Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez henio12323 » 16/2/2013, 13:41

co do serwisu - lepiej podstawy samemu ogarnąć żeby wiedziec kiedy oddac do mechanika. a takie rzeczy jak zmiana oleju i filtrów, czyszczenie filtra powietrza to norma i ja bym nawet tym nie chciał tyłka zawracac mechanikowi.

co do kosztów 500 zł na przegląd starczy ;P ale czy na czesci to moze byc róznie. krótki spis co musisz często wymienic ; 5 zaworów z spręzynkami z 1000 zł, ( zalezy czy stalowe czy tytanowe bo tytanowe kosztują nawet 2X tyle ) tłok z 500-800 zł korba tyle samo, łancuszek troche ponad 100 zł. ( ceny wszystkie z głowy mniej wiecej ) to juz masz spore koszta, a takie remonty robi się co 60-80 mth tłok, i co 2X tyle generalka silnika czyli korba itp itd. ja w sezonie robie spoko ponad 100 motogodzin.

a co do 2T i 4T. to najlepiej jak bys sam sie przejechał. to nie prawda że jest nie przyjemny, po prostu oddaje moc tak a nie inaczej :P 4T ciagnie z dołu dajesz gaz a on od razu całą mocą idzie, ale jest cięzszy, i ma mniej mocy w stosunku do pojemnosci. z kolei 2T dodajesz gazu, a on sie dopiero wbija na obroty, jak sie otworzy zawór wydechowy masz nagle skok mocy i leci jak torpeda i moto lekkie co jest plusem.

ale coraz wiecej ludzi w wielu warunkach przesiada się na 4T. praktycznie kazda dyscyplina off roadowa jest możliwa do robienia na 4T... pare lat temu nikt nie pomyslał o zakupie 4T do FMXu, a teraz backflipy kręcą czterotaktami, to samo superenduro - gdzie fakt 2T daje duuze pole do popisu bo jest lekki i łatwiej smiga się po wszystkich przeszkodach ale dla błazusiaka ogarniecie 4T w SE sie jakos udało i odnosi sukcesy. w motocrossie to samo, gdyby nie 65/85 to praktycznie jeździły by wiekszosci 4T.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez Arnold23 » 17/2/2013, 10:54

No z olejami i filtrami sobie napewno poradze:)ale takie rzeczy jak ustawienie zaworow to raczej nie...Mysle ze przy mojej jezdzie w weekendy to jedna korba i jeden tlok na sezon wystarcza...Ja nie zamierzam startowac w zadnych zawodach:)Mysle ze jak kupie w marcu to kape silnika w grudniu zrobie jak barborke dostane:DA co do 2t czy4t to ja wole oddawanie mocy od samego dolu:)A jeszcze takie pytanie...w 4t jak sie jezdzi to trzymac motor na maksymalnych obrotach czy raczej wczesniej zmieniac bieg?aha i jak jest z chamowaniem biegami lepiej czy sprzeglo i hamulec?
Arnold23
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 23/1/2013, 10:51


Postprzez dawidsx » 17/2/2013, 11:09

W sumie to mozesz jezdzic na nizszych obrotach bo ciagnie od dolu , bo 2t trzeba trzymac wysoko , wjedziesz na zbyt wysokim biegu w zakret i mozesz nie miec mocy przy wyjsciu z niego :)
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez Arnold23 » 17/2/2013, 18:45

ogolnie to chodzi mi o to zeby jezdzic tak aby silnik cierpial jak najmniej,slyszalem ze w 2t nie hamuje sie biegami bo niszczy to silnik...niewiem ile w tym prawdy bo sie nie znam i stad moje pytanie jak jest w przypadku yzf.
Arnold23
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 23/1/2013, 10:51

Postprzez Damianooo1998 » 17/2/2013, 20:13

To prawda 2t nie można hamować silnikiem, tłok nie ma wtedy smarowania i się zaciera.
EXC 125
Damianooo1998
Świeżak
 
Posty: 278
Dołączył(a): 2/1/2011, 18:13
Lokalizacja: Poddębice

Postprzez FireBlade954 » 17/2/2013, 20:21

Tak, to prawda, w 2T cylinder i tłok jest smarowany olejem którym dolejesz do paliwa, jeżeli zaczniesz mocno hamować biegami na zamkniętej manetce gdy gażnik nie podaje paliwa to faktycznie może się w pewnym stopniu niszczyć. W 4T nie ma takiego problemu, bo cylinder i tłok są smarowane olejem silnikowym
Avatar użytkownika
FireBlade954
Świeżak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 3/9/2011, 07:28
Lokalizacja: Małopolska

Postprzez krzysieg3 » 18/2/2013, 21:53

http://img13.allegroimg.pl/photos/orygi ... 3041858289
http://img13.allegroimg.pl/photos/orygi ... 41858289_1
http://img13.allegroimg.pl/photos/orygi ... 41858289_7

Który to rocznik kawy kxf 250? Wszystko lata, silnik ok, zawieszenie bez luzów, opony, naped, sprzęgło skrzynia stan bdb

za ile mogę ją kupić ? jeżeli jest w bdb stanie bez luzów i wad?

jakieÅ› problemy fabryczne z tym rocznikiem ? to stalowa rama
krzysieg3
Świeżak
 
Posty: 47
Dołączył(a): 13/8/2012, 23:04

Postprzez piston998 » 20/2/2013, 20:16

Jak myślicie, dał bym rade jeździć na kawasaki kmx 125 lub yamaha dt 125? moja waga to 48-50 kg a wzrost 150 cm.
Ile kosztuje utrzymanie takiego motocykla na sezon?
i co byście mi bardziej polecali ? Kmxa czy Dt ?
I chciał bym jeździć ogólnie po lasach,polach i po drodze.
Motorynka --> PGO 50 --> ATV 150 --> Kawasaki Kmx 125 --> Szukam
Avatar użytkownika
piston998
Świeżak
 
Posty: 40
Dołączył(a): 7/10/2012, 20:10

Postprzez dawidsx » 20/2/2013, 21:24

Oba brzydkie o mocach ok 25 koni i tanie w utrzymaniu.
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez henio12323 » 20/2/2013, 22:33

piston ile razy jeszcze sie zapytasz nim cos kupisz ?

pytałes juz o to chyba

obojetne co kupisz. DT bardziej popularna, kmx nieco mocniejszy

utrzymanie w zaleznosci od tego w jakim stanie kupisz i jak bedziesz potrafił go uzytkowac i utrzymywac. koszta od 200 zł do 2000 zł rocznie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Marcin1324 » 23/2/2013, 19:16

hej, co sądzicie czy warto się w to pchać http://tablica.pl/oferta/ktm-exc-125-ex ... 6c6e5;r:;s:
gość może trochę opuści nie wiem. Ale jeśli nie to czy warto to kupić za 3950 zł i wyremontować silnik nwm. co z nim będzie bo z opisu wynika że wał się kręci, co myślicie bo oprócz silnika wygląda fajnie?
Motorynka->Simson s51->Szukam...
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Postprzez papek23 » 23/2/2013, 20:15

no nie wiem czy sie to by opłąciło no bo zarzućmy ze naprawa będzie kosztować ok 2 tys bo nie wiadomo co jest tak naprawde zepsute no to za motocykl wyjdzie ok 6000 no i jak bys chciał go chciał zarejstrowac to kolejne wydatki ;/ plus do tego musisz jeszcze dołożyć ok 700 zł na tylną opne i napęd bo widać ze sa juz na wykończeniu wiec może lepiej poczekac i za 7000 tys na powinieneś wyrwać coś młodszego :)
--->Klx 250 ---> CRF450R
papek23
Świeżak
 
Posty: 474
Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz

Postprzez kris514 » 23/2/2013, 21:25

O.o Ja bym tyle nie dał, Sam sprzedałem rok temu coś takiego (lecz było na chodzie i wpełni sprawne) za 4200 Więc ta cena jest według mnie wygórowana
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Marcin1324 » 23/2/2013, 21:29

No ale gościu dopiero co nią wystawił, coś czuje że nie będzie zainteresowania więc za kilka miesięcy może spuści z ceny. Ale co ważne jest nie daleko mnie, nwm. czy mi się wydaje ale napęd wygląda nawet dobrze. Może kiedyś podskoczę go zobaczyć.
Motorynka->Simson s51->Szukam...
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Postprzez dawidsx » 23/2/2013, 23:20

To nie jest 2001...
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez henio12323 » 23/2/2013, 23:50

dawid po czym to poznałeś ? oO
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez dawidsx » 24/2/2013, 00:38

Z takim wyglądem wychodził w latach 1998-2000 , od 2001 był z innymi plastikami produkowanymi do 2006 ale w 2004 był taki jakby lifting i złaczyli boczki z tylnym błotnikiem :)
wątpie żeby było to ze starszego czy co on tam powie bo jak już to do starszego młodsze próbują zakładać :) albo jakaś wyprzedaż rocznika była
AHA pisze to na podstawie sx'a wiÄ™c mogÅ‚o siÄ™ to różnić ale i tak wolaÅ‚bym siè upewnić bo sx 2001 napewno inny bak i plastiki :)
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez Marcin1324 » 24/2/2013, 08:43

http://motoprofi.com/motospecspictures/ ... -2001.html tu masz ktm'a exc 125 01, ja też tak myślałem ale doszedłem do wniosku że sx miał rok wcześniej inne plastiki. A i mam taką ciekawostk, wydaje mi się że ktm sx mają czarne baki a exc przeźroczyste, jest jedno ale to się tylko sprawdza w rocznikach 98-01.
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Postprzez kris514 » 24/2/2013, 09:43

Ja zaobserwowalem takie cos ze w 2001 r jest stnowany kolor na naklejce airboxa (duzo jest jeszcze zostawionych tych naklejek)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez dawidsx » 24/2/2013, 11:24

To w sumie jak rocznik bedzie ok to mógłbyś nad nim pomyśleć ale w innej kwocie bo może cie to pociągnąć dużo jak wał jeszcze sie okaże zatarty , wiem ile kosztowały części do czterosuwowego sxfa 250 :)
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê