Yamaha yz 125 pęknięcie przy wlewie oleju ! co z tym zrobic?
Posty: 45
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Yamaha yz 125 pęknięcie przy wlewie oleju ! co z tym zrobic?
Witam . Kilka dni temu skończyłem robić mały remoncik o czym pisałem w innym temacie . Dziś rano trochę mi ciężko palił ... kopłem go dość mocno ze 4-5 razy nie odpalił ... po chwili znowu ze 3 razy i odpalił ale po jakimś czasie zauważyłem to ----->
(otwórz link)
lekutko uchodzi tamtędy olej ...
Co z tym zrobić ?? docisnąć wszystko torche do kupy kombinerkami i zategować jakimś porządnym sylikonem ? czy jakieś spawanie ?
Pozdrawiam
ps. drugi problem : za ch... nie mogę odkręcić śruby od spustu oleju !!(przydało by się go wymienić) rozgrzewałem śrubę , wd40 i nic przez 2 godziny męczarni ... jakiś geniusz spasował tam śrubkę 10 z jakimś szerokim kołnierzem ... śruba była tak zerżnięta że jak ją trochę wyrównałem pilnikiem to zrobiła się 9tka ale nic to nie dało i tak albo gną się klucze albo nasadka mimo że dobijana młotkiem żeby lepiej siedziała zchodzi i kaplica... co z tym zrobić ?? szlifiereczką wyryzać rowek na porządny śrubokręt i tak próbować ??


lekutko uchodzi tamtędy olej ...
Co z tym zrobić ?? docisnąć wszystko torche do kupy kombinerkami i zategować jakimś porządnym sylikonem ? czy jakieś spawanie ?
Pozdrawiam
ps. drugi problem : za ch... nie mogę odkręcić śruby od spustu oleju !!(przydało by się go wymienić) rozgrzewałem śrubę , wd40 i nic przez 2 godziny męczarni ... jakiś geniusz spasował tam śrubkę 10 z jakimś szerokim kołnierzem ... śruba była tak zerżnięta że jak ją trochę wyrównałem pilnikiem to zrobiła się 9tka ale nic to nie dało i tak albo gną się klucze albo nasadka mimo że dobijana młotkiem żeby lepiej siedziała zchodzi i kaplica... co z tym zrobić ?? szlifiereczką wyryzać rowek na porządny śrubokręt i tak próbować ??
Ostatnio edytowano 20/11/2011, 16:22 przez Lapkos, łącznie edytowano 1 raz
- Lapkos
- Świeżak
- Posty: 74
- Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
silikonem !! ale koniecznie czerwonym !! i to tym za 3.5
a tak na powaznie. niestety bedziesz musiał udać sie do spawacza żeby to zasmarkał. pewnie troche zapłacisz... ale innej opcji nie ma. tylko co spowodowało takie uszkodzenie ? upadł ci silnik ? samo z siebie na pewno to sie nie zrobiło...
i tak na przyszłosc wyczysc silnik w koło jak odkręcasz korek. bo syfu masz pełno

a tak na powaznie. niestety bedziesz musiał udać sie do spawacza żeby to zasmarkał. pewnie troche zapłacisz... ale innej opcji nie ma. tylko co spowodowało takie uszkodzenie ? upadł ci silnik ? samo z siebie na pewno to sie nie zrobiło...
i tak na przyszłosc wyczysc silnik w koło jak odkręcasz korek. bo syfu masz pełno
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
nie mam pojęcia jak to się stało ... albo było już przy kupnie i tego nie zauważyłem albo nie wiem co... od mocnego kopania mogło się tak stać ?na 90 % stało się to dziś bo wcześniej zobaczyłbym to raczej
- Lapkos
- Świeżak
- Posty: 74
- Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
a moze czegos nie dokręciłes w srodku ? i np zaparło sie o sprzęgło i wywaliło tak. na fotce nie widac. ale z bliska było by widac czy to jest pekniecie świeże czy czy stare. czy dynamiczne czy zmęczeniowe.. choc zmęczeniowe raczej to nie jest. zobacz na krawędź pękniecia czy widac swieże takie szorstkie alu jak tak to znacyz że stało sie to teraz nagle.. jak widac że alu w miejscu pekniecia jest juz przyciemnione ( jak reszta karteru) i jest gładka powierzchnia to znaczy że stało sie to kiedys i od wibracji sie zdążyło wyklepać i poscierac
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
w ogóle to przy kopaniu po którymś tam razie kopka przestała odbijać ... motocykl odpalał ale kopka zostawała na samym dole skierowana praktycznie ku ziemi ... złożyłem ją ręką pojechałem ... zgasiłem w którymś momencie moto , odpaliłem ,dalej to samo -> kopka na dole ... przyjeżdżam do domu , odpalam kopka znowu odbija ... kompresja cały czas jest taka sama i prawidłowa...
- Lapkos
- Świeżak
- Posty: 74
- Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
oo a ja wlasnie nie zczaiłem tego pękniecia na gwincie...
myslałem że to jakis syf lezy. najlepiej było by zdjąc pokrywe i dac do spawania i oględzin

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN

tutaj zaznaczyłem pęknięcia ... jestem pewny że pojawiły się one dziś po dość mocnym kopaniu

czyli wystarczy że ściągnę samą pokrywę boczną bez żadnego zbędnego głębszego grzebania ?
- Lapkos
- Świeżak
- Posty: 74
- Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
skoro to jest tylko na kapie sprzegła to tak
sciagnij i zobacz co spowodowało uszkodzenie. widac ze kopka jest blisko tego miejsca moze źle złozyłes mechanizm kopki i strzeliło cos.

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
jeśli kopka nie odbija, to musiałeś źle złożyc mechanizm, kto na siłę pali maszynę, w której wszystko nie działa jak należy? jeśli widzisz że coś nie działa jak powinno, rzucasz wszystko i bierzesz się za zdiagnozowanie tego i naprawę, jeśli wiesz co i jak, jeśli nie to zostawiasz i mechanik.
Zawodnik ma kilka motorów i jak zajeździ 1 to ma 2gi, a ty raczej nie posiadasz takich możliwości tak więc, motor na stojak, i do roboty.
A co do tej śruby od kiedy rozgrzana śruba się wykręci? ona jeszcze bardziej się rozszerzy, albo na zimno, albo pneumatem, pneumat zrobi z tym porządek nie uszkadzając niczego do okoła, chyba że urwie główkę, jeśli śruba jest tak zapieczona.
wtedy tylko małe wiertełko, rozwiertak, a później od nowa gwintownikiem gwint popraw.
Teraz jak się przyjrzałem dokładniej to masz w 2 miejscach pęknięty gwint, jeśli da się to pospawac, a musiał by to dobry spec majster robic to zapewne da cos na wzmocnienie, wywierci nowy otwór i nagwintuje, tak było by najszybciej, ale wpierw zdejmij karter, umyj dokladnie, i sprawdź gdzie są jakieś inne pęknięcia, zdjęcie=forum, oraz zdjęcie tego co się dzieje w środeczku
Zawodnik ma kilka motorów i jak zajeździ 1 to ma 2gi, a ty raczej nie posiadasz takich możliwości tak więc, motor na stojak, i do roboty.
A co do tej śruby od kiedy rozgrzana śruba się wykręci? ona jeszcze bardziej się rozszerzy, albo na zimno, albo pneumatem, pneumat zrobi z tym porządek nie uszkadzając niczego do okoła, chyba że urwie główkę, jeśli śruba jest tak zapieczona.
wtedy tylko małe wiertełko, rozwiertak, a później od nowa gwintownikiem gwint popraw.
Teraz jak się przyjrzałem dokładniej to masz w 2 miejscach pęknięty gwint, jeśli da się to pospawac, a musiał by to dobry spec majster robic to zapewne da cos na wzmocnienie, wywierci nowy otwór i nagwintuje, tak było by najszybciej, ale wpierw zdejmij karter, umyj dokladnie, i sprawdź gdzie są jakieś inne pęknięcia, zdjęcie=forum, oraz zdjęcie tego co się dzieje w środeczku
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
a mi się wydaje że znam przyczynę tego (podkreślam że mi się wydaje) mówisz że kopka nie odbija, i dodatkowo robiłeś remoncik (domyślam się że zdejmowałeś dekiel) a sprężynę jak naciągnąłeś??(może wyskoczyła ze swojego miejsca lub urwała się) i myślę że to może być przyczyną tego uszkodzenia(jeszcze raz mówię że mi się wydaje, bo może być milion powodów czemu się tak stało)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
tak kris na 90% tez na to stawiam
wyzej napisałem że pewnie cos źle złozył i wyskoczyła spręzyna. chociaz spręzyna napięta i tak dziwne że zrobiła takie cos
ale jak widac wszystko jest mozliwe 



KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
no to nic innego jak sciągac silnik z ramy i karter wyjmowac, bo raczej w inny sposób nikt tego nie zaspawa, i trzeba sprawdzic jaka była tego przyczyna
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
nie wiem jak to tam w yzcie jest ale ja tak czy siak wolał bym na spokojnie wyjąc silnik, i dokladnie się poprzyglądac co jest grane, i lepsze dojscie mam, nic mi nie wypadnie aaa i tak trzeba olej zlewac
jak się popieści to się zmieści ;d
jak się popieści to się zmieści ;d
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
dobra odkręciłem cały bok czy też karter... w każdy miejscu odeszło o 2,3 mm ale jeszcze coś mi to trzyma i nie mogę wyciądz ... co to może być wszystkie śrubki ze 3 razy sprawdzalem czy wykręciłem wszystko
- Lapkos
- Świeżak
- Posty: 74
- Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
po co silnik wyciagac? bez sens jak to ewidentnie poszło tylko na pokrywie. nie karterze! kartery to są połowki w których osadzony jest wał. tutaj wystarczy zlać olej i odkręcic kopke. i kilka srubek i wychodzi ładnie
( czasem trzeba dzwignie zmiany biegów odkręcic.) tam siedzą wałki np wałek kopki, wałek od pompy wody skoro na 2-3 mm wzędzie odstaje wiec wszystkie srubki musiałes odkręcic w przeciwnym razie nie odeszło by w ogóle. wystarczy podwazyc z kazdej strony i równomiernie wyciagac w góre :d i musi wyjsc

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
barek nie trzeba wiatraczka odkręcac - przeciez po drugiej stronie wychodzi wałek z trybem. jak wyciagasz pokrywe do góry to tryb moze przeciesz wyjsc w góre. i zostaje w pokrywie nie przeszkadza to w demontażu.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 45
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości