Zobacz wątek - Yamaha yz 125 pęknięcie przy wlewie oleju ! co z tym zrobic?
NAS Analytics TAG

Yamaha yz 125 pęknięcie przy wlewie oleju ! co z tym zrobic?

Enduro, Cross
_________

Postprzez Lapkos » 21/11/2011, 15:29

już wszystko ściągnięte w sposób taki jaki mówił Henio ;]
Dałem do pospawania... jak odbiore to pokaże efekty xD
Lapkos
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.


Postprzez Bostorn » 21/11/2011, 17:02

a widzisz, mowilem o wyciąganiu bo w crce to jest po prawej stronie od kopniaka, a w yz po lewej znaczy się, dlatego mi się pomieszało :)

no a jak wygląda przekładnia w środku?
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin


Postprzez Lapkos » 22/11/2011, 20:59

dobra dostałem już po pospawany elemencik :] złożyłem wszystko a tutaj sprzęgło w ogóle nie odbija okazało się że chyba za ostro ściągałem osłonę sprzęgła i cypelek zaznaczony na zdjęciu stał się luźny i wacha się we wszystkie strony ... http://imageshack.us/photo/my-images/51/zdjcie0810.jpg/
to dlatego sprzęgło nie odbijało ?
czyżbym coś rozdupcył ?? czy tylko coś tam się odczepiło ... wiadomo że najlepiej to rozkręcić ale z moim doświadczeniem i umiejętnościami każdy ruch to ryzyko tak jak było wcześniej dlatego pytam :][/quote]
Lapkos
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez henio12323 » 22/11/2011, 21:39

bosti jaka przekładnia ? :P on ma kopke i ciegno po prawej stronie :P wiec jak sciagnie kape sprzęgła to nie widzi zadnej przekładni, widzi tyle co ty w CR po sciegnieciu kapy sprzegła :D
co do problemu autora to niestety YZtki nie robiłem i nie mam pojecia jak rozwiązali to cięgno z tej strony. jak bys mógł to wrzuc foto pokrywy sprzęgło od strony srodka.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez MJR128 » 22/11/2011, 21:56

Lapkos weź przyjrzyj się pokrywie i mechanizmowi podciągającemu ten wystający trzpień z kosza. Poruszaj trochę tym wałkiem w pokrywie i rusz głową.
Ten trzpień ma latać jak żywy, gdy zdejmiesz pokrywę. Podczas zakładania jej skup się, aby ten trzpień dobrze nasadził się na zębatce wałka w pokrywie. Często się blokuje uniemożliwiając pracę, więc musisz po prostu dobrze trafić tym trzpieniem w miejsce w pokrywie.
Cierpliwości.

A i jeszcze jedno. Jeśli źle złożyłeś łożysko na tym wystającym trzpieniu to zniszczysz sobie pokrywkę sprzęgła (częsty widok). Także mam nadzieję, ze dobrze go poskładałeś.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez Lapkos » 22/11/2011, 22:01

właśnie to już zdążyłem przerobić że ciężko nim wcelować w miejsce w pokrywie ... chodzi o to czy on powinien być tak bardzo luźny i czy on nie odpowiada za to że sprzęgło w ogóle mi nie odbijało :P
Sprzęgła nie rozbierałem także raczej nic tym sposobem nie popsułem :P
Ostatnio edytowano 22/11/2011, 22:05 przez Lapkos, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Lapkos
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez MJR128 » 22/11/2011, 22:05

Nie odbijało Ci, ponieważ źle włożyłeś ten trzpień i się zaciął.
Chyba, że grzebałeś przy łożysku tego trzpienia to możliwe, że wysuwa się za daleko.

Apropo głowica i reszta już naprawiona?
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez Lapkos » 22/11/2011, 22:07

a czy trzpień powinien być całkowicie luźny zarówno na boki jak i wciskać się i wyciągać swobodnie bez żadnego oporu ?
A co do głowicy cylindra i tłoczka już dawno zrobione :D aktualne komplikacje są spowodowane tamtym pęknieciem i tym nieszczęsnym poskładaniem tego ..
Lapkos
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez MJR128 » 22/11/2011, 22:09

Napisałem Ci wyżej. Nie będę się powtarzał.
Bez odkręcenia pokrywki na sprzęgle trzpień nie może wyjść całkowicie.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez Lapkos » 22/11/2011, 22:14

Ten trzpień ma latać jak żywy, gdy zdejmiesz pokrywę

rozumiem że chodzi o to zdanie xd ... w takim razie jutro jeszcze raz popróbuje ...
Lapkos
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez kris514 » 22/11/2011, 22:44

majster jakoś jak to czytam tez nie zrozumiałem czy ma być lużny czy nie więc ja odpowiem
tak ma być lużny(zapiera się tylko podczas uwalniania sprzęgła czyli w tym wypadku mocno go pociąganjąc)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Lapkos » 22/11/2011, 23:20

czyli na szczęście chyba nic nie rozdupcyłem :] jutro postaram się wcelować tam gdzie trzeba :P
Lapkos
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez MJR128 » 22/11/2011, 23:38

Ten trzpień ma latać jak żywy, gdy zdejmiesz pokrywę.

Ja nie wiem co w tym zdaniu jest niezrozumiałego?
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez Lapkos » 23/11/2011, 00:22

chyba najlepiej było by gdybym z powrotem zamontował całą pokrywę boczną silnika a ściągnął tylko okrągłą pokrywę sprzęgła żeby lepiej wycelować ?
Lapkos
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez Lapkos » 23/11/2011, 12:52

jeszcze mam jeden problem , mianowicie wysypała mi się sprężynka to chyba od zaworka wydechowego ? proszę mi powiedzieć czy ten pin powinien być schowany w rowku tak jak na zdjęciu czy nie , bo przy pierwszym wyciągnięciu sprężyny pin nie był schowany ...
Obrazek (otwórz link)
Lapkos
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez henio12323 » 23/11/2011, 13:48

ma byc schowany po to on jest... to zabezpieczenie jak wypadnie to układ nie działa
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Lapkos » 25/11/2011, 18:17

dziś wszystko zostało poskładane ... było by wszystko fajnie gdyby nie to że kopka znowu nie odbijała ... do tego strasznie rzęziło coś jak zębata o zębate...okazało się że to co zaznaczone na zdjęciu chyba wypadło ze swojego miejsca i dlatego tak rzęziło ...
Obrazek (otwórz link)


prosze powiedzcie jak ten cypelek i gdzie powinien się znajdować, jeśli to ma być w tej rynience na której stoi na zdjęciu to ma być na niej spasowany bardzo ciasno czy może być luźny ?? w ogóle nie mogę wymyśleć jaką on spełnia rolę.. a w serwisówce na obrazkach nie widać gdzie to sie znajduje .. pozdro pomocy
Lapkos
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez kris514 » 25/11/2011, 18:54

ma być w tej rynience za zadanie ma to żeby ta zębatka podczas pracy silnika nie zazębiała się na wskutek drgań. powinien siedzieć pasownie żeby stawiać opór tej zębatce ale też nie za bardzo ciężko bo będzie się gorzej kopało i szybciej się zużyje
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Lapkos » 25/11/2011, 21:13

Obrazek (otwórz link)
Zapodaje rysunek z serwisówki żeby się lepiej wysłowić ...

Ten cypelek który zaznaczałem na focie(na serwisówce nr 2) , powinien wejść w zagłębienie "b" ale czy on musi w nim siedzieć cały czas ?? bo przecież jak zębatka mechanizmu się obkręci i jednocześnie zacznie się odsuwać to ten cypelek (nr 2 ) wyleci z zagłębienia czy tak powinno być ??
Kurde nie pamiętam jak to wszystko wyglądało kiedy było sprawne dlatego moje szczegółowe pytania ..
Lapkos
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez Lapkos » 26/11/2011, 01:26

dobra jakoś to poskładałem ... teraz pytanie jak najlepiej , ( na jakiej zasadzie) dokręcić prawidłowo kopke ... jak dokręcałem ją dość nisko to nie odbijała w ogóle albo jakoś za słabo ...
jak dokręciłem ją trochę wyżej to 2 razy mi tak odbiło że noga trochę zabolała ;d jest jakaś zasada na to jak to umiejscowić ?
Lapkos
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości




na górê