Sprowadzenie zblokowanego motocykla z niemiec na A2
Posty: 27
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Sprowadzenie zblokowanego motocykla z niemiec na A2
Witam . Z tego co wyczytałem na internecie to można w Polsce blokować maksymalnie motocykl o 50 % czyli jeżeli np chcę zablokowac suzuki gsx600f (78 km) na A2 to mogę go zblokować maksymalnie do 39 km . I teraz mam pytanie ; czy sprowadzonym gsx600f ktory jest zblokowany do 34ps mogę się poruszać na A2 ? czy ta zasada 50 % dotyczy się tylko blokowanych motocykli w Polsce czy także sprowadzonych z Niemiec ?
- sylwekkot4
- Świeżak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 12/8/2010, 22:01
- Lokalizacja: zgorzelec
Cos zle zrozumiales - na A2 mozna poruszac sie motocyklem ktory ma maks 50KM i nie zotal zablokowany o wiecej niz 50% (czyli mial wiecej niz 100 KM w originale).
GSX600f mozesz zablokowac do 50KM i poruszac sie na nim zgodnie z uprawnieniami na A2 (wagi nie sprawdzalem).
GSX600f mozesz zablokowac do 50KM i poruszac sie na nim zgodnie z uprawnieniami na A2 (wagi nie sprawdzalem).
Ostatnio edytowano 22/4/2014, 15:58 przez Fugu, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Znaczy no ja wiem ze maksymalna moc motocykla moze wynosić 47.5 km . czyli wychodzi na to ze gsx600f moge zblokowac nawet do 30 km ? czy muszę zmieścić się w przedziale 39-47.5 km ? (39 to jest 50 % mocy ) . Ciężko mi to wyjaśnić poprostu o co mi chodzi i zaczynam trochę mieszać
- sylwekkot4
- Świeżak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 12/8/2010, 22:01
- Lokalizacja: zgorzelec
Gwoli wytlumaczenia - w Niemczech mozna blokowac moto nawet do 1% mocy. Dodatkowo bylo tak, ze stary system kategorii w niemczech dopuszczal przez jakis czas jazde moto zdlawionym do 34koni.
Pytanie kolegi jest takie:
Jesli mam moto np. 80konne i jest ono legalnie zdlawione do 34 koni, to czy moge nim jezdzic w PL na A2?
Pytanie kolegi jest takie:
Jesli mam moto np. 80konne i jest ono legalnie zdlawione do 34 koni, to czy moge nim jezdzic w PL na A2?
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Nie
W DE tej pogrubionej wzmianki nie ma.
Tak bylo "od zawsze". Zmienialy sie tylko zasady przejscia z A2 na A - w moim wypadku wystarczylo miec zameldowany motocykl poprzez dwa lata po ukonczeniu A2 (wtedy jeszcze 1a).
Kategoria A2 prawa jazdy uprawnia do kierowania:
* motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla,
* motocyklem trójkołowym o mocy nieprzekraczającej 15 kW,
Wymagany wiek do uzyskania kategorii A2 to 18 lat.
W DE tej pogrubionej wzmianki nie ma.
jasnoksieznik napisał(a):Dodatkowo bylo tak, ze stary system kategorii w niemczech dopuszczal przez jakis czas jazde moto zdlawionym do 34koni.
Tak bylo "od zawsze". Zmienialy sie tylko zasady przejscia z A2 na A - w moim wypadku wystarczylo miec zameldowany motocykl poprzez dwa lata po ukonczeniu A2 (wtedy jeszcze 1a).
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
http://www.suzuki-moto.pl/cennik.html (otwórz link)
w linku masz spis wszystkich motocykli suzuki w sprzedaży, każdy oznaczony A2 może być przygotowany do jazdy z kategorią A2. GSX650F łapie się jak najbardziej. Pozdro
w linku masz spis wszystkich motocykli suzuki w sprzedaży, każdy oznaczony A2 może być przygotowany do jazdy z kategorią A2. GSX650F łapie się jak najbardziej. Pozdro
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
Fugu napisał(a):Jeszcze raz:
Mozesz jezdzic motocyklem ktory ma <=35 kW (~50 KM) i mial przed blokowaniem maks. 2x moc po blokowaniu. W twoim wypadku musisz miec min 1/2 * 78 KM = 39 KM.
bzdury piszesz, nigdzie nie jest napisane, ze musisz blokowac o 50%
przepisy mowia, ze nie mozna na a2 blokowac sprzetow o mocy wiekszej niz 70 kW i nie mozesz porusza sie motocyklem o mocy powyzej 35 kW to znaczy, ze zarowno motocykl o mocy 50 kW jak i 70 kW musi byc zblokowany max do 35 kW czyli jego moc musi sie zawierac w przedziale 0-35 kW a o ile zblokujesz to juz Twoja sprawa
Twoj podpis jest za dlugi
-
leff - ZlyCzlowiek
- Posty: 4443
- Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
- Lokalizacja: sercem WX
leff napisał(a):Jeszcze raz:Fugu napisał(a):Mozesz jezdzic motocyklem ktory ma <=35 kW (~50 KM) i mial przed blokowaniem maks. 2x moc po blokowaniu. W twoim wypadku musisz miec min 1/2 * 78 KM = 39 KM.
bzdury piszesz, nigdzie nie jest napisane, ze musisz blokowac o 50%
Nie, to ty bzdury czytasz:
Nigdzie nie napisalem ze masz blokowac o 50%. Napisalem:
Fugu napisał(a):Mozesz jezdzic motocyklem ktory ma <=35 kW (~50 KM) i mial przed blokowaniem maks. 2x moc po blokowaniu.
FYI: maks oznacza “nie wiecej niz”.
Jesli zablokujesz motocykl do n.p. 10 KM, to w.g. aktualnego prawa nie wolno Ci nim jezdzic – blokada przekracza 50%.
leff napisał(a):przepisy mowia, ze nie mozna na a2 blokowac sprzetow o mocy wiekszej niz 70 kW.
W przepisach nie znajdziesz nigdzie cyfry 70 kW – spojrz w cytat powyzej. Znajdziesz natomiast warunek, jaki musi spelniac moto po blokadzie.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Ustawa "chroni" przed akcjami typu kupuje er-one, kastruje na 35 kW.
Aktualnie w 95% motocykle sa kastrowane poprzez zmienienie drogi linki gazu – monstra typu er-one po kastracji maja okolo 5mm drogi gazu – tym sie nie da jezdzic.
Aktualnie w 95% motocykle sa kastrowane poprzez zmienienie drogi linki gazu – monstra typu er-one po kastracji maja okolo 5mm drogi gazu – tym sie nie da jezdzic.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Dobrze... troche się namieszało...więc ja teraz mam pytanie pochodne do pierwotnego.
jeżeli sprowadzasz z Niemiec motocykl przykładowo FZS 600 fazer o mocy pierwotnej 70 KW i ten Motocykl został zdławiony i ma wbite w niemieckich papierach 35 KW , poza tym spełnia wymóg A2 moc/masa < 0,2 ,
Czy taka maszyna wymaga w Polsce dodatkowych badań , papierów z hamowni itd. ?
czy powyzsza sytuacja nie ułatwi przypadkiem wszystkiego ? prosze o wypowiedzi ,
Z góry dziękuję
Pzdr
jeżeli sprowadzasz z Niemiec motocykl przykładowo FZS 600 fazer o mocy pierwotnej 70 KW i ten Motocykl został zdławiony i ma wbite w niemieckich papierach 35 KW , poza tym spełnia wymóg A2 moc/masa < 0,2 ,
Czy taka maszyna wymaga w Polsce dodatkowych badań , papierów z hamowni itd. ?
