avatar użytkownika
SlowMotion
Świeżak
 
Posty: 461
Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez OlekSeb » 10/2/2016, 19:49

Rura napisał(a):http://sklep.motormind.pl/pl/p/HJC-RPHA-ST-Terrain/2326 tutaj? ;)


Dokładnie ten. Oglądałem go pod koniec sezonu w sklepie i miał blendę, ale zapomniałem o "końcówce" modelu. Mój błąd, że nie doszukałem i nie dodałem ST.

Wtedy kosztował jakieś 1500-1600 zł. Widzę, że ten w tym malowaniu jest tańszy, natomiast muszę koniecznie wymienić mój kask, bo już w nim się nie da jeździć (m.in. parowanie szybki), a szkoda mi w stary inwestować skoro i tak do wymiany. A jednak jakaś tam różnica w cenie jest, choć nie tak wielka - ok. 200 zł (przynajmniej patrząc na ten link do Motor Mind).


PS Nie pisałem, że chcę cichy i to raczej nie jest u mnie wysoko umiejscowiona cecha.
OlekSeb
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 23/1/2016, 15:49

Postprzez Rura » 11/2/2016, 19:00

To bierz FG. Mam dwóch kumpli który poprzedni sezon przelatali w rpha i każdy narzeka na słabą jakość wykonania i końcówkę robili w FG.
Daytona, MW, GT... byle latało ;-).
Rura
Świeżak
 
Posty: 421
Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez OlekSeb » 11/2/2016, 20:12

Kurde, to mega słabo, że tak drogi kask jest słabo wykonany. A już się na niego grzałem...
OlekSeb
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 23/1/2016, 15:49

Postprzez SlowMotion » 12/2/2016, 08:39

Ja tam jeżdżę w rpha10+ i nie narzekam na jakość wykonania. Na jednym z track dayow rozmawiałem z gościem, którego dziewczyna ma RPHA10+, a on Shoei NXR-a i mówił mi, że RPHA jest jego zdaniem lepiej wykonany pomimo niższej ceny. Sam się zastanawiałem nad dołożeniem do NXR ale to trochę ostudziło mój zapał i jestem zadowolony z RPHA.
Avatar użytkownika
SlowMotion
Świeżak
 
Posty: 461
Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Rura » 12/2/2016, 20:50

Pogadaj np. z Rufim na spid deju... widziałem jego kask i jak zawsze byłem za HJC (sam Żonie FG15 kupowałem chyba z 8 lat temu wstecz), tak uważam, że tutaj lipę odwalili, aż piszczy.
Daytona, MW, GT... byle latało ;-).
Rura
Świeżak
 
Posty: 421
Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez SlowMotion » 13/2/2016, 09:42

Może to jakaś wada fabryczna konkretnego egzemplarza?
Nie wiem, ja jestem zadowolony, ale z drugiej strony po przesiadce z sharka s900c, w którym nie działała wentylacja, aerodynamika była tak dobra że chciało głowę urwać powyżej 120, a skorupa była niesymetryczna (dosłownie była krzywa jak się spojrzało od dołu) i przy reklamacji producent stwierdził, że wszystko jest w normie to może nie tak ciężko mnie zadowolić.
Avatar użytkownika
SlowMotion
Świeżak
 
Posty: 461
Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez OlekSeb » 13/2/2016, 19:32

Byłem dziś w sklepie oglądać RPHA ST i nie zauważyłem nic niepokojącego. Pytanie jak wygląda po tygodniu/miesiącu/sezonie użytkowania. Może wtedy jakieś problemy wychodzą?
OlekSeb
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 23/1/2016, 15:49

Postprzez jasnoksieznik » 13/2/2016, 19:42

Mam RPHA ST, korzystam prawie codziennie (pół stycznia też przejeździłem) od kwietnia 2015, do pracy i na wycieczki, głównie na przejazdy w czasie pracy - normą jest, że mam kask na głowie 4x dziennie. Nie jest już może tak przyjemny w dotyku jak na początku, ale nic się nie pruje, nic nie wystaje, nie trzeszczy, nie odpada.

Wady: Pinlock nie działa idealnie i w bardzo złych warunkach (mżawka przy 3 stopniach, po zmroku) potrafi ograniczyć pole widzenia; Wokół szyby pojawia się rysa/ramka od ciągłego kontaktu szyby z uszczelką.

Cała reszta - jak przy pierwszym założeniu.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez boxer87 » 14/2/2016, 11:43

Ok , bylem na dniach w kilku sklepach ze sprzetem.Sprzedawcy bardzo zachwalal sharka s700 co jest w promocji za 649zl z pin_lockiem itp.Ogladalem hjc-ki i pytalem o opinie sprzedawcow ale wydawac sie moglo , ze chca sie pozbyc sharkow bo o co bym nie zapytal to super swietnie itd.I tak naprawde dalej stoje gleboko po kolana , bo kasku potrzebuje praktycznie na nastepny tydzien a nie wiem na co mam sie zdecydowac.Kupuje honda cb600f hornet z 2008r, miastycha i potrzebuje kask , ktory bedzie przystosowany do jazdy po miescie( jak kolwiek to nie brzmi).[/list]
boxer87
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 29/8/2013, 00:16

Postprzez OlekSeb » 14/2/2016, 11:54

jasnoksieznik napisał(a):[...]Wady: Pinlock nie działa idealnie i w bardzo złych warunkach (mżawka przy 3 stopniach, po zmroku) potrafi ograniczyć pole widzenia; Wokół szyby pojawia się rysa/ramka od ciągłego kontaktu szyby z uszczelką...


Słyszałem o tym, że można jakoś reaktywować pinlocka - nie pamiętam, czy to miało być dokręcenie/odkręcenie pinlocka, czy przemycie czymś. Poszukasz w necie, na pewno znajdziesz.
OlekSeb
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 23/1/2016, 15:49

Postprzez Zimny72 » 14/2/2016, 12:38

Nie wiem co masz do Sharka - przymierzałeś, jeździłeś? Mam S900C i jestem BARDZO zadowolony. Aż mi go szkoda katować na co dzień i raczej używam na "lepsze" okazje (dalsze trasy, lans itp.), gdzie mogę sobie wykorzystać te bajery typu pompka, luminescencyjne malowanie po zmroku itp. Na tyle jestem zadowolony, że przymierzam się do zmiany Lazera Bayamo na S700S - jako drugi kask na co dzień, ale za to w jakimś fajnym malowaniu. A co, podnosimy standard. Zastanawiałem się też nad Speed-R, Vision-R2 i Skwalem jako drugim kaskiem po S900C. Raz - że są mega wygodne, dwa - są dobrze zrobione, trzy - mają o niebo lepszą blendę niż HJC, cztery - są w akceptowalnych cenach. A kumpel, który testował Race-Pro twierdzi, że są o niebo lepsze od Shoeia i Araia.
Ostatnio edytowano 14/2/2016, 12:41 przez Zimny72, łącznie edytowano 2 razy
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Postprzez jasnoksieznik » 14/2/2016, 12:38

Wystarczy kupić nowego pinlocka :D

W moim poprzednim HJC, w podobnych warunkach było lepiej, a tutaj się to dzieje od nowości. Ot, jest dobrze, a nie bardzo dobrze.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Akcesoria motocyklowe



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê