Zobacz wątek - Yamaha yz 125 pęknięcie przy wlewie oleju ! co z tym zrobic?
NAS Analytics TAG

Yamaha yz 125 pęknięcie przy wlewie oleju ! co z tym zrobic?

Enduro, Cross
_________

Yamaha yz 125 pęknięcie przy wlewie oleju ! co z tym zrobic?

Postprzez Lapkos » 20/11/2011, 16:18

Witam . Kilka dni temu skończyłem robić mały remoncik o czym pisałem w innym temacie . Dziś rano trochę mi ciężko palił ... kopłem go dość mocno ze 4-5 razy nie odpalił ... po chwili znowu ze 3 razy i odpalił ale po jakimś czasie zauważyłem to -----> :|
Obrazek (otwórz link)

lekutko uchodzi tamtędy olej ...
Co z tym zrobić ?? docisnąć wszystko torche do kupy kombinerkami i zategować jakimś porządnym sylikonem ? czy jakieś spawanie ?
Pozdrawiam
ps. drugi problem : za ch... nie mogę odkręcić śruby od spustu oleju !!(przydało by się go wymienić) rozgrzewałem śrubę , wd40 i nic przez 2 godziny męczarni ... jakiś geniusz spasował tam śrubkę 10 z jakimś szerokim kołnierzem ... śruba była tak zerżnięta że jak ją trochę wyrównałem pilnikiem to zrobiła się 9tka ale nic to nie dało i tak albo gną się klucze albo nasadka mimo że dobijana młotkiem żeby lepiej siedziała zchodzi i kaplica... co z tym zrobić ?? szlifiereczką wyryzać rowek na porządny śrubokręt i tak próbować ??
Ostatnio edytowano 20/11/2011, 16:22 przez Lapkos, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Lapkos
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.


Postprzez henio12323 » 20/11/2011, 16:20

silikonem !! ale koniecznie czerwonym !! i to tym za 3.5 :D


a tak na powaznie. niestety bedziesz musiał udać sie do spawacza żeby to zasmarkał. pewnie troche zapłacisz... ale innej opcji nie ma. tylko co spowodowało takie uszkodzenie ? upadł ci silnik ? samo z siebie na pewno to sie nie zrobiło...
i tak na przyszłosc wyczysc silnik w koło jak odkręcasz korek. bo syfu masz pełno
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez Lapkos » 20/11/2011, 16:23

nie mam pojęcia jak to się stało ... albo było już przy kupnie i tego nie zauważyłem albo nie wiem co... od mocnego kopania mogło się tak stać ?na 90 % stało się to dziś bo wcześniej zobaczyłbym to raczej
Lapkos
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez henio12323 » 20/11/2011, 16:29

a moze czegos nie dokręciłes w srodku ? i np zaparło sie o sprzęgło i wywaliło tak. na fotce nie widac. ale z bliska było by widac czy to jest pekniecie świeże czy czy stare. czy dynamiczne czy zmęczeniowe.. choc zmęczeniowe raczej to nie jest. zobacz na krawędź pękniecia czy widac swieże takie szorstkie alu jak tak to znacyz że stało sie to teraz nagle.. jak widac że alu w miejscu pekniecia jest juz przyciemnione ( jak reszta karteru) i jest gładka powierzchnia to znaczy że stało sie to kiedys i od wibracji sie zdążyło wyklepać i poscierac
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Lapkos » 20/11/2011, 16:34

w ogóle to przy kopaniu po którymś tam razie kopka przestała odbijać ... motocykl odpalał ale kopka zostawała na samym dole skierowana praktycznie ku ziemi ... złożyłem ją ręką pojechałem ... zgasiłem w którymś momencie moto , odpaliłem ,dalej to samo -> kopka na dole ... przyjeżdżam do domu , odpalam kopka znowu odbija ... kompresja cały czas jest taka sama i prawidłowa...
Lapkos
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez henio12323 » 20/11/2011, 16:37

oo a ja wlasnie nie zczaiłem tego pękniecia na gwincie... :D myslałem że to jakis syf lezy. najlepiej było by zdjąc pokrywe i dac do spawania i oględzin
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Lapkos » 20/11/2011, 16:42

Obrazek (otwórz link)

tutaj zaznaczyłem pęknięcia ... jestem pewny że pojawiły się one dziś po dość mocnym kopaniu :P
czyli wystarczy że ściągnę samą pokrywę boczną bez żadnego zbędnego głębszego grzebania ?
Lapkos
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez henio12323 » 20/11/2011, 17:23

skoro to jest tylko na kapie sprzegła to tak :D sciagnij i zobacz co spowodowało uszkodzenie. widac ze kopka jest blisko tego miejsca moze źle złozyłes mechanizm kopki i strzeliło cos.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Bostorn » 20/11/2011, 17:34

jeśli kopka nie odbija, to musiałeś źle złożyc mechanizm, kto na siłę pali maszynę, w której wszystko nie działa jak należy? jeśli widzisz że coś nie działa jak powinno, rzucasz wszystko i bierzesz się za zdiagnozowanie tego i naprawę, jeśli wiesz co i jak, jeśli nie to zostawiasz i mechanik.

Zawodnik ma kilka motorów i jak zajeździ 1 to ma 2gi, a ty raczej nie posiadasz takich możliwości tak więc, motor na stojak, i do roboty.

A co do tej śruby od kiedy rozgrzana śruba się wykręci? ona jeszcze bardziej się rozszerzy, albo na zimno, albo pneumatem, pneumat zrobi z tym porządek nie uszkadzając niczego do okoła, chyba że urwie główkę, jeśli śruba jest tak zapieczona.

wtedy tylko małe wiertełko, rozwiertak, a później od nowa gwintownikiem gwint popraw.

Teraz jak się przyjrzałem dokładniej to masz w 2 miejscach pęknięty gwint, jeśli da się to pospawac, a musiał by to dobry spec majster robic to zapewne da cos na wzmocnienie, wywierci nowy otwór i nagwintuje, tak było by najszybciej, ale wpierw zdejmij karter, umyj dokladnie, i sprawdź gdzie są jakieś inne pęknięcia, zdjęcie=forum, oraz zdjęcie tego co się dzieje w środeczku
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez kris514 » 20/11/2011, 19:24

a mi się wydaje że znam przyczynę tego (podkreślam że mi się wydaje) mówisz że kopka nie odbija, i dodatkowo robiłeś remoncik (domyślam się że zdejmowałeś dekiel) a sprężynę jak naciągnąłeś??(może wyskoczyła ze swojego miejsca lub urwała się) i myślę że to może być przyczyną tego uszkodzenia(jeszcze raz mówię że mi się wydaje, bo może być milion powodów czemu się tak stało)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 20/11/2011, 19:28

tak kris na 90% tez na to stawiam :D wyzej napisałem że pewnie cos źle złozył i wyskoczyła spręzyna. chociaz spręzyna napięta i tak dziwne że zrobiła takie cos :D ale jak widac wszystko jest mozliwe :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Lapkos » 20/11/2011, 20:13

przy remoncie ściągałem tylko głowice i cylinder , dołu nie ruszałem ... poza tym napisałem w którymś z powyższych postów że kopka odbija i znowu pracuje właściwie ...
Lapkos
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez Bostorn » 20/11/2011, 21:11

no to nic innego jak sciągac silnik z ramy i karter wyjmowac, bo raczej w inny sposób nikt tego nie zaspawa, i trzeba sprawdzic jaka była tego przyczyna
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Lapkos » 20/11/2011, 21:32

wybaczcie banalne pytanie ... koniecznie muszę wymontować cały silnik ?nie da rady od boku się do tego dobrać ?? (nie lubię potem bolcem łapać wahaczy i trafiać w te dziurki ciężko :P)
Lapkos
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez barek253 » 20/11/2011, 21:39

motor na bok i sciagasz caly krater
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez Bostorn » 20/11/2011, 21:57

nie wiem jak to tam w yzcie jest ale ja tak czy siak wolał bym na spokojnie wyjąc silnik, i dokladnie się poprzyglądac co jest grane, i lepsze dojscie mam, nic mi nie wypadnie aaa i tak trzeba olej zlewac

jak się popieści to się zmieści ;d
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Lapkos » 20/11/2011, 23:06

dobra odkręciłem cały bok czy też karter... w każdy miejscu odeszło o 2,3 mm ale jeszcze coś mi to trzyma i nie mogę wyciądz ... co to może być wszystkie śrubki ze 3 razy sprawdzalem czy wykręciłem wszystko
Lapkos
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez henio12323 » 20/11/2011, 23:15

po co silnik wyciagac? bez sens jak to ewidentnie poszło tylko na pokrywie. nie karterze! kartery to są połowki w których osadzony jest wał. tutaj wystarczy zlać olej i odkręcic kopke. i kilka srubek i wychodzi ładnie :D ( czasem trzeba dzwignie zmiany biegów odkręcic.) tam siedzą wałki np wałek kopki, wałek od pompy wody skoro na 2-3 mm wzędzie odstaje wiec wszystkie srubki musiałes odkręcic w przeciwnym razie nie odeszło by w ogóle. wystarczy podwazyc z kazdej strony i równomiernie wyciagac w góre :d i musi wyjsc
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez barek253 » 21/11/2011, 07:53

odkrec tez dekiel pompy wody tam jest wiatraczek który może ci to trzymać<jego też trzeba odkrecic>
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 21/11/2011, 10:09

barek nie trzeba wiatraczka odkręcac - przeciez po drugiej stronie wychodzi wałek z trybem. jak wyciagasz pokrywe do góry to tryb moze przeciesz wyjsc w góre. i zostaje w pokrywie nie przeszkadza to w demontażu.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości




na górê