czy powyzsza sytuacja nie ułatwi przypadkiem wszystkiego ? prosze o wypowiedzi ,
Z góry dziękuję
Pzdr
- alphabravo
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 19/8/2014, 12:48
alphabravo napisał(a):Dobrze... troche się namieszało...więc ja teraz mam pytanie pochodne do pierwotnego.
jeżeli sprowadzasz z Niemiec motocykl przykładowo FZS 600 fazer o mocy pierwotnej 70 KW i ten Motocykl został zdławiony i ma wbite w niemieckich papierach 35 KW , poza tym spełnia wymóg A2 moc/masa < 0,2 ,
Czy taka maszyna wymaga w Polsce dodatkowych badań , papierów z hamowni itd. ?
czy powyzsza sytuacja nie ułatwi przypadkiem wszystkiego ? prosze o wypowiedzi ,
Z góry dziękuję
Pzdr
Mój FZS 600 został sprowadzony z niemiec zablokowany, w dokumentach widniało 25kW.
Na podstawie tych dokumentów rejestrowałem pojazd w Polsce i tu również wpisano w dowód 25kW, takim pojazdem można poruszać się mając prawo jazdy kat A2.
Poruszając inną kwestie, czy odblokowany motocykl do pełnej mocy można sprzedać bez żadnych problemów, jeśli w dowodzie widnieje nadal 25kW?
Przykładowo taki pojazd kupuje osoba z kat A2 i teoretycznie spełnia on wymagania, zaś praktycznie moc jest znacznie większa i w razie jakiejś kolizji, wypadku, co wtedy?
Niektóre chwile, zapomina się przez całe życie
-
power_bit - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1258
- Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
- Lokalizacja: Września
Panowie
powiem Wam jedno, nikt w Niemczech nie zdlawi motocykla do wartosci innej niz
1. 25 kW
2. 35 kW
Amen
powiem Wam jedno, nikt w Niemczech nie zdlawi motocykla do wartosci innej niz
1. 25 kW
2. 35 kW
Amen
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Mój FZS 600 został sprowadzony z niemiec zablokowany, w dokumentach widniało 25kW.
Na podstawie tych dokumentów rejestrowałem pojazd w Polsce i tu również wpisano w dowód 25kW, takim pojazdem można poruszać się mając prawo jazdy kat A2.
Poruszając inną kwestie, czy odblokowany motocykl do pełnej mocy można sprzedać bez żadnych problemów, jeśli w dowodzie widnieje nadal 25kW?
Przykładowo taki pojazd kupuje osoba z kat A2 i teoretycznie spełnia on wymagania, zaś praktycznie moc jest znacznie większa i w razie jakiejś kolizji, wypadku, co wtedy?
Możesz zapomnieć o ubezpieczeniu i bedziesz musiał pokryć wszelkie koszty... Ponadto czeka wtedy na taką osobę wydział karny... Ty jako sprzedający mysle że byś się wybronił. Odpowiedzialnośc ponosi wlasciciel pojazdu i kierujący.
- alphabravo
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 19/8/2014, 12:48
alphabravo napisał(a):Ty jako sprzedający mysle że byś się wybronił. Odpowiedzialnośc ponosi wlasciciel pojazdu i kierujący.
Nie byl bym taki pewny. Pojazd zostal sprzedany z zapewnieniem wlasciwosci (n.p. 35kW w umowie), ktorych nie posiadal. Laik nie jest w stanie sprawdzic, czy sprzet ktory kupil ma mniej mocy (szczegolnie jesli to jego pierwszy motocykl) - wiec wszystko obije sie o to, kto ma lepszego adwokata.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Masz racje lepiej nie ryzykować... Chce kupić teraz Fazerke o mocy 35 KW i pewnie lepiej będzie ten rok na niej pojezdzić na zdławionej i po zdaniu A odblokować...
pzdr
pzdr
- alphabravo
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 19/8/2014, 12:48
Posty: 27
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość